Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 8:01 am

Le T. schreef: Niet degelijk genoeg zeker, en blijkbaar ook nog een gebruiksaanwijzing.
Gaan we weer... :excited.gif:
Jij had het toch niet gezien?
En jij 'ziet' dat de spelers het vertrouwen in hun trainer kwijt lijken. Om Base te quoten: alu-hoedjes onzin.
Cruijff schreef: Wat je ook van Adriaanse vindt, hij heeft in ieder geval wel een duidelijke visie.
Ik vind Adriaanse een interessante man. Welbespraakt, intelligent, beschaafd. Goede trainer ook.
Baseman schreef: In Studio Voetbal maakte hij een erg matige indruk.
De Boer is geen diplomaat of acteur. Kutpot, kutresultaat: hij kan zich dan niet verbergen achter een pokerface.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 8:12 am

Ik heb het trouwens nog even geturfd van die lange, hoge ballen van Ajax gistermiddag. Ik telde ongeveer 50 stuks over de hele wedstrijd. Vanuit de verdediging en vanaf het middenveld. Crosspasses, opportunistische poeiers enz. Voorzetten heb ik niet meegenomen. Van die 50 lange ballen leverden er zo'n 30 balverlies op. Ook niet de afvallende bal oppikken, nee, gewoon de bal helemaal kwijt.
De werkelijke speeltijd ligt ver onder de 90 minuten en in die tijd heeft Ajax niet altijd de bal, dan is dat aantal van 50 schrikbarend hoog. Het verschil met periode Suarez (de naam Jol zal ik niet noemen, want dat wordt alles met van der Boog, Van Gaal en Ten Cate er weer bijgehaald) zit 'm wel in het kijkgenot, met Suarez gebeurde er nog iets met zo'n lange bal, nu blijkbaar niet. Tegen Barcelona werd die lange bal toch niet zo vaak gespeeld? Zo veel lange ballen passen niet bij Ajax, ook niet toen JC trainer was.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Baseman » di mar 18, 2014 8:47 am

wimpey schreef:De Boer is geen diplomaat of acteur. Kutpot, kutresultaat: hij kan zich dan niet verbergen achter een pokerface.
Dat speelde inderdaad zeker een rol.
Maar hij maakte ook een matige (en geïrriteerde) indruk bij de tactische zaken, op dat gebied had ik meer verwacht van hem.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 10:29 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:De Boer is geen diplomaat of acteur. Kutpot, kutresultaat: hij kan zich dan niet verbergen achter een pokerface.
Maar hij maakte ook een matige (en geïrriteerde) indruk bij de tactische zaken, op dat gebied had ik meer verwacht van hem.
..., omdat hij dat op/langs het veld ook zo vaak laat zien?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Zuidema » di mar 18, 2014 7:34 pm

Demosthenes schreef: De werkelijke speeltijd ligt ver onder de 90 minuten en in die tijd heeft Ajax niet altijd de bal, dan is dat aantal van 50 schrikbarend hoog. Het verschil met periode Suarez (de naam Jol zal ik niet noemen, want dat wordt alles met van der Boog, Van Gaal en Ten Cate er weer bijgehaald) zit 'm wel in het kijkgenot, met Suarez gebeurde er nog iets met zo'n lange bal, nu blijkbaar niet. Tegen Barcelona werd die lange bal toch niet zo vaak gespeeld? Zo veel lange ballen passen niet bij Ajax, ook niet toen JC trainer was.
Het was inderdaad een fors aantal dat ik telde. Je kan natuurlijk discussieren wat een lange hoge bal is. De blinde (?) poeiers naar voren heb ik bijvoorbeeld ook meegeteld, de 'bedachtzame' verre uittrappen vanaf de grond van Cillessen eveneens. Maar ook als ik dat wat bijstel naar 40 stuks en fifty-fifty resultaat blijft het te veel met te weinig rendement. Stel dat het bij elke keer balverlies op deze wijze een halve tot een minuut duurt voordat je de bal weer terug hebt, dan ben je dus 10-20 minuten kwijt. Eigenlijk compleet verknoeide tijd. Niet echt efficient en effectief.

