PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Baseman

Re: PSV

Bericht door Baseman » wo jul 24, 2013 11:56 am

Zeux schreef:Denk je? Ik vind dat behoorlijk naïef gedacht met zo'n partij die mee in zaken is.
Dat weet ik wel zeker, daar hebben we namelijk wetgeving voor.
Daarbij wil PSV 50% van de transferrechten verkopen en zelf de andere 50% houden.

Maar zoals verwacht staan de meeste leden hier er enigszins objectief in :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2013 12:03 pm

Baseman schreef: Maar zoals verwacht staan de meeste leden hier er enigszins objectief in :smallgrin.gif:
Ben blij dat mijn club baas in eigen huis is.

Voor de rest doet psv maar. De gemeente en Doyen zullen de neerwaartse lijn bij psv niet doorbreken.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 12:04 pm

Baseman schreef:
Zeux schreef:Denk je? Ik vind dat behoorlijk naïef gedacht met zo'n partij die mee in zaken is.
Dat weet ik wel zeker, daar hebben we namelijk wetgeving voor.
Daarbij wil PSV 50% van de transferrechten verkopen en zelf de andere 50% houden.

Maar zoals verwacht staan de meeste leden hier er enigszins objectief in :smallgrin.gif:
Ik denk dat Maher zijn contract héél erg goed moet hebben gelezen, als hij serieus tegen psv (ergo: Doyen) in zal willen gaan.

Ik ben erg benieuwd hoe het in zijn contract geregeld is. Als hij vrijwillig condities accepteert door met een contract akkoord te gaan, helpt daar volgens mij geen lieve Nederlandse rechter aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 24, 2013 12:10 pm

Een club kan een speler niet verplichten naar een andere club te vertrekken, zo simpel is het.

generaal

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 12:14 pm

50% van de transferrechten van Maher verkopen aan een investeringsmaatschappij voor 3.5 miljoen euro? Los van het in zee gaan met een investeringsmaatschappij als zodanig, vind ik het een motie van wantrouwen aan de potentie van Maher om na het betalen van 6,5 miljoen euro, 50% van zijn transferrechten voor 3,5 miljoen in de uitverkoop te doen. Dom, dom, dom. Maar ik weet natuurlijk niet meer, dan er in dat berichtje van VI vermeld wordt. Wie weet is het één of andere handige constructie die de club indekt tegen verwachte problemen in de toekomst.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 12:22 pm

Ga er maar vanuit dat het financiële voordeel in ieder geval voornamelijk bij de investeerder ligt. Dat is het hele principe van zo'n club als Doyen.

Ik vind het geen geslaagde constructies. Het is voor clubs een poging om aan te haken omdat ze zelf geen geld hebben om in spelers te investeren. In plaats daarvan lever je echter ook mogelijke winst op een transfer in. Kijk, zo'n Strootman brengt 17 tot 20 miljoen op. Daarvan gaat nog een bedrag naar zijn eerdere clubs en zaakwaarnemers maar er blijft ook een mooi bedrag staan voor PSV. Als Maher zich nu goed ontwikkelt moet je straks 50 procent van de inkomsten afstaan aan die maatschappij. Dat is nogal zonde.

En overal ter wereld is het principe wie betaald die bepaald van toepassing. Dat zal hier niet anders zijn. Op papier is er misschien geen invloed maar reken maar dat dit in de praktijk anders gaat. Ik zou er als supporter niet vrolijk van worden. Ook niet als het betekent dat er spelers komen die anders niet haalbaar zijn.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 12:22 pm

Of juist problemen veroorzaakt in de toekomst.

Het zegt een hoop dat steeds meer spelers (gedeeltelijk) eigendom worden van investeringsmaatschappijen. Clubs kunnen het op eigen kracht niet meer bolwerken.

Op den duur zal er een crisis volgen in het voetbal, daar ben ik van overtuigd. Een financiële en een morele crisis. Dan zal blijken hoe weinig clubs er nog werkelijk gezond zijn.

http://www.grantland.com/blog/the-trian ... -to-moncao

Als dit verhaal klopt, kan Maher dus niet naar Engeland als Doyen een deel van zijn eigendomsrechten koopt. Zou hij dat weten?

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2013 12:38 pm

Na de 'property bubble' is het natuurlijk wachten op de 'transfer market bubble'.

Clubs die een goed beleid voeren, doen niet mee aan die 'rat race'.

Dat Doyen zal trouwens niet blij zijn met psv's koerswijziging: wanneer straks al dat eigen talent een kans krijgt, zal blijken dat Doyen's investeringen niet zullen hebben gerendeerd. :hypocrite.gif:

Thom

Bericht door Thom » wo jul 24, 2013 12:44 pm

LucaS schreef:Maakt toch niet uit? Volgens mij heeft Ajax iets van 15 spelers gekocht van 16+ in dit kalenderjaar. Je kunt dan nauwelijks naar anderen wijzen als het over (veel) kopen gaat. Ik weet het, het is allemaal de schuld van JOR en van Gaal, maar dat er fors gekocht is/wordt, dat is een feit.
Eens. Heb er verder geen mening over hoor, maar Ajax is net zo goed een koopclub gebleken de afgelopen jaren. Al is het maar omdat we onze jeugd aangevuld hebben van buiten. Ruim zelfs.
Heb er trouwens geen bezwaar tegen. We zijn een BVO, en daar gebeurt dat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 24, 2013 12:46 pm

Het probleem met dergelijke investeringsmaatschappijen is dat je er als club afhankelijk van wordt. Doordat je minder verdient aan je verkochte spelers, moet je steeds vaker een beroep doen op financiering van buitenaf.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 24, 2013 12:47 pm

Marillion schreef:Het is voor clubs een poging om aan te haken omdat ze zelf geen geld hebben om in spelers te investeren.
Ook, maar het is vooral een poging om spelers te kunnen halen die anders niet gehaald kunnen worden. Waarbij de financien niet het meest belangrijk zijn.
Tegenwoordig is het namelijk vooral belangrijk om vriendjes te zijn met de juiste makelaars, waarbij de investeringsmaatschappijen de belangrijke makelaars in dienst hebben. Doe je dus zaken met een investeringsmaatschappij, dan worden je kansen om de betere/grotere spelers/talenten te kunnen halen stukken groter. Hierbij is het ook mogelijk dat duurdere spelers haalbaar worden, aangezien de investeringsmaatschappij een gedeelte van de transfersom betaalt.

De club Porto is qua transferbeleid een groot voorbeeld voor veel clubs, dat zij zaken doen met Doyen Sports is geen toeval.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 12:50 pm

Yopi schreef:

Als dit verhaal klopt, kan Maher dus niet naar Engeland als Doyen een deel van zijn eigendomsrechten koopt. Zou hij dat weten?
Ja, dit wordt het nieuwe zakendoen in de voetbalwereld.

Ik moet ook steeds aan Apax denken, de Britse 'durfkapitalist' die in 2004 PCM opkocht en een kleine drie jaar later met een mooie winst weer uitspoog, het uitgeversconcern achterlatend met loodzware schulden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 12:54 pm

Baseman schreef:
Marillion schreef:Het is voor clubs een poging om aan te haken omdat ze zelf geen geld hebben om in spelers te investeren.
Ook, maar het is vooral een poging om spelers te kunnen halen die anders niet gehaald kunnen worden. Waarbij de financien niet het meest belangrijk zijn.
Tegenwoordig is het namelijk vooral belangrijk om vriendjes te zijn met de juiste makelaars, waarbij de investeringsmaatschappijen de belangrijke makelaars in dienst hebben. Doe je dus zaken met een investeringsmaatschappij, dan worden je kansen om de betere/grotere spelers/talenten te kunnen halen stukken groter. Hierbij is het ook mogelijk dat duurdere spelers haalbaar worden, aangezien de investeringsmaatschappij een gedeelte van de transfersom betaalt.

De club Porto is qua transferbeleid een groot voorbeeld voor veel clubs, dat zij zaken doen met Doyen Sports is geen toeval.
Dat komt in dit geval redelijk op hetzelfde neer wat mij betreft. Uiteindelijk gaat het natuurlijk juist wel om de financiën.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 12:54 pm

Baseman schreef:Doe je dus zaken met een investeringsmaatschappij, dan worden je kansen om de betere/grotere spelers/talenten te kunnen halen stukken groter. Hierbij is het ook mogelijk dat duurdere spelers haalbaar worden, aangezien de investeringsmaatschappij een gedeelte van de transfersom betaalt.
Zie je niet dat het een bubble is, Baseman? Spelers worden op deze manier steeds duurder.

Bertje heeft gelijk, hedge funds zijn een verslaving. Op den duur kun je niet meer zonder en wordt het leven uit je club gezogen.

