De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » za jun 08, 2013 11:50 am

Jabu schreef:Van Gaal is nu dus ook al verantwoordelijk voor alle jeugdopleidingen in Nederland.... :excited.gif:
Wist je dat niet?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... KNVB.dhtml

Ik heb de afgelopen tijd wat jeugdtrainingen gezien bij Amsterdamse amateurclubs. Je schrikt je dood. Kinderen van acht, negen jaar moeten afspelen, afspelen, afspelen. Op die leeftijd worden ze al doodgegooid met positiespelletjes. Laat die jochies pingelen, zou ik zeggen.
Jammer die blinde haat. Over die clinics zeg je dan weer niets. Zal wel bij de obsessieve Cruijff adoratie horen.
:excited.gif:
Opleiden of zoals nu kopen?

Opleiden. Helaas moet daarvoor wel doorgeselecteerd worden, want JOR en de zijnen hebben veel middelmaat gehaald.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2013 12:05 pm

Hahaha heeft iemand nog gezien hoe Van Gaal het niet kon nalaten om Indonesische journalisten een uitbrander te geven? :excited.gif: Hij kreeg de vraag of hij deze oefenwedstrijd eigenlijk wel serieus had genomen. Dat pikte Louis natuurlijk niet. :smallgrin.gif:
Yopi schreef:Ik heb de afgelopen tijd wat jeugdtrainingen gezien bij Amsterdamse amateurclubs. Je schrikt je dood. Kinderen van acht, negen jaar moeten afspelen, afspelen, afspelen. Op die leeftijd worden ze al doodgegooid met positiespelletjes. Laat die jochies pingelen, zou ik zeggen.
Bij welke clubs heb je staan kijken? Een deel van de jeugd heeft gewoon totaal geen sporttalent meer valt me op. :confused.gif: Ik zie ook weleens tennistrainingen waarbij kinderen werkelijk bijna elke bal misslaan. Hoe zacht de tennisleraar ze ook aanspeelt...

...Veel sport trainers weten ook niet precies wat ze doen. Je ziet nog weleens jeugd uitblinken, maar waar precies op gescout wordt is vaak een raadsel. Op basis van welke criteria is Dijks wel in de Ajax jeugd gekomen en een aantal andere jongens niet?

Ik voetbal weleens tegen twee jongetjes van een jaar of 11. Zij met zijn tweeën tegen mij. Zowel voor hen als voor mij een pittige beproeving, op zonnige dagen als vandaag kost het me liters zweet. :smallgrin.gif: Die jongetjes moeten telkens de keuze maken of ze naar elkaar passen, een actie maken of met precies de juiste timing op mijn goaltje schieten. Uiteraard zijn van die jonge ventjes wat meer van de trucjes dan wij vroeger waren, je ziet ze de gekste dingen proberen maar meestal komen ze er niet langs. Dus om te scoren moeten ze het echt samen doen en snel keuzes maken.

jabu

Bericht door jabu » za jun 08, 2013 12:13 pm

Nee ik wist idd niet dat het zo simpel lag dat alles wat er evt. fout kan gaan tot aan 2025 op het conto van Van Gaal en JOR kan worden geschreven, maar zodra er iets goed gaat het natuurlijk aan de 'interventie' van Cruijff ligt.

Opleiden is in mijn ogen niet dure buitenlandse jeugdige spelers halen die vrijwel hun gehele opleiding ergens anders hebben genoten, maar werken met de spelers die er zijn en die beter maken. Het is de grootst mogelijke onzin om te stellen dat je de komende jaren geen zelfopgeleide spelers kan verwachten omdat er niet één jeugdspelers met iets van aanleg in de hogere elftallen rondloopt. Prima dat je buitenlandse talenten koopt, maar doe dan niet alsof je zo geweldig aan het opleiden bent.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 08, 2013 12:20 pm

Jabu schreef:Nee ik wist idd niet dat het zo simpel lag dat alles wat er evt. fout kan gaan tot aan 2025 op het conto van Van Gaal en JOR kan worden geschreven, maar zodra er iets goed gaat het natuurlijk aan de 'interventie' van Cruijff ligt.

