Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Het zou niet de eerste keer zijn dat Munsterman leugens verspreidt over 'zijn' spelers, maar hier schijnt een kern van waarheid in te zitten. Al weet ik het natuurlijk niet zeker.
Co was érg gecharmeerd van Chadli.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik vind Chadli een one trick pony. Op links de bal krijgen en dan naar binnen kappen. Vandaar ook dat hij op rechts en achter de spits totaal niet uit de verf komt.
Jol is weer begonnen wat voetballers te verzamelen waarmee hij gewerkt heeft, die hij ooit in NL heeft zien spelen of die elders overbodig zijn.
Er loopt aardig wat rond daar al zijn er een aantal al dik over hun top, net zoals Atouba.
Schwarzer, Riise, Pogrebyak, Ruiz, Murphy, Duff, Diarra, Dempsey, Grygera, Dembele, Senderos...
Kijken wie van het trio Assaidi, Narsingh, Chadli die kant op gaat.
Er loopt aardig wat rond daar al zijn er een aantal al dik over hun top, net zoals Atouba.

Schwarzer, Riise, Pogrebyak, Ruiz, Murphy, Duff, Diarra, Dempsey, Grygera, Dembele, Senderos...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Maar centraal krijgt hij de bal niet op links, dus hoeft hij ook niet naar binnen te kappenJöhnk schreef:Op links de bal krijgen en dan naar binnen kappen. Vandaar ook dat hij op rechts en achter de spits totaal niet uit de verf komt.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Spelers gehaald dit jaar:beelzebub schreef:Jol is weer begonnen wat voetballers te verzamelen waarmee hij gewerkt heeft, die hij ooit in NL heeft zien spelen of die elders overbodig zijn.
Er loopt aardig wat rond daar al zijn er een aantal al dik over hun top, net zoals Atouba.![]()
Dan Burn
Tom Donegan
Csaba Somogyi
John Arne Riise
Marcel Gecov (via Raiola)
Pajtim Kasami (via Raiola)
Zdeněk Grygera (via Raiola)
Bryan Ruiz
Orlando Sá
Pavel Pogrebnyak
Ryan Williams
Mahamadou Diarra
Zullen er dus wel weer een trits bij komen. Vast ook wel weer wat Raiola'tjes.
Snappen jullie dat Fulham (en eerder Ajax, dan wel Boog) nou? Je betaalt een flinke commission aan Raiola om Narsingh binnen te halen. En een aanzienlijk deel van die commission verdwijnt in de zakken van Jol. Dat clubs zich lenen voor dit soort witte-boorden criminaliteit vat ik niet...
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Als Raiola een deel van z'n commissie op de priverekening van figuren als Boog stort snap ik heel goed waarom ze graag zaken doen met de mafia.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Dat valt inderdaad niet te bevatten, maar is helaas wel realiteit. De voornaamste reden dat Harry Redknapp geen interesse meer had in een job als bondscoach van Engeland was dat je als bondscoach niet meer de mogelijkheid hebt om aan transfers te verdienen. De broertjes Jol zijn altijd al erg gefixeerd geweest op geld. In zijn tijd als leraar verkocht Cock Jol gekopieerde videobanden vanuit de achterbak van zijn auto aan leerlingen én collega's van de middelbare school. Martin Jol belegt al 25 jaar succesvol in vastgoed en zei als manager van de Spurs in een motivatiespeech tegen zijn spelers dat hij deze job absoluut niet voor het geld hoefde te doen, wanneer hij al het geld dat hij bezat op Whitehart Lane in de middencirkel in de fik zou steken, dan zou het 3 weken later nog steeds branden. Veelzeggend voor voetballers, vonden de spelers van zijn team dat verhaal nog inspirerend ook.wimpey schreef:Snappen jullie dat Fulham (en eerder Ajax, dan wel Boog) nou? Je betaalt een flinke commission aan Raiola om Narsingh binnen te halen. En een aanzienlijk deel van die commission verdwijnt in de zakken van Jol. Dat clubs zich lenen voor dit soort witte-boorden criminaliteit vat ik niet...
