Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr jul 11, 2014 2:58 pm

Demosthenes schreef:
Voor dit WK wilden ze hem nog als onbekritiseed dikkertje met de aanvoerdersband. Nu zijn ineens de afstandsstatistieken weer de maat van presteren.
Als reactie op mijn bericht snap ik het niet, ik heb hem nooit dikkertje genoemd en anderen wel? So what? Hij was nu niet dik en hij moet worden beoordeeld op wat hij heeft gepresteerd en dat is te weinig, maar dat heeft niets te maken met zijn gewicht.
Je had het toch over de media? Nou, die vinden het nu ineens heel belangrijk dat hij zoveel meters aflegt, terwijl ze het niet zo lang geleden nog schandalig vonden dat hij werd aangesproken op zijn gebrek aan fitheid. Als Hiddink de media zijn zin geeft zitten Sneijder en Huntelaar geramd.

Wat mij betreft is het ook tijd voor een nieuwe generatie, maar vooral omdat in deze generatie het nogal ontbreekt aan teamspelers, met name qua dominante karakters.
Afstandsstatistieken? In 2008 (Het EK onder Van Basten, dat was toch 2008?) bleek Van der Vaart het meest gelopen te hebben, bleek Engelaar het hoogste aantal goede passes gegeven te hebben en het feit (Zal wel, ik heb het niet gecontroleerd) dat Sneijder dit toernooi zo veel heeft gelopen, kan inhouden dat hij te veel overbodige meters heeft gemaakt, al lijkt mij, gezien de speelstijl van Nederland, wel kloppen dat hij heel veel heeft moeten lopen.

Van Persie heeft ook veel gelopen las ik in het bericht van ??? (vergeten) om aan te geven dat Van Persie goed bezig was, die poster gebruikt de gelopen afstand als criterium voor goed/slecht.
Het zegt natuurlijk heel weinig over de inspanning. Als Robben met de bal aan de voet een actie maakt dan is dat een veel grotere inspanning dan een huppeldrafje om positie te kiezen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51837
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » vr jul 11, 2014 3:47 pm

Le T. schreef: Als Hiddink de media zijn zin geeft zitten Sneijder en Huntelaar geramd.
En weer anderen krijgen hun zin met Persie en VDV. :excited.gif:

Hiddink doet er goed aan spelers te selecteren o.b.v. hun merites. Dan kunnen de 4 bovengenoemden thuis blijven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » vr jul 11, 2014 3:49 pm

Zo ruim is het aanbod op het moment nu ook weer niet. Het is goed mogelijk dat een aantal jonge spelers zich de komende tijd gaat ontwikkelen tot het niveau van een international. Maar neem bijvoorbeeld de spitspositie, wie wil je dan meenemen?
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr jul 11, 2014 3:53 pm

Ik denk dat Zivkovic over 22 maanden een hele goede spits is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » vr jul 11, 2014 3:58 pm

Dat zou zeker kunnen. Maar voor de korte termijn is dat nog geen optie. Laat 'm eerst maar eens kijken of hij er bij Ajax tussen komt.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » vr jul 11, 2014 4:28 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Als Hiddink de media zijn zin geeft zitten Sneijder en Huntelaar geramd.
En weer anderen krijgen hun zin met Persie en VDV. :excited.gif:

Hiddink doet er goed aan spelers te selecteren o.b.v. hun merites. Dan kunnen de 4 bovengenoemden thuis blijven.
VDV is einde verhaal. Die andere drie zullen in de running blijven, bij gebrek aan concurrentie.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » vr jul 11, 2014 8:30 pm

Ik zeg, al die gasten eruit en vervangen door Feijenoord verdedigers! :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » vr jul 11, 2014 10:17 pm

Le T. schreef:Ik denk dat Zivkovic over 22 maanden een hele goede spits is.
Dat is wel heel, heel, heel vroeg.

Ik zou overigens niet al teveel veranderen, hoor. Cillessen, van der Wiel, Vlaar, de Vrij, Blind, Strootman, Anita, Sneijder, Robben, Huntelaar, Depay.

Zo maar eens de kwalificatie beginnen. Persie banken.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » zo jul 13, 2014 10:43 am

peter schreef:
Le T. schreef:Ik denk dat Zivkovic over 22 maanden een hele goede spits is.
Dat is wel heel, heel, heel vroeg.
Valt wel mee toch? Ik zie niet in waarom hij dan niet net zover kan zijn als Depay nu.
Ik zou overigens niet al teveel veranderen, hoor. Cillessen, van der Wiel, Vlaar, de Vrij, Blind, Strootman, Anita, Sneijder, Robben, Huntelaar, Depay.

Zo maar eens de kwalificatie beginnen. Persie banken.
Sneijder banken beviel mij alweer prima. Er begint zich toch wel een heel duidelijk patroon af te tekenen in de verschillen tussen wedstrijden met en zonder Sneijder.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » zo jul 13, 2014 10:53 am

Welke opdracht heeft Hiddink meegekregen voor het EK? Als op een WK de halve finale het doel is, is het op een EK de finale?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 13, 2014 11:43 am

Demosthenes schreef:Welke opdracht heeft Hiddink meegekregen voor het EK? Als op een WK de halve finale het doel is, is het op een EK de finale?
Kampioen lijkt mij.

