Sorry, maar dat is onzin. Pronk van de B1 moest weg en als iemand spelers vooruit joeg was hij het wel, hoog tempo en vooruit denken en spelen. Stekelenburg riep zijn spelers zo vaak toe dat ze acties moesten maken. Weet je welke trainers dat niet deden? Silooy, Blind en vorig seizoen Trustfull (de man van de restverdediging)Yopi schreef:Ja, waar zit D_Skilled toch?![]()
De grote rondo was voor de JC-revolutie juist de norm bij de jeugd. Het was schuiven, schuiven, schuiven, tot er een gaatje kwam. Dat weet je toch nog wel?
Cruijff houdt daar helemaal niet van. Hij wil juist acties zien.
Bij Ajax ontwikkelden de talenten zich jaren achtereen niet in de A-jeugd, dat heb ik zo vaak geschreven, welke trainers stonden daar?
Het is complete geschiedvervalsing als je schrijft dat de grote rondo voor de JC-revolutie de manier van spelen was, dat kan iemand die jeugdwedstrijden bezoekt je zo vertellen. JC wil acties zien? Kan ik alleen maar toejuichen. Hij was zelf de man van de acties, toen Ajax-1 onder zijn leiding speelde viel er veel te genieten, juist van acties, ook al werd er niet altijd gewonnen, dat is het Ajaxvoetbal, om die reden zijn velen ooit supporter geworden, maar dat mag nu niet geschreven worden? Het is alsof het voetbal nu ineens is uitgevonden door het TH? De JC-volgelingen zullen je verhaal bevestigen? Waarschijnlijk zijn ze dan net zo vaak op De Toekomst geweest als JC zelf. Ik wil niets liever dan het voetbal dat JC ooit propageerde, maar dat is niet de grote rondo die nu al drie jaar in Ajax-1 wordt gespeeld.