De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Iniesta

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Iniesta » zo okt 14, 2012 3:12 pm

De effecten van lagere salarissen zul je het huidige jaar pas goed merken in de cijfers. Ook de lage investeringen hebben 0 effect op de jaarcijfers van afgelopen jaar. In het huidig en toekomst zullen hierdoor de afschrijvingen omlaag gaan.
Wel zul je weer het effect zien van Champions league inkomsten. Als je die eruit zou halen, denk ik dat afgelopen.jaar een verlies zou zijn geleden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 14, 2012 3:40 pm

Jansen en El Hamdaoui zijn ook versneld afgeschreven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » zo okt 14, 2012 3:41 pm

Revo schreef:Ik discussieer hier eigenlijk al nooit, maar hier ben ik wat jou betreft wel benieuwd naar. Wat vind jij eigenlijk van de huidige zaken, en hoe het er aan toe gaat?
Laat ik allereerst stellen dat ik de wijze waarop Cruijff met zijn Telegraaf aan de macht is gekomen absoluut verwerpelijk vind. Ik ben dan ook zeker niet de mening toegedaan dat Cruijff & Co. onschendbaar zijn en alles wat momenteel gebeurt per definitie positief moet worden uitgelegd. Mensen als Jaap de Groot en Ling dienen wat mij betreft mijlenver uit de buurt van de ArenA te blijven. Ik merk dat voetbal mij steeds minder interesseert en dat ik het fatsoenlijk met elkaar omgaan bij een club als Ajax zodoende ook belangrijk vind. Ik kan mij niet goed identificeren met een club die zich laat leiden door Telegraaf-populisme, hoe goed het voetbal uiteindelijk ook zal zijn. Daarmee wil ik overigens niet suggereren dat het belangrijkste bij trainers en beleidsbepalers is hoe zij zich verkopen in de media.
Het onvoorwaardelijk steunen van bv Blind, Van Gaal, Cruijff, Jol of wie dan ook is naar mijn mening kortzichtig. Een ander zal nooit exact op alle punten dezelfde beslissingen nemen als ik zou doen, zodat ik het wellicht gedeeltelijk eens maar zeker ook vaak (gedeeltelijk) oneens met beslissingen van anderen zal zijn. Een keer zeggen dat je iets van Cruijff niet logisch vindt wil niet direct zeggen dat je hem in zijn geheel afvalt. Die bijna religieuze verering kan ik zeer slecht tegen.

Het niet meer smijten met geld voor tweederangs dure passanten kan ik in ieder geval als nieuwe lijn waarderen. Daarbij de focus primair op de jeugd leggen hoort volgens mij ook gewoon bij Ajax. Of men daar nu in doorschiet en potentiële versterkingen heeft laten lopen of het komt door onvermogen om spelers te scouten en/of aan te trekken, is helaas alleen achteraf, en dan nog lastig, te beoordelen. Wel kan ik zeggen dat ik weinig aankopen uit het verleden mis.
Dat grote namen uit het verleden als Bergkamp, Cruijff, De Boer, Overmars, etc. zich aan de club verbinden vind ik enorm positief. Wel zullen zij uiteindelijk daadwerkelijk van toegevoegde waarde moeten zijn, maar meer krediet dan een ander hebben ze gezien hun verleden wat mij betreft wel. Dat betekent overigens niet dat we constant maar excuses moeten bedenken om vooral hun functioneren niet te hoeven beoordelen, kritisch zijn mag ook in deze en als zij iets fout doen dan moet dat gezegd kunnen worden zonder iets af te doen aan hun verleden bij Ajax. Daarom kan ik een man als Van Basten ook erg waarderen. Over zijn prestaties als trainer bij Ajax kan je van mening verschillen, maar hij is tenminste wel zelfkritisch en niet achterbaks. Bij Jonk heb ik overigens meer een natuurlijk wantrouwen, maar dit terzijde.
Of het meer individueel met de jeugd trainen zal helpen is nu nog niet te beoordelen, maar hopelijk sneller dan pas over een jaar of vijf. Kritiek op alles en iedereen hebben, meerdere besturen en RvC-en laten sneuvelen, en dan jezelf jarenlang de tijd geven is in mijn ogen niet geloofwaardig. Kortom, ik sta positief maar kritisch tegenover de huidige gang van zaken.

Revo

Bericht door Revo » zo okt 14, 2012 4:07 pm

Laat ik allereerst stellen dat ik de wijze waarop Cruijff met zijn Telegraaf aan de macht is gekomen absoluut verwerpelijk vind. Ik ben dan ook zeker niet de mening toegedaan dat Cruijff & Co. onschendbaar zijn en alles wat momenteel gebeurt per definitie positief moet worden uitgelegd. Mensen als Jaap de Groot en Ling dienen wat mij betreft mijlenver uit de buurt van de ArenA te blijven. Ik merk dat voetbal mij steeds minder interesseert en dat ik het fatsoenlijk met elkaar omgaan bij een club als Ajax zodoende ook belangrijk vind. Ik kan mij niet goed identificeren met een club die zich laat leiden door Telegraaf-populisme, hoe goed het voetbal uiteindelijk ook zal zijn.
Zonder er verder een waarde-oordeel over te gaan vellen maar ik sta er eigenlijk precies andersom in. Ik heb me tientallen jaren doodgeërgerd aan bestuurslui zoals Coronel die zichzelf tot erelid ging benoemen. Die een onderzoekscommissie instelden en zichzelf van daaruit bombardeerden tot voorzitter. Maar vooral aan de complete minachting van de supporters die in die tijden gaande was. Voor wat de Cruijff oorlog betreft, dat was in mijn ogen inderdaad een vuile oorlog. Maar wel met reden een vuile oorlog in mijn ogen. Er is langs twee kanten met enorm veel modder gegooid. Ik heb me aan de populistische toon van De T. gestoord maar evengoed aan die van het AD. (En het valt me altijd weer op dat ik mensen nooit over de rol van die krant hoor). Met de outcome die er nu is ben ik meer dan tevreden. Ik zal eerlijk zijn dat ik in jaren het nog niet zo relaxed heb gevoeld heb als supporter over Ajax, en dat heeft vooral te maken met het feit dat ik geloof in de ingezette weg en het ambitieniveau. Als het andere kamp gewonnen had dan had ik mijn supportersschap waarschijnlijk op een lager pitje gezet.
Daarmee wil ik overigens niet suggereren dat het belangrijkste bij trainers en beleidsbepalers is hoe zij zich verkopen in de media.
Het onvoorwaardelijk steunen van bv Blind, Van Gaal, Cruijff, Jol of wie dan ook is naar mijn mening kortzichtig. Een ander zal nooit exact op alle punten dezelfde beslissingen nemen als ik zou doen, zodat ik het wellicht gedeeltelijk eens maar zeker ook vaak (gedeeltelijk) oneens met beslissingen van anderen zal zijn. Een keer zeggen dat je iets van Cruijff niet logisch vindt wil niet direct zeggen dat je hem in zijn geheel afvalt. Die bijna religieuze verering kan ik zeer slecht tegen.
Ik ga ook niet iemand blind volgen. Ik hoef het ook niet volstrekt altijd met iemand eens te zijn, dat is een utopie. Maar het is net zoals in de politiek, je kunt je in zekere zin wel herkennen in bepaalde stromingen of juist weer niet. Ik heb wel een zeker vertrouwen in de huidige roergangers.
Het niet meer smijten met geld voor tweederangs dure passanten kan ik in ieder geval als nieuwe lijn waarderen. Daarbij de focus primair op de jeugd leggen hoort volgens mij ook gewoon bij Ajax. Of men daar nu in doorschiet en potentiële versterkingen heeft laten lopen of het komt door onvermogen om spelers te scouten en/of aan te trekken, is helaas alleen achteraf, en dan nog lastig, te beoordelen. Wel kan ik zeggen dat ik weinig aankopen uit het verleden mis.
Ik ben wel content met de veranderingen die zo hier en daar aanwezig zijn op gebied van scouting. Maar het is voor mij vooral een veranderingsproces, en dat heeft tijd nodig.
Dat grote namen uit het verleden als Bergkamp, Cruijff, De Boer, Overmars, etc. zich aan de club verbinden vind ik enorm positief. Wel zullen zij uiteindelijk daadwerkelijk van toegevoegde waarde moeten zijn, maar meer krediet dan een ander hebben ze gezien hun verleden wat mij betreft wel. Dat betekent overigens niet dat we constant maar excuses moeten bedenken om vooral hun functioneren niet te hoeven beoordelen, kritisch zijn mag ook in deze en als zij iets fout doen dan moet dat gezegd kunnen worden zonder iets af te doen aan hun verleden bij Ajax.
Geheel mee eens. Ik ben daarom blij dat er bij Ajax b.v. ook ruimte is voor mensen zoals Gery Vink.
Daarom kan ik een man als Van Basten ook erg waarderen. Over zijn prestaties als trainer bij Ajax kan je van mening verschillen, maar hij is tenminste wel zelfkritisch en niet achterbaks.
Tsja weet niet. Ik heb niet zo'n prettig gevoel bij Van Basten. De man neemt mij te veel risico's op b.v. financieel vlak, hij overschat wat dat betreft ook weer de financiële impact van zijn keuzes. Dat gezeur om versterkingen deze zomer bij Heerenveen en de manier waarop vond ik uiterst zwak.
Bij Jonk heb ik overigens meer een natuurlijk wantrouwen, maar dit terzijde.
Of het meer individueel met de jeugd trainen zal helpen is nu nog niet te beoordelen, maar hopelijk sneller dan pas over een jaar of vijf. Kritiek op alles en iedereen hebben, meerdere besturen en RvC-en laten sneuvelen, en dan jezelf jarenlang de tijd geven is in mijn ogen niet geloofwaardig. Kortom, ik sta positief maar kritisch tegenover de huidige gang van zaken.
Tsja en dat laatste vind ik dus een beetje jammer. Het is vervelend maar als je zo'n veranderingsporces inzet kun je niet naar twee jaar al sluitende resultaten verwachten van hoe straks optimaal zou moeten zijn. Ik heb het idee dat we over 5 jaar pas echt de optimale omvorming kunnen zien van het gekozen beleid. Jaarlijks verwacht over het totale proces verbetering, waarbij ik hoop dat mensen Cruijff niet meteen zullen slachten wanneer er toevallig een tussengeneratie opduikt die van minder niveau is.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 14, 2012 4:51 pm

Marillion schreef:Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de cijfers. De laatste keren schreven we zwarte cijfers maar was dat toch echt vooral te danken aan CL inkomsten en stevige transfers. Anders hadden we gewoon opnieuw verlies geleden. Gevoelsmatig, ik heb de cijfers niet uitgebreid bekeken, verwacht ik dat er wat te zien moet zijn van het nieuwe beleid. Dure contracten waar we vanaf zijn. Relatief geringe investeringen in nieuwe spelers ten opzichte van de opbrengsten.

Als supporter ben ik natuurlijk vooral geïnteresseerd in sportieve successen. Maar een situatie waarbij we niet afhankelijk zijn van CL inkomsten of dikke transfers zou wel erg prettig zijn.
Dat is nu toch ook zo!? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 14, 2012 5:33 pm

Sowieso duurt het jarren voordat je gewijzigd beleid/bezuinigingen terugziet in de cijfers. De bezuinigingen zijn al jaren geleden ingezet gelukkig. We komen van -23 miljoen, dat buig je niet even om in winst zonder CL inkomsten.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 24, 2012 2:31 pm

Het Parool komt weer eens met een gevalletje Telegraaf. Neemt een paar losse uitspraken van Overmars, rukt ze uit hun verband en maakt er een tendentieus stukje van.

Edit: wat onbeschofte opmerkingen van Raiola maken het verhaal af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 24, 2012 4:48 pm

Bedoel je deze artikelen?
Overmars: 'Over drie jaar pas eerste vruchten revolutie Cruijff'

Na een matige seizoensstart als die van Ajax deze jaargang, werd in menig voetbaljaargang in het verleden door de Amsterdamse supporters al om het hoofd van de trainer geschreeuwd. Frank de Boer staat echter geen seconde ter discussie. Mede door twee landstitels en mede door het vertrouwen van de fans in het project-Cruijff.

Ook in Europa gaat het verre van crescendo met de titelverdediger van Nederland. Overwinteren wordt mission impossible als er vanavond in het Champions League-duel met het steenrijke Manchester City wordt verloren.

'De vruchten van het nieuwe beleid kunnen pas over een jaar of drie worden geplukt', zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars gesprek met in Voetbal International.

Overmars saneerde afgelopen zomer keihard bij Ajax. Het aantal vertrokken dure en overbodige spelers dat vertrok is niet op één hand te tellen. Maar ook sterkhouders Jan Vertonghen en Vurnon Anita vertrokken uit Amsterdam. Een verlies dat Ajax dit seizoen nog niet te boven is gekomen.

Waar op De Toekomst met individuele begeleiding gewerkt wordt op het niveau van de jeugdopleiding te verhogen, focust de voormalig buitenspeler zich vooral buiten de poorten van het complex op de letterlijke toekomst. 'We zijn op alle fronten bezig om de grootste talenten aan ons te binden', aldus Overmars. 'Achter internationale toptalenten van 17, 18 jaar zit de hele wereld aan. Dus zoeken wij het vooral bij de iets jongere spelers.'

Gevolg is dat het uiteindelijk doel van Cruijff en de zijnen, terug naar de Europese top, op korte termijn ver uit zicht is - in hoeverre het over een langere periode wel een realistisch streven kan worden genoemd.

Overmars is onder meer bezig met een samenwerking met het Slowaakse Trencín, de Slowaakse club van Tscheu La Ling. 'Trencín ligt gunstig ten opzichte van verschillende landen in die regio. Vanuit dat hele gebied willen we de toptalenten van 15, 16 jaar bij Trencín onderbrengen. Daar worden ze volgens de Ajax-filosofie opgeleid. (...) De spelers die zich het beste ontwikkelen, halen we naar Amsterdam.'

Ook in andere delen van de wereld is Overmars druk doende. 'Ik heb Clarence Seedorf gevraagd zijn ogen in Brazilië goed open te houden. Als Clarence een speler ziet die goed genoeg kan zijn voor ons, laat hij dat weten. En zo hebben we in diverse landen onze contacten. Topvoetballers kijken met hun ervaring en inzicht vaak net iets anders naar de kwaliteiten van spelers.'
Agent Balotelli maakt grond gelijk met 'demente eikel' Cruijff

Financial Fair Play, het plan van de UEFA voor eerlijker concurrentie tussen Europese topclubs, is kansloos. Dat stelt zaakwaarnemer Mino Raiola vandaag in Het Parool. Door schulden op de balans van Europese grootmachten te verbieden zouden clubs als Ajax beter kunnen concurreren. 'Er is altijd een uitweg voor clubs met schuld.'

Raiola behartigt de belangen van onder anderen Zlatan Ibrahimovic (Paris Saint-Germain) en Mario Balotelli, spits van Manchester City, vanavond in de Arena de tegenstander van Ajax.

De Engelse club leed vorig seizoen 295 miljoen euro verlies, een record in de historie van het voetbal. Maar eigenaar sjeik Mansour Bin Zayed zal er niet om malen. Hij en zijn familie uit Dubai bezitten tientallen miljarden.

Raiola: 'Als de UEFA niet langer toestaat dat die enorme gaten in de begroting worden gedekt door het eigen vermogen van de eigenaar, richt die eigenaar toch vier bedrijven op waarvan hij grootaandeelhouder is? En die bedrijven laat hij Manchester City voor een paar honderd miljoen sponsoren. Weg schuld en fair play.'

Cruijff
De agent praat in gesprek met Het Parool ook over Johan Cruijff, de initiator van de hervormingen bij Ajax. Zijn cliënt Ibrahimovic noemde de legendarische nummer 14 eerder een 'halve zool'. Raiola onderhandelde afgelopen zomer met de titelverdediger over transfers van Luciano Narsingh en Oussama Assaidi, maar Ajax vond de salariseisen van beiden te gortig.

Raiola is tevens de agent van Martin Jol, het eerste 'slachtoffer' van de revolutie van Cruijff in Amsterdam. Raiola: 'Als Cruijff praat, stopt iedereen met denken. Als hij zegt dat de wereld plat is zegt iedereen: 'Oké', maar niemand vraagt zich af wat die demente eikel nou eigenlijk zegt.'
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » wo okt 24, 2012 5:00 pm

Duke schreef:Bedoel je deze artikelen?
Overmars: 'Over drie jaar pas eerste vruchten revolutie Cruijff'

Na een matige seizoensstart als die van Ajax deze jaargang, werd in menig voetbaljaargang in het verleden door de Amsterdamse supporters al om het hoofd van de trainer geschreeuwd. Frank de Boer staat echter geen seconde ter discussie. Mede door twee landstitels en mede door het vertrouwen van de fans in het project-Cruijff.

Ook in Europa gaat het verre van crescendo met de titelverdediger van Nederland. Overwinteren wordt mission impossible als er vanavond in het Champions League-duel met het steenrijke Manchester City wordt verloren.

'De vruchten van het nieuwe beleid kunnen pas over een jaar of drie worden geplukt', zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars gesprek met in Voetbal International.

Overmars saneerde afgelopen zomer keihard bij Ajax. Het aantal vertrokken dure en overbodige spelers dat vertrok is niet op één hand te tellen. Maar ook sterkhouders Jan Vertonghen en Vurnon Anita vertrokken uit Amsterdam. Een verlies dat Ajax dit seizoen nog niet te boven is gekomen.

Waar op De Toekomst met individuele begeleiding gewerkt wordt op het niveau van de jeugdopleiding te verhogen, focust de voormalig buitenspeler zich vooral buiten de poorten van het complex op de letterlijke toekomst. 'We zijn op alle fronten bezig om de grootste talenten aan ons te binden', aldus Overmars. 'Achter internationale toptalenten van 17, 18 jaar zit de hele wereld aan. Dus zoeken wij het vooral bij de iets jongere spelers.'

Gevolg is dat het uiteindelijk doel van Cruijff en de zijnen, terug naar de Europese top, op korte termijn ver uit zicht is - in hoeverre het over een langere periode wel een realistisch streven kan worden genoemd.

Overmars is onder meer bezig met een samenwerking met het Slowaakse Trencín, de Slowaakse club van Tscheu La Ling. 'Trencín ligt gunstig ten opzichte van verschillende landen in die regio. Vanuit dat hele gebied willen we de toptalenten van 15, 16 jaar bij Trencín onderbrengen. Daar worden ze volgens de Ajax-filosofie opgeleid. (...) De spelers die zich het beste ontwikkelen, halen we naar Amsterdam.'

Ook in andere delen van de wereld is Overmars druk doende. 'Ik heb Clarence Seedorf gevraagd zijn ogen in Brazilië goed open te houden. Als Clarence een speler ziet die goed genoeg kan zijn voor ons, laat hij dat weten. En zo hebben we in diverse landen onze contacten. Topvoetballers kijken met hun ervaring en inzicht vaak net iets anders naar de kwaliteiten van spelers.'
http://www.parool.nl
En wat betaalt Ajax aan Trencin/Ling?

En wat ik zei: nog drie jaar wachten allemaal. Competitie en Europees voetbal zijn tot die tijd bijzaak. Maar dan gaan we knallen!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo okt 24, 2012 5:14 pm

Bertje schreef:Het Parool komt weer eens met een gevalletje Telegraaf. Neemt een paar losse uitspraken van Overmars, rukt ze uit hun verband en maakt er een tendentieus stukje van.

Heb net hethet stukk gelezen. Duidelijke taal. EenEen neetjeje wat de tegenstanders van Cruijff ookk zeggen. Zoals: Zonder investeren geen goede spelers. Enn.dat Cruijff door Barça wordt uitgekotst.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 24, 2012 5:15 pm

Zeux, je verzinsel wordt niet méér waar door het 93 keer te herhalen. De plannen van Cruijff betreffen immers de opleiding.

Ajax snijdt in de kosten in een poging (eindelijk) structureel financieel gezond te worden. Dat kán tijdelijk invloed hebben op de prestaties van Ajax-1. Kán. Ajax heeft de voorbije jaren wel vaker een achterstand op psv en Twente goed gemaakt. De afrekening volgt trouwens altijd in Mei, niet in Oktober...

Maar het snijden in de kosten (hetgeen vnl. op Ajax-1 betrekking heeft) staat toch echt los van het implementeren van een bepaalde visie in de opleiding.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 24, 2012 5:17 pm

GangstaRiB schreef: Heb net hethet stukk gelezen. Duidelijke taal. EenEen neetjeje wat de tegenstanders van Cruijff ookk zeggen. Zoals: Zonder investeren geen goede spelers. Enn.dat Cruijff door Barça wordt uitgekotst.
Nu jij nog! :biggrin.gif:
Ik moest wel lachen om zijn opmerking t.a.v. Ajax' salary cap. Dat past natuurlijk niet in zijn straatje. Enfin, Raiola heeft genoeg aan Ajax verdiend t.t.v. Jol. Ajax zit niet op dat gedrocht te wachten.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo okt 24, 2012 5:26 pm

Jabu schreef:Ik merk dat voetbal mij steeds minder interesseert en dat ik het fatsoenlijk met elkaar omgaan bij een club als Ajax zodoende ook belangrijk vind.
Hopelijk zit het stadion vanavond vol met supporters zoals jij. Dan kan het niet meer mis gaan! :afca.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo okt 24, 2012 5:51 pm

wimpey schreef:Zeux, je verzinsel wordt niet méér waar door het 93 keer te herhalen. De plannen van Cruijff betreffen immers de opleiding.

Ajax snijdt in de kosten in een poging (eindelijk) structureel financieel gezond te worden. Dat kán tijdelijk invloed hebben op de prestaties van Ajax-1. Kán. Ajax heeft de voorbije jaren wel vaker een achterstand op psv en Twente goed gemaakt. De afrekening volgt trouwens altijd in Mei, niet in Oktober...

Maar het snijden in de kosten (hetgeen vnl. op Ajax-1 betrekking heeft) staat toch echt los van het implementeren van een bepaalde visie in de opleiding.
Cruijff heeft niets te maken met het Eerste? Huh?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » wo okt 24, 2012 5:54 pm

Jabu schreef:
Revo schreef:Ik discussieer hier eigenlijk al nooit, maar hier ben ik wat jou betreft wel benieuwd naar. Wat vind jij eigenlijk van de huidige zaken, en hoe het er aan toe gaat?
Laat ik allereerst stellen dat ik de wijze waarop Cruijff met zijn Telegraaf aan de macht is gekomen absoluut verwerpelijk vind. Ik ben dan ook zeker niet de mening toegedaan dat Cruijff & Co. onschendbaar zijn en alles wat momenteel gebeurt per definitie positief moet worden uitgelegd. Mensen als Jaap de Groot en Ling dienen wat mij betreft mijlenver uit de buurt van de ArenA te blijven. Ik merk dat voetbal mij steeds minder interesseert en dat ik het fatsoenlijk met elkaar omgaan bij een club als Ajax zodoende ook belangrijk vind. Ik kan mij niet goed identificeren met een club die zich laat leiden door Telegraaf-populisme, hoe goed het voetbal uiteindelijk ook zal zijn. Daarmee wil ik overigens niet suggereren dat het belangrijkste bij trainers en beleidsbepalers is hoe zij zich verkopen in de media.

Dat grote namen uit het verleden als Bergkamp, Cruijff, De Boer, Overmars, etc. zich aan de club verbinden vind ik enorm positief. Wel zullen zij uiteindelijk daadwerkelijk van toegevoegde waarde moeten zijn, maar meer krediet dan een ander hebben ze gezien hun verleden wat mij betreft wel. Dat betekent overigens niet dat we constant maar excuses moeten bedenken om vooral hun functioneren niet te hoeven beoordelen, kritisch zijn mag ook in deze en als zij iets fout doen dan moet dat gezegd kunnen worden zonder iets af te doen aan hun verleden bij Ajax. Daarom kan ik een man als Van Basten ook erg waarderen. Over zijn prestaties als trainer bij Ajax kan je van mening verschillen, maar hij is tenminste wel zelfkritisch en niet achterbaks. Bij Jonk heb ik overigens meer een natuurlijk wantrouwen, maar dit terzijde.
:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Niets aan toe te voegen.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 24, 2012 7:04 pm

Zeux schreef: Cruijff heeft niets te maken met het Eerste? Huh?
Ik snap je opmerking niet...

