De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

InnerHarbour

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2013 7:37 am

Goed doorgevraagd door Derksen naar de trucs van de bewezen achterbakse Louis van Gaal.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 26, 2013 8:44 am

Cruijff schreef:
Rishi schreef:Zwak deze column. Beetje kritiek op Frank mag blijkbaar niet.
Duke schreef:Hmm, Jaap de Groot had zeker niet veel tijd deze week.
Dit is niet de volledige column. Die wordt al ruim een jaar niet meer op het openbare gedeelte van telegraaf.nl gezet. Voorheen plaatste 999 hem altijd, die zal wel een abonnement op De Telegraaf hebben (gehad).
Weet ik, maar als dit het belangrijkste is wat er blijkbaar instond is mijn conclusie dat Jaap niet erg geïnspireerd was.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 8:46 am

Zeux schreef:Bwoeah. Die vraag over Van Gaal in het recente conflict is echt weergaloos tendentieus. Die kan op de School voor de Journalistiek in de lesboekjes. :drecul.gif:
De voorzetten van Derksen waren niet op maat. De antwoorden van Frank waren prima. Hij veroordeelt nogmaals de entree van Van Gaal als AD via de achterdeur. Prima. :biggthumpup.gif:

jabu

Bericht door jabu » di feb 26, 2013 8:54 am

Leuke kerel en prima trainer voor Ajax die De Boer.

zeux

Bericht door zeux » di feb 26, 2013 8:55 am

Yep. Komt heel goed over.
En fijn dat hij niet meegaat in het afbranden van Van Gaal. Blijft zichzelf. Top.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 9:05 am

Jabu schreef:Leuke kerel en prima trainer voor Ajax die De Boer.
Zo is het. Sommige trainers beweren eerlijk en consequent te zijn. Frank de Boer zegt het niet, maar is het. Een uitstekend uithangbord voor onze club. Geef die man een contract voor onbepaalde tijd!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2013 9:42 am

Zeux schreef:Yep. Komt heel goed over.
En fijn dat hij niet meegaat in het afbranden van Van Gaal. Blijft zichzelf. Top.
Inderdaad goed dat hij Louis de Achterbakse niet in zijn reet kruipt zoals zo vele.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2013 9:42 am

wimpey schreef:
Jabu schreef:Leuke kerel en prima trainer voor Ajax die De Boer.
Zo is het. Sommige trainers beweren eerlijk en consequent te zijn. Frank de Boer zegt het niet, maar is het. Een uitstekend uithangbord voor onze club. Geef die man een contract voor onbepaalde tijd!
:biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 9:45 am

De Boer ging nogmaals door het stof vanwege Olsen. En hij gaf aan dat hij in Milaan anders met EH had moeten omgaan. Zo stel ik me eerlijkheid voor. De hand in eigen boezem steken. Daar moet je eens om komen bij die omhooggevallen VMBO sportdocent met z'n plus-plus en min-min.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di feb 26, 2013 9:57 am

Niet gezien, jammer genoeg. Zei hij nog iets bijzonders dat niet op alle nieuwssites staat?

Frank is een eerlijke man, nuchter ook. :biggthumpup.gif:

Hij ziet gelukkig zelf in dat het met EH niet handig heeft aangepakt. Typisch een fout voor een beginnende trainer. Dat erkent hij nu, en dat is goed. Al doende leert men. Trainers die zichzelf onfeilbaar vinden lopen steeds in dezelfde val.

Daarover gesproken: Frank vond dat met LVG en Schurkenboom en Blind dus een rotstreek. Dat wist ik wel, want Ronald stond in de rechtbank tegenover de RVC, en wat Ronald vindt, vindt Frank over het algemeen ook. Maar het is goed dat Frank het ook hardop zegt.

Duke

Bericht door Duke » di feb 26, 2013 9:59 am

Louis de achterbakse, Schurkenboom. Chique hoor. :aai.gif:

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di feb 26, 2013 10:04 am

Ik moet echt nadenken hoe die man ook alweer heette, zo vaak hebben we hem hier thuis Schurkenboom of Schurkentuin genoemd.

Maar gelukkig doe jij zulke dingen nooit, Duke. :hypocrite.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di feb 26, 2013 10:13 am

Yopi schreef:Ik moet echt nadenken hoe die man ook alweer heette, zo vaak hebben we hem hier thuis Schurkenboom of Schurkentuin genoemd.

Mevrouw Joey = Wimpey?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di feb 26, 2013 10:30 am

Ik hoef geen travestiet van twee meter! :1evil.gif:

:hypocrite.gif:

Ik neem aan dat LVG er spijt van heeft dat hij zich heeft laten gebruiken door de vorige RVC.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 10:39 am

Jinne schreef: Mevrouw Joey = Wimpey?
:icon_eek.gif:

Duke

Bericht door Duke » di feb 26, 2013 10:40 am

Yopi schreef:Ik moet echt nadenken hoe die man ook alweer heette, zo vaak hebben we hem hier thuis Schurkenboom of Schurkentuin genoemd.

Nee, dat soort dingen doe ik inderdaad nooit. Ik vind het van weinig volwassenheid blijk geven. En het leidt alleen maar af van de inhoud van de discussie.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 10:48 am

Yopi schreef: Ik neem aan dat LVG er spijt van heeft dat hij zich heeft laten gebruiken door de vorige RVC.
Natuurlijk niet. Die man maakt geen fouten.

Hij is er bewust ingesprongen. Hij wilde Cruijff e.c. een hak zetten. Zijn marionetten mochten het vuile werk opknappen. Nadat alle potentiële tegenstander eruit gewerkt zouden zijn, zou Van Gaal het roer overnemen.

Eerlijk en consequent. :smallgrin.gif: Mensen die dat van zichzelf beweren, zijn ook de mensen die zichzelf authentiek noemen. Dan denk ik: dat moeten anderen over je zeggen.

Alexander

Bericht door Alexander » di feb 26, 2013 11:01 am

wimpey schreef:De Boer ging nogmaals door het stof vanwege Olsen. En hij gaf aan dat hij in Milaan anders met EH had moeten omgaan. Zo stel ik me eerlijkheid voor. De hand in eigen boezem steken. Daar moet je eens om komen bij die omhooggevallen VMBO sportdocent met z'n plus-plus en min-min.
Inderdaad. Goed stukje was dat. Vindt het echt klasse dat hij in het openbaar z'n fouten toegeeft.

Le T.

Bericht door Le T. » di feb 26, 2013 11:12 am

wimpey schreef:De Boer ging nogmaals door het stof vanwege Olsen. En hij gaf aan dat hij in Milaan anders met EH had moeten omgaan. Zo stel ik me eerlijkheid voor. De hand in eigen boezem steken. Daar moet je eens om komen bij die omhooggevallen VMBO sportdocent met z'n plus-plus en min-min.
Dat had hij al lang en breed toegegeven. Beetje makkelijk ook, is hij ook nog eerlijk geweest over dat hij alle vertrouwen had in EH maar toch Bas Dost probeerde te halen, waar hij een paar maanden later weer geen enkele interesse in had, en waarom hij hem daarna wegstuurde, om hem er vervolgens weer bij te halen, en daarna zomaar weer te verbannen naar het tweede? Of zou dat dan weer te eerlijk zijn?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 26, 2013 11:16 am

Gelukkig voor El Ham scoort hij aan de lopende band in Florence. Guardiola/Ferguson en Mourinho staan te springen om zijn handtekening :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 26, 2013 3:30 pm

Vooropgesteld dat ik De Boer een verademing vind mbt fatsoen, vond ik dat ie wel met fluwelen handschoentjes werd aangepakt door Snormans. Het was allemaal goedmaken in hindsight. Zo kan ik het ook wel.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di feb 26, 2013 3:44 pm

Die fluwelen handschoentjes lijken kenmerkend voor het concept ´Derksen met´. Eerder werden Advocaat en Koeman ook al zeer sympathiek neergezet.

Anyway, heeft iemand de volledige column van Cruijff nog?

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 02, 2013 2:15 pm

Hier maar, want het gaat o.a. over Cruijff.

Gedrag Van Gaal stuit Hiddink tegen de borst
bron: College Tour

Op de vraag of de stelling klopt dat het 'zelfingenomen' gedrag van bondscoach Louis van Gaal hem enorm tegen de borst stuit, antwoordde Guus Hiddink instemmend. 'Van Gaal en ik zijn totaal verschillende persoonlijkheden. Ik zou nooit werken zoals hij', zei Hiddink in het vrijdag uitgezonden programma College Tour.

Hiddink schoof na Cruijff en Van Gaal als derde en laatste grote - levende - Nederlandse trainer aan om in een collegazaal vragen van studenten en presentator Twan Huys te beantwoorden. Wat betreft de 'grote drie' heeft Hiddink meer met Cruijff. 'Johan is veel relaxter. Wij hebben altijd goed contact, al vanaf de periode dat ik bij Valencia werkte.'

Zuid-Korea
Wereldburger Hiddink (66) bereikte nagenoeg alles wat een trainer kan bereiken en werd, naast de vele successen van Eindhoven tot Melbourne en van Zeist tot Moskou, toch vooral een volksheld in Zuid-Korea. Als hij twee keer jaar voor zijn foundation in Seoul landt, staat het vliegveld vol op zijn kop. 'Je probeert wel eens anoniem een ticket te boeken, maar dat is onmogelijk.'

Naast succesvol trainer was Hiddink geen onverdienstelijk voetballer. 'De grootste teleurstelling heb ik meegemaakt als speler. Toen ik van De Graafschap naar PSV ging en daar niet op kon boksen tegen Mister PSV Willy van der Kuijlen.'

De Graafschap
Als speler keerde Hiddink na een kort avontuur in Eindhoven terug naar De Vijverberg, waar hij bijna 400 keer het De Graafschap-shirt droeg. De liefde voor de club is nooit verdwenen. 'Achter de schermen zijn we bezig, maar dat blijft buiten de publiciteit', reageerde Hiddink op de vraag of hij ooit nog wat voor de club gaat doen.

Hiddink zuigt nog elke minuut op die hij op en rond het voetbalveld doorbrengt. De trainer van het steenrijke FC Anzhi, momenteel de nummer twee van Rusland, vindt het nog te vroeg voor een functie buiten het veld. 'Ik vraag mij af of ik daar geschikt voor ben', aldus Hiddink.

Cruijff & Ajax
Hiddink sparde meerdere malen met Cruijff over een rol in Amsterdam, waar de Varssevelder al jaren woonachtig is. 'Maar op het moment speelde het verhaal met Anzhi al. En ik sta nu nog te graag op het veld.'

'Ik kan nog genieten van de kleine dingen in het voetbal', vervolgt Hiddink. 'Roberto Carlos (technisch directeur bij Anzhi, red) is veertig, maar als hij nog wel eens met ons meetraint... daar zit nog zóveel liefde voor de bal in. Hoe hij nog trapt en passt, daar geniet ik stilletjes langs de kant van.'

Toekomst
Hiddink wil Ajax in de toekomst niet uitsluiten. 'Ik ben geen planner. Als ik nee zeg, leg ik mij vast. Als ik ja zeg, hetzelfde. En dan zijn er ook andere plekken in Nederland waar ze zeggen van: dát kan jij niet maken. Dat zijn ook allemaal sentimenten die spelen. Ik ben er nog niet uit wat ik na Anzhi wil gaan doen.'

Duke

Bericht door Duke » ma mar 04, 2013 9:39 am

Cruijff: 'Dompers basis voor terugkeer aan Europese top'

Johan Cruijff is van mening dat de tegenslagen die Ajax de voorbije week kreeg te verwerken vooral als leermomenten moeten worden gezien. Volgens de hervormer van Ajax ligt de oplossing niet in het halsoverkop kopen van spelers.

'Het zijn een paar leerzame weken geworden', begint Cruijff zijn maandagse column in De Telegraaf. 'Een fase waarin Ajax van het ene uiterste in het andere terecht kwam. Met het risico dat de drie prijzen waar de ploeg voor ging in korte tijd onbereikbaar zouden zijn geworden. Dankzij de overwinning op FC Twente is het in de competitie nog niet beslist, ondanks puntenverlies tegen Roda en ADO, maar in de beker en Europa League is het over en uit', doelt hij op de nederlagen bij Steaua Boekarest (2-0, na strafschoppen) en AZ (0-3).

'Toch een domper, alleen moet je daar nu wel je voordeel mee doen', vervolgt Cruijff. 'Ga je alles analyseren dan kom je tot de conclusie, dat zowel tegen Roda, ADO, AZ als Steaua persoonlijke fouten de doorslag hebben gegeven. In bijna alle gevallen gaat het ook nog om positionele fouten. Spelers staan verkeerd opgesteld of lopen naar de verkeerde plek. Dit gebeurt zowel zonder als met bal. Dat onderstreept nog eens het belang van de indidviduele trainingen die we bij Ajax aan het opvoeren zijn.'

Cruijff: 'De oplossing van deze problemen is daarom vooral een kwestie van opleiden en daarin zijn nog grote stappen te maken.' Het zomaar kopen van spelers is niet de oplossing in Amsterdam, meent de legendarische nummer veertien. 'Wat dat betreft moet Ajax het toch meer van scouten en opleiden hebben. Zo moet de basis voor een terugkeer aan de Europese top worden gelegd.'
www.vi.nl

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma mar 04, 2013 9:42 am

Die plaat begint ook te vervelen ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie