Ik vind het geweldig, als kind droomde ik van spelen voor Ajax. Ik dacht dat al mijn sportdromen voorbij waren, maar ik heb nog 4 jaar om te dromen de Vuelta te winnen!Zeux schreef:Marillion schreef:
@Jöhnk: Geloof jij niet dat een 40 plusser zonder hulpmiddelen in een loodzware drieweekse rittenkoers hele beklimmingen op de pedalen kan blijven staan om zo weg te fietsen bij de bekende toppers?
Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Prachtige overwinning van Gesink! Rijdt Sagan uit het wiel en wint de sprint
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Opmerkelijke finale zeg. Ik zou normaal geen cent voor hem geven met deze groep op zo'n aankomst. Erg leuk voor 'm. Gesink kon wel een succesje gebruiken. Ik had het Terpstra overigens ook wel gegund. Sympathieke gast.
Nil volentibus arduum
Niki Terpstra is een wereld gozer. En door die Amerikaanse commentatoren dus als "big Dutchman" omschreven.
Maar wat een fantastische overwinning van Gesink, klasse hoor! 
Ik stond vanavond zelf 90 minuten lang op een kunstgrasveld en heb daarna de voetbalkantine bijna helemaal leeggezopen. Het is daardoor dus volledig langs me heengegaan. Maar dit is een buitengewoon mooi filmpie! Thanks Marillion!

Ik stond vanavond zelf 90 minuten lang op een kunstgrasveld en heb daarna de voetbalkantine bijna helemaal leeggezopen. Het is daardoor dus volledig langs me heengegaan. Maar dit is een buitengewoon mooi filmpie! Thanks Marillion!

Gesink bezorgde me gisteren het sport euforie moment van het jaar. Gaf niks meer voor z'n kansen na z'n aanval op 1 km met sagan schijnbaar makkelijk in z'n wiel.
Heb het idee dat hij met die actie de meesten kapot heeft gemaakt. Hoewel een Vuelta etappe meer aanspreekt, schat ik dit hoger aan, aangezien alle toppers alles geven als ze een kans voelen op de overwinning.
Heb het idee dat hij met die actie de meesten kapot heeft gemaakt. Hoewel een Vuelta etappe meer aanspreekt, schat ik dit hoger aan, aangezien alle toppers alles geven als ze een kans voelen op de overwinning.
Een Vuelta, Giro of Tour etappe spreekt inderdaad meer aan, maar dit was absoluut een zeer sterk staaltje. Als hij in deze koers een etappe kan winnen dan kan ie ook in de Giro een etappe winnen. Of in de Vuelta of zelfs in de Tour.Iniesta schreef:Gesink bezorgde me gisteren het sport euforie moment van het jaar. Gaf niks meer voor z'n kansen na z'n aanval op 1 km met sagan schijnbaar makkelijk in z'n wiel.
Echt klasse!

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Typisch Nederlands, resultaten halen in de B races maar niet thuisgeven als het er echt om gaat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Misschien heeft iemand als Peter Sagan een 'doping ritme' dat volledig op de grootste Klassiekers en de Tour is ingericht. Bij de wedstrijden waar hij op piekt rijdt hij het hele peloton bruut uit het wiel.
En blijkt Gesink op het moment dat ze allebei clean zijn gewoon beter.
En blijkt Gesink op het moment dat ze allebei clean zijn gewoon beter.