Opleiden is in mijn ogen niet dure buitenlandse jeugdige spelers halen die vrijwel hun gehele opleiding ergens anders hebben genoten, maar werken met de spelers die er zijn en die beter maken. Het is de grootst mogelijke onzin om te stellen dat je de komende jaren geen zelfopgeleide spelers kan verwachten omdat er niet één jeugdspelers met iets van aanleg in de hogere elftallen rondloopt. Prima dat je buitenlandse talenten koopt, maar doe dan niet alsof je zo geweldig aan het opleiden bent.

De A1 en A2 van het afgelopen jaar zijn erkend zwakke lichtingen. Kishna is een talent maar hij is net zo goed gekocht, onder de vorige leiding weliswaar. Ajax haalt namelijk al járen spelers van buiten, dat is niets nieuws.

Het is niet of/of, spelers die je van buiten haalt moet je ook opleiden.

@Cruijff: je ziet overal diezelfde pirouette. Door Zidane geïntroduceerd, geloof ik.

Die kinderen hebben maar weinig balcontacten. Veel wachten tot ze aan de beurt zijn. De trainers leggen de nadruk op samenspel. 'Hij moet wel in een team willen spelen.' Tja, daar kweek je geen Van Persies of Robbens mee. Het is prima voor de mindere spelertjes, krijgen ze ook eens de bal. Toptalenten daarentegen moeten eigenwijs mogen zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2013 12:57 pm

Yopi schreef:De trainers leggen de nadruk op samenspel. 'Hij moet wel in een team willen spelen.' Tja, daar kweek je geen Van Persies of Robbens mee. Het is prima voor de mindere spelertjes, krijgen ze ook eens de bal. Toptalenten daarentegen moeten eigenwijs mogen zijn.
Van Persie heeft een tijd lang tegen elk Feyenoord jeugdspelertje dat om advies kwam vragen gezegd dat hij z'n tram abonnement weg moest doen en dan maar overal dribbelend naartoe. Best een goede tip vind ik.
Yopi schreef:@Cruijff: je ziet overal diezelfde pirouette. Door Zidane geïntroduceerd, geloof ik.
Ik kom ook genoeg C. Ronaldo 'moves' en andere trucs tegen hoor. De grap is dat veel van het grut die pirouette nieteens kan uitvoeren. Ze gaan bovenop de bal staan. :excited.gif: Daarnaast wordt er vaak geprobeerd iemand door de benen te spelen. Als dat lukt roept men juichend PANNA, blijft stil staan en is ondertussen de bal kwijt.
Yopi schreef:Die kinderen hebben maar weinig balcontacten. Veel wachten tot ze aan de beurt zijn.
Klopt, sowieso moet je met een stuk of 10, 11 ballen het veld op. Niet allemaal een paar minuten wachten op 1 balcontact. Ook als de jeugd op een zomerse middag of avond met elkaar speelt zit er totaal geen tempo in. Jochies van 14 en 15 staan de hele tijd om zich heen te kijken en te fluiten en roepen naar meisjes die voorbij komen fietsen op weg naar de tennisclub. Ik keek op die leeftijd helemaal nog niet naar meisjes. Was alleen maar geïnteresseerd in voetbal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2013 12:58 pm

Frank en Ronald de Boer speelden in hun jeugd ook wel even wat fanatiekere potjes. Urenlang 1 tegen 1 met de garagedeur als doel en als je dan écht heel erg nodig naar de wc moest, dan kostte je dat een tegendoelpunt. Dikke pech.

Zó leer je voetballen en écht willen winnen.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 08, 2013 1:30 pm

Spelers van 16 - 17 halen is natuurlijk niet hetzelfde als opleiden. Of heeft JOR dan in retrospectief alsnog geweldig werk geleverd met Eriksen, Vertonghen en Fischer?
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2013 1:45 pm

JOR heeft in mijn ogen op één vlak heel goed werk geleverd, het bekeravontuur van zijn Ajax 2 in seizoen 2001/2002 was geweldig.

