De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Lionel

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » do feb 07, 2013 1:46 pm

Van der Wiel voor Janmaat. Siem voor Strootman. Sneijder voor Clasie.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 07, 2013 2:18 pm

Rishi schreef:Van der Wiel voor Janmaat. Siem voor Strootman. Sneijder voor Clasie.
VDW of Van Rhijn voor Janmaat zal in de toekomst wel gebeuren. Maar ze moeten het wel laten zien natuurlijk. VDW speelt amper bij PSG, dat is niet goed. Van Rhijn is puur verdedigend ook nog lang niet volgroeid.

Siem voor Strootman: zie ik echt niet gebeuren.

Sneijder voor Clasie: zou misschien kunnen. Maar ik heb het idee dat Van Gaal het niet zo heeft op spelers die hun eigen lijn in een wedstrijd trekken.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 07, 2013 2:23 pm

En daarom wordt het niks met dit team. Van Gaal moet zijn ego maar eens aan de kant zetten.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 07, 2013 4:40 pm

Rishi schreef: Italie is helemaal niet zo goed. Op het EK hadden ze een makkelijke poule.
Je hebt het over het EK voetbal? Toch? Of heb je per ongeluk het EK handbal zitten kijken in de zomer?

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 07, 2013 4:45 pm

Ik vond het allemaal wel meevallen met de Italianen. Duitsland heeft op mij meer indruk gemaakt. Die doen dat overigens al jaren. Net als Spanje. In de finale bleek ook wel dat Italie helemaal niet zo goed was.

En natuurlijk hebben ze in Pirlo een fantastische middenvelder. Maar ook die was spoorloos in de finale.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do feb 07, 2013 4:52 pm

Het gaat mij erom dat als je vindt dat Italie in een makkelijke poule zat, je dan echt aan de drank zit. Spanje was, met een normale scheids, gewoon uitgeschakeld geweest. Kroatië was een meer dan prima elftal en had het gewoon verdiend om door te gaan (en was ver gekomen is mijn idee). Er was een scheidsrechterlijke dwaling voor nodig om dat te voorkomen. Finale Italie tussen Spanje en een zeer sterk Kroatie. Uiteraard allemaal in dezelfde makkelijke poule. Toe dan.

Bij Rishi is het altijd:
"Spanje - Italie wordt een afslachting. 5-0 of 6-0 is de vraag". Einduitslag 1-1.
"Italie haalt de volgende ronde niet eens. Prutselftal." Haalt netjes de volgende ronde.
'Worden gepakt door de Engelsen. Die zitten namelijk in de flow". Italie haalt het na strafschoppen.
"Die Duitsers zijn klojo's, maar winnen makkelijk van die Italianen. Die kunnen er geen klote van". Italie maakt gehakt van Duitsland.

"Spanje wint met 5-0. Afslachting".... Zie je nu wel.

peter

Bericht door peter » do feb 07, 2013 5:01 pm

Oefenwedstrijd heb ik trouwens niet gezien. Wel positief dat de Italiaantjes de negatieve balans van vijf verloren oefenduels hebben doorbroken haha. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 07, 2013 6:30 pm

Jabu schreef:Je hebt niet gekeken maar weet wel al dat het vooral niet de verdienste van het Nederlands elftal is?

Ik neem zulke potjes niet serieus.

Vriendschappelijk voetbal tegen Italianen is dubbel flauwekul. Italianen beschouwen een oefenwedstrijd als een veredelde training.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 07, 2013 6:37 pm

En toch heeft Nederland nog nooit een vriendschappelijk potje (van de 11) tegen Italie gewonnen. Dus het zal wel mee vallen met dat Italianen oefenpotjes altijd als veredelde training beschouwen.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do feb 07, 2013 7:31 pm

LucaS schreef:En toch heeft Nederland nog nooit een vriendschappelijk potje (van de 11) tegen Italie gewonnen. Dus het zal wel mee vallen met dat Italianen oefenpotjes altijd als veredelde training beschouwen.
Ho, ho:"Dat was niet onder Van Gaal". Sommige commentaren hadden ook voor de wedstrijd geschreven kunnen worden.

Een vriendschappelijk wedstrijd is m.i. onzinnig, de kans om geblesseerd te raken is te groot, de financiële gevolgen wegen zwaar, maar die mening is niet afhankelijk van of LvG trainer is of niet.

Het Nederlands elftal lijkt mij niet in staat om ploegen als Spanje en Duitsland te weerstaan, Argentinië? Geen idee, Uruguay? Zou zo maar kunnen, maar niet verliezen van Italië met de verdediging van gisteren is een prima prestatie.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do feb 07, 2013 7:34 pm

Demosthenes schreef:Het Nederlands elftal lijkt mij niet in staat om ploegen als Spanje en Duitsland te weerstaan, Argentinië? Geen idee, Uruguay? Zou zo maar kunnen, maar niet verliezen van Italië met de verdediging van gisteren is een prima prestatie.
Misschien heb je de wedstrijd niet gezien maar wat Italie liet zien was bijzonder matig. Nederland was redelijk en verdiende te winnen. Redelijk spelen tegen een bijzonder matige tegenstander en op 1-1 eindigen is een prima prestatie?

Wat vond de Italiaanse pers er van?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 07, 2013 7:47 pm

Tja, de onderliggende partij ziet er al snel matig uit.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do feb 07, 2013 7:49 pm

Laat Sylvie het niet horen. :smile-ajax.gif:

Zonder dollen, je hebt wel een punt natuurlijk, de tijd zal het leren.

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 07, 2013 7:55 pm

GangstaRiB schreef:Sneijder voor Clasie: zou misschien kunnen. Maar ik heb het idee dat Van Gaal het niet zo heeft op spelers die hun eigen lijn in een wedstrijd trekken.
Denk dat er vanaf hangt welke eigen lijn, maar feit is dat combinatievoetbal zoals gisteren in de eerste helft met Sneijder die zijn eigen lijn trekt nooit te zien is geweest. Die lijn van eigen helft naar de kruising zit Van Gaal vast niet zo zitten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 07, 2013 8:24 pm

Dubbel schreef:Laat Sylvie het niet horen. :smile-ajax.gif:
Syl is natuurlijk de baas, en ziet er dus nooit matig uit! :heart.gif:

peter

Bericht door peter » do feb 07, 2013 8:44 pm

Dubbel schreef:
Slecht gespeeld en toch een gelijkspel. Lovend over Verratti en Buffon.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 07, 2013 8:44 pm

Jabu schreef: Aan jou dan, net als wimpey, de vraag; wie zou jij opstellen?
Greg is de beste rechtsback met een nederlands paspoort. Waarom zou je de duidelijk mindere Janmaat opstellen? :confused.gif:

Van Basten kwam in 2004 met Castelen, Denneboom en Bobson op de proppen. Hoon was zijn deel. LvG komt met Schaken en Janmaat op de proppen. Daar zit blijkbaar wel een idee achter.

Middenveld: Siem - Strootman - Maher. Anita hoort natuurlijk ook bij de selectie. En vergane glorie als Heitinga, VDV, Mathijsen en Kuyt kan ie net zo goed thuis laten. Die halen het WK toch niet.

jabu

Bericht door jabu » do feb 07, 2013 8:57 pm

Peter schreef:
Dubbel schreef:
Slecht gespeeld en toch een gelijkspel. Lovend over Verratti en Buffon.
Blijkbaar vinden ze het resultaat dan toch belangrijk. Verratti viel goed in en maakte ook een knappe goal. Het feit dat een keeper zich kan onderscheiden zegt ook veel over Nederland.
wimpey schreef:Greg is de beste rechtsback met een nederlands paspoort. Waarom zou je de duidelijk mindere Janmaat opstellen? :confused.gif:
Omdat Greg vooral in potentie de beste rechtsachter van Ned. is, maar ze er inmiddels bij PSG ook achter zijn gekomen dat het al een tijdje geleden is dat hij dat heeft laten zien. Je moet toch iemand opstellen en dan kom je bij Janmaat en Van Rhijn uit. Het is m.i. niet onlogisch dat hij dan voor Janmaat kiest, al ben ook ik niet onder de indruk van hem.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 07, 2013 9:27 pm

VDW is de veel betere back. Punt uit.

Dat VDW bij PSG niet altijd speelt, lijkt me juist een reden om hem voor een vriendschappelijk wél potje op te roepen. Maar Van Gaal is moeilijk te volgen: het gestumper van Schaken, Mathijsen en Janmaat tijdens Ajax - kakkies maakte blijkbaar meer indruk op hem dan het spel van MOTM Siem.

jabu

Bericht door jabu » do feb 07, 2013 11:28 pm

Het is al zeer lang geleden dat Vd Wiel dat heeft laten zien.

Of je wilt hem niet volgen. Hij heeft m.i. duidelijk uitgelegd dat Siem in zijn ogen een spits is en geen middenvelder. Ik ben zelf de mening toegedaan dat hij een betere middenvelder (en sowieso nuttige selectiespeler) is dan vele andere spelers in de selectie, maar dat is een ander verhaal en simpelweg een verschil van mening. Dat zegt niets over zijn argumentatie.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 08, 2013 12:13 am

Demosthenes schreef:Een vriendschappelijk wedstrijd is m.i. onzinnig, de kans om geblesseerd te raken is te groot, de financiële gevolgen wegen zwaar, maar die mening is niet afhankelijk van of LvG trainer is of niet.
Dat ik vriendschappelijk voetbal onzin vind heeft niets met Van Gaal te maken.

Zo'n wedstrijd zegt niets, het is leuk voor de commercie en de bondscoach heeft iets te doen maar verder moet je er geen waarde aan hechten.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 08, 2013 12:30 am

Zo'n wedstrijd zegt niets, het is leuk voor de commercie en de bondscoach heeft iets te doen maar verder moet je er geen waarde aan hechten.
Oké, geldt m.i. ook voor vriendschappelijke wedstrijden van Ajax, maar ik denk nog steeds dat winnen leuker is dan verliezen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » vr feb 08, 2013 7:13 am

wimpey schreef:
Jabu schreef: Aan jou dan, net als wimpey, de vraag; wie zou jij opstellen?
Greg is de beste rechtsback met een nederlands paspoort. Waarom zou je de duidelijk mindere Janmaat opstellen? :confused.gif:

Van Basten kwam in 2004 met Castelen, Denneboom en Bobson op de proppen.
En met Opdam, Vlaar, Kromkamp, Yildirim, Kuijt, John, Van den Berg, Lucius, Huntelaar, Van Galen, terwijl Seedorf, Kluivert en Makaay sowieso niet in aanmerking kwamen.
Hoon was zijn deel. LvG komt met Schaken en Janmaat op de proppen. Daar zit blijkbaar wel een idee achter.

Middenveld: Siem - Strootman - Maher. Anita hoort natuurlijk ook bij de selectie. En vergane glorie als Heitinga, VDV, Mathijsen en Kuyt kan ie net zo goed thuis laten. Die halen het WK toch niet.
Dat klopt ook ja. Bij Van Gaal zit er zeker een idee achter, terwijl Van Basten nog steeds geen idee heeft wat hij nou eigenlijk precies aan het doen is, behalve zijn autoriteit ontlenen aan angst voor een tribuneplek en willekeur.

Ik vond Schaken ook geen goed idee, maar het idee erachter om tegen relatief zwakke tegenstanders met buitenspelers te blijven spelen en dan maar een concessie te doen zat wel wat in. Een ander belangrijk verschil is ook dat de ideeen van Van Gaal meestal werken, en niet probeersels in het wilde weg zijn.

De Duitse TV was trouwens ook behoorlijk onder de indruk, maar die laten hun berichtgeving dan ook wat minder leiden door persoonlijke rancune.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 08, 2013 7:23 am

Huntelaar
persoonlijke rancune.
:biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 08, 2013 7:48 am

:drecul.gif:
YNWA