Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Ik denk dat Frank het zo ziet hoor. Met Siem hebben we een goede backup voor in de spits. Met Schone heeft hij dan een alternatief voor op het middenveld en die zou ook incidenteel, zoals Aissati doet, op de vleugels kunnen.
Ajax heeft het geld niet om spelers te halen die beter zijn dan de huidge spelers. Haal je een Schone dan heb je voor volgend jaar een sterke bank en kunnen spelers als Klaassen en Fischer rustig gebracht worden.
Ajax heeft het geld niet om spelers te halen die beter zijn dan de huidge spelers. Haal je een Schone dan heb je voor volgend jaar een sterke bank en kunnen spelers als Klaassen en Fischer rustig gebracht worden.
IK GELOOF!!!!!!
Als je niemand kan halen die je basis beter maakt, haal je niemand. Dan schuif je jeugd door.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Punt is dat er veel spelers weg zullen gaan en ik hoop dat er spelers verhuurd gaan worden. Lodeiro, Aissati en Buly zullen weggaan. Lukoki en ik hoop ook Ozbiliz zullen verhuurd worden.
Dan kan je wel teveel jeugd willen doorschuiven maar dat schiet ook niet op. Een speler als Schone zal Frank zien als een prima vervanger bij blessures. Je gaat er dan niet op achteruit qua kwaliteit maar financieel doe je goede zaken.
Een Fischer en Klaassen moet je lekker laten invallen als je 3-0 voor staat. Ik denk dat Frank het zo ziet en ik kan me er wel in vinden.
Dan kan je wel teveel jeugd willen doorschuiven maar dat schiet ook niet op. Een speler als Schone zal Frank zien als een prima vervanger bij blessures. Je gaat er dan niet op achteruit qua kwaliteit maar financieel doe je goede zaken.
Een Fischer en Klaassen moet je lekker laten invallen als je 3-0 voor staat. Ik denk dat Frank het zo ziet en ik kan me er wel in vinden.
IK GELOOF!!!!!!
Schone speelt bij blessures. Van wie allemaal dan in godsnaam? Eriksen, Siem, Janssen en Serero? Dat kan Klaassen toch ook?
Spelers verhuren is leuk, maar betekent 9 van de 10 keer dat ze het niet gaan halen. Ook bij Lukoki en Ozbiliz zal dat het geval zijn.
Ik zou niet vrolijk worden van Schone als ik aanvallende middenvelder ben, talentvol en bij Ajax speel.
Spelers verhuren is leuk, maar betekent 9 van de 10 keer dat ze het niet gaan halen. Ook bij Lukoki en Ozbiliz zal dat het geval zijn.
Ik zou niet vrolijk worden van Schone als ik aanvallende middenvelder ben, talentvol en bij Ajax speel.
- Ajaciedjuh
Ajax.nl
De Boer: de norm moet omhoog
18 april 2012
Met nog vier competitieduels voor de boeg en een voorsprong van zes punten op de naaste belagers AZ en Feyenoord ligt Ajax op koers voor titelprolongatie. ,,We moeten alleen wel blijven doen waarmee we de laatste weken bezig zijn”, zegt trainer Frank de Boer. Tevens geeft de coach met de hoge ‘gunfactor’ aan dat de normen voor komend seizoen omhoog worden geschroefd.
Hoewel de koppositie voor Ajax amper twee maanden geleden verder weg leek dan ooit, zorgde een indrukwekkende reeks van tien gewonnen wedstrijden ervoor dat de Amsterdammers inmiddels weer fier met de borst vooruit lopen. Dat de Ajacieden pieken op het juiste moment verbaast De Boer niets. ,,Ik denk dat Ajax weet hoe het is om met druk om te gaan. We zijn de succesvolste club en hebben ook de hoogste begroting van Nederland, dus we zijn het ook aan onze stand verplicht. Sommige clubs gaan aan de spanning ten onder, maar wij zijn eraan gewend. We moeten altijd winnen, een gelijkspel is als een verlies. Juist als we moeten krijgen we meer ‘power’.”
Dat De Boer zelf een indrukwekkende spelersloopbaan achter de rug heeft, komt zijn jeugdige spelersgroep goed van pas. ,,Ik denk dat dat een voordeel kan zijn”, beaamt de 112-voudig international voorzichtig. ,,Ik weet hoe het is om te moeten presteren en ben als speler ook voor niemand bang geweest. Dat is misschien wel mijn voordeel. Ik heb ook altijd bij clubs gespeeld die altijd moesten winnen. Of het nu bij Glasgow Rangers, Galatasaray, Barcelona of Ajax was.”
Dat de coach van Ajax weigert achterover te leunen, typeert zijn winnaarsmentaliteit. ,,We zitten nu in een fase dat als we Europees iets willen gaan betekenen we een stap omhoog moeten maken. En dat heeft met besef te maken. Daarmee bedoel ik: als je wilt winnen van Manchester United moet je daar wel in geloven en niet bij voorbaat denken dat je aan het kortste eind gaat trekken. Als we er namelijk in hadden geloofd waren we waarschijnlijk een ronde verder gekomen in de UEFA Europa League”, doelt de Noord-Hollander op de uitschakeling tegen de Mancunians, die tot stand kwam na een 0-2-nederlaag in de ArenA en een knappe 1-2-zege op Old Trafford. ,,Veel clubs hebben dat besef niet, maar ik weet echt zeker dat wij van iedereen kunnen winnen als we ons eigen spel spelen.”
,,Ik heb gemerkt dat we niet te snel afscheid moeten nemen van onze eigen jeugdspelers. Met name omdat zij denken en spelen zoals wij het willen zien."
Indien Ajax de titel grijpt, plaatst het zich voor het derde jaar op rij voor de UEFA Champions League. Een avontuur dat waarschijnlijk zal plaatshebben zonder Jan Vertonghen. ,,Hij is er rijp voor”, doelt De Boer op een mogelijk vertrek van zijn aanvoerder. ,,Ik vind Jan de laatste maanden ongelooflijk goed spelen. Als hij nu vertrekt zou ik het terecht vinden, eerder niet. Hij heeft nu het licht gezien, iets waarop we steeds hebben gehamerd. Niet alleen binnen, maar ook buiten het veld. Zijn ontwikkeling is heel mooi om te zien. Ik ben heel kritisch op hem geweest en misschien werd hij wel gek van me. Maar uiteindelijk begrijpt hij me denk ik wel.”
Verder houdt De Boer er rekening mee dat ook Gregory van der Wiel bezig is aan zijn laatste seizoen in Amsterdamse dienst. Maar door de stormachtige ontwikkeling van Ricardo van Rhijn heeft Ajax voor hem de opvolger al in huis. ,,De rechtsbackpositie was in onze scouting eerst een code rood, maar nu is het oranje/groen”, laat de trainer niets aan duidelijkheid te wensen over. ,,Voor Jan ligt dat moeilijker. Ik denk dat we voor zijn positie een leiderstype moeten hebben. Alleen gaan we niet de hoofdprijs betalen.”
Tevens is De Boer naar eigen zeggen op zoek naar een vleugelaanvaller en een extra centrumspits. ,,Een jonge spits als het kan”, licht hij toe. De zoektocht naar een flankspeler komt voort uit de wisselvalligheid van zijn team op die positie. ,,Ze moeten niet denken dat één goede voorzet genoeg is”, wijst de voormalige Oranje-captain op onder anderen Aras Özbiliz, Jody Lukoki en Lorenzo Ebecilio. ,,Iedereen moet negentig minuten een bepaalde norm halen. Nu is het vaak ondermaats geweest. Ik wissel niet voor niks zoveel op die posities. Een mogelijke aankoop moet alleen wel een echte versterking zijn.”
