Dit zou inderdaad het 'gezonde denken' moeten zijn, wat mij betreft.Ajaciedjuh schreef:Het is volgens mij een fabeltje dat Ajax de portemonnee niet meer wil trekken. Filosofie is om de opvolging vanuit de eigen jeugdopleiding te halen, maar als deze niet voorhanden is, zijn ze wel degelijk bereid om aankopen te doen. Dit heeft Overmars ook in een interview aangegeven. Ook dat ze een 'oorlogkas' willen hebben, zodat ze kunnen toeslaan als een talent 'te koop' is. Financieel is e.e.a. weer behoorlijk op orde. Daarnaast zal er behoorlijk wat geld binnenkomen als Eriksen, Siem en Toby verkocht gaan worden (toch gauw 25 miljoen). Alles heeft natuurlijk een prijs.
Ik heb sterk het gevoel gezien de reacties van Maher en de teksten in de Telegraaf, dat Maher in de zomer naar Ajax komt. En dat zal toch gauw 6-7 miljoen gaan kosten. Prima opvolger voor Eriksen (als is die een stuk verder vind ik).
Ik verwacht nog steeds dat ze voor minimaal twee a drie aankopen zullen (moeten) gaan deze zomer.
Ik ben wel benieuwd naar de rapporten van alle spelers in mei/juni. Als je het huidige seizoen als een 'leerjaar' ziet, moet het één en ander duidelijk zijn tegen de zomer. Ook qua toekomstperspectief. Hopelijk delen ze dat ook met 'ons', zodat het niet gissen blijft wat ze al dan niet in spelers zien.