Jij beweert dat het doorvoeren van Cruijff's plannen minimaal 3 jaar lang ten koste gaat van de prestaties van Ajax-1. Maar snijden in kosten die vnl. betrekking hebben op Ajax-1 heeft niets met het hervormen van de opleiding (Cruijff's thema) te maken. Appels en peren.

Het kan natuurlijk wél zijn dat het snijden in de kosten (tijdelijk) invloed kan hebben op de prestaties van Ajax-1.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 24, 2012 7:48 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Cruijff heeft niets te maken met het Eerste? Huh?
Ik snap je opmerking niet...

Jij beweert dat het doorvoeren van Cruijff's plannen minimaal 3 jaar lang ten koste gaat van de prestaties van Ajax-1. Maar snijden in kosten die vnl. betrekking hebben op Ajax-1 heeft niets met het hervormen van de opleiding (Cruijff's thema) te maken. Appels en peren.

Het kan natuurlijk wél zijn dat het snijden in de kosten (tijdelijk) invloed kan hebben op de prestaties van Ajax-1.
Cruijff is tot in iedere porie van Ajax dominant op dit moment.
Iets anders beweren is gechicaneer.

Rednose

Bericht door Rednose » wo okt 24, 2012 8:19 pm

Ajax Rules schreef:
Jabu schreef:

:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Niets aan toe te voegen.
Idem :ajaxsmiley.gif: :onfire.gif: :ajaxsmiley.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

bryan

Bericht door bryan » do okt 25, 2012 12:07 pm

Was ik heel blij over de winst van gisteren, nu probeert de media te doen alsof alles dankzij Cruijff was.

Zaten toch een hoop jeugdspelers op het veld die onder Robin Pronk hebben gespeeld.

Jammer dat het weer allemaal zo moet, met die twee kampen.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 25, 2012 5:56 pm

Zeux schreef: Cruijff is tot in iedere porie van Ajax dominant op dit moment. Iets anders beweren is gechicaneer.
Nogmaals: jij beweert dat het doorvoeren van Cruijff's plannen minimaal 3 jaar lang ten koste gaat van de prestaties van Ajax-1. Maar snijden in kosten die vnl. betrekking hebben op Ajax-1 heeft niets met het hervormen van de opleiding te maken.

Iets anders beweren is inderdaad gechicaneer. Dus je bevindt je in een chicane.

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 25, 2012 6:22 pm

bryan schreef:Was ik heel blij over de winst van gisteren, nu probeert de media te doen alsof alles dankzij Cruijff was.

Zaten toch een hoop jeugdspelers op het veld die onder Robin Pronk hebben gespeeld.

Jammer dat het weer allemaal zo moet, met die twee kampen.
Wen er maar aan. Als het goed gaat is het dankzij Cruijff, als het slecht gaat is het door de erfenis, en over een paar jaar door het grote geld waar Ajax nooit tegenop kan. Maar het ligt altijd alleen maar aan Cruijff als het positief is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 25, 2012 6:35 pm

Maarre, bryan en Lucas... Aan wie hebben we de mooie 3-1 overwinning van gisteravond te danken? Zullen we het er maar op houden dat het team op een sterke manier heeft voortgeborduurd op het positiespel uit het tijdperk Jol? :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 25, 2012 6:50 pm

Aan de spelers uit de waardeloze jeugdopleiding en de trainer die er al zat voordat de overige leden van het TH via bedreigingen naar binnen werden gedrongen?

zeux

Bericht door zeux » do okt 25, 2012 6:57 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Cruijff is tot in iedere porie van Ajax dominant op dit moment. Iets anders beweren is gechicaneer.
Nogmaals: jij beweert dat het doorvoeren van Cruijff's plannen minimaal 3 jaar lang ten koste gaat van de prestaties van Ajax-1. Maar snijden in kosten die vnl. betrekking hebben op Ajax-1 heeft niets met het hervormen van de opleiding te maken.

Iets anders beweren is inderdaad gechicaneer. Dus je bevindt je in een chicane.
Jij kan niet lezen.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 25, 2012 7:35 pm

Zeux schreef: Jij kan niet lezen.
Ik kan prima lezen. Ik toon enkel aan dat hetgeen je beweert onzin is.

Plaats reactie