Wie binnen Ajax verantwoordelijk is geweest voor de samenwerking met Beerschot en dus voor de komst van Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld en ook de voor miljoenen euro's doorverkochte Tom de Mul weet ik eigenlijk niet. Maar diegene heeft geweldig werk geleverd ja. Zo geweldig dat Beerschot zelf niet meer verder wilde gaan met Ajax omdat ze telkens maar hun beste spelers naar Amsterdam zagen vertrekken.
Laatst gewijzigd door Cruijff op za jun 08, 2013 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 08, 2013 1:47 pm

Vertonghen? Over welk jaar praten we dan? Hij speelde al in Ajax 1 toen JOR hoofd opleiding werd.
John Steen Olsen heeft een paar goede spelers binnengehaald voor Ajax. Daar gaan anderen dan mee aan de haal. Hasaert scoutte ook niet slecht, maar om de een of andere reden kwam hij vooral met verdedigers.
Verder heeft Ajax in het afgelopen decennium heel wat jeugdspelers gekocht die het niet hebben gered. Van die jongens hoor je meestal niets meer.

Cruijff schreef:Frank en Ronald de Boer speelden in hun jeugd ook wel even wat fanatiekere potjes. Urenlang 1 tegen 1 met de garagedeur als doel en als je dan écht heel erg nodig naar de wc moest, dan kostte je dat een tegendoelpunt. Dikke pech.

Zó leer je voetballen en écht willen winnen.

Ze móesten hun man wel uitspelen, want er was geen medespeler. Ze waren bovendien even goed, daarom hadden ze altijd een sterke tegenstander.
Mooi voorbeeld: Frank speelde bij de Zouaven de bal alleen naar Ronald en omgekeerd. Jammer voor de speler die er tussen liep maar goed voor hen.

Van Gaal heeft meer gemeen met wijlen Lobanovsky dan met Cruijff of Michels, vind ik. Zijn werkwijze is beter geschikt voor senioren dan voor junioren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2013 1:53 pm

Yopi schreef:Ze móesten hun man wel uitspelen, want er was geen medespeler. Ze waren bovendien even goed, daarom hadden ze altijd een sterke tegenstander.
Mooi voorbeeld: Frank speelde bij de Zouaven de bal alleen naar Ronald en omgekeerd. Jammer voor de speler die er tussen liep maar goed voor hen.
Dat verhaal ken ik ja, Frank speelde linksbuiten, Ronald rechtsbuiten. Ze speelden alleen naar elkaar over, dus de spits liep er voor Jan met de korte achternaam bij. De ballen werden gewoon over hem heen van het ene na het andere Boertje getrapt.

Als talentvolle tweeling continu tegen je net zo goede broer voetballen is natuurlijk een fantastische leerschool. Al is het voor een jongen als Brian Laudrup natuurlijk ook niet verkeerd geweest om de hele tijd naar zijn waanzinnig goede broer te kijken.

We zouden actief moeten stimuleren dat voetballers van Ajax op Anouk Hoogendijk, Tessel Middag, Whitney Sharpe en andere talentvolle meiden kruipen. Of ze gewoon kunstmatig moeten insemineren. Als je met een IVF behandeling een zwangerschap in gang zet, vergroot je ook de kans op een tweeling, toch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jun 08, 2013 3:52 pm

Yopi schreef:Uitgerekend Siem. Zo lang genegeerd.

De interventie van Cruijff bij Ajax kwam niets te vroeg. Onze clubs moeten snel weer creatieve spelers gaan opleiden, anders zakken we ver weg.
Wonderlijk hoe Cruijff via Ajax naar de huidige staat van oranje wordt gelinked. Dat kunnen alleen de echte Cruijffianen.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 08, 2013 4:19 pm

We weten nu iig dat als er uit die rits aangetrokken jeugdspelers spelers doorbreken dat dat dankzij cruijff is, jeugdspelers die onlangs zijn doorgebroken danken we aan de scouts.

