Om exact hetzelfde te kunnen doen als Pieters had Ajax hem moeten opstellen, ja. Maar serieus. El Hamdaoui komt het kantoor van De Boer binnen voor een gesprek. Hij zegt dat hij geen zin heeft om met Jong Ajax te trainen en eist dat hij óf met Ajax-1 mag trainen óf thuis mag blijven. Niks ervan, zegt De Boer, ik wil je niet bij de groep hebben, maar je bent wel werknemer en dus mag ik van je eisen dat je traint op een door mij aangewezen profniveau - en dat is Jong Ajax.Rishi schreef:Daarvoor hadden ze hem wel moeten opstellen he![]()
El Hamdaoui staat op, trapt vloekend zijn stoel omver, draait zich om en stompt dwars door een deur heen.
Ik denk serieus dat je hem dan op staande voet kunt ontslaan en hem ogenblikkelijk van de loonlijst kunt afvoeren. Niet omdat hij zich expres blesseert (zie de colum van Idzinga), maar wegens geweldpleging/vandalisme op de werkvloer en het bewust toebrengen van schade aan het bedrijfspand, of zoiets dergelijks.
Als het juridisch verboden is om drie maanden salaris in te houden, dan zal de rechter vermoedelijk niet toestaan dat je hem wel zijn salaris betaalt, maar het hele bedrag vervolgens als boete int. Met dat soort slimmigheidjes (hetzelfde doen door er een ander etiketje op te plakken) maken rechters steeds vaker korte metten.Maar hoezo zou zoiets geen stand houden? Hij brengt PSV toch een flinke schade toe.
Vermoed ik. Zeker weten doe ik het niet.
K.