Overigens waren die lange hoge ballen niet altijd kommer en kwel, soms had het wel degelijk concreet zijn nut. Maar dan was het vervolg weer erg matig. Uit 1 lange bal kon bijvoorbeeld Serero rechts in de 16 zijn overdreven kapsessie maken in de eerste helft. Zonder succes, waar terugleggen op de volledig vrijstaande Klaassen op de rand 16 voor de hand had gelegen. En een tegenstander moet natuurlijk steeds weer bedacht zijn op die dieptepass. Maar daar bleek zelfs Nac dus niet zoveel moeite mee te hebben om dat geregeld goed te pareren. Nac had overduidelijk meer moeite met de korte fases dat we wel over de grond combineerden met soms redelijk dynamisch spel en afspeelpunten rondom. Die fases waren er wel degelijk. Nac gaf ons ook genoeg ruimte daarvoor, tot voor de 16. Alleen ging er dan vaak tussen aanval en middenlinie weer zo godallemachtig veel mis, dat je niet echt van een voordeel kon spreken.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Le T. » wo mar 19, 2014 11:33 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Niet degelijk genoeg zeker, en blijkbaar ook nog een gebruiksaanwijzing.
Gaan we weer... :excited.gif:
Jij had het toch niet gezien?
En jij 'ziet' dat de spelers het vertrouwen in hun trainer kwijt lijken. Om Base te quoten: alu-hoedjes onzin.
Ga je nou doen alsof het verschil niet begrijpt tussen een tv-programma niet gezien hebben en wat ik meen te zien in de wedstrijden van de laatste tijd?

Tegen Barcelona zag ik overtuiging bij de spelers van het tactisch plan van De Boer, dat zag ik tegen NAC niet. Het lijkt mij ook dat als je vol overtuiging de instructies van de trainer uitvoert dat je dan niet elkaar regelmatig in de weg loopt. Zoiets zal makkelijk gebeuren bij eigen improvisaties van de spelers, die het gevoel hebben dat ze naar een bal of plek toe moeten die eigenlijk niet voor hen is.
Cruijff schreef: Dat was ik natuurlijk. :smile-ajax.gif: En het was deze wedstrijd. Genieten geblazen.
Nu snap ik waar dat "Jol met al die lange ballen op Suarez" vandaan komt!
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 12:08 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:
Le T. schreef: Niet degelijk genoeg zeker, en blijkbaar ook nog een gebruiksaanwijzing.
Gaan we weer... :excited.gif:
Jij had het toch niet gezien?
En jij 'ziet' dat de spelers het vertrouwen in hun trainer kwijt lijken. Om Base te quoten: alu-hoedjes onzin.
Ga je nou doen alsof het verschil niet begrijpt tussen een tv-programma niet gezien hebben en wat ik meen te zien in de wedstrijden van de laatste tijd?
Hoezo heeft Özbiliz blijkbaar een gebruiksaanwijzing? Dat zou immers ergens uit moeten blijken. Enlighten us... Ik vrees dat je niet verder komt dan een volgend product van je levendige fantasie.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Demosthenes » do mar 20, 2014 8:30 am

Frank de Boer over Ozbiliz:
Als je een type moet noemen op wie hij qua stijl lijkt, dan is het Lionel Messi', vertelt De Boer aan het AD. 'Ik zeg niet dat deze jongen zo goed is als Messi, maar ook Özbiliz is bloedsnel, trekt graag naar binnen en heeft dan overzicht en een goed schot. In de A1 heeft hij bij mij geregeld uit dergelijke acties gescoord.'

De Boer heeft wel een verklaring voor het feit dat Özbiliz pas op zijn twintigste debuteert. 'Tussen twee langdurige revalidaties door (de speler werd twee keer geopereerd aan zijn kruisband, red.) had hij ook nog een schouderblessure. Hij heeft al veel te verduren gehad, maar heeft zich telkens teruggeknokt. Ook belangrijk: zijn snelheid heeft er niet onder geleden. Testen wijzen uit dat hij nog steeds de snelste is van allemaal.'
http://www.vi.nl/nieuws/de-boer-aras-oz ... -messi.htm

Jammer dat hij vertrok voor "een grijpstuiver", snap nog niet waarom hij moest vertrekken, afgezien van het feit dat er een opvolger werd (was? Weet ik niet meer) binnengehaald.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Yopi » do mar 20, 2014 8:45 am

Had geen basisplaats, was vaak geblesseerd. Kon elders veel geld verdienen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Demosthenes » do mar 20, 2014 9:11 am

Yopi schreef:Had geen basisplaats, was vaak geblesseerd. Kon elders veel geld verdienen.
Dat laatste zal zeker gelden, dat geldt voor veel meer spelers die wel blijven; die blessures waren, zoals FdB aangeeft, in zijn jeugd. Hij heeft 26 keer meegedaan met Ajax 1, in de twee seizoenen voordat hij vertrok (bron vi.nl)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Yopi » do mar 20, 2014 9:29 am

Dat laatste zal zeker gelden, ja.

