MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: MLB

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 5:35 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Morgen de officiële bekendmaking. Piazza lijkt het niet te gaan halen.
Piazza first ballot? Zou me ook wel verbazen met de concurrentie die hij heeft. Hij komt er wel maar niet de eerste keer, niet met zo’n klas.
Dit is zijn tweede ballot. Vorige keer kwam hij al redelijk in de buurt, 57,8%. Op basis van de nu bekende stemmen (een kwart) blijft hij rond de 71 % steken. Als catcher heeft hij prima cijfers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 07, 2014 5:50 pm

Was me niet opgevallen dat hij vorig jaar ook meedeed. :blush.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 5:52 pm

Stats van Piazza versus similar players.

Aan slag deed hij het dan bovengemiddeld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 5:52 pm

InnerHarbour schreef:Was me niet opgevallen dat hij vorig jaar ook meedeed. :blush.gif:
Als Mets-fan kon je er niet omheen. :ajaxsmiley.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 07, 2014 6:18 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Was me niet opgevallen dat hij vorig jaar ook meedeed. :blush.gif:
Als Mets-fan kon je er niet omheen. :ajaxsmiley.gif:
Ja maar met welke cap gaat hij de Hall in? Hij heeft 7 jaar bij de Dodgers gezeten en 8 bij de Mets. De cijfers, (erg mooie OBP door de jaren heen) ontlopen elkaar niet veel, iets vaker MVP bij de Dodgers dan bij de Mets maar daar weer meer AS.

Omdat hij zijn opleiding bij de Dodgers heeft gehad denk ik dat de Hall daarvoor kiest, sorry geen Mets erbij in de HoF. :hypocrite.gif:

BTW, Gozer heeft veel wedstrijden gespeeld boven de 30, zie je niet veel bij een catcher of ze moeten verhuizen naar 1B, goedemiddag heer Mauer :smile-ajax.gif: . Hij was eigenlijk beter dan ik dacht. Had ook een vreemde reputatie en er waren vaak geruchten over zijn vermeende homo zijn, ja lekker belangrijk, als ik me niet vergis. Een ding is zeker, hij had Clemens boven op zijn muil moeten slaan!
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 6:52 pm

Meeste postseason games met Mets (incl WS). Ik denk dat het de Mets wordt. :-)

En mag de speler niet zelf kiezen? Dacht het. En dan denk ik toch dat Piazza voor de Mets gaat. In NY is hij zeer populair, grote Italiaanse gemeenschap daar en ik zie hem vaker in verband met de Mets dan de Dodgers. Sinds dit jaar zit hij ook in HOF Mets.

zeux

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 7:00 pm

Blijkt dat de band koeler was dan ik dacht. Hier verhaal daarover.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 07, 2014 8:26 pm

Nee mag niet meer, eigenlijk was het altijd zo dat de Hall besliste maar oogluikend stonden ze toe dat de speler het uitmaakte. Toen kreeg je die achterlijke toestanden zoals met Wade Boggs die na 2 jaar in zijn nadagen voor Tampa gespeeld te hebben ervoor koos om met een Rays cap de Hall in te gaan. Boggs komt uit de farm van de Red Sox en heeft er 11 hele succesvolle jaren op 3 gestaan. Hij had als een Sox de Hall in gemoeten al was die liefde ook flink bekoeld toen hij op zijn 35st voor de MFY koos. :smallgrin.gif:

Je snap dat er van de kant van Tampa een mooie bonus tegenover stond, Tampa had tot dan toe nog niemand in de HoF.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo jan 08, 2014 11:15 pm

Het zijn dus Maddux, Glavine en Thomas geworden.

Biggio komt 2 stemmen tekort.

Piazza 5% meer dan vorig jaar, kruipt dichterbij.

Morris heeft het niet gered. Just short.

Lijkt er op dat Palmeiro afvalt.

Bonds en Clemens halen toch nog in de 30 %, McGwire en Sosa kunnen het schudden, tenzij er een 'change of heart' komt bij de voters.

Greg Maddux (1) 97.2 %
Tom Glavine (1) 91.9 %
Frank Thomas (1) 83.7 %
Craig Biggio (2) 74.8 %
Mike Piazza (2) 62.2 %
Jack Morris (15) 61.5 %
Jeff Bagwell (4) 54.3 %
Tim Raines (7) 46.1 %
Roger Clemens (2) 35.4 %
Barry Bonds (2) 34.7 %
Lee Smith (12) 29.9 %
Curt Schilling (2) 29.2 %
Edgar Martinez (5) 25.2 %
Alan Trammell (13) 20.8 %
Mike Mussina (1) 20.3 %
Jeff Kent (1) 15.2 %
Fred McGriff (8) 11.7 %
Mark McGwire (8) 11.0 %
Larry Walker (4) 10.2 %
Don Mattingly (14) 8.2 %
Sammy Sosa (2) 7.2 %
Rafael Palmeiro (4) 4.4 %

zeux

Bericht door zeux » wo jan 08, 2014 11:20 pm

Deze spelers zijn volgend jaar 'eligible':

2015: Rich Aurilia, Aaron Boone, Paul Byrd, Tony Clark, Carlos Delgado, David Dellucci, Jermaine Dye, Alan Embree, Darin Erstad, Kelvim Escobar, Cliff Floyd, Nomar Garciaparra, Brian Giles, Tom Gordon, Eddie Guardado, Randy Johnson, Mark Loretta, Pedro Martinez, Ramon Martinez, Doug Mientkiewicz, Kevin Millar, Troy Percival, B.J. Ryan, Jason Schmidt, Gary Sheffield, John Smoltz, Julian Tavarez, Jarrod Washburn, David Weathers.

Lijkt niet een heel sterk jaar. Randy Johnson lijkt me wel, maar verder? Smoltz? Als onderdeel van de gouden Atlanta jaren, waarvan dit jaar Maddux, Glavine en Cox de Hall in gaan?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 15, 2014 7:41 am

Volg jij de Pay-Rod klucht nog, ik merk dat het mij steeds minder gaat boeien.
YNWA

zeux

MLB

Bericht door zeux » wo jan 15, 2014 8:06 am

Ja, ik volg het wel een beetje. Vind de hate en heksenjacht fascinerend. Klopt natuurlijk geen reet van dat hij bijna 2x zoveel straf krijgt dan andere 'first offenders'. Alsof die meteen vrijwillig meewerkten. Ben benieuwd welke congsi zich achter de schermen bij MLB heeft afgespeeld. Selig haat hem grondig en de Yankees hopen van een sour contract af te komen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 15, 2014 9:55 am

Is hij een 'first offender'? Ik hou het met die gozer niet meer bij, het is altijd wat. Jammer dat de MFY onder die 25 mil uitkomen, kunnen ze in de race om Tanaka gebruiken.

Gesproken over Tanaka, man die neemt wel hele mooie cijfers mee uit Japan en is pas 25 jaar. Erg benieuwd wat die gaat doen en je begrijpt dat ik er niet rouwig om ben als hij naar LA gaat. :hypocrite.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo jan 15, 2014 5:30 pm

Eens. Met Weaver zal Tanaka een mooie 1-2 punch worden. :biggthumpup.gif:

En 100 wedstrijden voor SL catcher Ramirez, die zal er toch nu wel helemaal uit liggen lijkt me?
Angels minor league catcher Carlos Ramirez, an eighth-round draft pick out of Arizona State in 2009, received a 100-game suspension without pay on Thursday after a third positive test for a drug of abuse.
Ramirez, 25, was suspended for 50 games to start 2013, a season in which he hit .206 with six home runs and 22 runs batted in in 48 games for double-A Arkansas, his second straight season at double-A.
The suspension of Ramirez, who is currently on the triple-A Salt Lake roster, will be effective at the start of the 2014 season.

http://www.latimes.com/sports/sportsnow ... z2qU81WzM3

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 16, 2014 10:36 am

Sorry Dubbel maar Anaheim is geen LA net zogoed als Baltimore geen DC is of Oakland geen San Fran wat voor een belachelijke naam die marketing jongens ook aan 'jou' team hebben gegeven.

LA zijn de Dodgers en niks anders. Over de Dodgers gesproken, Kershaw 30 miljoen per jaar? Heo diep zijn die zakken daar?
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 22, 2014 5:57 pm

Fucking great, het is NY geworden. :1evil.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo jan 22, 2014 6:09 pm

Wow. 7y/$155m.

What a gamble. Dat hij aanlokkelijk is begrijp ik met zijn 24-0, 1.27 ERA vorig jaar in de Japan League, maar meteen voor 7 jaar met 22m per jaar??? (schijnbaar wel met een opt-out na vier jaar, maar daar zal ook een prijskaartje aan hangen). En ook nog eens voor een pitcher waar echt van alles mee kan gebeuren. Dat kan bijna niet goed gaan. Hij zal best keurig gooien op MLB-niveau, maar ik zou toch even afwachten of hij de transitie van Japan naar de VS echt goed doorstaat (Dice K anyone?). Wel even ander soort hitters natuurlijk.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 22, 2014 6:19 pm

Het maakt voor de MFY niet uit die 22 per jaar, op het moment dat de Dodgers Kershaw vastlegde en NY met dank aan hun huisvriend Selig 25 voor Pay-Rod uit hun boeken mochten schappen was de zaak beklonken.

Fuck die CB, het maakt geen fuck uit, NY en LA doen wat ze willen of ze nu een miljoentje meer of minder moeten storten.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 22, 2014 6:30 pm

Vraagje is die Tanaka wel echt zoveel beter dan Darvish?

Beide zijn 25 jaar oud, Darvish kreeg 6/ $56 mm. Tanaka, 7/ $ 155 mm.

Darvish was in 2012 16 en 9 ERA 3.90 en in 2013 13 en 9 met een ERA van 2.83. Nou voor die 13 mm verschil per jaar mag Tanaka toch zeker wel 5 perfect games per jaar gooien. :hypocrite.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 22, 2014 6:52 pm

Maar goed deze kogel is door de kerk, nu gaan we kijken waar de resterende FA starters gaan tekenen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za jan 25, 2014 7:11 pm

De absolute commerciële waanzin:

NHL-wedstrijd dit weekend in Dodger Stadium. Temperatuur: 19-20 graden C.

Ik heb een paar van die wedstrijden in voorgaande jaren gezien en volgens mij is het een gedrocht. Publiek zit veel te ver van de baan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 31, 2014 10:01 am

<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>Mets Owners Refinancing $250MM Loan <a href="http://t.co/ofbah8g1US">http://t.co/ofbah8g1US</a> <a href="https://twitter.com/search?q=%23mlb&src ... </p>&mdash; MLB Trade Rumors (@mlbtraderumors) <a href="https://twitter.com/mlbtraderumors/stat ... 4">January 31, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » vr jan 31, 2014 11:45 am

InnerHarbour schreef:<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>Mets Owners Refinancing $250MM Loan <a href="http://t.co/ofbah8g1US">http://t.co/ofbah8g1US</a> <a href="https://twitter.com/search?q=%23mlb&src ... </p>&mdash; MLB Trade Rumors (@mlbtraderumors) <a href="https://twitter.com/mlbtraderumors/stat ... 4">January 31, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Wat zeg je? :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr jan 31, 2014 11:57 am

Dat de Mets een lening van $250m gaan herfinancieren onder andere condities:
The Mets’ owners are on the verge of refinancing a $250 million loan due this Spring, reports Josh Kosman for the New York Post.

According to Kosman, the existing loan restricts the team from greatly expanding payroll. However, a source told Kosman, “There are no payroll limits written into the re-worked loan.”

Mets sources told Kosman they expect payroll will increase slowly in coming years, though it’s not likely to return to 2010’s $140 million any time soon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 04, 2014 12:49 pm

Now that the Major League Baseball Rules Committee has voted to outlaw collisions at home plate, the question hanging over the sport is how it's going to be enforced.
Runners will be required to slide into home plate, not initiate contact with the catcher. And catchers no longer will be permitted to block the plate.
Runners must be given a path to the plate, just as fielders do at any base. Catchers must tag them instead of impersonating a brick wall.
Roch

It’s becoming a sizzy sport.
YNWA

Plaats reactie