De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

zeux

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 1:23 pm

Ajaciedjuh schreef:Het is volgens mij een fabeltje dat Ajax de portemonnee niet meer wil trekken. Filosofie is om de opvolging vanuit de eigen jeugdopleiding te halen, maar als deze niet voorhanden is, zijn ze wel degelijk bereid om aankopen te doen. Dit heeft Overmars ook in een interview aangegeven. Ook dat ze een 'oorlogkas' willen hebben, zodat ze kunnen toeslaan als een talent 'te koop' is. Financieel is e.e.a. weer behoorlijk op orde. Daarnaast zal er behoorlijk wat geld binnenkomen als Eriksen, Siem en Toby verkocht gaan worden (toch gauw 25 miljoen). Alles heeft natuurlijk een prijs.

Ik heb sterk het gevoel gezien de reacties van Maher en de teksten in de Telegraaf, dat Maher in de zomer naar Ajax komt. En dat zal toch gauw 6-7 miljoen gaan kosten. Prima opvolger voor Eriksen (als is die een stuk verder vind ik).
Dit zou inderdaad het 'gezonde denken' moeten zijn, wat mij betreft.

Ik verwacht nog steeds dat ze voor minimaal twee a drie aankopen zullen (moeten) gaan deze zomer.

Ik ben wel benieuwd naar de rapporten van alle spelers in mei/juni. Als je het huidige seizoen als een 'leerjaar' ziet, moet het één en ander duidelijk zijn tegen de zomer. Ook qua toekomstperspectief. Hopelijk delen ze dat ook met 'ons', zodat het niet gissen blijft wat ze al dan niet in spelers zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mar 04, 2013 1:25 pm

Maher wordt inderdaad als voorbeeld genoemd door Valentijn Driessen in zijn column. Hij zegt o.a. het volgende:

"Er worden intern bij Ajax harde noten gekraakt. De evaluatie van de laatste weken leert dat de kaartenverzameling van Moisander de spuigaten uitloopt, de aanvallers niet scoren, Siem de Jong en Eriksen kleurloos meehobbelen en Toby Aldeirwereld moeite heeft een niveau bij te schakelen. Kwalitatieve aansluiting vanuit de hoogste jeugdelftallen hapert vooralsnog en omdat de reserves het De Boer nooit moeilijk maken, zullen aankopen (bijvoorbeeld Maher) noodzakelijk zijn. Waarbij de nieuwe filosofie als leidraad dient, maar tevens ruimte moet zijn voor een uitzondering."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 04, 2013 1:33 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:God verhoede dat ze 30 miljoen in één transferperiode gaan uitgeven. Dat is meer iets voor Danny Blind en Marcel Brands.
Maher zou mijn 'prime target' zijn. Viergever beviel me afg. woensdag ook zeer goed.

Overmars gaat geen 30 M kapot slaan. Maar je kunt een vertrek van Toby, Siem, Eriksen (Blind, Babel) niet intern opvangen. Vertrek Vertonghen (Moisander), Anita (Poulsen) en Janssen (Schöne) is trouwens extern opgelost. Ik zie de starheid die velen bij het TH zien dan ook niet. Ze hebben geen trek om de eredivisie te subsidiëren. Prima. Laat psv dat maar doen, Ajax heeft dat lang genoeg gedaan.

Schone en Moisander komen van andere Eredivisie clubs, dus we zijn nog steeds aan het 'subsidieren'. Opzich niet erg als spelers voldoen.

In een vorige post stelde je dat met de aankoop van Maher, de vervanger voor Eriksen al gevonden is. Maar als ik zie hoe er onderhandeld is mbt Narsingh, Asaidi en in mindere mate Dost moet je je afvragen of Maher niet afknapt op de zuinigheid van Ajax. Er wordt nu wel stoer gedaan dat Narsingh niet het niveau had en dat Ajax daarom zogenaamd niet extra geld wilde bieden. Maar je ziet wel direct de consequentie's op het veld: een rechtervleugel positie die niet ingevuld kan worden. In eerste instantie is dus wel de zwakheid op rechtsbuiten geconstateerd maar het mocht niet teveel kosten en vervolgens haal je een miskoop en mishuur.

Ik vind het daarom nogal verbazend dat spelers als Siem etc als 'huisraad' worden gezien terwijl ze nu pas op niveau komen. Ook al haal je toptalenten, ze hebben een aanpassingsperiode nodig en talenten zullen beginnersfouten maken. Het gemak waarmee ervaring in de etalage wordt gezet snap ik niet.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 04, 2013 1:35 pm

Trab schreef:Maher wordt inderdaad als voorbeeld genoemd door Valentijn Driessen in zijn column. Hij zegt o.a. het volgende:

"Er worden intern bij Ajax harde noten gekraakt. De evaluatie van de laatste weken leert dat de kaartenverzameling van Moisander de spuigaten uitloopt, de aanvallers niet scoren, Siem de Jong en Eriksen kleurloos meehobbelen en Toby Aldeirwereld moeite heeft een niveau bij te schakelen. Kwalitatieve aansluiting vanuit de hoogste jeugdelftallen hapert vooralsnog en omdat de reserves het De Boer nooit moeilijk maken, zullen aankopen (bijvoorbeeld Maher) noodzakelijk zijn. Waarbij de nieuwe filosofie als leidraad dient, maar tevens ruimte moet zijn voor een uitzondering."
Ach ja, geen regel zonder uitzondering. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 1:36 pm

Duke schreef:
Trab schreef:Maher wordt inderdaad als voorbeeld genoemd door Valentijn Driessen in zijn column. Hij zegt o.a. het volgende:

Ach ja, geen regel zonder uitzondering. :smallgrin.gif:
Het lijkt de Duitse taal wel. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 04, 2013 1:37 pm

Trab schreef: Waarbij de nieuwe filosofie als leidraad dient, maar tevens ruimte moet zijn voor een uitzondering."
Dát lijkt me de gewenste insteek. De waan van het moment mag niet meer regeren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 04, 2013 1:40 pm

'Nooit meer aankopen doen' is de regel? Of is dat wat sommigen ervan gemaakt hebben?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 04, 2013 1:43 pm

Twee à drie aankopen is logisch. In alle linies moet je één versterking hebben. Rechtsbenige verdediger die wat rijper is, rechtspoot middenveld (Maher), rechtsbuiten. Zoiets.

Vermeer, van Rhijn, XXX, Moisander, Boilesen, Maher, Poulsen/Boccara, Meleg/Andersen, XXX, Hoesen, Fischer.

Bank: Cilessen, Tete, Denswil, Veltman, Blind (?) en anders Koppers, Schone, Boccara, Andersen, misschien Klaassen, Sigthorsson, Boerrigter, Sana.

Out: Ligeon, Dijks, Babel, Lukoki, Serero, Enoh, de Jong, Eriksen, Alderweireld en misschien Blind.

Prima.

Revo

Bericht door Revo » ma mar 04, 2013 1:44 pm

Trab
" Nogmaals, er zijn nogal wat dingen duidelijk geworden. Aan de hand daarvan zal de technische staf beslissingen moeten nemen. Er zit niks anders op, als je als club tenminste verder wilt."

Dit duidt erop dat er doorgeselecteerd gaat worden. Als het aan Cruijff ligt tenminste.
Elders in de telegraaf vertelt Valentijn Driessen in zijn column dat De Boer de namen van Alderweireld,De Jong en Eriksen expres gedropt heeft als spelers die waarschijnlijk zullen vertrekken van de zomer. "Ze zijn teveel huisraad geworden en voor de ontwikkeling van Ajax en van deze 3 spelers is het beter als ze in de zomer een mooie transfer maken." Aldus Valentijn Driessen.
Dat stukje over Eriksen, De Jong en Alderweireld heeft natuurlijk een veel meer economische reden. Siem De Jong ligt na zijn doelpunten in de CL erg goed in de markt, en daar kan zomaar Europese subtopclub veel geld voor gaan neertellen. Eriksen en Alderweireld moet Ajax wel verkopen want die hebben contracten tot 2014.
Als je het dan toch over doorselecteren hebt dan denk ik er wel meer ‘vraagstukken’ kunnen zijn waar het betrekking op heeft.

