De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Lionel » za mei 25, 2013 9:26 am

Hij zegt eigenlijk helemaal niks.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 25, 2013 10:58 am

Hoezo? :confused.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 25, 2013 12:54 pm

Volgens mij is het feit dat Jonk publiekelijk, op de website van Ajax, de aandacht vestigt op het belang van goede jeugdtrainers voor ieder elftal al een hele belangrijke boodschap. Frank de Boer en zijn elftal mogen dan het meeste in de schijnwerpers staan, geen enkele trainer is bij Ajax belangrijker dan een ander. Het gaat erom dat je samen spelers beter maakt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 25, 2013 3:30 pm

Had graag willen lezen waarom ze voor een bepaalde trainer hebben gekozen voor een leeftijdscategorie. Hebben amateurclubs misschien ook iets aan.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 25, 2013 5:20 pm

Je kunt het zelf wel bedenken. Daarbij, Jonk legt uit hoe de trainersstaf op de Toekomst er komend seizoen uitziet; het zal niet zijn bedoeling zijn college te geven aan amateurclubs.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 30, 2013 3:44 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 30, 2013 4:56 pm

Zie ik nou goed dat het nieuwe hoofd jeugdscouting geen voetbalachtergrond heeft? MBA? Gehaald aan de Cruijff 'university'? Of vriendje vd een of ander?
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 30, 2013 5:18 pm

Is die jongen in het midden niet die Pieter Zwart? Die columnist van catenaccio die al die stukjes schreef over de boze bende van Sturkenboom?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 30, 2013 5:37 pm

Werkt tegenwoordig voor VI, meen ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 30, 2013 6:02 pm

LucaS schreef:Zie ik nou goed dat het nieuwe hoofd jeugdscouting geen voetbalachtergrond heeft? MBA? Gehaald aan de Cruijff 'university'? Of vriendje vd een of ander?
Hij zal wel gevoetbald hebben en is natuurlijk geen vriendje van en als hij dat wel is, is het volkomen toeval, net als bij Van Kinsbergen.

Die jongen in het midden is dat niet een van onze jonge Denen (Bay???)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 30, 2013 7:34 pm

Peter schreef:Is die jongen in het midden niet die Pieter Zwart? Die columnist van catenaccio die al die stukjes schreef over de boze bende van Sturkenboom?
Ja, volgens mij wel. Ik heb altijd moeite hem serieus te nemen. En dat wordt er niet beter op, nu hij bij VI werkt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 04, 2013 1:26 pm

Twee opmerkelijke uitspraken van Ronald de Boer in de VI (de Vie :smallgrin.gif: ) van deze week:

-Nathan Leyder, Vaclav Czerny en Markus Bay zijn top, door hun aanwezigheid gaat het niveau van de trainingen omhoog
- goede kans ( 'Ik zie het wel gebeuren') dat Ajax in de toekomst een internaat à la La Masia start zodat jeugdspelers de tijd die ze nu aan reistijd besteden in hun trainingen kunnen steken.

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 04, 2013 3:01 pm

Is Czerny er al?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 04, 2013 3:04 pm

Nee, maar hij heeft in de vakantie meegetraind, heb ik begrepen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 04, 2013 3:29 pm

Arthur schreef:Is Czerny er al?
Staat pas in januari '14 onder contract (16).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 10, 2013 10:02 am

Is een internaat wel een goed idee? Het gaat daar heel anders toe dan in een gezin. Nathan Leyder zat bij Brugge in een internaat. Het liep niet goed af:
Ajax-aanwinst spreekt over pesterijen bij Club

Nathan Leyder tekende onlangs een contract bij Ajax. De 16-jarige komt over van Zulte Waregem, maar speelde eerder een groot deel van zijn jeugd bij Club Brugge. Daar vertrok de beloftevolle verdediger omwille van pesterijen. Leyder spreekt daar nu voor het eerst over.

Leyder werd door Club ondergebracht in een pleeggezin, waar in totaal zeven jeugdspelers van Blauw-zwart zaten. De vier oudste pestten de drie jongste. Uiteindelijk kwamen de pesterijen aan het licht door een filmpje dat door een van de slachtoffers met zijn gsm werd opgenomen.

“Er is toen meteen overleg gepleegd tussen de ouders", stelt de moeder van Nathan in Sport/Voetbalmagazine. "Een video zien waarop je kind klappen krijgt, is behoorlijk schokkend. Ik kon niet begrijpen dat Nathan, alom omschreven als een open en aangenaam kind, zo gepest werd."

"We hebben met de andere ouders een gesprek gehad in het bijzijn van Pascal De Maesschalck, de jeugdverantwoordelijke bij Club Brugge. De afspraak was dat de vier ‘daders’ weg moesten. Uiteindelijk hebben ze enkel de oudste buitengezet en de anderen een tweede kans gegeven. Voor de ouders van de twee andere slachtoffers was dat voldoende, voor ons niet.”

Nathan heeft het filmpje zelf nooit gezien. "Neen, ik had daar geen behoefte aan", zegt hij in SVM. "Eerlijk: voor mij is dat precies iets dat al heel lang geleden gebeurd is en waar ik niet meer aan terugdenk. Ik herinner me ook niet meer alle details.”

Club stelde voor om met de daders rond de tafel te zitten. Leyder en de andere slachtoffers weigerde dat. "Er werd ook een psycholoog bijgehaald, maar dat maakte voor mij geen verschil. Zelfs Vincent Mannaert heeft er zich op een bepaald moment mee gemoeid. Twee weken na het uitkomen van de feiten heb ik mijn trainer Carlo Van Grimberghe laten weten dat ik niet meer kwam trainen.”