Ook over het lot van de huurlingen wordt steeds meer duidelijk. Nadat eerder Florian Jozefzoon te horen kreeg dat zijn aflopende verbintenis bij Ajax niet wordt verlengd, sprak De Boer onlangs met de eveneens aan NAC Breda verhuurde Roly Bonevacia, wiens contract nog een jaar doorloopt. ,,Hij sluit volgend seizoen niet aan bij de A-selectie, maar bij Jong Ajax. Datzelfde geldt voor Rodney Sneijder en Geoffrey Castillion. Ook zij staan immers nog onder contract bij Ajax”, aldus de hoofdcoach die samen met Wim Jonk en Dennis Bergkamp het technisch hart vormt. ,,En met keeper Marco Bizot (dit seizoen verhuurd aan Cambuur Leeuwarden, red.) spreken we volgende week nog.”
Ondanks de mogelijke komst van enkele versterkingen blijft de jeugdopleiding de levensader van de club. ,,Ik heb ook gemerkt dat we niet te snel afscheid moeten nemen van onze eigen jeugdspelers. Met name omdat zij denken en spelen zoals wij het willen zien”, verklaart De Boer. ,,Daarom moeten we heel bewuste keuzes maken en dat is best lastig. Toch moet ook de norm bij de jeugd omhoog. Hoewel daar veel goed is, willen we naar het allerhoogste.”
De Boer heeft zich als trainer en een van de beleidsbepalers op technisch gebied in sneltreinvaart ontwikkeld. Waar hij in 2006 nog de D-pupillen onder zijn hoede had, houdt hij zich nu bezig met alle zaken rondom het eerste elftal en de jeugdopleiding. En dat terwijl hij zes jaar geleden bijna zijn carrière als trainer had moeten uitstellen vanwege een andere flirt met Ajax. ,,Ik speelde in Qatar en werd gebeld door Danny Blind of Martin van Geel of ik weer bij Ajax wilde komen spelen”, doet hij zijn ontboezeming. ,,Uiteindelijk hebben ze het risico niet willen nemen. Maar toen ik hier stage kwam lopen en af en toe meedeed twijfelden ze weer.” Mede na inmenging van zijn tweelingbroer Ronald ging een rentree in de ArenA niet door. ,,Hij zei ook: waar begin je aan? Iedereen heeft op het netvlies dat je nog 25 bent, maar dat ben je niet meer. Als je het goed doet is het normaal en als je het minder doet loopt het voor iedereen op een teleurstelling uit. Dus waarom wil je die spanning nog opzoeken?”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat wordt dus Narsingh voor de vleugel. Een jonge spits hebben we toch al in Fischer? Dat lijkt me met Sigthorsson en Siem/Bulykin voldoende. Voor de CV positie gaan we dus voor een ervaren leider die niet veel kost. Ik lees daarin toch Moisander, helaas.
Een aankoop vind ik dus zonde voor de spits. Daarom zou ik dus ook voor Schone gaan. Dan kan Fischer wat rustiger naar het niveau toegroeien. Schone zal ook niet een te hoog salaris vragen. Die is na 1 of 2 jaar ook nog mooi te slijten.
IK GELOOF!!!!!!
Als ik dit zo lees, krijgt Bulykin geen nieuw contract. Daar ben ik opzich ook wel blij mee, want die komt gewoon te kort. Met het aantrekken van Schone zullen ook Aissati en Lodeiro geen nieuw contract krijgen en ook dat vind ik wel positief. Ik ben het helemaal met de Boer eens dat Lukoki, Ozbiliz en Ebicilio niet voldoen. Sulejmani zal verkocht moeten worden. Alleen ik zit me nu al af te vragen, wat gaat er gebeuren met de Jong?
Ik lees steeds meer posts van mensen die Viktor Fischer als een spits bestempelen, maar hij speelt toch echt vergelijkbaar met Van der Vaart als aanvallende en veelscorende middenvelder...De Dominee schreef:Dat wordt dus Narsingh voor de vleugel. Een jonge spits hebben we toch al in Fischer? Dat lijkt me met Sigthorsson en Siem/Bulykin voldoende. Voor de CV positie gaan we dus voor een ervaren leider die niet veel kost. Ik lees daarin toch Moisander, helaas.