Die jongen was bij Ajax niet rijp voor de hoogste salarisschaal en kon elders een vermogen krijgen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Marillion » do mar 20, 2014 10:02 am

We waren hier op AT in ieder geval niet heel treurig toen hij vertrok.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Baseman » do mar 20, 2014 10:11 am

Ik vond hem een uitstekende zaalvoetballer...

PS: In de categorie opvallend, Vd Gijp is in de nieuwe VI lyrisch over Frank de Boer zijn optreden in Studio Voetbal.
Gezien Vd Gijp zijn optredens in het tv programma VI zie ik dit als een bevestiging van mijn eigen idee over het optreden van Frank de Boer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Cruijff » do mar 20, 2014 10:29 am

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Had geen basisplaats, was vaak geblesseerd. Kon elders veel geld verdienen.
Dat laatste zal zeker gelden, dat geldt voor veel meer spelers die wel blijven; die blessures waren, zoals FdB aangeeft, in zijn jeugd. Hij heeft 26 keer meegedaan met Ajax 1, in de twee seizoenen voordat hij vertrok (bron vi.nl)
Probleem van Özbilic was dat hij 1 heel goede wedstrijd vaak afwisselde met 6 of 7 ontzettend anonieme.

En binnen dat tijdsbestek van 8 wedstrijden liep hij dan ook nog zeer regelmatig een blessure voor een langere tijd op.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 05, 2014 9:40 pm

Wat een ontzettende clown is die Kraay jr. man... Niet normaal. Hoe is die kerel ooit in de tv wereld gekomen??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door InnerHarbour » di mei 06, 2014 7:57 am

Verschrikkelijke schreeuwlelijk.
YNWA

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2014 7:44 am

Zit Hanegem aan de drank? Huilbuien, wartaal...
Van Hanegem in tranen: 'Zal me een zorg zijn wat mensen vinden'

Ik vind die trainer van Atlético Madrid, Diego Simeone, een geweldenaar, eentje in de categorie van die paar trainers in de wereld - Mourinho, Hiddink, Van Gaal, Ancelotti van Real Madrid - die echt invloed hebben op het resultaat. Simeone is met Atlético kampioen geworden en heeft de finale gehaald. Daar kun je alleen maar voor buigen, buigen en buigen, anders niet.


Nog een dikke twee weken, dan begint het WK. Ik heb er zin in. Eerst zo'n spannende finale van de Champions League en daarna ook nog een WK er achteraan. Als voetballiefhebber kijk je daar naar uit. Wat wil je nog meer?
Willem van Hanegem
Ik kreeg deze week veel sms'jes over een filmpje op TV, van mij en Clasie. We huilden allebei en het zal me een zorg zijn wat mensen daarvan vonden. Ik ken die jongen al sinds hij twee of drie was. Als voetballer zagen ze het bij Feyenoord eerst niet in hem zitten. Ze stuurden hem naar Excelsior, dat was zo ongeveer zijn laatste kans.

Daar kwam hij Alex Pastoor tegen en die gaf hem vertrouwen. Dat was zijn geluk. Hij is een speler naar mijn hart, een speler die het voetbal ziet. Hij moet alleen wel in staat worden gesteld om zijn kwaliteiten te laten zien. Hij heeft destijds bij Excelsior de mazzel gehad zo'n trainer tegen te komen. En kijk nu eens, nu zit hij bij Oranje en ik geloof dat hij nog beter kan dan hij nu laat zien.

Zaterdagavond bekeek ik natuurlijk de Champions League-finale. Ik vind die trainer van Atlético Madrid, Diego Simeone, een geweldenaar, eentje in de categorie van die paar trainers in de wereld - Mourinho, Hiddink, Van Gaal, Ancelotti van Real Madrid - die echt invloed hebben op het resultaat. Simeone is met Atlético kampioen geworden en heeft de finale gehaald. Daar kun je alleen maar voor buigen, buigen en buigen, anders niet.

Na de 1-1 wisten ze bij Atlético dat ze zouden verliezen. Real Madrid was fitter, want dat was al drie weken uitgeschakeld voor het kampioenschap. Atlético niet, dat moest wekenlang, wedstrijd na wedstrijd focussen op de titelrace. Elke wedstrijd moest die ploeg mentaal en fysiek tot het uiterste gaan.

De kink in de kabel was de op een na laatste wedstrijd, toen ze, thuis tegen Málaga, net niet wonnen. Was dat wel gelukt, dan waren ze al kampioen geweest en hadden ze een weekje extra rust gehad. Nu moesten ze nog een extra wedstrijd knallen, en misten ze uiteindelijk in de finale ook nog Diego Costa en die Turk Turan. Dat was een aderlating. Maar wat deden die gasten hun stinkende best, zeg!

