Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Dat laatste kan je hem moeilijk aanrekenen. Afgaande op de verhalen is hij al weken woedend op Woodward dat hij zo weinig op tijd voor elkaar heeft gekregen.
Dan zal die Woodward zeggen: kijk eens wat die LvG al voor elkaar heeft gekregen. Dus dat schiet niet op...DelToro schreef: Afgaande op de verhalen is hij al weken woedend op Woodward dat hij zo weinig op tijd voor elkaar heeft gekregen.
Toen Van Gaal furieus was, was hij nog koning van de voorbereiding, dus die vlieger ging niet op voor Woodward. 

Maar Woodward is sind di Maria weer king.DelToro schreef:Toen Van Gaal furieus was, was hij nog koning van de voorbereiding, dus die vlieger ging niet op voor Woodward.

Burnley dit weekend. Ik ga effe kijken.

- InnerHarbour
'Verzameling vreemdelingen maakt shirt United te schande'
De Engelse pers haalt woensdagochtend keihard uit naar het Manchester United van Louis van Gaal. De ploeg verloor in de League Cup met 4-0 bij derdedivisionist MK Dons.
The Daily Mail constateert in de kop: 'Premier League-miljonairs vernederd door dreumes MK Dons.' De krant plaatst de ruime nederlaag tegen het clubje uit de League One in historisch perspectief. 'Het optreden was zwak, misschien wel het slechtste optreden sinds York City bijna twintig jaar geleden - ook voor de League Cup - won op Old Trafford.'
Tevens wordt nog even gememoreerd aan een paar maanden geleden, toen het er voor Van Gaal allemaal nog een stuk zonniger uitzag. 'In minder dan vijftig dagen is Van Gaal van een halve finale in São Paulo naar een publieke vernedering in Milton Keynes gegaan.' En dat kwam volgens de BBC (die sprak van een 'vermorzeling') door een 'levenloze vertoning' van de kant van The Red Devils.
The Daily Mirror toont vooral medelijden met de supporters van United, die na het rampseizoen 2013/14 hoopten op betere tijden. 'Een schokkende teloorgang van een club waarvan de fans dachten dat het niet slechter kon. De club lijkt er echter zelfs op achteruit te zijn gegaan. Zelfs Moyes, die na tien maanden werd ontslagen, haalde de halve finale van de League Cup.'
Waar Van Gaal rust predikt, is het volgens de krant nu al hommeles bij United. 'Wat in het begin werd betiteld als opstartproblemen, is met deze vernederende nederlaag uitgegroeid tot een regelrechte crisis. Van Gaal benadrukte dat het een paar maanden kan duren voordat zijn methodes aanslaan. Als deze dramatische reeks zich voortzet heeft United tegen die tijd echter al helemaal niets meer om voor te spelen.'
Tot slot is ook The Daily Telegraph snoeihard in zijn oordeel. 'De fans van MK Dons zongen op spottende toon Jullie zijn niet langer beroemd. United is daarnaast ook niet langer angstaanjagend, georganiseerd of zelfverzekerd. Er stonden vijf internationals in de basis en Adnan Januzaj kwam nog in het veld. Maar de ploeg toonde zich een middelmatige verzameling vreemdelingen die het shirt te schande maakte.'

YNWA
Wat willen jullie toch allemaal met deze smiley (
) zeggen? Dat je hypocriet bent?

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Waarom speelden Rooney en Van Persie eigenlijk niet? Is dat ergens uitgelegd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Duke schreef:Wat willen jullie toch allemaal met deze smiley () zeggen? Dat je hypocriet bent?

Omdat je zonder hen ook wel van een lower league team zou moeten kunnen winnen, neem ik aan...zeux schreef:Waarom speelden Rooney en Van Persie eigenlijk niet? Is dat ergens uitgelegd?
Zo werkt het daar. LVG moet nu zijn mond houden. Hij houdt zich nog in, al had hij beter niet kunnen zeggen dat hij niet geschokt was. Heel Engeland is geschokt.
Ik heb geen medelijden met hem, want een trainer die naar Engeland gaat kiest voor het totale pakket: het vette salaris; het hoge budget; de mooie wedstrijden; de beleving, maar ook de vaak onplezierige botsingen met de tabloids. Het ligt daar heel eenvoudig. LVG moet bovenin eindigen, anders wordt hij geslacht.

Ik heb geen medelijden met hem, want een trainer die naar Engeland gaat kiest voor het totale pakket: het vette salaris; het hoge budget; de mooie wedstrijden; de beleving, maar ook de vaak onplezierige botsingen met de tabloids. Het ligt daar heel eenvoudig. LVG moet bovenin eindigen, anders wordt hij geslacht.
- InnerHarbour
Volgens die fan die ik dan ken en elke letter die er over United geschreven wordt leest had Louis ruim van te voren al aangekondigd dat hij met hoofdzakelijk reserves en spelers die weg mogen zou spelen. In de etalage zetten zal ik maar zeggen, kijken hoe die reserves van de acadamy het zouden doen, nou niet dus.zeux schreef:Waarom speelden Rooney en Van Persie eigenlijk niet? Is dat ergens uitgelegd?