Volgens Leyder had Club de situatie kunnen vermijden. “Misschien wel. Door meer aandacht te schenken aan wie ze samen in een huis onderbrengen. Je kunt bijvoorbeeld al iets leren uit de schoolresultaten. Je hebt jongens die het goed doen op school en je hebt jongens die niet eens hun rapport gaan afhalen. Dan weet je dat er problemen van kunnen komen."
De nieuwe verdediger van Ajax is niet bang voor de stempel ‘het weggepeste talent van Club’. “Neen. Dat is allemaal voorbij. Vanaf nu ben ik ‘de jongen die bij Ajax tekende’. Die déclic heb ik snel gemaakt, zelfs al vond ik het jammer dat ik Club moest verlaten. Ik had er in die twee jaar toch vrienden gemaakt.”

De moeder van Nathan is zeer tevreden over de keuze van het gastgezin in Amsterdam. “Ik was alvast opgelucht toen ik vernam dat hij in een gezin terechtkwam met maximaal één andere jeugdspeler. Geen zeven of acht meer afgezonderd in een huis. Het was voor Club een nieuw project, ze misten ervaring. Die heeft Ajax wel. De jeugdspelers die een kans krijgen, worden er veel beter gescreend op hun gedrag.”

Ajax staat echter wel bekend om hun harde aanpak bij de jeugd. “Ik kan heus wel mijn mannetje staan. Ik kom er in hetzelfde gastgezin terecht waar Jan Vertonghen zat. Ik zal les volgen in het Nederlands, geen probleem. Het belangrijkste is dat daar een cultuur van professionalisme heerst, zowel bij de jongeren als in de omkadering", besluit Leyder.
www.voetbalbelgie.be

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 10, 2013 12:57 pm

Ik kom er in hetzelfde gastgezin terecht waar Jan Vertonghen zat.
Is geen garantie, maar stel dat hij net zo goed wordt! :ajaxscarf.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Arthur

Bericht door Arthur » di sep 10, 2013 2:13 pm

Spreekt hij nu alleen Frans?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 10, 2013 2:16 pm

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 13, 2013 10:11 am

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... en___.html

Ongelukkig uitgedrukt. Stelen, dat is niet zo mooi. :smallgrin.gif:

Verder volledig mee eens. De speler maakt uit waar hij speelt. Hij is geen eigendom van een club omdat hij daar toevallig begonnen is.

De reglementen moeten aangepast worden, vind ik. Een speler die zijn eerste contract tekent moet vrij zijn om te gaan en te staan waar hij wil. Zie de situatie van Bazoer.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr sep 13, 2013 5:09 pm

Yopi schreef:http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... en___.html

Ongelukkig uitgedrukt. Stelen, dat is niet zo mooi. :smallgrin.gif:

Verder volledig mee eens. De speler maakt uit waar hij speelt. Hij is geen eigendom van een club omdat hij daar toevallig begonnen is.

De reglementen moeten aangepast worden, vind ik. Een speler die zijn eerste contract tekent moet vrij zijn om te gaan en te staan waar hij wil. Zie de situatie van Bazoer.
Vind ik niet. Ik zie profvoetbal vooral als local business. Hoe langer een jonge speler bij zijn oorspronkelijke club blijft hoe beter voor de sport want als spelers makkelijk van club kunnen wisselen dan is dat slecht voor de binding met de lokale achterban. Laat ze maar tot hun 24ste of zo verplicht bij de eerste club blijven en daarna transfervrij gaan.

De huidige opzet in het voetbal werkt het in de hand dat talenten steeds vroeger naar de rijkste clubs gaan waardoor de nationale competities vol zitten met clubs die nooit kampioen zullen worden. Binnenkort zullen die nationale competities helemaal verdwijnen omdat het niemand meer boeit. Nederland is een mooi voorbeeld, de jeugd is al fan van grote buitenlandse clubs. Weg lokale binding.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 14, 2013 3:32 am

Het is deels wel waar wat je zegt Dubbel, maar die lokale binding is ook weer niet definitief verdwenen. Er zijn nog meer dan genoeg jonge locals die binding hebben met Ajax. Of met Feyenoord. Of met Sparta. Of met FC Groningen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za sep 14, 2013 4:29 pm

Dubbel schreef:Vind ik niet. Ik zie profvoetbal vooral als local business. Hoe langer een jonge speler bij zijn oorspronkelijke club blijft hoe beter voor de sport want als spelers makkelijk van club kunnen wisselen dan is dat slecht voor de binding met de lokale achterban. Laat ze maar tot hun 24ste of zo verplicht bij de eerste club blijven en daarna transfervrij gaan.

De huidige opzet in het voetbal werkt het in de hand dat talenten steeds vroeger naar de rijkste clubs gaan waardoor de nationale competities vol zitten met clubs die nooit kampioen zullen worden. Binnenkort zullen die nationale competities helemaal verdwijnen omdat het niemand meer boeit. Nederland is een mooi voorbeeld, de jeugd is al fan van grote buitenlandse clubs. Weg lokale binding.
Liever Jari Litmanen dan Danny Muller. Zo is het toch?

Nog los van het feit dat jouw plan in strijd is met de Europese wetgeving.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 15, 2013 11:53 pm

Het is jammer dat Waterreus er met zijn waffel doorheen zat, toen Jan Mulder heel concreet aan Ronald de Boer vroeg hoe lang het huidige niveau van Ajax tolereerbaar is in het kader van de 'opbouw' van het team.

Ik ben wel benieuwd naar zijn amtwoord.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma sep 16, 2013 10:11 am

Jij vind Ronald de Boer objectief in deze ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie