Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Hesjedal al opgerookt en teruggevallen. Rolland begint ook te kraken. Tot nu toe gaat het prima. Rui Costa wat mij betreft de te kloppen man met Nieve als belangrijke outsider. Daarachter een paar man waaronder Gesink.
Nil volentibus arduum
Prima voor wie? Rolland en Hesjedal hadden beter op de groep gewacht, al had Rolland dan niet de punten voor het bergklassement gepakt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Voor Gesink natuurlijk. Ik hoop, misschien wel tegen beter weten in, op een Nederlandse ritzege. Kijk, Rui Costa is voor mij de favoriet. Maar als Gesink iets wil moeten die koplopers eerst terug. Dat gaat dus goed zo.
Rolland is denk ik vooral voor het bergklassement gegaan. Misschien morgen nog wat sprokkelen voor de slotklim en dan hopen dat hij genoeg heeft.
Rolland is denk ik vooral voor het bergklassement gegaan. Misschien morgen nog wat sprokkelen voor de slotklim en dan hopen dat hij genoeg heeft.
Nil volentibus arduum
Moeilijk te zien, maar lijkt maar één Belkin in groep Froome. Zien jullie er twee?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mollema en Ten Dam wel nog bij Froome begreep ik.
Gesink moet passen bij aanvallen vooraan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Gesink is ook niet het type dat het van korte demarrages moet hebben volgens mij.Zeux schreef:Mollema en Ten Dam wel nog bij Froome begreep ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Lekker verfrissend buitje onderweg voor de mannen. Rui Costa gaan ze denk ik niet meer terugzien.
Nil volentibus arduum
Het wordt een leuke afdaling zo....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Als het zo ineens flink begint te regenen is het vooral oppassen voor olie op het wegdek.
Nil volentibus arduum
Hij kan ook niet mee met de vijf achter Costa.Raymon schreef:Gesink is ook niet het type dat het van korte demarrages moet hebben volgens mij.Zeux schreef:Mollema en Ten Dam wel nog bij Froome begreep ik.
Voor Mollema en Ten Dam is het mooi dat de klassementsrenners op tempo omhoog gaan en niet aanvallen.
En ik schrijf het nog niet en Valverde gaat.
Ten Dam aan het elastiek?
Ik ben zelf geen held in de afdaling, maar hiervan krijg echt kriebels. Hopen dat er niemand onderuit glijdt....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Mollema is blijkbaar toch goed hersteld, want lijkt redelijk comfortabel vlak achter Froome te zitten.
Op zo'n nat wegdek lijkt het mij fijn alleen te dalen, heb je ook geen last van fratsen van anderen.
Op zo'n nat wegdek lijkt het mij fijn alleen te dalen, heb je ook geen last van fratsen van anderen.
Nu test voor Mollema, die kan niet mee in de aanval van Rodriguez.
Mollema zit er niet heel ver achter, kan volgens mij in afdeling wel terug komen.
Sterk staaltje hoor van Mollema, dan ben je aardig knap hersteld voor iemand die al een paar dagen behoorlijk ziek leek.
Toch keurig van Mollema vind ik, als je de berichten over de zwakte van gisteren hoorde.
Nu morgen nog.
De rit van vandaag geeft wel beetje hoop.
Nu morgen nog.
De rit van vandaag geeft wel beetje hoop.
Lekker voor Mollema. Nog één dag overleven en dan komt hij toch gewoon in de Top 10 binnen. Dat gun ik die jongen van harte. Heeft er hard voor gewerkt.
Dalen in de regen is vooral vervelend omdat je bochten anders moet gaan aansnijden. Je moet daarbij je fiets beter recht houden zodat de kans kleiner is dat je gaat glijden. En je moet er nog meer voor zorgen dat je niet teveel moet remmen in een bocht. Want ligt daar olie of iets anders dat glad is dan ben je gezien. Toch zit het voor een belangrijk deel ook in je hoofd. Ik heb eens een meerdaagse in Noorwegen gereden waar het veel nat lag. In de loop van de week ging ik daar steeds makkelijker naar beneden omdat je er meer vertrouwen in krijgt.
Dalen in de regen is vooral vervelend omdat je bochten anders moet gaan aansnijden. Je moet daarbij je fiets beter recht houden zodat de kans kleiner is dat je gaat glijden. En je moet er nog meer voor zorgen dat je niet teveel moet remmen in een bocht. Want ligt daar olie of iets anders dat glad is dan ben je gezien. Toch zit het voor een belangrijk deel ook in je hoofd. Ik heb eens een meerdaagse in Noorwegen gereden waar het veel nat lag. In de loop van de week ging ik daar steeds makkelijker naar beneden omdat je er meer vertrouwen in krijgt.
Nil volentibus arduum
Belkin-leiders plaatsen twijfels bij Spanjaarden
Het goede optreden van de Spanjaarden in de laatste week van de Tour de France, zorgt voor vraagtekens bij Belkin-ploegleiders Merijn Zeeman en Nico Verhoeven. Volgens hen mogen de heren wel eens uitleggen hoe ze dat doen.
"Ik zie een aantal renners op het einde van de Tour beter worden", zei Zeeman in BN De Stem. "Fysiologisch kan dat niet. Misschien dat zijn sneller herstellen dan anderen." Zeeman bekeek op Alpe d'Huez het optreden van mannen als Joaquim Rodriguez, Alejandro Valverde en Mikel Nieve met argusogen, net als Verhoeven.
"Rodriguez is een Spanjaard. Die hebben een methode om in de derde week van de Tour beter te worden. Het is goed dat Contador er op Alpe d'Huez doorheen zakte, want ook hij was sterk in de tijdrit", zei hij. "Hij begint opeens Froome de loef af te steken, duidelijk de beste renner in de Tour. Dat is opvallend. Je kunt daar van alles over denken. Hoe hij dat doet, moet Rodriguez zelf maar uitleggen."
Rodriguez speelde in de eerste weken van de Tour geen rol van betekenis.
Blij met de punten ...
Ten Dam nu 11de op één seconde van de Pool.
Talansky op 12 op slechts 15 seconden.
Nieve op 13 op 1.40.
Rogers (die er ook af moest vadaag) is 14de op ongeveer 3 minuten.
Misschien 12de uiteindelijk?
Talansky op 12 op slechts 15 seconden.
Nieve op 13 op 1.40.
Rogers (die er ook af moest vadaag) is 14de op ongeveer 3 minuten.
Misschien 12de uiteindelijk?
Op basis van de beelden bij de start heb ik de indruk dat Mollema er doorheen komt en zijn 6e plaats gaat behouden. Ten Dam lijkt leeg, die zal inderdaad eerder nog iets zakken dan terug op 10 te komen.
Nil volentibus arduum
Aanval Quintana zal wachten tot de laatste col. Er zit te veel ruimte tussen de twee bergen aan het einde van de etappe.