De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Nee, ben ik het mee oneens. Hij hoeft zich op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te verantwoorden voor wat deze mensen zouden hebben gedaan.Duke schreef:@ Jöhnk: Dat zeg ik in ieder geval niet. Ik vind wel dat het hem zou sieren (om het zacht uit te drukken) als hij zich zou distantiëren van de bedreigingen. Maar jij betwijfelt of ze waar zijn?
Verder geen idee of het waar is. Zijn er al mensen opgepakt? Het verhaal dat Sturkenboom op kantoor bedreigd is terwijl hij in de auto zat klinkt me in ieder geval erg vreemd in de oren. Praktisch lijkt me dat erg lastig haalbaar.
Coronel zei ook dat hij bedreigd was, maar dan wel net op het moment dat er geen getuigen waren en de opnameapparatuur even niet werkte, terwijl die normaal altijd in zijn binnenzak meedraait.
Hij hoeft zich niet verantwoorden, dat vraag ik niet. Distantiëren is voldoende.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat. Maar hij zou ook meer zijn verantwoordelijkheid als 'volksheld' kunnen kennen. Ik heb het niet zo op volksmenners.Duke schreef:Hij hoeft zich niet verantwoorden, dat vraag ik niet. Distantiëren is voldoende.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ja? Hij en die krant van hem zijn al vele maanden bezig hem af te schilderen als een heilige alwetende, en iedereen die hem niet gehoorzaamd als het absolute mafiose kwaad, die maakt dat de toekomst van Ajax op het spel staat. Als je dat gelooft, is geweld dan ook niet gerechtvaardigd?Duke schreef:Hij hoeft zich niet verantwoorden, dat vraag ik niet. Distantiëren is voldoende.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
"Wie zwijgt, stemt toe".
Ten Have niet op de tribune, dan zal JC er wel iedere keer gezeten hebben, want die wordt niet genoemd.
Ten Have niet op de tribune, dan zal JC er wel iedere keer gezeten hebben, want die wordt niet genoemd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dus Ten Have stemt toe?
Je kunt alleen vinden dat Cruijff afstand moet nemen als je van mening bent dat hij die afstand niet al heeft.
Je kunt alleen vinden dat Cruijff afstand moet nemen als je van mening bent dat hij die afstand niet al heeft.
-
Werd Ten Have zelf niet bedreigd door aanhangers van JC?Jöhnk schreef:Dus Ten Have stemt toe?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
In die hele Cruijff-episode is me al vaker opgevallen hoe frappant de parallellen tussen Cruijff en de PVV zijn. Ook nu weer.
K.
K.
Still alive...
-
Dezelfde krant staat erachter.Kowalczyk schreef:In die hele Cruijff-episode is me al vaker opgevallen hoe frappant de parallellen tussen Cruijff en de PVV zijn. Ook nu weer.
K.
Cruijff doet van Gaal niks verkeerds dus die vergelijking slaat als een tang op een varken. Van Gaal (onder andere) probeert Cruijff er op een achterbakse manier uit te werken, niet andersom.Kowalczyk schreef:Ah, dus als een groep gestoorde Van Gaal-fundamentalisten Johan en Danny Cruijff in hun eigen woning komt bedreigen, dan luidt jouw reactie: "Tja, die Cruijff probeert een door de meerderheid van de RvC goedgekeurde directie-aanstelling te verijdelen, dus dan kun je reacties van malloten verwachten. Ik praat het niet goed, ik zeg alleen dat je het kunt verwachten."Luciano schreef:Ik praat niks goed. Zoals ik al eerder zei: als je zo handelt kun je reacties van malloten verwachten. Hij doet er alles aan om de groepering Cruijff buiten te werken, aanhangers van de groepering Cruijff reageren met hun middelen op hun manier.
Kom op zeg. Geloof je het zelf...?
Als dat zou gebeuren, zou het Van Gaal óók zeer sieren als hij zei: "Er is binnen Ajax een conflict gaande en het zal iedereen duidelijk zijn dat ik daarin tegenover Johan Cruijff sta, maar wie meent het op déze manier voor mij te moeten opnemen, is crimineel bezig en niet goed bij zijn hoofd. Dit soort malloten kan Ajax missen als kiespijn, of er nou een Cruijff- of een Van Gaal-regime aan de macht is. We zullen er alles aan doen om deze individuen gearresteerd en berecht te krijgen."
K.
Cruijff is op geen enkele manier verantwoordelijk voor deze actie dus waarom zou hij zich ervan moeten distantiëren? Ik ga ervanuit dat zowel de Cruijff clan als de van Gaal clan zich hiervan distantieert, wie ook het slachtoffer mag zijn.
Sturkenboom zijn daden hebben hiertoe geleid, niet de berichtgeving van de Telegraaf en VI. Supporters zijn de huidige impasse al lang zat, Sturkenboom gooit olie op het vuur met zijn daden.
- Jinne
- Site Admin
Yeah right, Cruijff staat open voor Van Gaal. Het ligt allemaal aan Louis.Luciano schreef:Cruijff doet van Gaal niks verkeerds dus die vergelijking slaat als een tang op een varken. Van Gaal (onder andere) probeert Cruijff er op een achterbakse manier uit te werken, niet andersom.