Sinds Mino Raiola in 1992 zijn eerste transfer deed (Bryan Roy van Ajax naar Foggia) heeft hij 192 miljoen euro aan commissies verdiend. Hij laat regelmatig anderen 'meesnoepen van die koek'. Diverse personen in de voetballerij hebben dubbele agenda's en blijkbaar dus andere belangen dan alleen de sportieve, zelfs trainers.
Laten we maar blij zijn dat Frank de Boer het nooit in zijn hoofd zal halen om naast zijn dedicated job als hoofdtrainer van Ajax er ook nog wat handeltjes in spelers op na te houden, althans ik kan me op absoluut niet voorstellen dat hij zich hiermee in zal laten. Ook een volledig bonafide persoon in deze jungle is Gertjan Verbeek, een trainer die je bovendien ook nooit bij de clubleiding om extra aankopen hoort zeuren.
Maar mogen we ook wat verantwooordelijkheid ( carriere keuze, kijken naar wie er zoal mislukt zijn bij zulke overstappen enz. enz. ) van de betreffende speler(s) verwachten ? .. Ik bedoel voorbeelden genoeg van spelers die mislukk(t)en ...wimpey schreef:Snappen jullie dat Fulham (en eerder Ajax, dan wel Boog) nou? Je betaalt een flinke commission aan Raiola om Narsingh binnen te halen. En een aanzienlijk deel van die commission verdwijnt in de zakken van Jol. Dat clubs zich lenen voor dit soort witte-boorden criminaliteit vat ik niet...
Blij met de punten ...
FdB heeft verklaard op zoek te gaan naar een stand in voor Sigthorsson, omdat hij Siem naar het middenveld wil halen. Gino van Kessel is gekomen, maar begint bij Jong Ajax. FdB zoekt iemand die er meteen staat.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk, want dan is die Van Kessel dus blijkbaar slechts opvulling, Fischer wordt niet eens over nagedacht, Siem is de 3e basisspeler op 2 plekken als aanvallende middenvelder en Bulykin loopt net de deur uit.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk, want dan is die Van Kessel dus blijkbaar slechts opvulling, Fischer wordt niet eens over nagedacht, Siem is de 3e basisspeler op 2 plekken als aanvallende middenvelder en Bulykin loopt net de deur uit.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Bulykin was trouwens de meest effectieve speler van afgelopen seizoen met 1 goal per gespeelde 70 minuten. Op plaats twee onze andere spits.
I think I lost my fucking headache
Bulykin past niet in het Ajax spel, en dat ben ik eigenlijk volkomen met de Boer eens. Fisher is geen spits en de Jong ook niet.
-
Ik snap het even niet meer. We zouden toch geen breedte-aankopen meer doen? Het zou toch aangevuld worden met jeugd? En waarom laat je Bulykin gaan (je weet wat je aan em hebt) en ga je toch weer een sprong in het diepe wagen?
Whitey on the moon.
Die Rick ten Voorde van RKC (eigendom van NEC) maakt op mij de laatste weken wel een goede indruk, al denk ik niet dat hij het vereiste niveau heeft.De Dominee schreef:FdB heeft verklaard op zoek te gaan naar een stand in voor Sigthorsson, omdat hij Siem naar het middenveld wil halen. Gino van Kessel is gekomen, maar begint bij Jong Ajax. FdB zoekt iemand die er meteen staat.
Berichten over Meleg verplaatst naar zijn eigen topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
Ik ben er niet kapot van. Als het als back-up van Boilesen is (mits een keer fit), dan .....Telesport schreef:AJAX PAAIT POULSEN
ALKMAAR – Ajax wil Simon Poulsen (27) als nieuwe linksback voor de komende jaren. De verdediger van AZ heeft in Alkmaar een aflopend contract en ontvangt van de Amsterdammers een tweejarige aanbieding. Hij neemt het voorstel in beraad, maar Ajax lijkt aan alle voorwaarden te voldoen die hij aan zijn nieuwe club heeft gesteld. „In de Champions League uitkomen, is een pré. Maar de manier van spelen – aanvallend – en de kans op speeltijd vind ik belangrijker”, zegt de Deen.
