Heb je vanavond tijd?999 schreef:Bij mij, staat op de HD ...Ronald! schreef:Waar kun je dat terug zien?999 schreef:Zie nu hoe van Halst zich zit te ergeren omdat AJAX bij rust met 0 - 4 voorstaat ..

Moderator: mods
Heb je vanavond tijd?999 schreef:Bij mij, staat op de HD ...Ronald! schreef:Waar kun je dat terug zien?999 schreef:Zie nu hoe van Halst zich zit te ergeren omdat AJAX bij rust met 0 - 4 voorstaat ..
Ronald! schreef:Heb je vanavond tijd?999 schreef:Bij mij, staat op de HD ...Ronald! schreef: Waar kun je dat terug zien?
Demosthenes schreef:Kijk af en toe naar de stand, alsof het niet waar kan zijn, maar die stand blijft steeds hetzelfde, bijna alles ging goed.
beelzebub schreef:Doe eens op joeptjoep zetten met de optie alleen voor stiekemerds (als je de link hebt)
Omdat het levensgevaarlijk is?De Dominee schreef:Waarom treedt Ajax daartegen op?
Gisteren heeft Ajax een straf uitgesproken voor alle sfeergroeperingen. Het gebruik van megadoeken is vanaf heden verboden. De straf is opgelegd naar aanleiding van de uitwedstrijd van Ajax in Heerenveen. Daar was in het uitvak een megadoek te zien in de vorm van de Amsterdamse vlag. Onder het doek werden een paar bengalos en blinkers afgestoken waardoor het doek waarschijnlijk vlam vatte.
Dus omdat onder megadoeken incidenteel bengalos, rookpotten of blinkers afgestoken worden, moeten de megadoeken verboden worden??? Dat is op zijn zachtst gezegd een nogal vreemde redenering. Als er veel plofkraken gepleegd worden met een shovel, moeten we dan de shovel maar gaan verbieden???
In de meeste gevallen wordt er geen vuurwerk afgestoken onder een megadoek. Dus waarom moet je dan per direct alle megadoeken verbieden? Bij Ajax zijn we verplicht om alle megadoeken te impregneren zodat deze op zijn minst brandvertragend zijn. In de ArenA is er nog nooit een brandincident geweest met megadoeken!
De discussie die gevoerd zou moeten worden zou over het gebruik van pyro-materiaal moeten gaan! In Duitsland (www.pyrotechnik-legalisieren.de/), Scandinavie en Oostenrijk (http://www.pyrotechnik-ist-kein-verbrechen.at) is deze discussie al veel langer gaande. Op laag niveau wordt daar reeds geëxperimenteerd met het legaal afsteken van pyro-materiaal. De media gebruikt filmpjes en foto’s van pyro-acties maar al te graag ter promotie van voetbal gerelateerde uitzendingen, aan de andere kant zijn het de eerste die dit gebruik bij voetbal associëren met hooliganism. Vaak wordt bij buitenlandse wedstrijden gesproken over Mediterrane/Zuid Amerikaanse passie cq beleving , terwijl het zelfde gebruik in Nederland negatief wordt geïnterpreteerd en gesproken wordt over geweld.
Bewuste omgang met pyro-materiaal hoort bij het voetbal, hoort bij onze beleving! Door het in de illegaliteit te houden zal pyro-materiaal soms verdekt afgestoken worden. Juist dit verdekte afsteken leidt eerder tot gevaar dan het vrij afsteken. Wat zou het mooi zijn als we pyro-materiaal vrij konden inzetten en het knalvuurwerk buiten de deur konden houden! Bij het legaliseren van pyro-materiaal zal het afsteken onder megadoeken helemaal niet meer nodig zijn!
Ajax wil snel in overleg treden met de supportersgroeperingen, we wachten op de uitnodiging!
South Crew
Hoe??Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben vóór pyro en doeken-acties! Maar: Ik vind de reactie van STHCRW eerlijk gezegd niet zo sterk, Mike. De argumenten die gebruikt worden (de shovel, in de Arena nooit wat fout gegaan) zijn eenvoudig te counteren door Ajax bij een overleg. Ik zou de (zondermeer begrijpelijke) emoties wat beperken en constructiever te werk gaan, zodat overleg met Ajax oplevert dat met wat aanpassingen beide sfeeracties door kunnen gaan.