YNWA
Absolutely. En dat heb ik hierboven ook al ergens geschreven.wimpey schreef:
Omdat je zonder hen ook wel van een lower league team zou moeten kunnen winnen, neem ik aan...
Thanks voor het antwoord IH.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Niemand hoeft medelijden met hem te hebben. Het lijkt me overigens sterk wanneer dat het geval zou zijn. De like-factor van Van Gaal is nu eenmaal niet hoog.Yopi schreef: Ik heb geen medelijden met hem, want een trainer die naar Engeland gaat kiest voor het totale pakket: het vette salaris; het hoge budget; de mooie wedstrijden; de beleving, maar ook de vaak onplezierige botsingen met de tabloids. Het ligt daar heel eenvoudig. LVG moet bovenin eindigen, anders wordt hij geslacht.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik heb alleen de wedstrijd tegen Swansea gezien, dus over de andere 2 kan ik moeilijk een oordeel hebben.
Maar het lijkt me nu eigenlijk toch een flink nadeel dat Van Gaal dit seizoen geen CL en zelfs geen EL wedstrijden met zijn ploeg afwerkt. Veel spelers van de Man U selectie hebben wedstrijden op dat platform nog heel erg hard nodig om bij te leren en vertrouwen te tanken.
Bovendien komt de tactische kracht van Van Gaal vaak sterker naar voren in internationale krachtmetingen. Hij heeft vaak een beter tactisch antwoord op een buitenlandse tegenstander dan op het opportunisme in de eigen competitie. Bij Ajax had hij na zijn entree al veel eerder een Europees succes dan een stabiel seizoen met 34 constante Eredivisie wedstrijden gerealiseerd.
Maar het lijkt me nu eigenlijk toch een flink nadeel dat Van Gaal dit seizoen geen CL en zelfs geen EL wedstrijden met zijn ploeg afwerkt. Veel spelers van de Man U selectie hebben wedstrijden op dat platform nog heel erg hard nodig om bij te leren en vertrouwen te tanken.
Bovendien komt de tactische kracht van Van Gaal vaak sterker naar voren in internationale krachtmetingen. Hij heeft vaak een beter tactisch antwoord op een buitenlandse tegenstander dan op het opportunisme in de eigen competitie. Bij Ajax had hij na zijn entree al veel eerder een Europees succes dan een stabiel seizoen met 34 constante Eredivisie wedstrijden gerealiseerd.
Eerst maar eens proberen om niet loeihard op de bek te gaan tegen een ploeg die 2 divisies lager speelt, lijkt me.Cruijff schreef: Bovendien komt de tactische kracht van Van Gaal vaak sterker naar voren in internationale krachtmetingen.
Van Gaal wilde de tijd nemen om de selectie te analyseren. Bij het Nederlands elftal deed hij er ook anderhalf jaar over om tot de conclusie te komen dat zijn systeem niet werkt.
Hoop voor hem dat ze Vidal nog weten te strikken.
Hoop voor hem dat ze Vidal nog weten te strikken.
IK GELOOF!!!!!!
Dat zijn idd verzonnen mootjes, Zeux. Ik lees geen bijdrage waarin beweerd wordt dat het niets wordt of dat LvG er binnenkort uit vliegt.zeux schreef: Daar ligt Van Gaal al in alle mootjes die je kunt verzinnen (nu stonden de hongerige slagers ook gretig klaar met hun messen en konden ze tijdens het WK niet hun gerief halen, dus gaat het er nu extra op los, maar desalniettemin).
Wel bijdragen waarin gewezen wordt op de enorme sommen die Man U aan spelersmateriaal besteed om LvG te gerieven. En dat Man U er onder LvG - nu het om het eggie gaat - nog niets van heeft gebakken. Geen speld tussen te krijgen.
Die mootjes zijn een product van je fantasie. De wens is in deze wellicht de vader van de gedachte. Er is geen LvG-tribunaal gaande, je hoeft de barricaden voorlopig nog niet op te richten.
Punt - in het andere topic - was dat bij Ajax/Frank danwel psv wordt gezegd: wacht even met oordelen, het is pas augustus, maar Van Gaal al helemaal gefaald heeft.wimpey schreef:Dat zijn idd verzonnen mootjes, Zeux. Ik lees geen bijdrage waarin beweerd wordt dat het niets wordt of dat LvG er binnenkort uit vliegt.zeux schreef: Daar ligt Van Gaal al in alle mootjes die je kunt verzinnen (nu stonden de hongerige slagers ook gretig klaar met hun messen en konden ze tijdens het WK niet hun gerief halen, dus gaat het er nu extra op los, maar desalniettemin).
Wel bijdragen waarin gewezen wordt op de enorme sommen die Man U aan spelersmateriaal besteed om LvG te gerieven. En dat Man U er onder LvG - nu het om het eggie gaat - nog niets van heeft gebakken. Geen speld tussen te krijgen.
Die mootjes zijn een product van je fantasie. De wens is in deze wellicht de vader van de gedachte. Er is geen LvG-tribunaal gaande, je hoeft de barricaden voorlopig nog niet op te richten.
Ik zeg: oordelen over twee maanden of zo. Zet de trend van de laatste wedstrijd zich voort, dan is jullie orgastische gejuich over het huidige falen tegen MK Dons van voorspellende waarde gebleken. Zo niet, dan bleek het sneu puberaal.
Ajax verloor van Zwolle om de Super Cup. Daar 'mochten' we niets van vinden, het was pas augustus, het is een marathon geen sprint, Ajax komt altijd langzaam op gang, we misten WK-spelers, etc, etc, etc.
ManU verliest in de League Cup van MK Dons. Daar 'mogen' jullie - van jezelf - vrolijk op los gaan.
Dat verschil stip ik aan.
Wanprestatie. Absoluut. Maar de gevolgtrekkingen eruit zijn een ander verhaal.Lionel schreef:MK Dons is niveau 1e klasse he..
Over een maandje of zo zal al wel duidelijk worden of dit een incident was of trend.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
En laten we ook niet vergeten dat dit niet het beoogde basis elftal was. Behalve deGea zat er geen enkele vaste eerste elftal speler bij. Nou moet het 2de team natuurlijk ook gewoon winnen maar een gebrek aan motivatie, klasse en spelers die eigenlijk gewoon weg willen/moeten zal niet hebben bijgedragen aan het vertoonde spel.zeux schreef:Wanprestatie. Absoluut. Maar de gevolgtrekkingen eruit zijn een ander verhaal.Lionel schreef:MK Dons is niveau 1e klasse he..
Over een maandje of zo zal al wel duidelijk worden of dit een incident was of trend.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Een beetje vergelijkbaar met Jong Ajax.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Nou L(o)uis terug naar het tegenwoordig door jou zo geliefde catenaccio dan maar en alle ballen op Di Maria peren, zullen ze leuk vinden op Old Trafford.Van Gaal: 'Di María heeft dezelfde kwaliteiten als Robben'

