PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr jul 19, 2013 12:20 pm

Jinne schreef:Zulte!
Je vergeet het woord 'Hup'.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 19, 2013 1:09 pm

Dit is wat PSV mogelijk na Zulte staat te wachten:
Indien PSV zich weet te ontdoen van Zulte Waregem in de derde voorronde van de Champions League is de kans groot op een loodzware loting voor de vierde voorronde. PSV krijgt dan alleen de geplaatste status indien of Zenit of Olympique lyon struikelt in de derde voorronde. Zenit komt uit tegen FC Nordsjælland, Olympique Lyon treft Grasshoppers.

Indien alle hoogtsgenoteerde ploegen winnen (inclusief PSV) dan treft PSV een ploeg uit het rijtje Arsenal, Olympique Lyon, AC Milan, Schalke'04 en Zenit. Indien Lyon of Zenit struikelt dan zijn ploegen als Metalist Kharkiv, Fenerbahce, Real Sociedad, Paços de Ferreira en de ploeg die Zenit of Lyon uitschakelt mogelijke opties. Maar eerst is natuurlijk de nummer twee van België, Zulte Waregem, een allerminst te onderschatten tegenstander.

Bron: PN
Oftewel, als Lyon en Zenith de eerste voorronde overleven is PSV kansloos. Schuiven ze wel een plaatsje op dan is het nog steeds een moeilijk verhaal.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 19, 2013 1:46 pm

Grasshoppers - Lyon is tricky. Ben niet zo onder de indruk van Lyon. Grasshoppers ken ik niet, maar die eindigden agelopen seizoen maar net achter Basel in Zwitserland, en van Basel weten we dat het geen slechte ploeg is.

ferry

Bericht door ferry » vr jul 19, 2013 2:12 pm

vi.nl:
Kenner De Fauw: 'Zulte tevreden met loting tegen PSV'
19/07/2013 14:35

PSV treft over twee weken in SV Zulte Waregem een ingespeelde tegenstander tijdens de derde voorronde van de Champions League. Davy De Fauw, aanvoerder van de Belgische vice-kampioen, kan als kenner worden bestempeld, want hij speelde tussen 2001 en 2011 in Nederland voor Sparta Rotterdam en Roda JC. In gesprek met Voetbal International reageert hij op de loting.

In hoeverre is het bijzonder om twee jaar na je vertrek bij Roda JC een Europese wedstrijd tegen een Nederlandse club te voetballen?
De Fauw: 'Vóór de loting had ik al gezegd dat ik het liefst tegen PSV zou voetballen. Als je tien seizoenen in de Nederland hebt gespeeld, is dat gewoon heel leuk. In Rotterdam en Kerkrade heb ik nog veel bekenden. Ik denk ook dat Zulte tevreden moet zijn met PSV als tegenstander. Overigens heeft deze ontmoeting voor mij niet alleen sportief iets speciaals, maar ook privé...'

Je doelt op de 2-4 zege van Roda JC bij PSV op 8 december 2007?
'Precies. Mijn vader zat die wedstrijd op de tribune en werd aan het einde van het duel onwel. Hij moest worden gereanimeerd. Roda JC won die wedstrijd, een van de weinige keren dat ik bij PSV won. Maar na afloop sprak niemand meer daarover. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Tot op de dag van vandaag heeft mijn vader ook nergens last van gehad.'

Hoe schat je het huidige PSV in?
'De Eredivisie volg ik nog op de voet. In mijn tijd was PSV regelmatig de beste van Nederland (vijf landstitels tussen 2002 en 2011, red.), met Sparta en Roda heb ik vaker van ze verloren dan gewonnen... Deze zomer zijn veel jongens vertrokken. Met veel jonge nieuwkomers moet PSV bouwen aan een nieuwe ploeg. Daarnaast is een klein voordeel dat de Belgische competitie dit weekend, twee weken eerder dan de Nederlandse, van start gaat.'

Zulte Waregem miste vorig seizoen op een haar na het kampioenschap. Ondanks dat verrassende resultaat is de selectie intact gebleven.
'De verwachting was dat veel jongens zouden worden weggekocht, maar voorlopig is middenvelder Jonathan Delaplace de enige. Heel knap is dat we Thorgan Hazard nog een jaar van Chelsea hebben kunnen huren. Het ziet er dus goed uit. PSV heeft wat meer spelers met internationale ervaring dan wij. Maar wij moeten zorgen dat we fit zijn en ons focussen. Hopelijk kunnen we ons succes van vorig jaar uitbouwen.' (Vincent Okker)
Zulte nog vrijwel in dezelfde samenstelling als vorig jaar. Lijkt me geen makkie.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jul 19, 2013 3:17 pm

Junior Malanda (verdediger/verdedigende middenvelder) is daar ook weg, hij heeft tot verrassing van Zulte gebruik gemaakt van de wet van '78 (zoals Defour dat toentertijd ook heeft gedaan).

Ik ben benieuwd!
Het is geen makkelijke loting in ieder geval, dus een goede test voor PSV.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 19, 2013 5:39 pm

OT: Defour dreigde er alleen maar mee. Onder dwang heeft Genk hem toen maar aan Standard verkocht.

Khraa

Bericht door Khraa » vr jul 19, 2013 5:44 pm

Ik ben benieuwd hoe PSV ervoor staat. Veel zal afhangen van Cocu denk ik en hoeveel vertrouwen hij krijgt. Hij heeft mazzel dat door de verrassend goede verkopen (Strootman, Mertens, Lens) de druk voor de CL wat lager zal zijn. Ze kunnen nu volgens mij weer 2 jaar voort zonder problemen en zonder CL. Als ze de rust kunnen bewaren zouden ook zij best wel weer wat moois op kunnen bouwen. Ik denk alleen dat dit jaar ze teveel hebben ingeleverd aan scorend vermogen. Als ze slim zijn houden ze Toivonen nog een jaar binnen en laten ze hem gewoon spelen tot zijn contract afloopt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » zo jul 21, 2013 12:42 pm

'Benfica wil per se Matavz'

Benfica dreigt spits Oscar Cardozo kwijt te raken aan Fenerbahçe. De ideale opvolger zou PSV'er Tim Matavz zijn, maar die mag in principe niet weg uit Eindhoven.

Record meldt dat Matavz het gat dat Cardozo gaat achterlaten opmoet vullen in Lissabon. Daar zit PSV helemaal niet op te wachten."Je kunt hem misschien wel transfereren voor een bedrag dat gelijkligt aan de transfersom die wij betaald hebben, maar daarvoor vindje op korte termijn geen gelijkwaardige vervanger", zei algemeendirecteur Tiny Sanders onlangs.

Sanders zei dat Matavz goed is voor 20 à 25 treffers. Heel sterkstaat hij daarin niet, want de Sloveen scoorde de voorbije tweeseizoenen telkens elf keer. Wel werd hij al vaker in verbandgebracht met grote clubs, waaronder Napoli en eerder ook alBenfica.

Matavz kwam in 2011 voor ongeveer zes miljoen euro van FCGroningen naar PSV. Benfica wil Cardozo graag aan Fenerbahçeverkopen, voor ongeveer vijftien miljoen euro. De aanvaller leeftin onmin met trainer Jorge Jesus, met wie hij zelfs een handgemeenzou hebben gehad.
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jul 21, 2013 1:46 pm

Zei Sanders? Die is AD, waar bemoeit hij zich mee? :confused.gif:

Wat zien ze in Matavz? Of is dit spel?

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 21, 2013 2:07 pm

Yopi schreef:Zei Sanders? Die is AD, waar bemoeit hij zich mee? :confused.gif:

Wat zien ze in Matavz? Of is dit spel?
Vond het ook vreemd dat Sanders dat zei, ik vind Matavz wel wat hebben. Goede afmaker heeft hij bij Groningen bewezen, heeft alleen zijn uitstraling tegen.

Zijn er nog mensen die de afscheidswedstrijd van van Bommel hebben gezien, Maher gaf een paar fijne passjes!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 24, 2013 8:00 am

thijsslegers ‏@thijsslegers 3m
Vandaag in #VI: alles over de op handen zijnde samenwerking van #psv met de Doyen Sports Group, grootste voetbalinvesteringsfonds ter wereld.
#psv gaat inzake #maher in zee met een vd meest invloedrijke groeperingen in het mondiale voetbal. Hoe precies? Vanmiddag in de kiosk!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 8:25 am

Ze verkopen hun ziel aan de duivel! :666.gif:
Nil volentibus arduum

Laudrup

Bericht door Laudrup » wo jul 24, 2013 8:46 am

Ach een ziel hadden ze toch al niet :hypocrite.gif:
15 mei 2011.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 9:39 am

http://en.wikipedia.org/wiki/Doyen_Group

Wat eng. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Ajax zoiets nooit zal doen.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 11:01 am

Yopi schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Doyen_Group

Eens.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 24, 2013 11:13 am

Brrr.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 11:22 am

Waarom doen de UEFA en de FIFA niets aan zulke praktijken?

De vraag stellen is hem beantwoorden, vrees ik. :1evil.gif:

Baseman, Generaal, wat vinden jullie ervan?

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 24, 2013 11:27 am

Yopi schreef:Waarom doen de UEFA en de FIFA niets aan zulke praktijken?
Waarom zouden ze?
Wat is er illegaal/onwettelijk aan?
Baseman, Generaal, wat vinden jullie ervan?
Ik ben geen fan, maar ik zie er wel de voordelen van in.
Mits deze investeringsmaatschappij zich niet bemoeit met het transferbeleid, kan het gunstig zijn.
PSV en Doyen Sports Group zijn met elkaar in gesprek met elkaar om een samenwerkingsverband aan te gaan. In de Voetbal International van deze week legt Marcel Brands uit wat deze groep precies inhoudt en wat de voordelen zijn voor PSV. "Wat zij doen is samen met een club investeren", aldus de technisch manager. "Ze kopen een gedeelte van de rechten op een speler.

Ze krijgen geen enkele zeggenschap over het beleid van de club inzake speler." Doyen was in eerste instantie vooral gericht op Portugal. Daar waar het dus flink wat spelers stalde. Het bedrijf heeft een groot netwerk in Zuid-Amerika en ook met andere grote clubs, bijvoorbeeld AC Milan, liggen de contacten ook goed. PSV zou hiervoor kunnen profiteren op diverse manier. Het zorgt ervoor dat het sneller en makkelijker geld vrij kan maken voor nieuwe spelers, daarentegen zou de club ook een ideale tussenstop zijn voor jonge talenten die nog moeten rijpen.

Zoals FC Porto en Benfica fungeren als voorportaal voor het grote werk, zo zou de rol van PSV ook kunnen liggen. Thijs Slegers rept ook over een Alex-constructie met Chelsea. Grote clubs kopen de speler en wordt bij PSV klaargestoomd voor het grote werk. Hoe dan ook, de mogelijkheden bij de Eindhovense club zouden een stuk groter worden met een grote investeringsmaatschappij als Doyen naast zich.
PSV hengelde al Stijn Schaars en Santiago Arias van Sporting Lissabon binnen, maar Voetbal International meldt dat de club nog een verdediger van de Portugezen wil hebben. Jeugdinternational Tiago Ilori staat in de belangstelling van de Eindhovenaren.