Met het contractvoorstel geven de Amsterdammers – zoals trainer Frank de Boer al beloofde – aan direct na de competitie spijkers met koppen te willen slaan. De prioriteit lag bij een buitenspeler (Luciano Narsingh), vervanger van Jan Vertonghen (Niklas Moisander) en een extra middenvelder (Lasse Schöne). Nu Schöne transfervrij bij NEC is opgehaald, de afspraak met Moisander en zijn manager Sören Lerby is gemaakt en Ajax – ondanks de concurrentie van Fulham – ook nog volop in gesprek is met Narsingh, kunnen de pijlen op Poulsen worden gericht.
Aanvankelijk dacht Ajax het volgende seizoen in te kunnen gaan met de linkervleugelverdedigers Nicolai Boilesen en Daley Blind, die het de laatste weken uitstekend deed. Door het aanhoudende hamstringblessureleed van Boilesen, het zware programma dat de hoofdstedelingen mede door de Champions League voor hun kiezen krijgen en de wens om de selectie te verbreden, kwam de relatief goedkope oplossing Poulsen in beeld. Bij afkoopsommen van miljoenen stemmen spelers vaak in met vier- of vijfjarige verbintenissen. Omdat de beoogde aanwinst Ajax ’slechts’ enkele tonnen salaris kost, wil Poulsen in dit geval een kortlopend contract. Hij is 27 en kan over twee jaar nog een mooie buitenlandse transfer maken. Het biedt Ajax de kans jeugdspelers klaar te stomen voor Poulsens opvolging.
De Deen beleefde op het WK in Zuid-Afrika als relatieve laatbloeier zijn definitieve doorbraak. Behoudens de ongelukkige wedstrijd tegen Nederland, waarin hij via Daniel Agger de 1-0 scoorde, speelde hij een sterk toernooi. Afgelopen seizoen had hij met vier treffers en drie assists – voor een linksback – een opvallend groot aandeel in het goede eredivisiejaar van AZ. Wat Ajaxtrainer De Boer ook zal hebben aangesproken, is dat hij geen enkele gele kaart pakte en alle 34 duels meedeed.
Hoewel ook Aston Villa Poulsen hoog op de lijst heeft staan en hem uitvoerig scoutte, heeft Ajax goede hoop hem te kunnen inlijven. De club uit Birmingham staat in de Premier League op de beschamende zestiende plaats en heeft de op het EK actieve international dus zelfs geen Europa Leaguevoetbal te bieden. De Amsterdammers acteren daarentegen in de Champions League, die als een magneet op potentieel nieuwe spelers werkt. Alex McLeish zou de tandem aan de linkerkant van AZ (Poulsen-Brett Holman) graag in ere herstellen bij Aston Villa, maar heeft zijn volledige focus nog op de Engelse competitie. Omdat Poulsen meerdere keren heeft aangegeven in principe voor het Europees kampioenschap duidelijk te willen hebben over zijn voetbaltoekomst, lijkt het Amsterdamse aanbod aantrekkelijk.
Met de interesse in de linksback zet Ajax de traditie van shoppen in Alkmaar voort. De laatste jaren maakten Olaf Lindenbergh (2005), Kenneth Perez (2006), Demy de Zeeuw (2009), Mounir El Hamdaoui (2010), Kolbeinn Sigthorsson (2011) en jeugdspeler Gino van Kessel (2012) met wisselend succes de overstap van AZ naar de Amsterdam ArenA. Met Moisander en Poulsen kunnen daar op korte termijn mogelijk nog twee namen aan worden toegevoegd. Als Ajax de deal voor het EK wil rond maken, moet er snel worden gehandeld. „Ik ga aan het einde van de week naar Denemarken en moet me dinsdag bij de Deense ploeg melden”, zegt Poulsen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
En dan krijgt Brands verwijten dat hij aan Studio Sport scouting doet...
Maar Depay is de speler die de minste speelminuten nodig had voor een doelpunt (maar ja, slechts 4 goals gemaakt en telt dus niet mee).