Ik had er de hele week naar uitgekeken. Maar voor, tijdens en na afloop van de wedstrijd heb ik me gestoord aan het gezanik van sommige commentatoren op televisie. Kijk, ik mopper ook weleens als spelers hun best niet doen. Maar er wordt tegenwoordig zomaar van alles geroepen. Zo'n Bale, zeggen ze dan, die kan er niets van. Benzema? Vinden ze ook niet goed. Ze zaten misschien niet in de wedstrijd, maar Bale en Benzema zijn geweldige spelers, hoor.

En ze deden echt hun best wel. Ik hoorde ook iemand zeggen dat het onverantwoord was dat de coach van Atlético Madrid de geblesseerde Diego Costa had opgesteld. Maar als je in zo'n finale staat, dan wil je toch altijd per se je beste speler opstellen? Dan neem je dat risico toch?

Zelf heb ik tijdens mijn carrière nooit spierblessures gehad. Een paar maanden nadat ik gestopt was en een keertje aan het trainen was, ineens wél. Het leek wel alsof er een steen tegen mijn kuit werd gegooid. Ik heb dagenlang mank gelopen en het was toch niet meer dan een verrekking. Diego Costa heeft nog ruim twee weken om fit te worden voor het WK, voor de wedstrijd tegen Oranje. Dat kan hij halen. Ik had ook het idee dat hij zaterdag uit voorzorg naar de kant ging. Hij ging in ieder geval niet hinkepinkend het veld af.

Scheidsrechter Bjorn Kuipers is niet altijd mijn vriend geweest. Toen ik nog coach was bij FC Utrecht had ik vaak problemen met hem. Ik vond hem een zeikerd en ik had het idee dat hij expres tegen ons floot. Maar zaterdag was hij gewoon goed. En als je zo'n finale haalt als scheidsrechter, dan kun je natuurlijk wel wat.

Nog een dikke twee weken, dan begint het WK. Ik heb er zin in. Eerst zo'n spannende finale van de Champions League en daarna ook nog een WK er achteraan. Als voetballiefhebber kijk je daar naar uit. Wat wil je nog meer?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 26, 2014 9:42 am

Het wordt steeds zieliger met onze kromme.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Jöhnk » ma mei 26, 2014 9:49 am

De proefballonetjes van Jack van Gelder blijven ook lachen: Pelle naar Barcelona, Janmaat en Indi naar Manchester United. En dat vindt hij serieus goede ideeën.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door zeux » ma mei 26, 2014 10:19 am

Ajaciedjuh schreef:Het wordt steeds zieliger met onze kromme.
Ik zie het zielige niet zo.

Los van dat het een feijenoorder is en er dus altijd subjectief gelezen wordt.

Ik kan wel begrijpen dat hij geëmotioneerd is dat Clasie zo ver is gekomen. Als ik het goed heb gevolgd, was het een vriendje van zijn eigen kinderen of zoiets en heeft Clasie het zacht gezegd niet makkelijk gehad in zijn jeugd, dan komt het allemaal heel dichtbij. Mooi juist dat Van Hanegem dan even schijt heeft aan dat 'stoere' voetbalcultuurtje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 26, 2014 10:56 am

Moet je voor de gein eens de laatste columns van het afgelopen aatste half jaar eens lezen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2014 12:21 pm

Ajaciedjuh schreef:Het wordt steeds zieliger met onze kromme.
Dit is wel een voorlopig hoogtepunt: "Ik vond hem een zeikerd en ik had het idee dat hij expres tegen ons floot". :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Duke » di jun 24, 2014 8:33 pm

Co houdt wel van een lekker nootje. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Cruijff » zo jan 25, 2015 11:51 pm

Studio Voetbal besteedde vandaag wel aandacht aan de 'IS Onthoofding Tifo Actie' bij Standard Luik, maar niet aan de erewedstrijd voor Fernando Ricksen vandaag in Glasgow met 40.000 toeschouwers op Ibrox.

Hier een filmpje:
http://www.nusport.nl/mixed-zone/397954 ... ibrox.html

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door InnerHarbour » ma jan 26, 2015 8:12 am

Ja ze mogen niet het beste voetbal van de wereld spelen, maar mocht je ooit de kans krijgen om bij Celtic-Rangers aanwezig te zijn altijd doen, zelfs Aberdeen-Dundee United is een belevenis op zich, dit soort dingen kan je rustig aan Schotland (lees het gehele UK) overlaten. :biggthumpup.gif:
YNWA

Plaats reactie