Is er niet nog iemand uit de sekte die een opwaardering van zijn contract verdient?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jun 08, 2013 5:40 pm

Nee, het sektarisch genootschap heeft net de contractonderhandelingen achter de rug, :biggthumpup.gif:

Maar hier over Louis en over zijn Road to Brazil.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 08, 2013 7:42 pm

Ja he? Maar misschien heeft van der Sar zich inmiddels al voldoende bewezen?

Le T.

Bericht door Le T. » zo jun 09, 2013 1:05 pm

InnerHarbour schreef: Nee volgens mij gaan we de Sneijder van het WK nooit meer zien.
Een hele geruststelling voor de liefhebbers van aanvallend combinatievoetbal. Maar Mien uit Assen op bedrijfsuitje die de hele tijd schreeuwt om van eigen helft op goal te schieten zal wel teleurgesteld zijn.

Ik vind overigens niet dat Sneijder een erg fitte indruk maakt, maar het verschil in wat hij nu laat zien en zijn niveau van de afgelopen 6 jaar is ook weer niet heel groot.
Yopi schreef: @Cruijff: je ziet overal diezelfde pirouette. Door Zidane geïntroduceerd, geloof ik.
Die kan ik ook. De klasse van Zidane zat hem erin dat hij wist wanneer het moment en de plek ervoor was. Je hebt er pas iets aan als je weet wat er 360 graden om je heen gebeurt. Dus als jochies die beweging met succes doen, gaat er iets goed met hun spelinzicht.
Die kinderen hebben maar weinig balcontacten. Veel wachten tot ze aan de beurt zijn. De trainers leggen de nadruk op samenspel. 'Hij moet wel in een team willen spelen.' Tja, daar kweek je geen Van Persies of Robbens mee. Het is prima voor de mindere spelertjes, krijgen ze ook eens de bal. Toptalenten daarentegen moeten eigenwijs mogen zijn.
Spelen kunnen kinderen zelf wel, daar hebben ze geen trainer voor nodig. Het lijkt mij op zich prima dat ze enerzijds op straat zo balverliefd mogen doen als hun vriendjes tolereren, en op training het accent ligt op de andere aspecten van het voetbalspel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jun 09, 2013 3:16 pm

Le T. schreef:Die kan ik ook. De klasse van Zidane zat hem erin dat hij wist wanneer het moment en de plek ervoor was. Je hebt er pas iets aan als je weet wat er 360 graden om je heen gebeurt. Dus als jochies die beweging met succes doen, gaat er iets goed met hun spelinzicht.
Nee, als ze die pirouette op het juiste moment doen. En hem goed uitvoeren, wat dus meestal niet lukt.
Die pirouette maakt blijkbaar deel uit van een trainingsprogrammaatje.
Spelen kunnen kinderen zelf wel, daar hebben ze geen trainer voor nodig. Het lijkt mij op zich prima dat ze enerzijds op straat zo balverliefd mogen doen als hun vriendjes tolereren, en op training het accent ligt op de andere aspecten van het voetbalspel.
Veel uitblinkers van het straatvoetbal zitten niet eens bij een club. Ze vinden panna's maken veel leuker dan oefenen op de rondootjes van de KNVB.
Kijk, het is maar waar je naar streeft. Wil je alle kinderen in gelijke mate aandacht geven, of gaat het je om de uitblinkers? Van het Masterplan gaat een nivellerende werking uit.
Iedereen die aan teamsport doet weet: laat het aan de kinderen zelf over en de beste spelertjes krijgen het meest de bal. Wie niet mee kan, wordt overgeslagen. Cruijff kreeg ooit, in de tachtiger jaren, het verwijt dat hij hard was, omdat hij spelers die niet goed genoeg waren bij Ajax wegstuurde. Daarover zei hij: 'Het is juist sociaal, want kinderen zijn keihard. Het is zielig om een kind dat het niet kan bijbenen te laten bungelen.'
En zo is het ook - het is een rat race, spelers fokken elkaar op, zo wordt de hiërarchie bepaald. Wie daar niet tegen kan zal het niet redden in de topsport. Frank en Ronald vonden dat spelertje dat tussen hen in liep niet zielig, dat spelertje telde niet mee. Geen haar op hun hoofd die erover dacht om eens gezellig de bal te geven aan een prutser. Frank en Ronald hadden de drive en deden wat ze nodig hadden om beter te worden. En dat was dus: bal opeisen, acties maken, passen op iemand die ook goed was, zodat er eens een goede pass terug kwam. Iedereen die op een behoorlijk niveau aan teamsport heeft gedaan weet dat het zo werkt. Trainers moeten dat proces niet verstoren.