Desalniettemin was Bulykin erg effectief en begrijp ik niet helemaal waarom De Boer niet vaker van hem gebruik heeft gemaakt.
Officieel ja, omdat om een of andere vreemde reden dit klassement pas gaat tellen vanaf 5 goals.LucaS schreef:Bulykin was trouwens de meest effectieve speler van afgelopen seizoen met 1 goal per gespeelde 70 minuten. Op plaats twee onze andere spits.
Maar Depay is de speler die de minste speelminuten nodig had voor een doelpunt (maar ja, slechts 4 goals gemaakt en telt dus niet mee).
Desalniettemin was Bulykin erg effectief en begrijp ik niet helemaal waarom De Boer niet vaker van hem gebruik heeft gemaakt.
De Boer heeft tegen Utrecht thuis ook Bulykin lang op de bank gehouden en dat had die beter niet kunnen doen.
Hij had vanaf de aftrap moeten beginnen alleen toen had die de formule nog niet met Anita op het middenveld, zie opstelling toen 5 feb
Vermeer; Koppers, Blind, Van Rhijn, Anita; Eriksen, Enoh, Janssen; Ebecilio, De Jong, Özbiliz.
Bank Ajax: Cillessen, Sulejmani, Lodeiro, Bulykin, Denswil, Klaassen en Veltman
Dit was een hele slechte wedstrijd thuis en verloren met 0-2 de enige thuiswedstrijd, ik had de moed al opgegeven
Hij had vanaf de aftrap moeten beginnen alleen toen had die de formule nog niet met Anita op het middenveld, zie opstelling toen 5 feb
Vermeer; Koppers, Blind, Van Rhijn, Anita; Eriksen, Enoh, Janssen; Ebecilio, De Jong, Özbiliz.
Bank Ajax: Cillessen, Sulejmani, Lodeiro, Bulykin, Denswil, Klaassen en Veltman
Dit was een hele slechte wedstrijd thuis en verloren met 0-2 de enige thuiswedstrijd, ik had de moed al opgegeven

-
De aankoop van Poulsen zou ik ten zeerste toejuichen. Als Vertonghen vertrekt, mis je een hoop leiderschap in de verdedging. Het is dus lekker als je een back hebt met ervaring. Niet iemand die telkens met een schuin oog naar de centrale man kijkt om te zien wat ie moet doen. Blind is te licht voor het niveau en Boilesen is nog nooit 2 wedstrijden fit geweest.
Whitey on the moon.
Tuurlijk, Blind wordt steeds slechter en Poulsen steeds beter ..
Afijn, is natuurlijk wel eigen jeugd hé .. Poulsen en Narsingh en die spits als reserve ..
Afijn, is natuurlijk wel eigen jeugd hé .. Poulsen en Narsingh en die spits als reserve ..

Blij met de punten ...
-
Dat gefixeer op eigen jeugd is niet aan mij besteed. Ik constateer alleen dat De Boer (en het technisch hart) ook hun heil zoeken in aankopen, terwijl andere trainers daarom werden verketterd.999 schreef:Tuurlijk, Blind wordt steeds slechter en Poulsen steeds beter ..
Whitey on the moon.
- Jinne
- Site Admin
Dat wil niet zeggen dat we niet kritisch zijn op onze eigen club.Baseman schreef:En dan krijgt Brands verwijten dat hij aan Studio Sport scouting doet...
Vreemd is dat niet. Een minimum aantal goals is wel gewenst in dat klassement om genoeg data te hebben voor een gemiddelde dat er toe doet.Officieel ja, omdat om een of andere vreemde reden dit klassement pas gaat tellen vanaf 5 goals.LucaS schreef:Bulykin was trouwens de meest effectieve speler van afgelopen seizoen met 1 goal per gespeelde 70 minuten. Op plaats twee onze andere spits.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Poulsen mag van mij ook zo komen. Boilesen, Blind en Koppers hebben mij nog niet overtuigd en nu heb je die plek echt goed bezet. Nu nog een CV en een reservespits en we zijn klaar.