Opvallend dat Oranje dit WK een overmaat aan 'Latijnse' teams heeft gehad:

Spanje - Australië - Chili - Mexico - Costa Rica - Argentinië - Brazilië.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Arthur » zo jul 13, 2014 1:49 pm

Wat doet Australië in dat rijtje? Die zijn net zo 'latijns' als wij.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » zo jul 13, 2014 2:54 pm

Arthur schreef:Wat doet Australië in dat rijtje? Die zijn net zo 'latijns' als wij.
Mogelijk wilde Zeux het volledige plaatje laten zien inclusief de niet latino tegenstander?
Demosthenes schreef:Welke opdracht heeft Hiddink meegekregen voor het EK? Als op een WK de halve finale het doel is, is het op een EK de finale?
Ik ben niet zo voor dit soort doelstellingen. Straks haalt Guus met slecht voetbal en een forse dosis geluk de halve finale en dan is hij nog blij en trots ook 'omdat de doelstelling immers is behaald'.

Laat hem eerst eens zorgen voor een uitgebalanceerde selectie en leuk voetbal en dan zien we wel waar het strandt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » zo jul 13, 2014 3:01 pm

Dubbel schreef: Ik ben niet zo voor dit soort doelstellingen. Straks haalt Guus met slecht voetbal en een forse dosis geluk de halve finale en dan is hij nog blij en trots ook 'omdat de doelstelling immers is behaald'.
:smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 13, 2014 3:12 pm

Arthur schreef:Wat doet Australië in dat rijtje? Die zijn net zo 'latijns' als wij.
Betekenis van het woord 'overmaat' vergeten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » zo jul 13, 2014 3:22 pm

Ik ben niet zo voor dit soort doelstellingen. Straks haalt Guus met slecht voetbal en een forse dosis geluk de halve finale en dan is hij nog blij en trots ook 'omdat de doelstelling immers is behaald'.
De KNVB stelt die doelstellingen, niet de coach, maar met het niveau van de huidige twintigers zal Nederland niet verder komen, tenzij ze allemaal naar een sterkere voetbalcompetitie gaan en daar wekelijks spelen. Van wedstrijden tegen PEC word je niet beter, ongeacht het resultaat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51837
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » vr aug 01, 2014 12:59 pm

Nederland kijkt naar Duitsland: ‘Je moet leren van succesvol beleid’

Guus Hiddink is vrijdag gepresenteerd als bondscoach van het Nederlands elftal. Ook de opvolger van Hiddink is al bekend: Danny Blind gaat na het EK van 2016 aan de slag als de eindverantwoordelijke bij Oranje. Dat bevestigde directeur betaald voetbal Bert van Oostveen vrijdag nog maar weer eens.

“Die opvolging van Blind past in de strategie van de KNVB. Deze aanpak is niet nieuw. Kijk maar naar het succes van onze Oosterburen”, doelt Van Oostveen tegen Voetbal International op de rol van Joachim Löw bij Duitsland. Löw was twee jaar actief als assistent van Jürgen Klinsmann en werd vervolgens naar voren geschoven als eerste man. Met Löw aan het roer werd Duitsland wereldkampioen in Brazilië.
Van Oostveen zou ook wel met vier sterren op zijn borst willen lopen, zo geeft hij te kennen. “Je moet leren van landen waar een bepaald beleid succesvol is. Dat moet je vertalen naar je eigen kernwaarden. Duitsland heeft een tijd geleden met Löw iemand voor een heel lange termijn aangesteld. Dat vinden wij bij de KNVB ook belangrijk: die lange termijn. Dat verklaart ook de aanstelling van Danny Blind.”
Met het verschil dat Löw op clubniveau een bewezen trainer was. Maar een kniesoor...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr aug 01, 2014 4:36 pm

Ik heb de persconferentie niet gezien maar ik kan je op een briefje geven dat elke vraag op en geciviliseerde manier beantwoord werd. Journalisten werden niet als een mongool behandeld en er is geen demonstratie over water lopen gegeven. :hypocrite.gif:
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » vr aug 01, 2014 5:51 pm

Zoals dat tijdens de wk ook gebeurde?
Heb overigens liever een coach die spelers en team duidelijk ontwikkelt en beter maakt, maar zo nu en dan uit de bocht gaat tijdens een persconferentie, dan een coach die acteert de charismatische wereldburger Hiddink te zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » vr aug 01, 2014 7:16 pm

Typisch populisme uit de voetbalwereld: een trainer aanstellen en dan zeggen dat je het 'net zo doet als elders'. Want in iets anders dan een hoofdtrainer (in dit geval de bondscoach) aanstellen, zoals de opleiding intensiveren, boeit het grote publiek toch niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » di aug 12, 2014 7:58 pm

Deze week op npo best elke avond een wedstrijd nl elftal van wk 1998 integraal, toen goed voetbal nog heel gewoon was.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo aug 20, 2014 11:43 am

Nieuwe selectie van Hiddink met Erik Pieters. :hypocrite.gif:

VI
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » wo aug 20, 2014 12:00 pm

InnerHarbour schreef:Nieuwe selectie van Hiddink met Erik Pieters. :hypocrite.gif:

VI
En Van der Vaart...

Nou kom maar op...... :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51837
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo aug 20, 2014 9:29 pm

4 man voor het doel, 3 voor RB.

Ik had wel iets 'nieuws' verwacht. Anita bijv.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » do aug 21, 2014 12:48 am

Ik snap ook niet waarom hij niet is opgeroepen. En liever Kongolo dan zo eem halve gare als Pieters.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie