Toby Alderweireld

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jun 11, 2013 10:46 am

999 schreef:
wimpey schreef:Ik zie in NL geen betere RCV. Toby is easy beter dan die gehypte De Vrij en Kashia.
En ?.Moisander is geen Nederlander en dur staan er nog wel enkele in AJAX 1 die geen Nederlander zijn.Dan ga je zoeken in het buitenland als intern het niet oplosbaar is.
Ik denk dat Wimpey in de Nederlandse competitie bedoelt, Voets.

Ik ben het met hem eens. Toby is niet eenvoudig te vervangen. Ik heb, of het nu selectief geheugen is of niet, nog steeds een Veltman op het netvlies die eruit gesprint wordt door Theo Janssen.

Ieder jaar leveren we een beetje meer kwaliteit in, is mijn inschatting. Hoe lang blijft zoiets goed gaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 11, 2013 10:56 am

Dit team is toch beter dan het elftal van 3 jaar geleden?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 11, 2013 11:08 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Ieder jaar leveren we een beetje meer kwaliteit in, is mijn inschatting. Hoe lang blijft zoiets goed gaan?
In Nederland? Onze concurrenten leveren een hoop kwaliteit in en dus blijft het goed gaan. Aantrekkingskracht van subtoppers in het buitenland is groter dan ooit. Vroeger ging je als speler van Ajax naar een topclub in het buitenland. Nu zijn Leverkusen, Roma, Newcastle en PSG blijkbaar al fantastische opties.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 11, 2013 11:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Ieder jaar leveren we een beetje meer kwaliteit in, is mijn inschatting. Hoe lang blijft zoiets goed gaan?
Daarom is deze transferperiode ook interessant. Als ik het TH mag geloven, willen ze gaan doorselecteren, zodat ze kunnen overwinteren in de CL. Met dit uitgangspunt in het achterhoofd, is het interessant hoe ze de vertrekkende sterkhouders gaan vervangen. Toby en Eriksen zullen vrijwel zeker vertrekken.
Het TH heeft ook aangegeven dat ze graag meer (toekomstige) Nederlandse internationals onder contract willen hebben. Dus de concrete belangstelling voor Van Ginkel is daarom niet vreemd.

Van Ginkel gaat het dus zeer waarschijnlijk niet worden. Over naar plan B, C et cetera. Veel keus in Nederland is er niet, dus het zal wel een buitenlandse optie gaan worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 11, 2013 11:22 am

Ajax gaat Maher kopen. 100%
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jun 11, 2013 11:31 am

Bron? :confused.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 11, 2013 11:34 am

Rishi schreef:Ajax gaat Maher kopen. 100%
Is hij dan keuze B of had Ajax ze beiden willen hebben!? We weten dat Ajax concrete belangstelling heeft/had voor Van Ginkel (en Duarte), maar niet t.a.v. Maher.

Ervan uitgaande dat ze niet beiden (Eriksen en Siem) extern gaan vervangen, denk ik nog steeds dat Maher alleen komt als Siem blijft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 11, 2013 11:41 am

Geen bron. Just a feeling. Maher wilt weg en heeft vaak genoeg gezegd dat hij niet naar het buitenland wilt. Ik zie Eriksen gewoon niet bijtekenen, die wordt verkocht.

Maher is jong, talentvol, Nederlands! en kan voetballen in een 4-3-3.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jun 11, 2013 11:52 am

O, just a feeling. Het stond er zo stellig: 100%. :confused.gif:

Ajax moet Maher ook nog kunnen betalen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 11, 2013 11:56 am

Yopi schreef: Ajax moet Maher ook nog kunnen betalen.
En willen betalen. Wanneer men denkt dat bijv. Meleg over een jaar in Eriksen's voetstappen past, gaat de club natuurlijk geen miljoenen dokken voor Maher.

Ajax heeft Klaassen, Andersen, Meleg, Serero, Schöne en evt. Fischer voor (eventueel) 2 posities. Ik gaf het een paar dagen terug al aan: kan maar zo zijn dat Ajax zich richt op het versterken van de buitenposities i.p.v. het middenveld, want daar valt meer winst te behalen.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 11, 2013 12:02 pm

Yopi schreef:O, just a feeling. Het stond er zo stellig: 100%. :confused.gif:

Ajax moet Maher ook nog kunnen betalen.
Frank heeft vaak genoeg aangegeven dat hij snel wilt handelen na een transfer. Dat zei hij dus niet zomaar. Hij wacht gewoon tot Eriksen weg is.

@ Wimpey. Fischer is geen middenvelder. Fischer is een aanvaller.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jun 11, 2013 12:09 pm

wimpey schreef:Ik gaf het een paar dagen terug al aan: kan maar zo zijn dat Ajax zich richt op het versterken van de buitenposities i.p.v. het middenveld, want daar valt meer winst te behalen.

Een rechtsbuiten! :eusa_liar.gif:

Ik denk wel dat Ajax een middenvelder zal halen, maar niet noodzakelijkerwijs een grote naam. Misschien komt Duarte alsnog.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 11, 2013 12:20 pm

Yopi schreef:
wimpey schreef:Ik gaf het een paar dagen terug al aan: kan maar zo zijn dat Ajax zich richt op het versterken van de buitenposities i.p.v. het middenveld, want daar valt meer winst te behalen.

Een rechtsbuiten! :eusa_liar.gif:

Ik denk wel dat Ajax een middenvelder zal halen, maar niet noodzakelijkerwijs een grote naam. Misschien komt Duarte alsnog.
Dat Ajax een rechtsbuiten gaat (proberen te) halen is een zekerheid. Daar ligt het grootste gat. Zie lijstje van Wimpey m.b.t. middenvelders die Ajax al in huis heeft, denk ik dat Ajax geen 2 vervangers voor Siem/Eriksen gaat halen. Hoogstens 1. Ik denk dat het TH ook hoopt dat Siem nog 1 jaar blijft. Dat hoop ik ook.

Met de concrete belangstelling voor Van Ginkel anticipeer je meteen op het mogelijke verkoop van Eriksen / Siem. Gaan ze beide, dan kun je met de middenvelders die je in huis hebt en Van Ginkel een goed middenveld vormen (inclusief investering in de rechtsbuiten positie). Met de aankoop van Maher, kun je dat mijn inziens niet. Wel als Eriksen dan weggaat, maar niet als alleen Siem vertrekt.

999

Bericht door 999 » di jun 11, 2013 12:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
999 schreef:
wimpey schreef:Ik zie in NL geen betere RCV. Toby is easy beter dan die gehypte De Vrij en Kashia.
En ?.Moisander is geen Nederlander en dur staan er nog wel enkele in AJAX 1 die geen Nederlander zijn.Dan ga je zoeken in het buitenland als intern het niet oplosbaar is.
Ik denk dat Wimpey in de Nederlandse competitie bedoelt, Voets.

Ik ben het met hem eens. Toby is niet eenvoudig te vervangen. Ik heb, of het nu selectief geheugen is of niet, nog steeds een Veltman op het netvlies die eruit gesprint wordt door Theo Janssen.

Ieder jaar leveren we een beetje meer kwaliteit in, is mijn inschatting. Hoe lang blijft zoiets goed gaan?
Ja, maar dat bedoel ik ook.Goed scouten houdt toch niet op bij alleen wat er in Nederland rondloopt.Want dan ben je zo klaar.

Daarnaast : Misschien is er ergens wel een talentje te vinden in het buitenland.Voor de Nederlandse competitie heb je echt geen klasbak van de bovenbnste plank nodig.En anders doen we maar een jaartje wat minder mee in de top 2..Dat komt er toch ook een keertje aan.Misschien wel dit nieuwe seizoen.Gunnen Denswil en Veldman of wie dan ook dat extra jaar in de basis van AJAX 1.

Persoonlijk hoop ik dat Siem blijft.Eriksen lijkt me dat ie gewoon echt weg wil, bij Siem heb ik het gevoel dat ie nog wel over te halen is met wat extra centjes ... Is maar een gevoel ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 11, 2013 12:51 pm

Laten we het hopen. Siems contract loopt ook nog 2 jaar door.

Vind de stelling dat Ajax ieder jaar kwaliteit inlevert overigens te simpel. Spelers ontwikkelen zich namelijk. Afgelopen seizoen zag ik persoonlijk het sterkste Ajax tot nu toe onder De Boer. En het kan nog best beter, ook als je een Eriksen verkoopt. Maar die progressie zit hem dan niet in de directe vervanger van Eriksen, maar in het feit dat de rest weer een jaartje verder is, dat je een heel seizoen over Fischer kunt beschikken ipv een half seizoen, Sigthorsson die (hopelijk) van begin af aan fit is en Hoesen die er vanaf het begin bij is, Boilesen die terugkomt, Denswil die misschien gaat doorbreken. Het is nu eenmaal geen statisch geheel.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jun 11, 2013 3:52 pm

Ik heb afgelopen seizoen niet het sterkste Ajax onder De Boer gezien. Dat is voor mij nog steeds het Ajax met Vertonghen en Anita, vanaf Manchester United uit. Het Ajax dat 14 X op rij won in de laatste competitiehelft.

Arthur

Bericht door Arthur » di jun 11, 2013 4:10 pm

Ik denk dat Ajax dit jaar een hoger gemiddeld niveau heeft gehaald, maar dat de piek vorig jaar inderdaad hoger lag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 11, 2013 4:20 pm

Het Ajax van Anita en Vertonghen. Maar ook het Ajax van Ebecilio, Aissati, Lukoki en Ozbiliz. En Koppers of Blind als zwakke schakel. Enoh deed volgens mij ook nog een paar keer mee.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jun 11, 2013 5:02 pm

Jöhnk schreef:Het Ajax van Anita en Vertonghen. Maar ook het Ajax van Ebecilio, Aissati, Lukoki en Ozbiliz. En Koppers of Blind als zwakke schakel. Enoh deed volgens mij ook nog een paar keer mee.
Een Ajax inderdaad met dat soort spelers. Waarvan ik betwist dat Koppers een zwakke schakel was. Speelde prima, was alleen snel geblesseerd. En met de door jou genoemde spelers die ineens boven zichzelf uitstegen; Ebecilio tegen Roda; Ozbiliz tegen Man U, Aissati tegen PSV, Lukoki tegen Den Haag. Dat heb ik dit seizoen veel minder gezien.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 11, 2013 5:42 pm

Genieten was het de 2e seizoenshelft onder Jol. Alles winnen, veel goals, spektakel!
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 12, 2013 7:22 am

Veel lange ballen. Kan me nog herinneren dat jij vond dat Jol Ajax psv-voetbal liet spelen, Lucas...

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jun 12, 2013 10:22 am

Maar Toby dus.

Ik vind het jammer dat hij (zeer waarschijnlijk) weg gaat. Wordt lastig te vervangen. Is afgelopen seizoen erg gegroeid.
Op naar de vierde ster!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 12, 2013 10:26 am

LucaS schreef:Genieten was het de 2e seizoenshelft onder Jol. Alles winnen, veel goals, spektakel!
Dat zeker. We slachtten toen echt iedereen.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » wo jun 12, 2013 10:55 am

Ik was er toen ook van overtuigd dat we het seizoen erna op dezelfde manier makkelijk kampioen zouden worden, maar het ging ineens van kwaad tot erger. Hoe dat toen kwam weet ik niet, maar gelukkig is het allemaal goedgekomen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2013 10:58 am

Rishi schreef:
LucaS schreef:Genieten was het de 2e seizoenshelft onder Jol. Alles winnen, veel goals, spektakel!
Dat zeker. We slachtten toen echt iedereen.
Behalve NAC in Breda (debuut Eriksen) en Feyenoord in de Kuip. Juist dat waren heel stupide uitglijders.

Ajax was toen goed omdat de combinatie Suárez, Pantelic en Siem ontzettend goed begon te lopen. Maar ook door wat mysterieuze andere omstandigheden, een beetje mazzel en omdat bepaalde clubs met poep in de broek naar Amsterdam kwamen. Die hadden bij wijze van spreken liever nog schriftelijk een verzoek om een 3-0 nederlaag ingestuurd.

Plaats reactie