Eigenlijk is Ilori te duur voor PSV, maar met de recente ontwikkelingen met Doyen Sports Group hoopt de club alsnog de diensten van de verdediger te verkrijgen. Leuk feitje is dat Ilori in 2006 als aanvaller werd gehaald door Sporting. Door de jaren heen is hij omgetoverd tot een centrale verdediger. Bij Sporting veroverde de in Londen geboren verdediger na de winterstop een basisplaats, waardoor hij uiteindelijk twaalf competitiewedstrijden speelde.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 11:31 am

Baseman schreef:
Yopi schreef:Waarom doen de UEFA en de FIFA niets aan zulke praktijken?
Waarom zouden ze?
Wat is er illegaal/onwettelijk aan?

Waarom zouden ze? :confused.gif:
Omdat het eng is, omdat er geld onttrokken wordt aan het voetbal, enz.

Voetballers moeten zelf kunnen kiezen waar ze spelen. Op het moment dat ze (vaak in ruil voor een paar grijpstuivers) eigendom zijn van een investeringsmaatschappij, hebben ze niets meer over zichzelf te vertellen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 24, 2013 11:36 am

Zeux schreef:
Yopi schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Doyen_Group

Eens.
Het maakt voor Pisvee niet uit waar het geld vandaan komt. Phillips, de gemeente, de grond onder de parkeerplaats, de lucht boven de Hertzgang een investeringsmaatschappij zolang ze hun niet aflatende kooplust maar kunnen bevredigen. Proces is al 30 jaar aan de gang.
YNWA

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 24, 2013 11:40 am

Yopi schreef:Omdat het eng is
:drecul.gif:
omdat er geld onttrokken wordt aan het voetbal, enz.
Want?
Voetballers moeten zelf kunnen kiezen waar ze spelen. Op het moment dat ze (vaak in ruil voor een paar grijpstuivers) eigendom zijn van een investeringsmaatschappij, hebben ze niets meer over zichzelf te vertellen.
Helemaal mee eens.
Maar degenen die niets meer over zichzelf te vertellen hebben zijn alleen de Zuid-Amerikanen, door het verkopen van de spelerspas aan een makelaar/investeringsmaatschappij. En alleen de speler zelf of zijn ouders kunnen die spelerspas verkopen, dus ze zijn er zelf verantwoordelijk voor.
In alle andere gevallen (dus ook in Nederland) hebben de speler en de club invloed op een eventuele transfer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 24, 2013 11:44 am

Baseman schreef:In de Voetbal International van deze week legt Marcel Brands uit wat deze groep precies inhoudt en wat de voordelen zijn voor PSV. "Wat zij doen is samen met een club investeren", aldus de technisch manager. "Ze kopen een gedeelte van de rechten op een speler.

Ze krijgen geen enkele zeggenschap over het beleid van de club inzake spelers.
:biggrin.gif:

Tuurlijk krijgen ze geen enkele zeggenschap. :excited.gif: :aai.gif:

Reken maar dat als zo'n investeringsmaatschappij als deze, die het geld onder meer verdient aan goud en uranium, zich flink gaat bemoeien met het transferbeleid, een aantal schimmige constructies voorschotelt en gaat bepalen en wanneer je een speler moet doorverkopen als ze een voor henzelf gunstige transferwaarde zien weggelegd... :blackcat.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jul 24, 2013 11:53 am

Base, ga je dit nou serieus probeen te verdedigen?

Die club verkoopt hun eigen moeder nog man.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 11:54 am

Baseman schreef:
In alle andere gevallen (dus ook in Nederland) hebben de speler en de club invloed op een eventuele transfer.
Denk je? Ik vind dat behoorlijk naïef gedacht met zo'n partij die mee in zaken is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Laudrup

Bericht door Laudrup » wo jul 24, 2013 11:55 am

El Clavo schreef:Base, ga je dit nou serieus probeen te verdedigen?

Die club verkoopt hun eigen moeder nog man.
Alles voor die platte kar he.
15 mei 2011.

Plaats reactie