Het linksbackvraagstuk. Volgens Henk Spaan wilde Ajax deze zomer Blind al voor 2 miljoen verkopen aan Aston Villa, maar dat heeft De boer tegengehouden. Nu Boilesen eindelijk fit is en Ajax nog Dijks en Koppers heeft lijkt de kans niet groot dat Blind blijft. Waarschijnlijk speelt daarin mee dat men heeft aangekeken hoe Boilesen zou herstellen. Dijks lijkt gezien zijn matige prestaties ook zijn selectieplek voor volgend seizoen op het spel te zetten.

De rechtsbuiten. Lukoki kan niet aanhaken zoveel is duidelijk, op De Sa hoef je ook niet te rekenen. Cuenca is gehuurd en Sana en Sulejmani komen ook niet meer in het stuk voor. Nu zelfs Schone al op die plek geprobeerd wordt en Meleg traint voor de rechtsbuiten, zegt dat enorm veel over de huidige opties. Gaat dus gewoon geinvesteerd worden op die plek deze zomer, kan bijna niet anders.

De aanvallende middenvelder. Eriksen wil niet verlengen en Serero lijkt maar niet structureel te kunnen aanhaken en heeft een aflopend contract (het is bij Serero ook maar de vraag of Ajax de optie in zijn contract gaat lichten voor een aanvullende twee jaar, waarschijnlijk wel, al kan het ook een Lodeiro verhaal worden). Schone kan meekomen. Bij een vertrek van Eriksen zal er dus echt geinvesteerd moeten worden in een positie.

De linksbuiten. Het huwelijk tussen Babel en Ajax zal wel eindigen na dit seizoen. Sana speelt er af en toe en dan heb je Derk Boerrigter. In het begin van het seizoen werd er gesproken over contractverlenging (contract loopt af 2014). De vraag is of Ajax daar na de zeer wisselvallige prestaties van Derk nog wel zo happig is.

Wimpey
Je kunt met 30 miljoen heel wat doen.
Als Ajax netto 22 miljoen overhoudt aan het trio Alderweireld, Eriksen en De Jong mag je al in je handen klappen.
Overmars gaat geen 30 M kapot slaan. Maar je kunt een vertrek van Toby, Siem, Eriksen (Blind, Babel) niet intern opvangen. Vertrek Vertonghen (Moisander), Anita (Poulsen) en Janssen (Schöne) is trouwens extern opgelost. Ik zie de starheid die velen bij het TH zien dan ook niet. Ze hebben geen trek om de eredivisie te subsidiëren. Prima. Laat psv dat maar doen, Ajax heeft dat lang genoeg gedaan.
Geheel met je eens.
Laatst gewijzigd door Revo op ma mar 04, 2013 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

zeux

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 1:46 pm

Peter schreef:Twee à drie aankopen is logisch. In alle linies moet je één versterking hebben. Rechtsbenige verdediger die wat rijper is, rechtspoot middenveld (Maher), rechtsbuiten. Zoiets.

Vermeer, van Rhijn, XXX, Moisander, Boilesen, Maher, Poulsen/Boccara, Meleg/Andersen, XXX, Hoesen, Fischer.

Bank: Cilessen, Tete, Denswil, Veltman, Blind (?) en anders Koppers, Schone, Boccara, Andersen, misschien Klaassen, Sigthorsson, Boerrigter, Sana.

Out: Ligeon, Dijks, Babel, Lukoki, Serero, Enoh, de Jong, Eriksen, Alderweireld en misschien Blind.

Prima.
Ik zou in ieder geval voorlopig Blind op de plaats van Boilesen (hoe komt die terug van blessure?) zetten. Doet het goed.
En waarom is Van Rhijn onomstreden? Ik zie hem heel veel dekkingsfouten maken. Ik vind ook niet bepaald dat hij zijn talenten-status dit jaar waar heeft gemaakt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 04, 2013 1:51 pm

Revo schreef:.

De linksbuiten. Het huwelijk tussen Babel en Ajax zal wel eindigen na dit seizoen. Sana speelt er af en toe en dan heb je Derk Boerrigter. In het begin van het seizoen werd er gesproken over contractverlenging (contract loopt af 2014). De vraag is of Ajax daar na de zeer wisselvallige prestaties van Derk nog wel zo happig is.
Fischer en Boerrigter als sub.

@Zeux:
De eerste tekenen zijn goed voor Boilesen. Als die jongen fit blijft, dan pakt hij in de zomer wel zijn kans. Verder ga ik er nog altijd vanuit dat Blind niet verlengt.

Van Rhijn is niet onomstreden. Sterker nog, die jongen maakt weinig progressie. Ik denk alleen niet dat Ajax daar gaat investeren. Zou niet heel logisch zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 04, 2013 1:52 pm

GangstaRiB schreef: Schone en Moisander komen van andere Eredivisie clubs, dus we zijn nog steeds aan het 'subsidieren'. Opzich niet erg als spelers voldoen.
Schöne kwam voor nop, Moisander is een prima aankoop. Spelers van dat niveau in de BuLi of PD komen niet naar Ajax: je komt er niet onderuit om deels in de eredivisie te shoppen. Alleen mag het niet meer zo uit de hand lopen als voorheen regelmatig het geval was.
In een vorige post stelde je dat met de aankoop van Maher, de vervanger voor Eriksen al gevonden is. Maar als ik zie hoe er onderhandeld is mbt Narsingh, Asaidi en in mindere mate Dost moet je je afvragen of Maher niet afknapt op de zuinigheid van Ajax.
Dat gevaar zie ik bij Maher niet. Hij is van een andere categorie dan degenen die je noemde.
In eerste instantie is dus wel de zwakheid op rechtsbuiten geconstateerd maar het mocht niet teveel kosten en vervolgens haal je een miskoop en mishuur.
Ja, gaf ik ook aan. Je kunt wel streng zijn t.o.v. Narsingh, maar dan moet je intern deze zomer ook de stompe aks hanteren. Lukoki, Serero e.c. Bij Narsingh moet natuurlijk wel gesteld worden dat Ajax nog op een corpulente Balkanees zit, die 5 M per jaar aan kosten met zich meebrengt.
Ik vind het daarom nogal verbazend dat spelers als Siem etc als 'huisraad' worden gezien terwijl ze nu pas op niveau komen.
Dat zie ik anders. Siem wordt onderschat in NL. Dortmund gaat gewoon de knip voor hem trekken deze zomer.
Ook al haal je toptalenten, ze hebben een aanpassingsperiode nodig en talenten zullen beginnersfouten maken. Het gemak waarmee ervaring in de etalage wordt gezet snap ik niet.
Maar Siem is na 3 titels straks klaar bij Ajax. Zoals Vertonghen klaar was. En Anita.

zeux

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 1:57 pm

Peter schreef:

@Zeux:
De eerste tekenen zijn goed voor Boilesen. Als die jongen fit blijft, dan pakt hij in de zomer wel zijn kans. Verder ga ik er nog altijd vanuit dat Blind niet verlengt.

Van Rhijn is niet onomstreden. Sterker nog, die jongen maakt weinig progressie. Ik denk alleen niet dat Ajax daar gaat investeren. Zou niet heel logisch zijn.
Ja, Blind lijkt op weg naar buiten. Vind het jammer.

Ik zou het heel gezond vinden als op een gegeven moment ook Van Rhijn gewoon ter discussie wordt gesteld. Lijkt me ook goed voor die jongen. Bij fouten moet hij dan achterom gaan kijken (en dus scherper worden). Nu behoudt hij toch wel zijn plek en blijft het zonder consequenties.

zeux

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 2:00 pm

wimpey schreef: Maar Siem is na 3 titels straks klaar bij Ajax. Zoals Vertonghen klaar was. En Anita.
Dat is toch jammer?

Wat zou het mooi zijn als dit soort jongens - zeker Siem - Ajax als 'huis' zouden zien.

Ik vraag mij af of hij in Dortmund gaat renderen. Hoop het voor hem, maar heeft hij er ook het karakter voor?

Revo

Bericht door Revo » ma mar 04, 2013 2:00 pm

Peter schreef:

@Zeux:

Ik ben dus benieuwd of ze Boerrigter nog een contractverlenging gaan aanbieden of gewoon met hem verdergaan als reserve zonder verlenging.

Dat Blind weggaat iszo ongeveer wel een zekerheidje ja;
Sollen met Daley Blind
Henk Spaan

Henk Spaan maandag 4 maart

Donderdag spreken Rob Jansen en Marc Overmars over de toekomst van Daley Blind. Als iemand de term ‘Mister Ajax’ had kunnen erven van Sjaak Swart, was Blind het geweest. Hij voetbalt zijn hele leven bij Ajax, op een kleine stage bij FC Groningen na. Dat hij blijft, is niet waarschijnlijk.

In augustus kwam Aston Villa. Overmars vroeg twee miljoen. Prima, zeiden de Engelsen. Daar ging Frank de Boer voor liggen. Dan zat hij zonder linksback. Toch kreeg Daley geen contract. Boilesen en Dijks zouden de voorkeur krijgen. Zodra ze heel waren ten minste. Blind voetbalde slecht tegen PSV. Zie je wel, dachten de mensen. In december zou er over een contract worden gepraat, zei Ajax. Intussen bleven Dijks en Boilesen geblesseerd en werd Blind steeds beter. In december gebeurde er niks. Als Blind de aanbieding zou weigeren, moest Frank hem volgens de clubfilosofie op de bank zetten. Daarin had Frank geen zin. Februari dan? Ok, februari. Er gebeurde weer niks. ‘Stalling’, heet dat. Ik denk dat Overmars Blind donderdag een niet te hoog contract aanbiedt met de clausule dat hij gratis weg kan zodra Boisesen of Dijks hem voorbij steken. Ik noem dit ‘Sollen met Daley Blind’. Die dat niet met zich zal laten doen. Hij is international en kan naar Duitsland en Engeland. Zodra hij elders tekent is hij miljonair. Ajax had een clubicoon kunnen hebben en verkwanselde het. Zijn Dijks en Boilesen dat waard?

HARDGRAS
Laatst gewijzigd door Revo op ma mar 04, 2013 2:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 04, 2013 2:03 pm

Jöhnk schreef:'Nooit meer aankopen doen' is de regel? Of is dat wat sommigen ervan gemaakt hebben?
Dat laatste natuurlijk.
Revo schreef: Als Ajax netto 22 miljoen overhoudt aan het trio Alderweireld, Eriksen en De Jong mag je al in je handen klappen.
Lijkt me idd dichter bij 22 dan bij 30 liggen. :biggthumpup.gif:
Zeux schreef: Ik zou in ieder geval voorlopig Blind op de plaats van Boilesen (hoe komt die terug van blessure?) zetten. Doet het goed.
Ik vind Blind aan de bal een prima seizoen spelen. Aan de bal een van de beteren dit seizoen. Maar Blind is een papieren linksback, hij is meer een verkapte linksbuiten. Die er staat i.p.v. er komt. Hoe vaak dendert hij over Fischer heen om daarna een voorzet op tempo te geven? Juist...

Defensief was, is en blijft hij een liability. Moisander dekt de linkerzone af, zodat Blind niet hoeft te verdedigen. FdB heeft v.w.b. Blind van de nood een deugd gemaakt, dit seizoen. Dat doet hij volgend seizoen niet nog eens. Hij wil een LB die meer compatibel is. En daarin geef ik hem gelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 04, 2013 2:07 pm

Zeux schreef: Dat is toch jammer?

Wat zou het mooi zijn als dit soort jongens - zeker Siem - Ajax als 'huis' zouden zien.
Dat doet ie ook. 6e seizoen in Ajax-1. Vraag is wat je zo'n speler in de eredivisie nog kunt bieden. Weinig dus.
Ik vraag mij af of hij in Dortmund gaat renderen. Hoop het voor hem, maar heeft hij er ook het karakter voor?
Siem lijkt me een intelligente jongen met een sterk karakter. Die gaat daar in de as spelen en 20 goals maken met al die ballen op maar van Götze, Gündogan en Reus.

Revo

Bericht door Revo » ma mar 04, 2013 2:08 pm

Ik vind Blind aan de bal een prima seizoen spelen. Aan de bal een van de beteren dit seizoen. Maar Blind is een papieren linksback, hij is meer een verkapte linksbuiten. Die er staat i.p.v. er komt. Hoe vaak dendert hij over Fischer heen om daarna een voorzet op tempo te geven? Juist...

Defensief was, is en blijft hij een liability. Moisander dekt de linkerzone af, zodat Blind niet hoeft te verdedigen. FdB heeft v.w.b. Blind van de nood een deugd gemaakt, dit seizoen. Dat doet hij volgend seizoen niet nog eens. Hij wil een LB die meer compatibel is. En daarin geef ik hem gelijk.
Volkomen mee eens! Goede verdere analyse ook. Ook dit seizoen verliest Blind nog meer dan 50% van zijn persoonlijke duels en moet hij vaak dingen met duw en trekwerk oplossen.

zeux

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 2:08 pm

wimpey schreef: Ik vind Blind aan de bal een prima seizoen spelen. Aan de bal een van de beteren dit seizoen. Maar Blind is een papieren linksback, hij is meer een verkapte linksbuiten. Die er staat i.p.v. er komt. Hoe vaak dendert hij over Fischer heen om daarna een voorzet op tempo te geven? Juist...

Voor wat ik gezien heb, zie ik Van Rhijn meer (opzichtige) fouten maken waar ook goals uit voortkomen.

Wat passes betreft: heb Blind er best een paar zien geven. En die waren niet minder dan bij anderen. Is hij ooit als linker middenvelder getest, vraag ik mij soms af?

zeux

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 2:11 pm

Revo schreef:

Volkomen mee eens! Goede verdere analyse ook. Ook dit seizoen verliest Blind nog meer dan 50% van zijn persoonlijke duels en moet hij vaak dingen met duw en trekwerk oplossen.
Maar hoe kan het dan dat Blind vaak tot de betere Ajacieden wordt gerekend op het veld?

Revo

Bericht door Revo » ma mar 04, 2013 2:14 pm

Dat heeft meer te maken met het feit dat Alderweireld ook minder rugdekking verleent. Overigens is het wel een feit dat Blind een significant hoger percentage meer persoonlijke duels verlies. Was anderhalve maand terug nog een artikel over.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » ma mar 04, 2013 2:16 pm

wimpey schreef:
Hij doet juist heeeeeel veel in de loop.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 04, 2013 2:20 pm

wimpey schreef:Maher zou mijn 'prime target' zijn. Viergever beviel me afg. woensdag ook zeer goed.
Wat moet je met Viergever als je Moisander hebt en Denswil klaarstaat? Als Ajax een nieuwe centrumverdediger haalt, dan moet dat natuurlijk een speler zijn die vooral sterk is in de dekking (zonder dat hij zich als een Marcelo of Douglas door de hele verdediging laat slepen). En bij voorkeur een rechtspoot.

Ik verwacht dat Ajax Maher sowieso probeert te halen, zelfs als De Jong nog een jaar blijft. Eriksen en Alderweireld moeten natuurlijk verkocht worden, want hun contracten lopen volgend jaar af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Revo

Bericht door Revo » ma mar 04, 2013 2:24 pm

Zeux schreef:
Revo schreef:

Maar hoe kan het dan dat Blind vaak tot de betere Ajacieden wordt gerekend op het veld?
Mijn andere post had nog betrekking op je vorige post. De reden is dat Blind in balbezit wel een goede back is (opbouwen kan hij wel en zijn passing is ook wel in orde). Als Ajax dan door goed positiespel de tegenstander onder druk zet en domineert, wordt het voor die tegenstanders moeilijker Ajax via een linksbuiten weg te spelen. Daarnaast verleent Moisander dus vaak nog rugdekking. Met een goede organisatie van je elftal kan je dan een speler uit de wind houden. Vaak als iedereen zegt dat Blind een goede pot heeft gespeeld wordt er vooral gewezen naar 'goede opbouw' en 'niet in de problemen geweest', nagenoeg nooit naar puur echte verdedigende actie in persoonlijke duels.
De reden dat Blind kan meekomen wijt ik dan ook vooral aan de kwaliteiten van De Boer om het elftal neer te zetten. Je ziet altijd dat trainers die hun elftal goed neerzetten ineens vaak ook spelers hebben die 'ineens' gaan uitblinken. Vaak omdat er tactisch voor gekozen is hun zwakke plekken te verhullen. Jan Kromkamp bij AZ is een mooi voorbeeld, jarenlang weinig opvallend en ineens onder Adriaanse twee goede jaren een transfer naar Villarreal en Liverpool. Maar Kromkamp was natuurlijk niet echt een goede speler, daar weten ze bij PSV odnertussen alles van.

Ik verzin die statistieken nier hoor overigen; http://www.avajax.nl/2012/12/daley-blin ... -net-niet/ (hier kan je het nalezen).

zeux

Bericht door zeux » ma mar 04, 2013 2:33 pm

Revo schreef:
Mijn andere post had nog betrekking op je vorige post. De reden is dat Blind in balbezit wel een goede back is (opbouwen kan hij wel en zijn passing is ook wel in orde). Als Ajax dan door goed positiespel de tegenstander onder druk zet en domineert, wordt het voor die tegenstanders moeilijker Ajax via een linksbuiten weg te spelen. Daarnaast verleent Moisander dus vaak nog rugdekking. Met een goede organisatie van je elftal kan je dan een speler uit de wind houden. Vaak als iedereen zegt dat Blind een goede pot heeft gespeeld wordt er vooral gewezen naar 'goede opbouw' en 'niet in de problemen geweest', nagenoeg nooit naar puur echte verdedigende actie in persoonlijke duels.
De reden dat Blind kan meekomen wijt ik dan ook vooral aan de kwaliteiten van De Boer om het elftal neer te zetten. Je ziet altijd dat trainers die hun elftal goed neerzetten ineens vaak ook spelers hebben die 'ineens' gaan uitblinken. Vaak omdat er tactisch voor gekozen is hun zwakke plekken te verhullen. Jan Kromkamp bij AZ is een mooi voorbeeld, jarenlang weinig opvallend en ineens onder Adriaanse twee goede jaren een transfer naar Villarreal en Liverpool. Maar Kromkamp was natuurlijk niet echt een goede speler, daar weten ze bij PSV odnertussen alles van.

Ik verzin die statistieken nier hoor overigen; http://www.avajax.nl/2012/12/daley-blin ... -net-niet/ (hier kan je het nalezen).
Ik ben wel benieuwd naar de bron van de statistieken die worden genoemd.

Vind het verder behoorlijk tendentieus opgeschreven. Heel erg vanuit een negatieve insteek.

Blind groeit en maakt stappen. Dat element mis ik al in deze 'analyse'.

(en werd er maar eens zo écht kritisch naar Van Rhijn gekeken)

Plaats reactie