Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 10:16 am

Marktconform? Wil dat zeggen dat ze Siem een 'Engels' salaris moeten geven? :confused.gif:

Pa kan zich beter druk maken over zijn andere zoon, die tegen een marktconform salaris aan het verpieteren is bij Borussia MG.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 03, 2013 10:28 am

Ik denk dat Siem best mag bijtekenen tegen een salarisverhoging hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 03, 2013 10:51 am

Als hij bijtekent mag hij wel een paar ton omhoog. Maak hem maar het boegbeeld.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 03, 2013 11:37 am

Yopi schreef:Marktconform? Wil dat zeggen dat ze Siem een 'Engels' salaris moeten geven? :confused.gif:

Pa kan zich beter druk maken over zijn andere zoon, die tegen een marktconform salaris aan het verpieteren is bij Borussia MG.
Het is niet gezegd dat hij het over Siem heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 03, 2013 11:42 am

Sterker nog, het lijkt mij van niet. Want hij heeft het over spelers rond 22 en Siem is volgens mij 24 jaar.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 11:47 am

Over wie dan? Over Eriksen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 03, 2013 11:56 am

Tweet staat er niet meer.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 03, 2013 11:57 am

Het is in ieder geval een opvallend signaal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 03, 2013 11:58 am

Ajaciedjuh schreef:Vader Siem laat weer van zich horen.

@GeorgedeJong28: #Ajax :versterkingen te duur, eigen toppers rond 22 niet marktconform betalen. Resultaat Cruyff tevreden aandeelhouders, sportief failliet

Behartigd hij ook de zaken van Siem!? Dan hebben we een probleem.
Weet hij meer? Weet hij dat Ajax iemand van 22 jaar wilde halen, maar te weinig salaris bood?

Ik ken de invloed van vader niet, maar dit kan een opzetje zijn voor een vertrek in de winterstop (Ajax sportief failliet)

Elia scouten is armoede en buitenspelers die buitenom gaan zijn schaars, maar waarom zou Ajax ineens van systeem veranderen. Sulejmani en Boerrigter zijn gekocht als linksbuiten, maar stonden rechts, Sana is gekocht als linkermiddenvelder en speelt rechtsbuiten en nu staat de rechtsbenige Bojan linksbuiten.

Moses is een rechtsbenige rechtsbuiten/middenvelder, maar hoefde niet te komen door de ontwikkeling van De Sa, die ondertussen 20 is en als hij zich zo heeft ontwikkeld en je bent op zoek naar een rechtsbuiten, waarom dan niet De Sa (Let wel: ik heb het nooit in hem zien zitten, maar volgens ??? is Moses niet gekomen door de ontwikkeling van De Sa)

Lukoki en Boerrigter zijn al weer een tijdje weg, Bojan is als rechtsbuiten gehaald, maar voldoet niet? Armoede als je dan op de laatste dag ineens actief wordt. Het gaat er niet om dat Ajax wilde huren met optie tot koop of niet, het gaat erom dat Ajax met een speler praat/wil praten die als voorhoedespeler al sinds HSV (2010-2011) is mislukt, in dat seizoen zijn laatste doelpunt maakte (twee dat hele seizoen waarin hij 24 keer in actie kwam), vanaf dat seizoen 34 keer "in actie" kwam. Stel dat het bij Ajax ineens wel zal lukken, dan nog zal het een paar maanden duren voordat hij op 100% zit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 03, 2013 12:01 pm

Sportief failliet? Op korte termijn wel, hopelijk gaat het voor de lange termijn juist goed.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 03, 2013 12:06 pm

Demosthenes schreef:
Ajaciedjuh schreef:Vader Siem laat weer van zich horen.

@GeorgedeJong28: #Ajax :versterkingen te duur, eigen toppers rond 22 niet marktconform betalen. Resultaat Cruyff tevreden aandeelhouders, sportief failliet

Behartigd hij ook de zaken van Siem!? Dan hebben we een probleem.
Weet hij meer? Weet hij dat Ajax iemand van 22 jaar wilde halen, maar te weinig salaris bood?
Dit gaat niet over een aankoop, want er staat eigen toppers rond de 22.

Zo wie zo moet je niet reageren op een schreeuwende vader tov je beleid. Vervelend is dat het de vader van je aanvoerder is, dus negatieve publiciteit veroorzaakt. Als dit een eentweetje is met Siem, dan heeft Ajax een probleem. Maar dat kan ik me niet voorstellen bij Siem of er moeten afspraken door Ajax niet zijn nagekomen tov Siem (reden dat hij bleef). De enige 22-jarige topper waarna hij kan verwijzen, moet Eriksen zijn. Al is hij dan 21.

Ook in deze moet Ajax standvastig zijn mbt beleid (salarisschalen), anders heeft beleid geen zin.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 12:08 pm

@Demo: hij heeft het over 'eigen toppers'.

Ajax wilde alsnog een vleugelspits halen, dus dat verhaal over De Sa lijkt me onzin.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 03, 2013 12:11 pm

Yopi schreef:@Demo: hij heeft het over 'eigen toppers'.

Ajax wilde alsnog een vleugelspits halen, dus dat verhaal over De Sa lijkt me onzin.
Gezien van die eigen toppers, zal Ajax toppers van 22 van buiten wel goed betalen?

Dat verhaal van de Sa is niet van mij afkomstig, maar las ik als argument (AT? AS?) om Moses niet te halen, maar ook dat is alweer een tijdje geleden (herinner me dat ik door mijn vakantie het bericht over het terugsturen van Moses had gemist) Ajax had eerder naar die rechtsbuiten kunnen zoeken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 12:23 pm

Eriksen was toch wel vertrokken, hoger salaris of niet. Net zoals Sneijder, Suarez, Stekelenburg en Huntelaar zijn vertrokken.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 03, 2013 12:33 pm

Yopi schreef:Eriksen was toch wel vertrokken, hoger salaris of niet. Net zoals Sneijder, Suarez, Stekelenburg en Huntelaar zijn vertrokken.
Pcs, dat is van alle tijden. Seedorf, Davids e.c. verlieten in de mid-nineties een Europese topclub. In sportief opzicht. In financieel opzicht natuurlijk niet.

Niettemin lijkt me dat Ajax wel iets met de kritiek van De Jong sr. kan doen. Hij lijkt me, net als zijn zonen, geen leeghoofd.

Khraa

Bericht door Khraa » di sep 03, 2013 12:35 pm

Als je dit via Twitter de wereld ingooit ben je sowieso een leeghoofd.

Na TwitterGreg nu ook TwitterGeorge.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 03, 2013 12:36 pm

Nou, zijn twitterpagina lezende....

Komt niet echt snugger over, die man.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di sep 03, 2013 12:48 pm

Siem de Jong ‏@siemdejong 37s “@GeorgedeJong28: Weer wat geleerd vandaag...De kracht van Social media is groter dan je denkt! #tweetisnieuws” Vaders en Twitter ;)

:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 03, 2013 12:52 pm

Siem :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di sep 03, 2013 3:16 pm

wimpey schreef:
El Clavo schreef:Ik vond de interesse in Elia echt een aanfluiting.
+1. Dan geef je gewoon aan dat je je zaken niet op orde hebt.

Ik begrijp gezien de aanwezigheid van Lobotka, Meleg, Andersen, Serero e.c. wel waarom ze Maher hebben laten lopen. Hoewel Maher natuurlijk een groot talent is...
Meleg en bazoer gaat het eerste halen, ben ik van overtuigd.

Formeel gezien hebben ze Van der Hoorn gehaald voor Alderweireld en Duarte voor Eriksen. In die valt ze niks an te rekenen (al kan iedereen el zien dat je er allesbehalve op vooruit gaat) Tegenwoordige tijd dan. Misschien zijn ze over 1 of 2 jaar waardige opvolgers. Ik had graag nog een echte aankoop/investering gezien. Een tadic bijvoorbeeld, soms mag je dat nog best wel doen in mijn ogen.

zeux

Bericht door zeux » di sep 03, 2013 3:55 pm

Er is nu helderheid over wie wel en niet komt. Mooi. Rust en zekerheid dus.
De komende drie maanden is er de kans om toe te groeien naar een elftal dat nu eens vóór de Kerst draait en niet pas erna. Is ook nodig, want het evenwicht van de competitie ligt nu anders door het WK, waardoor er een korter 'competitie-voorjaar' is dit keer.

Nu maar hopen dat Frank de boel aan de praat krijgt en dat we gaan zien dat de waardeloze prestaties op het veld aan 'vorm' te wijten waren en niet aan een gebrek aan kwaliteit.

Ondertussen hoop ik ook dat de scouting als een dolle aan het werk gaat om potentiële versterkingen voor de wintertransferperiode op te lijnen. Afhankelijk van hoe het eind november gaat, kun je dan concreet gaan werken aan het binnenhalen van spelers op die lijst, voor zover ze dan nodig zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » wo sep 04, 2013 9:20 am

DE JONG SR: ’AJAX SPORTIEF FAILLIET’

Van onze Telesportredactie

DOETINCHEM – Sportbestuurder en voormalig volleyballer George de Jong, vader van Ajax-voetballer Siem de Jong en Borussia Mönchengladbach-speler Luuk de Jong, besefte niet wat hij losmaakte toen hij gistermiddag een kritische tweet over het beleid van Ajax de wereld instuurde. De opmerkingen „eigen toppers rond 22 niet marktconform betalen” en „sportief failliet” genereerden veel aandacht, wat De Jong totaal overviel.

„Ik heb als sportbestuurder en als liefhebber van Ajax alleen mijn mening gegeven over het beleid van de club en aangegeven dat ik daar bezorgd over ben. Ik had nooit gedacht dat dit zoveel teweeg zou brengen en ik wil benadrukken dat Siem hier compleet buiten staat. Ik heb volledig op persoonlijke titel gesproken.”

De Jong is onder meer commissaris bij De Graafschap en werkte eerder als directeur van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie. „Ik heb me afgevraagd waar het met Ajax naar toe moet als de eigen talentvolle jongens weglopen, omdat je geen hoge salarissen betaalt en je niet in staat bent kwalitatief goede vervangers te kopen. Naar mijn mening wordt het team zo steeds minder en kun je zo nooit de volgende stap zetten. Dat is wat ik aan heb willen geven en verder niks. Siem heeft er helemaal niks mee te maken. Hij is happy bij Ajax en heeft er zelf voor gekozen om te blijven. Als hij niet tevreden was, was hij wel weggegaan”, aldus De Jong, die een uurtje na zijn eerste ontboezeming opnieuw via Twitter een bericht de wereld instuurde. „Weer wat geleerd vandaag. De kracht van sociale media is groter dan je denkt.”
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo sep 04, 2013 9:47 am

DE JONG SR: ’AJAX SPORTIEF FAILLIET’

Van onze Telesportredactie

DOETINCHEM – Sportbestuurder en voormalig volleyballer George de Jong, vader van Ajax-voetballer Siem de Jong en Borussia Mönchengladbach-speler Luuk de Jong, besefte niet wat hij losmaakte toen hij gistermiddag een kritische tweet over het beleid van Ajax de wereld instuurde. De opmerkingen „eigen toppers rond 22 niet marktconform betalen” en „sportief failliet” genereerden veel aandacht, wat De Jong totaal overviel.

„Ik heb als sportbestuurder en als liefhebber van Ajax alleen mijn mening gegeven over het beleid van de club en aangegeven dat ik daar bezorgd over ben. Ik had nooit gedacht dat dit zoveel teweeg zou brengen en ik wil benadrukken dat Siem hier compleet buiten staat. Ik heb volledig op persoonlijke titel gesproken.”

De Jong is onder meer commissaris bij De Graafschap en werkte eerder als directeur van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie. „Ik heb me afgevraagd waar het met Ajax naar toe moet als de eigen talentvolle jongens weglopen, omdat je geen hoge salarissen betaalt en je niet in staat bent kwalitatief goede vervangers te kopen. Naar mijn mening wordt het team zo steeds minder en kun je zo nooit de volgende stap zetten. Dat is wat ik aan heb willen geven en verder niks. Siem heeft er helemaal niks mee te maken. Hij is happy bij Ajax en heeft er zelf voor gekozen om te blijven. Als hij niet tevreden was, was hij wel weggegaan”, aldus De Jong, die een uurtje na zijn eerste ontboezeming opnieuw via Twitter een bericht de wereld instuurde. „Weer wat geleerd vandaag. De kracht van sociale media is groter dan je denkt.”
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 18, 2013 11:48 am

Vandaag in de VI een artikel over de nieuwe flexwet, die een bom zou leggen onder het Nederlandse transfersysteem. Ten gevolge van die wet zouden alle Nederlandse werknemers, ook voetballers, na twee jaar dienstverband recht hebben op een vast contract. Wat de facto zou inhouden dat onze toppertjes dan transfervrij zouden zijn. KNVB, FBO en ook de spelersvakbonden zijn in alle staten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 18, 2013 11:50 am

Yopi schreef:Vandaag in de VI een artikel over de nieuwe flexwet, die een bom zou leggen onder het Nederlandse transfersysteem. Ten gevolge van die wet zouden alle Nederlandse werknemers, ook voetballers, na twee jaar dienstverband recht hebben op een vast contract. Wat de facto zou inhouden dat onze toppertjes dan transfervrij zouden zijn. KNVB, FBO en ook de spelersvakbonden zijn in alle staten.
Tsja.... waarom zou voetbal eigenlijk een uitzonderingspositie moeten krijgen? Hoever moet je meegaan in de ratrace met obscure investeringsmaatschappijen en kinderhandel? Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan de poenerige voetbalwereld.
Whitey on the moon.

Plaats reactie