Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Chris

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » di jul 15, 2014 12:05 pm

Dat is toch niets nieuws? In de tijd van de Rabobank met onze hyper-deen in het geel was hier al sprake over... Hij zat op een fiets die écht niks woog..
Chris a.k.a Giiser

Iniesta

Bericht door Iniesta » di jul 15, 2014 12:29 pm

De regels over minimum gewicht zijn volgens mij wel van de laatste jaren. Mn omdat de run naar minder gewicht de veiligheid in gevaar bracht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2014 1:22 pm

Is het frame van zo'n fiets eigenlijk hol? In dat geval zou je, in theorie, je fiets met helium kunnen vullen - en dan na de finish snel leeg laten lopen.

Ik vraag me sowieso af in hoeverre technologische 'doping' al aan de orde is. Een aantal jaar geleden ging het gerucht al dat Cancellara op een gemotoriseerde fiets reed.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 2:12 pm

Ja, een carbon frame is hol van binnen.

Wat die limiet betreft. Inmiddels zijn fabrikanten prima in staat om een fiets te maken die minder weegt dan 6,8kg zonder daarbij onverantwoorde risico's te lopen t.o.v. de veiligheid. Ik heb in mijn vriendenkring zo al twee mensen die op hoog niveau rijden met een fiets die rond de 5kg zit. De technologische ontwikkelingen gaan steeds verder. Andere types carbon, een lichtere groep voor afmontage, lichtere wielen. Er is wel discussie of al dat moderne materiaal kwa handelbaarheid de veiligheid ten goede komt. Ik heb zelf geen ervaring met dat ultra lichte spul.

De mechanische systemen die ik ken hoor je. Al is daar vast iets aan te doen. Incidenteel zijn daar wel controles op. Ik zou overigens een dergelijke manier van vals spelen vele malen erger vinden dan gebruik van doping. Dat is voor mij echt van een andere categorie. Overigens is er nooit ook maar enig fatsoenlijk bewijs voor geweest.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di jul 15, 2014 2:45 pm

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo jul 16, 2014 8:44 am

'Bauke Mollema rijdt volgend seizoen voor Trek'

Bauke Mollema rijdt vanaf komend seizoen voor Trek, het team van onder anderen Fabian Cancellara, Boy van Poppel en Danny van Poppel.

'Bauke Mollema rijdt volgend seizoen voor Trek'
Foto: ANP

Dat bericht De Telegraaf. De 27-jarige renner komt momenteel uit voor Belkin, de ploeg die op zoek is naar een nieuwe sponsor.

Al voor de Tour kreeg Mollema een contractvoorstel van Trek-manager Luca Guercilena. De klimmer is daar nu op ingegaan.

Bij Trek was de komst van een nieuwe klassementsrenner een prioriteit. Fränk Schleck en Andy Schleck stelden de afgelopen jaren teleur. Routinier Haimar Zubeldia is na tien Touretappes de beste Trek-renner in de rangschikking. Hij staat twintigste.

Momenteel bezet Mollema de tiende plaats in de Ronde van Frankrijk, de koers waarin hij vorig jaar als zesde eindigde. Afgelopen week speelden darmklachten hem parten.

Lars Boom

Mollema is de eerste Belkin-renner die een contractvoorstel van een andere ploeg heeft geaccepteerd. Lars Boom, die vorige week een etappe in de Tour won, staat in de belangstelling van Team Sky.

Volgens UCI-regels mogen teams pas op 1 augustus transfers wereldkundig maken.

Door: NU.nl
Is het slim om dit lopende de Tour wereldkundig te maken?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 16, 2014 10:08 am

Dat doen ze toch niet? Het is een verhaal van de Telegraaf. Goede kans dat het klopt maar zowel Mollema, Trek als Belkin hebben hier niets over gezegd. Het komt niet heel praktisch uit maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk wel. De ploeg heeft voorlopig nog geen nieuwe sponsor. Hoe lang moet je daarop gaan wachten? Er zijn straks maar een beperkt aantal plaatsen bij andere ploegen als de ploeg definitief stopt.

Maar de overige renners hebben nog altijd belang bij een goede uitslag in het klassement en andere aansprekende resultaten. Daarmee trekken ze een bedrijf misschien net over de streep. Al zal de aanwezigheid van de betere renners natuurlijk wel belangrijk zijn voor een nieuwe sponsor.

