Alexander schreef:Sterker nog, Overmars zegt net op Radio 1 dat Ajax door wilt met Blind.

Moderator: mods
Alexander schreef:Sterker nog, Overmars zegt net op Radio 1 dat Ajax door wilt met Blind.
Dit is wel erg naief. Ik denk dat er werkelijk miljoenen voorbeelden (niet perse in de voetballerij of bij Ajax, maar in het algemeen) zijn van beslissingen zijn op het gebied van aannamebeleid / contractverlengingen in organisaties die niet primair te maken hebben met kwaliteiten, maar met "aardig vinden", "vriendje van", etc.Yopi schreef:Alsof het TH een topspeler laat lopen vanwege zijn vader.
Daar heb je gelijk in, maar dit gaat een stap verder. Het TH zou Daley niet willen omdat ze zijn vader een kwal vinden. Dat voert wel erg ver. De mannen van het TH hebben vast ook een mening over Daley zelf. Ze werken tenslotte elke dag met hem. Misschien vinden ze hem wel de aardigste jongen van de selectie.Ajax Rules schreef:Dit is wel erg naief. Ik denk dat er werkelijk miljoenen voorbeelden (niet perse in de voetballerij of bij Ajax, maar in het algemeen) zijn van beslissingen zijn op het gebied van aannamebeleid / contractverlengingen in organisaties die niet primair te maken hebben met kwaliteiten, maar met "aardig vinden", "vriendje van", etc.
Het zou onprofessioneel zijn en er is ook geen enkele aanwijzing voor. Integendeel, zou ik zeggen. Toen het hele stadion Daley uitfloot, hield Frank de Boer hem de hand boven het hoofd. Als ze Daley hadden willen lozen, had dat allang gekund. Afgelopen zomer bijvoorbeeld: bijna geen supporter was er rouwig om geweest.Ik beschuldig het TH hier niet van, maar het is natuurlijk niet absurd om de mogelijkheid open te houden dat dit soort dingen wel degelijk een rol kunnen spelen.
Ook dit vind ik erg naief. Er is een maandenlange loopgravenoorlog gevoerd (over en weer), inclusief scheldpartijen, lekken, spindoctors, etc. Het wantrouwen over en weer was gigantisch.Yopi schreef:Daar heb je gelijk in, maar dit gaat een stap verder. Het TH zou Daley niet willen omdat ze zijn vader een kwal vinden. Dat voert wel erg ver. De mannen van het TH hebben vast ook een mening over Daley zelf. Ze werken tenslotte elke dag met hem. Misschien vinden ze hem wel de aardigste jongen van de selectie. .
Klopt. Alleen is die ander er? Volgens mij niet (ook Boilesen niet). Dan wordt het dus onlogisch en komen er vanzelf andere redenen in beeld.Yopi schreef: Ze hebben het recht om een ander beter te vinden. Daar zit niet meteen een complot achter.
Zij hebben wel vertrouwen in Boilesen, anders was zijn contract niet verlengd.Zeux schreef:Klopt. Alleen is die ander er? Volgens mij niet (ook Boilesen niet). Dan wordt het dus onlogisch en komen er vanzelf andere redenen in beeld.Yopi schreef: Ze hebben het recht om een ander beter te vinden. Daar zit niet meteen een complot achter.
Precies...999 schreef:Ach, ze zeiden ook dat ze door wilden gaan met Theo Janssen, dat gelul kennen we nu onderhand wel ..
Ze zijn dus wel bereid om een gok te nemen met een Boilesen die twee jaar van blessure-ellende heeft gehad (en heeft?) met een potentieel zwakke hamstringspier, maar willen de steady kwaliteit van Blind niet honoreren? Vreemd.Yopi schreef:Zij hebben wel vertrouwen in Boilesen, anders was zijn contract niet verlengd.Zeux schreef:Klopt. Alleen is die ander er? Volgens mij niet (ook Boilesen niet). Dan wordt het dus onlogisch en komen er vanzelf andere redenen in beeld.Yopi schreef: Ze hebben het recht om een ander beter te vinden. Daar zit niet meteen een complot achter.
Het eerste is eigenlijk niet zo vreemd, die IJslander was ook vaker geblesseerd dan dat hij speelde en toch werd hij voor veel geld gekocht. Serero is ook meer geblesseerd dan dat hij speelt (voor Ajax)Ze zijn dus wel bereid om een gok te nemen met een Boilesen die twee jaar van blessure-ellende heeft gehad (en heeft?) met een potentieel zwakke hamstringspier, maar willen de steady kwaliteit van Blind niet honoreren? Vreemd.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat verheerlijking van het spel van Blind zoals hierboven iets te maken heeft met een laag verwachtingspatroon? Als hij de best presterende speler van het seizoen is dan zal er wel een aanbieding komen van Manchester United of anders Tottenham Hotspur of een andere PL club van niveau. Dan is hij dus sowieso niet te houden.Ajax Rules schreef:Blind is, samen met Siem, de best presterende Ajaxspeler van het siezoen i.m.o. Ik zag het nooit in hem zitten (zoals bekend hou ik van atletische, snelle, sterke, grote verdedigers), maar hij overtreft alle verwachtingen ruimschoots. Ik vind zijn techniek (aannames e.d.) uitstekend en hij vervult gewoon een heel belangrijke rol in de huidige speelwijze.
Heeft iemand beweert 'best'? Volgens mij alleen dat hij steeds tot de betere spelers behoort.Jöhnk schreef: Als hij de best presterende speler van het seizoen is
Ben ik niet met je eens. De jongen groeit wel degelijk. Zelfs notoire en verstokte criticasters konden dit seizoen niet anders dan sos toegeven dat hij goed speelde. Volgens mij is er juist een grote kans op verdere progressie. Traagheid is een handicap, maar een slimme speler kan dat behoorlijk compenseren. Dailey lijkt mij leergierig en arbeidslustig genoeg om daar nog stappen in te kunnen maken. Frank zelf kan hem daarbij helpen.Peter schreef:zal weinig rek hebben qua mogelijkheden