YNWA
Er was geen sprake van 'mootjes' en over 'helemaal gefaald' heeft ook geen mens het gehad. Dit wordt dus een tikkie vermoeiend. Je schiet nu al in defense-mode terwijl Van Gaal niet wordt aangevallen.zeux schreef: maar Van Gaal al helemaal gefaald heeft.
Dat een monsterclub als Man U na 2 potten tegen minnows 1 punt heeft en met 4-0 op de kloten krijgt van een ploeg die 2 divisies lager speelt: dan heeft het er alle schijn van dat er vooralsnog weinig goed werk is verricht.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dat vind ik dan weer een onnodig voorbarige conclusie. Er kan heel veel goed werk zijn geleverd en grote stappen in het proces zijn gemaakt en toch kunnen verliezen. Is gewoon mogelijk, zijn tal van voorbeelden van te vinden. Dat de resultaten tegenvallen is duidelijk, maar dat zegt dan weer niets over het werk dat is verricht.wimpey schreef:Er was geen sprake van 'mootjes' en over 'helemaal gefaald' heeft ook geen mens het gehad. Dit wordt dus een tikkie vermoeiend. Je schiet nu al in defense-mode terwijl Van Gaal niet wordt aangevallen.zeux schreef: maar Van Gaal al helemaal gefaald heeft.
Dat een monsterclub als Man U na 2 potten tegen minnows 1 punt heeft en met 4-0 op de kloten krijgt van een ploeg die 2 divisies lager speelt: dan heeft het er alle schijn van dat er vooralsnog weinig goed werk is verricht.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
In lijn met zijn vraag om geduld is dat hij in het verleden bij andere clubs ook tijd nodig heeft gehad om de zaak op de rails te krijgen. Zie bijvoorbeeld ook zijn periode bij Ajax. Uit m'n hoofd begon het toen tegen Osasuna ineens te lopen. Duurt het drie weken langer is het de vraag of hij er nog had gezeten. En hij begon nu natuurlijk ook niet met een goed functionerend elftal.
Neemt niet weg dat dit soort resultaten bij een topclub natuurlijk niet door de beugel kunnen. De tijd die je nodig hebt zul je als het ware zelf in moeten kopen door ondertussen ook resultaten te boeken. Of in ieder geval geen flaters te slaan. Een seizoen werken aan een nieuwe ploeg is denk ik nog wel te verkopen als je pak 'm beet de 4e plaats pakt, ver komt in de FA cup én in de loop van het seizoen duidelijk progressie laat zien. Maar zak je echt door een ondergrens dan hou je het geen seizoen vol.
Neemt niet weg dat dit soort resultaten bij een topclub natuurlijk niet door de beugel kunnen. De tijd die je nodig hebt zul je als het ware zelf in moeten kopen door ondertussen ook resultaten te boeken. Of in ieder geval geen flaters te slaan. Een seizoen werken aan een nieuwe ploeg is denk ik nog wel te verkopen als je pak 'm beet de 4e plaats pakt, ver komt in de FA cup én in de loop van het seizoen duidelijk progressie laat zien. Maar zak je echt door een ondergrens dan hou je het geen seizoen vol.
Nil volentibus arduum