De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Hiddink doet dat op zijn sloffen. Die man heeft zoveel ervaring.
Wat ik minder vind: hij zit diep in het Chelsea-netwerk. Een bondscoach moet onafhankelijk zijn.
Wat ik minder vind: hij zit diep in het Chelsea-netwerk. Een bondscoach moet onafhankelijk zijn.
Wanneer heeft Hiddink voor het laatst succes gehad met een team?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wanneer heeft hij voor het laatst echt gefaald?
We moeten sowieso geen wonderen verwachten.
We moeten sowieso geen wonderen verwachten.
-
Mwoah, het is ook niet heel beroerd natuurlijk. Situatie richting EK zou zoiets kunnen zijn:
Cilessen, Krul
Wiel, Janmaat
Veltman, Van Dijk
Rekik, Denswil
Blind, Urby
Nigel, Anita
Strootman, Vilhena
Ginkel, Maher
Ola John, Depay
RvP, Siem
Lens, Narsingh
Zo even uit de losse pols. Natuurlijk zitten er wat zwakke plekken tussen, maar op het oog is het redelijk. Daarnaast heb je nog jongens als Zoet, Willems, Ake, Klaassen, Promes, Ziyech, Zivkovic, Boetius en wie weet een Kishna oid.
Vooral aanvallend is het mager.
Cilessen, Krul
Wiel, Janmaat
Veltman, Van Dijk
Rekik, Denswil
Blind, Urby
Nigel, Anita
Strootman, Vilhena
Ginkel, Maher
Ola John, Depay
RvP, Siem
Lens, Narsingh
Zo even uit de losse pols. Natuurlijk zitten er wat zwakke plekken tussen, maar op het oog is het redelijk. Daarnaast heb je nog jongens als Zoet, Willems, Ake, Klaassen, Promes, Ziyech, Zivkovic, Boetius en wie weet een Kishna oid.
Vooral aanvallend is het mager.
Laatst gewijzigd door De Dominee op di nov 19, 2013 7:54 am, 2 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Veel jonge spelers, weinig zekerheid.
Ik ben wel voor de Hollandse School, daarvan zullen we het altijd moeten hebben en dan moet die nog evolueren ook. Dan zie ik niet zoveel in Koeman die als het moeilijk wordt toch altijd weer verdedigend denkt. Er zijn niet zoveel trainers die dat echt in de vinges hebben en dan lijkt mij dat je niet alleen naar Nederlanders moet kijken. Laudrup lijkt mij bijvoorbeeld wel een kandidaat om in ieder geval goed naar te kijken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Met Michels de beste bondscoach ooit, lijkt me.Duke schreef:Wat vind jij van Hiddink?
Adriaanse zou ook kandidaat moeten zijn, vind ik.
http://www.volkskrant.nlKeuze tussen Hiddink en Koeman
17/11/13, 17:05 − bron: ANP
Het zal niet heel lang meer duren of directeur betaald voetbal Bert van Oostveen maakt bekend welke bondscoach Louis van Gaal na het WK gaat aflossen en het Nederland elftal naar het EK van 2016 in Frankrijk moet leiden.
Lang leek Ronald Koeman de voornaamste kandidaat, maar is dat nog wel zo nu Guus Hiddink heeft laten weten dat hij nog te veel energie heeft om van een pensioen te genieten? De 67-jarige trainer wil na de mondiale eindstrijd van komende zomer in Brazilië best weer ergens als bondscoach aan de slag. Hij houdt alle opties open. Ook het Nederlands elftal, vertelde hij in zijn column in De Telegraaf.
Hiddink stelde dat er op dit moment niets concreets speelt tussen hem en de KNVB. Maar hij is ook zo ervaren om op het juiste moment in het openbaar te solliciteren op de functie die hij van 1995 tot en met het WK van 1998 al bekleedde. Sterker nog, als Hiddink zich kansloos waande voor de vacature van bondscoach van Oranje, zou hij dat onderwerp in zijn column misschien wel helemaal niet aansnijden.
Duidelijkheid
Van Oostveen heeft laten weten dat hij in ieder geval voor het WK in Brazilië duidelijkheid schept over de opvolger van Van Gaal, die ook vrijdag weer benadrukte dat hij niet verder wil. Ronald Koeman gaat tijdens de winterstop met de beleidsbepalers van Feyenoord om de tafel zitten om zijn toekomst bij de Rotterdamse club te bespreken. De oud-international wil Oranje graag een keer leiden en zegt te weten dat hij een van de kandidaten is. Veel meer wil hij niet kwijt.
Behalve Koeman en nu ook Hiddink zijn er niet heel veel kandidaten om Van Gaal bij Oranje op te volgen. Dat komt ook omdat de KNVB vast wil houden aan een Nederlandse bondscoach. Frank de Boer wil na nog een paar jaar Ajax eerst een mooie buitenlandse club leiden. Phillip Cocu moet zich eerst nog bij PSV waarmaken en Nederlandse trainers in het buitenland als de ervaren Martin Jol, Mario Been en John van den Brom lijken om verschillende redenen ook niet serieus in beeld.
Rijkaard
Frank Rijkaard heeft op dit moment geen club. De oud-trainer van onder meer FC Barcelona had het Nederlands elftal al eens onder zijn hoede, als opvolger van Hiddink. Danny Blind, op dit moment eerste assistent van Van Gaal, is ook ambitieus. Hij zou onder Hiddink ook als belangrijke veldtrainer kunnen blijven werken. Voorlopig blijft het nog even speculeren over de opvolger van Van Gaal, totdat Van Oostveen duidelijkheid schept. In de aanloop naar het definitieve besluit heeft Hiddink in ieder geval laten weten dat wat hem betreft alle opties open zijn.
Hé, exact hetzelfde stukje, maar dan met het ANP als bron? Zit het ANP nu ook al in het complot om Blind bij de KNVB te houden?

Salvador Dali
Salvador Dali
Is een compilatie van wat elders is gezegd en geschreven, lijkt me.
Even googlen en je kunt zien dat inderdaad het ANP de bron van het stukje is.Yopi schreef:Is een compilatie van wat elders is gezegd en geschreven, lijkt me.
Over het algemeen schrijven media het er keurig bij als een specifieke krant of omroep bron van een bericht (of nieuwtje) is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Na-schrijverij, inderdaad. De Blind lobby van Van Nijnatten/Mossou begint al vruchten af te werpen. Nu moeten ze het alleen in Zeist nog gaan geloven.Yopi schreef:Is een compilatie van wat elders is gezegd en geschreven, lijkt me.
Sterker nog, ook het AD geeft het anp op als bron.
http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/arti ... eman.dhtml
Maar goed, dat zal wel iets teveel informatie zijn.

Salvador Dali
Salvador Dali
Een compilatie dus.
Het AD heeft Blind 'gelanceerd' in de hoop dat andere media het overnemen. En dat gebeurt dus prompt.
Bondscoach, dat zit er natuurlijk niet in. Maar ze hebben wel de aandacht op hem gevestigd.
Het AD heeft Blind 'gelanceerd' in de hoop dat andere media het overnemen. En dat gebeurt dus prompt.
Bondscoach, dat zit er natuurlijk niet in. Maar ze hebben wel de aandacht op hem gevestigd.
Duke schreef:Sterker nog, ook het AD geeft het anp op als bron.

Duidelijk teveel informatie.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
En dan neemt het AD het weer over van die andere media, en zo is het nieuws 'waar'. Zo werkt dat tegenwoordig.Yopi schreef:Een compilatie dus.

En zo praten we alles wat krom is recht. 

Salvador Dali
Salvador Dali
We weten niet eens wie dat artikel geschreven heeft.
Kom er maar in, Le T!

Kom er maar in, Le T!

De 50 gepasseerd en na z'n actieve carrière nog niets gepresteerd: Blind als bondscoach zou pas krom zijn. Dat krijgt ie zonder een mediacampagne niet voor elkaar.Duke schreef:En zo praten we alles wat krom is recht.
Zou het gek zijn als Blind bij het Nederlands Elftal betrokken zou blijven? Lijkt me een prima assistent.
Salvador Dali
Salvador Dali
Een assistent is zó onbelangrijk (zeker bij een landenteam) dat je er in ieder geval geen rekening mee hoeft te houden bij je keuze. De pylonen neerleggen kan iedereen wel.Duke schreef:Zou het gek zijn als Blind bij het Nederlands Elftal betrokken zou blijven? Lijkt me een prima assistent.
Dat gezegd hebbende: het is gek om Blind als assistent te kiezen, en daar dan je bondscoach bij te gaan zoeken. Koeman zou het dan bijvoorbeeld al niet meer kunnen worden.
Juist daarom is het zo opvallend dat Mossou, Van Nijnatten en nu ook Borst hier zo hartstochtelijk voor pleiten. Who cares wie de assistent wordt? Je zou bijna gaan denken dat hier nog iets anders meespeelt.
Want? Koekie Voorn zal volgens BVM ook een prima assistent zijn geweest.Duke schreef:Zou het gek zijn als Blind bij het Nederlands Elftal betrokken zou blijven? Lijkt me een prima assistent.
Ik vraag me af hoe je dit met een dergelijke stelligheid kan zeggen. Je mag toch aannemen dat je voor zo'n functie net wat meer moet kunnen dan wat pylonen neerzetten.Jöhnk schreef: Een assistent is zó onbelangrijk (zeker bij een landenteam) dat je er in ieder geval geen rekening mee hoeft te houden bij je keuze. De pylonen neerleggen kan iedereen wel.
Zelf heb ik nooit op professioneel niveau gevoetbald, dus ik kan er niet veel over zeggen. Maar in veel andere vakgebieden is een assistent wel een belangrijke functie. Een goede regieassistent is bijvoorbeeld van erg grote waarde voor een regisseur bij het regisseren van een film.
Het doet me deugd dat je het ook een beetje begint door te krijgen.Yopi schreef:We weten niet eens wie dat artikel geschreven heeft.![]()
Kom er maar in, Le T!
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik zeg niet dat een assistent niet nodig is. Ik zeg dat veel mensen dat werk kunnen doen. Wil Jantje geen assistent zijn? Dan neem je Pietje. En je zult ook heus goede en slechte assistenten hebben, meningen daarover althans. Ik denk persoonlijk dat een assistent vooral betrouwbaar en loyaal moet zijn. Dan lijkt Blind me juist een slechte assistent.DelToro schreef: Zelf heb ik nooit op professioneel niveau gevoetbald, dus ik kan er niet veel over zeggen. Maar in veel andere vakgebieden is een assistent wel een belangrijke functie. Een goede regieassistent is bijvoorbeeld van erg grote waarde voor een regisseur bij het regisseren van een film.
Het is in ieder geval heel raar om eerst je assistent te kiezen, en daarna de bondscoach erbij te zoeken. Zoals ik al zei: dan valt Koeman al af. Hiddink trouwens ook, denk ik (al het ge-fantaseer ten spijt).
Uiteraard slaat het nergens op om de assistent eerst te kiezen, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat een betrouwbare en loyale assistent doorgaans niet de beste is. Een assistent met een eigen opvatting over voetbal lijkt me veel zinvoller dan een volgeling. Iemand die tactisch een aanvulling is op de hoofdcoach en hem dwingt tot het uiterste te gaan. Die fouten kan opmerken van deze hoofdcoach en hem daar op kan wijzen. Ik ben niet van mening dat iedereen dat kan en dat een assistent 'zo onbelangrijk' is.