Schone voor 3 jaar naar Ajax
Ladies and gentlemen; we've got him:
De TAjax legt Schöne vast
AMSTERDAM - Ajax heeft zich voor het volgende seizoen versterkt met middenvelder Lasse Schöne. De 25-jarige Deen ondertekent een contract voor 3 jaar bij de Amsterdamse club. Hij stapt komende zomer transfervrij over van NEC. Bij die club speelde hij sinds medio 2008.
- Jinne
- Site Admin
Yup. Lasse heeft dan ook al een eigen threadje @ http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=38&t=11759 waar we verder over hem kunnen babbelen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Chivu voor Vertonghen. Charisma en een mentor-figuur.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wie zou jij dan liever zien komen?
I.p.v. Narsingh zou ik voor Ola John of Lens gaan.
Schöne is transfervrij en voor de breedte. Kan ik wel in komen...
Laat Ajax aub wat dead wood lozen: EH, Cvita, Lodeiro, Serero. Word altijd wat nerveus wanneer Ajax spelers vastlegt voordat er spelers zijn afgegeven.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hoor de Boer zeggen dat ze ook nog een 'jonge spits' willen.
Opvallend. Wellicht hebben ze een specifiek iemand in de peiling dat hij dat zo specifiek aangeeft.
-
Chivu heeft geen charisma (meer) en zowiezo win je met charisma geen wedstrijden. Chivu is op.wimpey schreef:Chivu voor Vertonghen. Charisma en een mentor-figuur.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wie zou jij dan liever zien komen?
Laat Ajax aub wat dead wood lozen: EH, Cvita, Lodeiro, Serero. Word altijd wat nerveus wanneer Ajax spelers vastlegt voordat er spelers zijn afgegeven.
Lens zou ik heel graag bij Ajax zien. Handenbindertje, heeft in de gaten wat ie moet doen om te slagen. Narsingh is mij nog iets te veel speeltuinvoetballer met meer downs dan ups.
Whitey on the moon.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Van Ginkel?Benji schreef:Opvallend. Wellicht hebben ze een specifiek iemand in de peiling dat hij dat zo specifiek aangeeft.
Lens is geen rechtsbuiten, wimpey. Speelt pas weer goed sinds hij centraal staat.
Lens? Ben je serieus?wimpey schreef:Chivu voor Vertonghen. Charisma en een mentor-figuur.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wie zou jij dan liever zien komen?
IK GELOOF!!!!!!
Slim. Zou zomaar kunnen inderdaad. Toch mag Ajax van mij een poging wagen bij Heitinga. Verwacht er niet veel van, maar liever dan Moisander of Chivu.Peter schreef:Van Ginkel?Benji schreef:Opvallend. Wellicht hebben ze een specifiek iemand in de peiling dat hij dat zo specifiek aangeeft.
Narsingh zal wel goedkoop zijn op te halen, goedkoper dan John denk ik. Sowieso speelt John al sinds februari heel zwak en heeft misschien wat te weinig specifieke kwaliteiten.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Bétrouwbaar transfernieuws
Vond je Narsingh na de winterstop dan wel goed spelen, Alexander?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ola John is onhaalbaar. Wilt niet en Twente laat hem nooit gaan.wimpey schreef:Chivu voor Vertonghen. Charisma en een mentor-figuur.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wie zou jij dan liever zien komen?
Vind je? Ola John is wel een klasse speler vind ik hoor. Bij Narsingh heb ik mijn twijfels.Alexander schreef:Narsingh zal wel goedkoop zijn op te halen, goedkoper dan John denk ik. Sowieso speelt John al sinds februari heel zwak en heeft misschien wat te weinig specifieke kwaliteiten.