Haha, please...
Straks El Angliru! Zou Horner de rest weer op een hoopje rijden? Of gaat Nibali verrassen? Valverde op één minuut en Rodriguez op twee minuten zijn ook nog niet volstrekt kansloos. Ik ga er in ieder geval goed voor zitten.
Straks El Angliru! Zou Horner de rest weer op een hoopje rijden? Of gaat Nibali verrassen? Valverde op één minuut en Rodriguez op twee minuten zijn ook nog niet volstrekt kansloos. Ik ga er in ieder geval goed voor zitten.
Ik ben vooral benieuwd of iedereen het juiste verzet steekt. Kan me nog herinneren van de Vuelta waar Cobo op de Angliru met de overwinning ging lopen dat de favorieten allemaal een te groot verzet hadden. Beetje knullig als je dat je overkomt. Het koste Mollema toen zelfs een podiumplaats.
Nil volentibus arduum
Mollema heeft nu 36-32 l.
Vorige keer had hij een 28 achter. Dus hij heeft in ieder geval onthouden dat hij daar niet zo mee weg kwam.
Nil volentibus arduum
Mooi gevecht Nibali - Horner
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wat een achterlijk publiek weer. Aan de ene kant heb je Nibali en Horner, aan de andere kant de cameraman op motor. Welke kant denk je dat het publiek op kijkt? Juist.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat een geniale strijd.
Al is 't er wel een met een luchtje...
Al is 't er wel een met een luchtje...
Hardfietsen voor gevorderden in Florence tijdens de WK tijdrijden: Spartacus versus Der Panzerwagen versus Wiggo!
Ik hoop stiekem op een dubbel voor Spartacus. Dat zou zo uit m'n hoofd de eerste keer ooit zijn. Maar of het er in zit is de vraag. Martin is onderweg een paar seconden sneller dan Cancellara. Wiggins volgt op enige afstand.
Ik hoop stiekem op een dubbel voor Spartacus. Dat zou zo uit m'n hoofd de eerste keer ooit zijn. Maar of het er in zit is de vraag. Martin is onderweg een paar seconden sneller dan Cancellara. Wiggins volgt op enige afstand.
Nil volentibus arduum
Tony Martin wereldkampioen tijdrijden. Met zijn tijd zou hij in zijn eentje 6e zijn geworden bij het WK ploegentijdrit dat hij eerder won met Quickstep. Dan kun je best een stukje fietsen.
Nil volentibus arduum
Genoten van de prestatie van Marianne Vos. Pakt in Firenze haar 3e wereldtitel op de weg door op de slotklim een klein gaatje te slaan op Johansson en Ratto en dat vast te houden tot op de streep. Eerder vandaag Van der Poel ook al in de regenboogtrui bij de junioren. Prachtige dag voor het Nederlandse wielrennen! 

Nil volentibus arduum
Gesink afgestapt. Wat een kut renner is het toch.
-
- AT Toto winner 15/16
Gesink slapjanus. Vind het sowiezo schandalig dat er nog maar 2 Hollanders in het peleton zitten.
Het zal ongetwijfeld nieteens een kwestie van bewust er met de pet naar gooien zijn van Gesink, maar simpelweg de duidelijke constatering dat hij de snelle jongens fysiek totaal niet kan bijbenen.
Ik schakel nogal laat in en zie dat ze net met de laatste ronde zijn begonnen. Hoeveel kilometer is het dan nog?
Ik schakel nogal laat in en zie dat ze net met de laatste ronde zijn begonnen. Hoeveel kilometer is het dan nog?
-
- AT Toto winner 15/16
Kilometertje of 15
Geweldige finale.
Spanje faalt hier wel erg hard trouwens.
'We' weten ook meteen weer waar we staan. Die junioren- en damesmedailles zijn leuk, maar het gaat om de titel op zondag.

'We' weten ook meteen weer waar we staan. Die junioren- en damesmedailles zijn leuk, maar het gaat om de titel op zondag.
Wat een heerlijk pokerspel zeg. Genoten!
Toen Rodriguez werd bijgehaald had Valverde in principe zo goed als gewonnen spel. Iedereen is in die fase op dus een explosieve versnelling hoef je van niemand meer te verwachten. Toch laat hij nog één keer ruimte aan Rodriguez om Nibali verder af te matten en dat breekt 'm op. Nu is z'n Portugese ploegmaat er met die trui van door. Prima winnaar overigens want die jongen pakt regelmatig mooie ritten. En als je er na zo'n zware dag nog bij zit heb je het niet gestolen.

Toen Rodriguez werd bijgehaald had Valverde in principe zo goed als gewonnen spel. Iedereen is in die fase op dus een explosieve versnelling hoef je van niemand meer te verwachten. Toch laat hij nog één keer ruimte aan Rodriguez om Nibali verder af te matten en dat breekt 'm op. Nu is z'n Portugese ploegmaat er met die trui van door. Prima winnaar overigens want die jongen pakt regelmatig mooie ritten. En als je er na zo'n zware dag nog bij zit heb je het niet gestolen.
Nil volentibus arduum