Die jongens is bijna net zo vaak fout geciteerd als Cruijff.Laudrup schreef:Klopt, Mertens heeft toch maar mooi de kampioenswedstrijd gewonnen
"Dit is de kampioensoverwinning" is de enige juiste quote. Speciaal voor Laudrup met beeld

Moderator: mods
Die jongens is bijna net zo vaak fout geciteerd als Cruijff.Laudrup schreef:Klopt, Mertens heeft toch maar mooi de kampioenswedstrijd gewonnen
Een mes kan aan twee kanten snijden. En als Maher internationaal de aandacht heeft getrokken, dan is het voor die investeerders ook een interessant beleggingsobject. Dat zul je niet bij iedere speler kunnen doen. Van de miljoenen die ze zo uitsparen kunnen ze nog wat andere spelers kopen. :-)WP_LeGeNd schreef:
Raar in ED staat toch echt: Wij kunnen Maher nu makkelijk zelf betalen, nadat we spelers verkochten. Toch kan het interessant zijn om samen te werken met financiers.
wie heeft gelijk???
Het spelt: i-k b-e-n g-e-e-n h-o-m-o.Yopi schreef:
Zoiets trek je toch niet aan als je voor het eerst naar je nieuwe club gaat?
Ik hoop het ook.Khraa schreef:Toch vraag ik me dan af hoe zo'n constructie in elkaar zit. Externe en met name buitenlandse financiers hebben geen hart voor PSV (voor zover dat uberhaupt mogelijk is bij zo'n zielloze club), ze lopen risico, want Maher kan ook gratis of voor minder de deur uitlopen. Tegenover risico staat vergoeding. Ik hoop echt dat Ajax zich altijd verre houdt van dit soort constructies.
Nee, Maher was niet te duur voor Ajax, een zeer technische creatieve middenvelder had gewoon geen prioriteit.Yopi schreef:Voor alle duidelijkheid:
http://www.vi.nl/nieuws/243319/Maher-is ... eerder.htm
Voor hoeveel procent wordt niet vermeld.
Was die 6,5 miljoen het bedrag dat PSV heeft betaald? De rest voor rekening van de investeerder?
Met zijn ramadan vormdip zal het dan ook wel meevallen.Dat t-shirt...![]()
Mee eens, zowel financieel als qua kijkspel.Persoonlijk hoop ik dat Ajax eerder op Bayern gaat lijken.
Maher is PSV'er mede dankzij buitenlandse investeerder
02/07/2013 11:36
De komst van Adam Maher betekent voor PSV veel meer dan een sportieve impuls. Het is een transfer die ook symbool staat voor een nieuwe tijd, die in Eindhoven haast ongemerkt is aangebroken. Hoewel daarvoor volgens directeur Tiny Sanders geen enkele financiële noodzaak bestaat, heeft hij bij de transfer van Maher een grote buitenlandse investeerder betrokken.
De laatste maanden dienden zich twee grote partijen aan, die met PSV een vorm van samenwerking zochten op het gebied van spelerstransacties. Deze zijn afkomstig uit 'de Russische en de Arabische taalgebieden', zoals Sanders het noemt. De naam van de investeerder wil hij niet bekendmaken. 'Dat doen we pas als de andere partij aangeeft daartegen geen bezwaar te hebben.'
De reden om in zee te gaan met een grote buitenlandse investeerder is volgens Sanders van strategische aard. Hij wijst erop hoe zich in de internationale voetbalwereld een steeds omvangrijker circuit aan het vormen is van financieel zeer vermogende partijen, die een stevige greep hebben op het internationale spelerscircuit en de invloedrijke makelaars die daaraan zijn gekoppeld.
'Als je je helemaal afsluit voor die wereld, dan heb je er ook geen contacten mee', waarschuwt Sanders. 'Voor een club als PSV kan het van groot belang zijn om daarmee wel in verbinding te staan.' De stelregel die Sanders daarbij hanteert, is helder: externe financiers zijn van harte welkom, maar ze kunnen binnen PSV geen enkel belang afdwingen. 'Wij willen volkomen autonoom blijven.
Ben je er weer als de kippen bij Bert? Overigens heb ik mijn redenatie nog niet uiteen gezet, dus je kritiek komt een beetje vroeg.Bert schreef:Zegt dat wat, AR? Private investeerders steunden ook Feyenoords aankopen. De 'talentpools' waarin toppers als Mulder, Bruins, Biseswar en Vincken en later Schet, Slory, Ekramy, Tiendalli en Greene zaten, zijn toch geen onverdeeld succes geworden voor de Rotterdamse investeerders. Volgens de redenatie van AR zouden Chelsea, City en PSG zelden een miskoop doen. Iedere dag doen mensen slechte investeringen, dat is in de voetballerij niet anders. Ook met eigen geld.
Dat wil overigens niet zeggen dat Maher een slechte investering zal blijken.
Wat snap je er niet aan, Ferry? Financiele noodzaak is toch niet de enige reden om met een andere partij een financieringsconstructie op te zetten?Ferry schreef:
"Educatie" of 'belerend doen' hoeft niet vaak louter van één te komen he?Ajax Rules schreef:Even voor jouw educatie: het feit dat er...
Haha weer een lekkere "I'm mister know-it-all reactie"Ajax Rules schreef:Wat snap je er niet aan, Ferry? Financiele noodzaak is toch niet de enige reden om met een andere partij een financieringsconstructie op te zetten?
Ik ken hem langer dan vandaag....Cruijff schreef:Is er een reden om een vlotte reactie van Bert als kritiek te zien, AR?
Zou dit er mee te maken kunnen hebben dat Ajax afhaakte? Het klinkt alsof je Maher alleen kan halen als je zaken doet met Partij X en de daaraan gekoppelde zaakwaarnemer. Overmars gaf al eens aan dat de 'vraagprijs van AZ' niet van belang was en de Boer riep dat Maher 'te duur was'.De reden om in zee te gaan met een grote buitenlandse investeerder is volgens Sanders van strategische aard. Hij wijst erop hoe zich in de internationale voetbalwereld een steeds omvangrijker circuit aan het vormen is van financieel zeer vermogende partijen, die een stevige greep hebben op het internationale spelerscircuit en de invloedrijke makelaars die daaraan zijn gekoppeld.
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik geen financieel expert ben, en er waarschijnlijk verschillende redenen zullen zijn om met externe partijen in zee te gaan zonder dat je daar zelf de financiele noodzaak voor hebt. Maar over het algemeen willen die externe partijen daar wat voor terug. De vraag is wat psv daar straks aan over houdt.Ajax Rules schreef:Wat snap je er niet aan, Ferry? Financiele noodzaak is toch niet de enige reden om met een andere partij een financieringsconstructie op te zetten?Ferry schreef:
Klinkt mij een beetje als zoeken naar een reden waarom het TH terecht is afgehaakt nog voor ze fatsoenlijk waren begonnen. Eerst was hij geen prioriteit, toen was was hij te duur. Maar Ajax had zich niet eens bij AZ gemeld en toen zouden het dus wel de persoonlijke eisen van Maher en Lens geweest zijn. Toen zowel de transfersom als die eisen bleken mee te vallen moest er weer iets verzonnen worden om het straatje van het TH schoon te vegen, en komt de VI een link leggen, een link die niet zo door PSV is gelegd.Peter schreef:Zou dit er mee te maken kunnen hebben dat Ajax afhaakte? Het klinkt alsof je Maher alleen kan halen als je zaken doet met Partij X en de daaraan gekoppelde zaakwaarnemer. Overmars gaf al eens aan dat de 'vraagprijs van AZ' niet van belang was en de Boer riep dat Maher 'te duur was'.De reden om in zee te gaan met een grote buitenlandse investeerder is volgens Sanders van strategische aard. Hij wijst erop hoe zich in de internationale voetbalwereld een steeds omvangrijker circuit aan het vormen is van financieel zeer vermogende partijen, die een stevige greep hebben op het internationale spelerscircuit en de invloedrijke makelaars die daaraan zijn gekoppeld.