Overigens zonde om te lezen dat Mollema afgelopen week ziek is geweest. Was dat niet gebeurd dan had hij wellicht wat hoger in de top 10 gestaan.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 16, 2014 3:06 pm

Ik dacht ze afgesproken hadden om de directie tot het einde van de Tour te geven om een nieuwe sponsor te vinden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 16, 2014 4:02 pm

Mooie koers! :headbang.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 16, 2014 5:19 pm

Ja, dat was weer genieten. Mooie finale en Gallopin pakt een verdiende dagzege. Meerdere keren aanvallen en dan een paar meter overhouden. Altijd leuk als een renner net wél genoeg over heeft op de streep.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » do jul 17, 2014 12:25 am

Doet mij vermoeden dat er nog veel mogelijk is deze tour. Ziek en alsnog top 10.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 17, 2014 9:04 am

Zeker, als zijn niveau eigenlijk wat hoger ligt dan we nu hebben gezien is er nog veel mogelijk. De verschillen zijn klein en er staan er toch een aantal tussen waarvan ik zeker niet uitsluit dat ze nog een keer een mindere dag hebben. Er is wat betreft het klassement dan nog wel wat te winnen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jul 17, 2014 9:06 am

Gallopin kon in de Vogezen al niet mee, die valt nog wel weg.

Wat doen overigens al die Fransen ineens in de top 8?

peter

Bericht door peter » do jul 17, 2014 2:03 pm

Iedereen doet alsof dit ineens het geval is. Peraud is een 'golden oldie' en werd al eens negende. Zal overigens nog wel wat zakken. Bardet was vorig jaar top-20 en is een groot talent. Pinot viel vorig jaar uit, maar werd het jaar ervoor 10e en reed toen (eveneens als broekie) ijzersterk. Rolland is tot top-10 in staat, zeker met dit deelnemersveld.

De Tour is vrij zwak nu zonder Froome, Contador, Quintana en een Rodriguez die voor de bollen mee doet. Een top-10 is daarmee erg knap, maar ook weer niet onhaalbaar natuurlijk.

zeux

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 2:27 pm

Katjuscha heeft hard gereden voor Rodriguez, maar ik zie hem niet in het front van het peloton.

zeux

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:18 pm

Ben benieuwd of die slotklim scherprechter kan zijn voor de kopmannen. Rodriguez zit er nog bij. Als hij iets wil, moet hij in het begin toeslaan:

Afbeelding

peter

Bericht door peter » vr jul 18, 2014 3:26 pm

Denk juist in de laatste 4 km. Klim is erg lang, dus het is wel erg riskant om vroeg al aan te gaan. Zeker omdat Nibali nog wel wat strijdkrachten op kop kan zetten.

Ik verwacht overigens een Franse dagzege. Pinot.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jul 18, 2014 3:30 pm

Ik denk juist dat er vroeg aangevallen gaat worden om de boel een beetje uit elkaar te trekken. Heeft geen nut om team Nibali mee omhoog te helpen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:34 pm

peter schreef:Denk juist in de laatste 4 km. Klim is erg lang, dus het is wel erg riskant om vroeg al aan te gaan. Zeker omdat Nibali nog wel wat strijdkrachten op kop kan zetten.

Ik verwacht overigens een Franse dagzege. Pinot.
Dat laatste stuk is niet bijster steil. Een 'loper' noemen ze dat op tv. Daar rij je Nibali of andere kopman er toch niet meer af?

peter

Bericht door peter » vr jul 18, 2014 3:35 pm

Jawel is zeker steil genoeg. Ze maken nu de koers hard. Nu kom je nooit en te nimmer weg.

Rodriguez eraf. :biggthumpup.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:35 pm

Mollema niet goed als hij nu al achterin hangt.

zeux

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:37 pm

Ging Mollema daar rechts naar voren?

peter

Bericht door peter » vr jul 18, 2014 3:38 pm

zeux schreef:Ging Mollema daar rechts naar voren?
Ja. Ziet er nog wel OK uit.

zeux

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:39 pm

peter schreef:
zeux schreef:Ging Mollema daar rechts naar voren?
Ja. Ziet er nog wel OK uit.
En Ten Dam nog bij zich.

peter

Bericht door peter » vr jul 18, 2014 3:41 pm

Zelfmoord als je nu gaat natuurlijk. Iedereen wacht nog wel even totdat de helpers weg zijn.

Plaats reactie