Maar OT:

Afbeelding

Eens kijken of de debutanten van nu het verder gaan brengen dan de debutanten uit zijn vorige periode.

Le T.

Bericht door Le T. » zo jun 09, 2013 5:41 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Die kan ik ook. De klasse van Zidane zat hem erin dat hij wist wanneer het moment en de plek ervoor was. Je hebt er pas iets aan als je weet wat er 360 graden om je heen gebeurt. Dus als jochies die beweging met succes doen, gaat er iets goed met hun spelinzicht.
Nee, als ze die pirouette op het juiste moment doen. En hem goed uitvoeren, wat dus meestal niet lukt.
Die pirouette maakt blijkbaar deel uit van een trainingsprogrammaatje.
Hoezo blijkbaar? Het is een beweging die heel wat lijkt en een grote naam heeft dankzij Zidane, terwijl die makkelijk is te leren als je even goed kijkt hoe die in elkaar zit. Dus gaan kinderen dat nadoen, volwassenen ook zelfs.
Veel uitblinkers van het straatvoetbal zitten niet eens bij een club. Ze vinden panna's maken veel leuker dan oefenen op de rondootjes van de KNVB.
Zolang als er voetbal is zitten er twee aspecten aan het plezier erin: Het is enerzijds het individueel uitblinken en te slim af zijn van een andere individuele speler, en je hebt het aspect van gezamenlijk en in een sterk onderling verband het bereiken van een overwinning. Het eerste gaat vanzelf, het tweede vraagt iets meer toewijding. Het eerste is belangrijker op straat, het tweede is iets waar trainers in zijn algemeenheid voor zijn.

Kijk, het is maar waar je naar streeft. Wil je alle kinderen in gelijke mate aandacht geven, of gaat het je om de uitblinkers? Van het Masterplan gaat een nivellerende werking uit.
Hoezo?
Iedereen die aan teamsport doet weet: laat het aan de kinderen zelf over en de beste spelertjes krijgen het meest de bal. Wie niet mee kan, wordt overgeslagen. Cruijff kreeg ooit, in de tachtiger jaren, het verwijt dat hij hard was, omdat hij spelers die niet goed genoeg waren bij Ajax wegstuurde. Daarover zei hij: 'Het is juist sociaal, want kinderen zijn keihard. Het is zielig om een kind dat het niet kan bijbenen te laten bungelen.'
Maar die spelers komen sowieso al niet in de opleidingen. Dan is op de ene leeftijd de ene iets beter en een half jaar later de ander, of de een zal veel meer met een bal kunnen terwijl de ander zijn waarde groter wordt naarmate de verdedigingen beter georganiseerd raken en hij van achteruit zijn spelinzicht kan laten gelden.
En zo is het ook - het is een rat race, spelers fokken elkaar op, zo wordt de hiërarchie bepaald. Wie daar niet tegen kan zal het niet redden in de topsport. Frank en Ronald vonden dat spelertje dat tussen hen in liep niet zielig, dat spelertje telde niet mee. Geen haar op hun hoofd die erover dacht om eens gezellig de bal te geven aan een prutser. Frank en Ronald hadden de drive en deden wat ze nodig hadden om beter te worden. En dat was dus: bal opeisen, acties maken, passen op iemand die ook goed was, zodat er eens een goede pass terug kwam. Iedereen die op een behoorlijk niveau aan teamsport heeft gedaan weet dat het zo werkt. Trainers moeten dat proces niet verstoren.
Dat proces niet, wel het proces dat vriendjes elkaar opzoeken en anderen overslaan omdat ze niet willen dat die net zo goed zijn. Een fase waarin Cruijff lijkt te zijn blijven hangen. Verder heeft Frank de Boer ook moeten leren om verantwoordelijkheid te nemen voor het hele elftal en om het gemeenschappelijke doel te bereiken. Je kunt kinderen niet 12 jaar lang alleen maar het spel laten spelen en er dan vanuit gaan dat ze ook een wedstrijd kunnen spelen. Overigens had Frank de Boer daar wel wat harder op getraind mogen worden, want dat hij zich niet 90 minuten kon concentreren bleek bijzonder onhandig in CL-finales en WK-kwalificaties.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 7:50 am

InnerHarbour schreef: Ik kan zomaar voorstellen dat we Sneijder nooit meer terugzien in Oranje, die is na een halfjaar Turkije nog steeds niet fit en ik denk dat hij het ook nooit meer echt wordt. Zo gek nu ook weer niet, je bent 29, de hele dag die Yolanthe ketsen, 5 miljoen pakken in het zonnetje, al een bak geld hebben en had ik al genoemd dat je de hele dag Yolanthe kan ketsen? :hypocrite.gif: Nee volgens mij gaan we de Sneijder van het WK nooit meer zien.
Terecht dat LVG hem de band heeft afgenomen. RVP en Robben zijn wel effe iets fitter, beter, professioneler dan Sneyder en dat andere dikkerdje uit Hamburg.

Le T.

Bericht door Le T. » ma jun 10, 2013 8:02 am

wimpey schreef:Terecht dat LVG hem de band heeft afgenomen. RVP en Robben zijn wel effe iets fitter, beter, professioneler dan Sneyder en dat andere dikkerdje uit Hamburg.
Professioneler betwijfel ik, maar als je naar het spel voor Nederland kijkt dan is het verschil tussen VdV en Robben/RvP in ieder geval een stuk kleiner dan dat tussen VdV en Sneijder.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jun 10, 2013 8:09 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Ik kan zomaar voorstellen dat we Sneijder nooit meer terugzien in Oranje, die is na een halfjaar Turkije nog steeds niet fit en ik denk dat hij het ook nooit meer echt wordt. Zo gek nu ook weer niet, je bent 29, de hele dag die Yolanthe ketsen, 5 miljoen pakken in het zonnetje, al een bak geld hebben en had ik al genoemd dat je de hele dag Yolanthe kan ketsen? :hypocrite.gif: Nee volgens mij gaan we de Sneijder van het WK nooit meer zien.
Terecht dat LVG hem de band heeft afgenomen. RVP en Robben zijn wel effe iets fitter, beter, professioneler dan Sneyder en dat andere dikkerdje uit Hamburg.
Ja voor beide is de tijd voorbij ben ik bang, beide fijne voetballers, maar zeker van der Vaart heeft er nooit echt voor geleefd. Was ook eigenlijk de mindere van de twee. Sneijder hoor ik voornamelijk praten over fit worden maar dat hoor ik al driekwart jaar, zolang hoeft dat toch niet te duren.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 8:34 am

Van der Vaart de mindere van de 2? Dat betwijfel ik hoor. Van der Vaart had, mits hij geleefd had voor zijn sport, op het middenveld de lijnen uitgezet voor Barca of Real.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jun 10, 2013 8:37 am

Neuh, daarvoor is VDV niet genoeg atleet.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 8:40 am

Omdat hij na een aantal jaren besloot om een momentenvoetballer te worden in plaats van de spelverdeler.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jun 10, 2013 8:42 am

Hij is altijd momentenvoetballer geweest. In de jeugd al: een geniaal moment en dan stond hij weer een tijdje stil.

Le T.

Bericht door Le T. » ma jun 10, 2013 8:44 am

VdV is niet de absolute topper geworden die er ooit in gezien werd, en ik denk ook dat het atletische zijn voornaamste beperking is. Hij moet het volledig van zijn balbehandeling hebben.

Maar de grotere status van Sneijder bij het NLelftal is toch vooral te danken aan het fameuze oranjepubliek dat na 1 pass al begint te roepen om een schot van afstand omdat ze het spel niet begrijpen.

Plaats reactie