Valt me op dat er op PN amper iemand zijn twijfels heeft bij deze ontwikkeling. Zal de clubcultuur wel zijn.

generaal

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 12:58 pm

Yopi schreef:Of juist problemen veroorzaakt in de toekomst.

Het zegt een hoop dat steeds meer spelers (gedeeltelijk) eigendom worden van investeringsmaatschappijen. Clubs kunnen het op eigen kracht niet meer bolwerken.

Op den duur zal er een crisis volgen in het voetbal, daar ben ik van overtuigd. Een financiële en een morele crisis. Dan zal blijken hoe weinig clubs er nog werkelijk gezond zijn.

Ik heb het hele verhaal gelezen, maar de conclusie is natuurlijk zuivere onzin. Want als Falcao zegt: "Ik heb geen zin om in dat mooie Monaco mijn geld te verdienen, en blijf lekker in Madrid, tot ik transfervrij weg kan", dan drukt die investeringsmaatschappij echt geen pistool tegen zijn slaap.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 1:03 pm

Niet letterlijk, nee.

generaal

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 1:09 pm

Wat willen ze doen? Hem 'verhuren' aan een kutclub, waar hij simpelweg niet mee akkoord gaat? In het topvoetbal hebben spelers nog altijd de macht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 1:10 pm

Als dit verhaal klopt betekent het wel dat de kans groot is dat zo'n speler niet naar Engeland kan. Tenzij hij einde contract is. Maar volgens mij sluiten ze doorgaans langlopende contracten af.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2013 1:13 pm

generaal schreef: Hem 'verhuren' aan een kutclub,
Pcs: on-topic. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2013 1:18 pm

Yopi schreef: Zie je niet dat het een bubble is, Baseman? Spelers worden op deze manier steeds duurder.
Als de Dooy invalt, komt ook Baseman tot bezinning. :biggthumpup.gif:

Een deel van de rechten op een speler, yuk. Hak die speler dan meteen in stukjes.

Doyen wil cash verdienen en zal spelers bij psv stallen om redenen van exposure. Dié spelers zullen spelen, eigen talent niet. En zo is de endless psv-loop weer rond. psv en eigen jeugd is en blijft een verzinsel.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 1:30 pm

Vroeg of laat komen alle supporters tot bezinning. Dan zien ze in dat ze verslaafd geweest zijn aan een piramidespel.

Tegen de tijd dat de top bereikt is trekken die hedge funds hun geld eruit. Dan stort het systeem in en blijven de geldverslaafde clubs zitten met de ellende. Op dit moment schieten de transferbedragen omhoog, een veeg teken.

Hoe zit het met AS Roma? Heeft dat de komst van Strootman ook op deze manier gefinancierd?

http://jensdesmet.wordpress.com/2012/01 ... n-mangala/

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2013 1:35 pm

Yopi schreef:Vroeg of laat komen alle supporters tot bezinning.
Die van psv niet. Die willen enkel zien dat hun club er alles aan doet om de hegemonie van het gehate 020 te doorbreken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 1:53 pm

In feite erkent PSV hiermee Ajax niet te kunnen bijbenen. :666.gif:

De voetbalwereld wordt steeds meer in figuurlijk opzicht een bananenrepubliek. Mensenhandel, witwaspraktijken, matchfixing, niets is te dol. De internationale voetbalbonden zijn zo corrupt als wat en politici branden er hun handen niet aan.

PSV begeeft zich op glad ijs, laat ik het zo zeggen.

generaal

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 1:54 pm

Straks blijkt Arias ook wat met die maatschappij van doen te hebben.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 24, 2013 2:10 pm

bubble
hedge funds zijn een verslaving
wordt het leven uit je club gezogen
Hak die speler dan meteen in stukjes
En zo is de endless psv-loop weer rond. psv en eigen jeugd is en blijft een verzinsel
Vroeg of laat komen alle supporters tot bezinning
Dan zien ze in dat ze verslaafd geweest zijn aan een piramidespel
stort het systeem in en blijven de geldverslaafde clubs zitten met de ellende
Die willen enkel zien dat hun club er alles aan doet om de hegemonie van het gehate 020 te doorbreken
In feite erkent PSV hiermee Ajax niet te kunnen bijbenen
Allemachtig zeg, wat een zeldzame berg onzin :excited.gif:
Het niveau gaat echt heel hard achteruit hier...wat is er in hemelsnaam gebeurd met met name Joey en Wimpey de afgelopen jaren?

Plaats reactie