Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 06, 2014 10:55 am

Daar heb je op de mountainbike geen last van. Er zijn een aantal hele interessante ritten waar je bijvoorbeeld van de ene naar de andere kust gaat. En dan rij je echt midden in die prachtige natuur. Wellicht volgend jaar de Trans Schotland rijden. En dan afsluiten met wat pubs en distilleerderijen natuurlijk.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 11:15 am

Oh, ik dacht dat je hetzelfde deed als die tour de boring gasten. :smallgrin.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 06, 2014 5:33 pm

Ik ben mezelf aan het omscholen. :smile-ajax.gif:

Door de toenemende drukte begon het steeds lastiger te worden om op een leuke manier op de weg te rijden. Daarbij is het een hobby die behoorlijk tijdsintensief is. Met mountainbiken heb je veel minder last van anderen (en zij van mij). Bovendien is het meer interval en intensief waardoor je met minder uren en kilometers toch een serieuze training kunt rijden. En misschien wel het belangrijkste. Je fiets niet langs de natuur maar er midden in.

Ik zit nu ergens halverwege het omscholingsproces. Het begint er serieus op te lijken maar af en toe merk ik dat ik nog wat aan m'n techniek moet werken.

Maar goed, terug naar de Tour. De klassementsrenners moesten gelijk met de billen bloot. Leuk dat Nibali de rit en het geel pakt. Al moet iemand 'm nog wel even vertellen dat je als Italiaans kampioen niet voor een dergelijk vod als kampioenstrui kunt kiezen. :1evil.gif:
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jul 06, 2014 10:24 pm

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 06, 2014 10:38 pm

Inderdaad wat droeg hij een oerlelijke trui. Die hoeft ie morgen gelukkig dus niet aan.

Jammer dat ik Nibali niet in mijn Tourpool selectie heb, een aantal van mijn felle bestrijders hebben hem wel. Maar verder inderdaad een prachtzege, dat zo'n oude crack eindelijk toch nog zijn eerste Touretappe wint. Nu is hij los en pakt hij in de komende weken misschien nog wel een tweede en een derde.

Is het trouwens 'zuurpruimerij' om Nibali te associëren met het 'oude wielrennen' en daarom te veronderstellen dat hij niet veel minder naar doping ruikt dan bijvoorbeeld Thomas Dekker?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 07, 2014 8:56 am

Nibali is 29 jaar. Zo oud is dat nog niet. Bovendien heeft hij jarenlang gekozen voor de Giro, soms in combinatie met de Vuelta, in plaats van de Tour. Logisch voor een Italiaan die bovendien ook jarenlang in Italiaanse dienst heeft gereden.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 07, 2014 11:40 am

Nibali:
“I’d rather have a full tricolore jersey like the one I wore on the podium after the road race last week, but it’s not easy due to the sponsors that are involved in the sport,” Nibali added.

“It’s not just my decision, but one for more important people – the federation and the UCI – I don’t know. I’d rather a full tricolore jersey, though.”
Kijk al uit naar woensdag! Greg van Avermaet zal hoge ogen gooien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 07, 2014 12:07 pm

Er zijn veel kanshebbers voor de rit van woensdag. Al moeten we het kasseien gedeelte ook weer niet overdrijven. Het zijn puur kijkend naar de moeilijkheidsgraad van de stroken niet de meest lastige. Terpstra zal wellicht ook voor eigen kans gaan. Die heeft een stuk meer vrijheid nu Cavendish er niet meer is.

Ik denk vooralsnog aan Sagan. Gaat uitstekend over de kasseien, het is minder zwaar dan een volledige PR en hij kan het afmaken in de sprint. Maar Van Avermaet zal er zeker ook bij zitten.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 07, 2014 12:38 pm

Ik vond Sagan zondag toch wel als een tactisch onbenul overkomen die laatste paar kilometer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 07, 2014 2:39 pm

Mee eens. Aan de andere kant hoop ik dat hij nog lang zo blijft koersen. Zijn onbevangenheid en bravoure zorgen namelijk wel voor een mooi schouwspel.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 3:32 pm

Zo, dat publiek lijkt een serieuze liability.

Maar wàt een publiek staat er!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 3:53 pm

Alert rijden van de klassementsrijders. Mooi dat Mollema ook nog die scherpte heeft. Die wil dus wat dit jaar.

Kan een mooie finale worden met die regen op de Mall.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 3:56 pm

Dolkomisch ook die naar het Frans vertaalde Engelse namen. Die vreemde-taal-fobie van de Fransen gaat echt heel ver.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 07, 2014 4:13 pm

Voor zover het nog niet duidelijk was neem ik aan dat het kwartje bij de andere ploegen nu wel is gevallen. Het heeft niet zoveel zin om als ploeg te werken voor een massasprint als je niet voor Giant Shimano fietst. Zelfs het wiel van Kittel houden is al nauwelijks te doen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jul 07, 2014 4:17 pm

Marillion schreef:Voor zover het nog niet duidelijk was neem ik aan dat het kwartje bij de andere ploegen nu wel is gevallen. Het heeft niet zoveel zin om als ploeg te werken voor een massasprint als je niet voor Giant Shimano fietst. Zelfs het wiel van Kittel houden is al nauwelijks te doen. :smallgrin.gif:
De nieuwe Zabel? (hopelijk zonder de pilletjes)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 08, 2014 12:07 am

Marillion schreef:Mee eens. Aan de andere kant hoop ik dat hij nog lang zo blijft koersen. Zijn onbevangenheid en bravoure zorgen namelijk wel voor een mooi schouwspel.
brigade zuid schreef:Ik vond Sagan zondag toch wel als een tactisch onbenul overkomen die laatste paar kilometer.
Dijkstra en Ducrot kwamen tijdens de uitzending met de uitleg waarin Sagan zelf de reden had opgegeven waarom hij het gat van Nibali bewust groter liet worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 08, 2014 10:23 am

En dat was?

Hij kan natuurlijk niet alles dichtrijden. Dat is het nadeel als je als iedereen weet dat je één van de snelste van een groep bent. Wielrennen is meer dan hard fietsen. Wat hij nu en het verleden wel vaker heeft gedaan is dat hij veel te veel laat zien dat hij goed is. Dan gaan anderen naar je kijken als er ergens een gat valt.

Maar zoals ik al zei. Laat 'm alsjeblieft lekker zo doorgaan. Hij wint genoeg en het is gewoon hartstikke leuk om te kijken naar een aanvallende renner. Ik mag 'm wel die Sagan.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di jul 08, 2014 12:20 pm

Kan me voorstellen dat Sagan de beentjes stilhoudt, hoor. Nibali is een topfavoriet voor de gele trui en dan kun je denken dat het nu tijd is voor een actie vanuit Sky (Porte of Nieve) om hem terug te halen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 08, 2014 12:49 pm

Marillion schreef:En dat was?

Hij kan natuurlijk niet alles dichtrijden. Dat is het nadeel als je als iedereen weet dat je één van de snelste van een groep bent. Wielrennen is meer dan hard fietsen.
Sagan gaf als reactie na de winst van zijn oud ploeggenoot met wie hij samen in Italiaanse dienst reed toen Sagan net doorbrak:

"Nibali is my friend. Anderen mochten het deze keer lekker opknappen."

Natuurlijk wint zo'n Sagan liever zelf een etappe dan dat hij hem aan een 'ouwe' crack van 29 jaar gunt, maar het scenario dat hij het dicht rijdt en een 3e er met de winst vandoor gaat vond hij een mooie aanleiding om eens te gokken en voor de verandering naar anderen te kijken.

columbus

Bericht door columbus » di jul 08, 2014 1:41 pm

Andy Schleck is vandaag afstapt. Weliswaar door knieklachten na een valpartij maar wat is er in hemelsnaam met de Schleckjes aan te hand. Seizoen of 2 terug waren top 5 renners, lijkt dat ze nu in de anonimiteit mee trappen...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 08, 2014 1:48 pm

Qua leven voor de sport hebben de Schleckjes een soort van Otman Bakkal instelling.

Uiteraard hebben ze beiden een aantal topjaren gehad. Hoewel Frank Schleck in zijn beste Tour ooit nog steeds niet verder kwam dan een 4e plaats achter de oude net teruggekeerde Lance Armstrong. Lance en Frank die 3 weken beiden tjokvol doping uiteraard...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 08, 2014 2:00 pm

Was by the way geloof ik wel een nare valpartij van Andy tijdens de etappe van gisteren. Mede veroorzaakt door de fout van iemand uit het publiek, toch Marillion?

zeux

Bericht door zeux » di jul 08, 2014 2:40 pm

Columbus schreef:Andy Schleck is vandaag afstapt. Weliswaar door knieklachten na een valpartij maar wat is er in hemelsnaam met de Schleckjes aan te hand. Seizoen of 2 terug waren top 5 renners, lijkt dat ze nu in de anonimiteit mee trappen...

Wat dacht je van iets teveel focus op hun dope-gebruik? Is nu echt een typisch geval van renners die omhoog klommen door de dope.

peter

Bericht door peter » di jul 08, 2014 3:28 pm

Andy viel ook wel hard, hoor. Gevalletje pech.

Laat onverlet dat ze door de perikelen en door de geringe trainingsarbeid gewoon niet meer mee kunnen. Gevalletjes Thomas Dekker.

zeux

Bericht door zeux » di jul 08, 2014 4:15 pm

Het is mij toch iets te opvallend dat tussen 'meefietsen' en 'potentiële tourwinnaar zijn' zeer sterke dopinggeruchten zitten.

Plaats reactie