Cruijff is op geen enkele manier verantwoordelijk voor deze actie dus waarom zou hij zich ervan moeten distantiëren? Ik ga ervanuit dat zowel de Cruijff clan als de van Gaal clan zich hiervan distantieert, wie ook het slachtoffer mag zijn.
Sturkenboom zijn daden hebben hiertoe geleid, niet de berichtgeving van de Telegraaf en VI. Supporters zijn de huidige impasse al lang zat, Sturkenboom gooit olie op het vuur met zijn daden.
Het kamp Cruijff heeft al lang geen schone handen meer in deze strijd, maar het wordt altijd tot vervelens maar weer goed gepraat.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Cruijff probeert met alle mogelijke middelen en met hulp van De Telegraaf mensen eruit te werken die rechtmatig zijn aangesteld: jeugdtrainers zijn weggestuurd terwijl ze hun werk goed deden en nooit een negatieve beoordeling hebben gehad, op allerlei posities binnen de club zijn mensen door Cruijffs toedoen ontslagen of verjaagd.
Het is in dat opzicht echt lood om oud ijzer hoor. De manier waarop Van Gaal en Ten Have Cruijff 'naaien', is niet anders dan de manier waarop Cruijff Van Gaal en Ten Have 'naait'. Het is maar net met wie je het eens bent. Het bedreigen van Sturkenboom door 'Cruijff-supporters' in in geen enkel opzicht begrijpelijker of 'logischer' dan het bedreigen van Cruijff door 'Ten Have-supporters' zou zijn.
Als je zoiets beweert, heb je toch echt wel een behoorlijke plaat voor je kop.
K.
Het is in dat opzicht echt lood om oud ijzer hoor. De manier waarop Van Gaal en Ten Have Cruijff 'naaien', is niet anders dan de manier waarop Cruijff Van Gaal en Ten Have 'naait'. Het is maar net met wie je het eens bent. Het bedreigen van Sturkenboom door 'Cruijff-supporters' in in geen enkel opzicht begrijpelijker of 'logischer' dan het bedreigen van Cruijff door 'Ten Have-supporters' zou zijn.
Als je zoiets beweert, heb je toch echt wel een behoorlijke plaat voor je kop.
K.
Still alive...
Beide kampen hebben er de afgelopen maanden een schaamteloze vertoning van gemaakt. Communicatie verloopt bij voorkeur via de publiciteit en als er een gelegenheid is om de andere partij zwart te maken of tegen te werken zullen ze het niet laten. Ieder nieuw verhaal zorgt voor een herhaling van zetten. De aanhang van partij A zegt dat alles aan partij B ligt en andersom gebeurd precies hetzelfde.
De verliezer is Ajax. Dat is me al lang duidelijk.
De verliezer is Ajax. Dat is me al lang duidelijk.
Nil volentibus arduum
Misschien wordt het dan tijd om de ALV serieus te gaan nemen? 

Wat nou beide kampen? Cruijff heeft er samen met De Groot twee kampen van gemaakt. In 2008 was er maar één kamp en toen koos hij het hazepad terwijl hij het kon doen zoals hij wilde. In 2010 was er ook maar één kamp toen hij besloot zich op te dringen en er een kampenstrijd van te maken, tot grote vreugde van De Groot uiteraard, die vaart wel bij strijd. En sindsdien is het een ongelooflijke teringbende, zowel sportief als organisatorisch.
Dit is geheel Cruijffs teringbende, inclusief de dreigementen, die zijn het logische gevolg van zijn strijd en de wijze waarop hij die wenst te voeren. En nu beweert hij dat het doorwerkt in het voetbal van het eerste. Misschien wel een beetje, het werkt zeker door op de transfermarkt, maar De Boer heeft er lang niet zoveel last van als Jol. Maar toen lag het sportieve crisisje (vergeleken met die van nu) natuurlijk niet aan de onrust maar aan de trainer.
Dit is geheel Cruijffs teringbende, inclusief de dreigementen, die zijn het logische gevolg van zijn strijd en de wijze waarop hij die wenst te voeren. En nu beweert hij dat het doorwerkt in het voetbal van het eerste. Misschien wel een beetje, het werkt zeker door op de transfermarkt, maar De Boer heeft er lang niet zoveel last van als Jol. Maar toen lag het sportieve crisisje (vergeleken met die van nu) natuurlijk niet aan de onrust maar aan de trainer.
Ook in jouw post geen enkele aandacht voor wat de leden, die 73 procent van de aandelen hebben, nou eigenlijk willen.
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Wat laat jij je kennen zeg.Jöhnk schreef:De bedreigingen (voor zover die er zijn geweest)
Dit dus....Marillion schreef:B De aanhang van partij A zegt dat alles aan partij B ligt en andersom gebeurd precies hetzelfde.
En nu is het wachten op iemand uit het Cruijff kamp die het hele zaakje weer een draai van 180 graden geeft.Le T. schreef:Wat nou beide kampen? Cruijff heeft er samen met De Groot twee kampen van gemaakt. In 2008 was er maar één kamp en toen koos hij het hazepad terwijl hij het kon doen zoals hij wilde. In 2010 was er ook maar één kamp toen hij besloot zich op te dringen en er een kampenstrijd van te maken, tot grote vreugde van De Groot uiteraard, die vaart wel bij strijd. En sindsdien is het een ongelooflijke teringbende, zowel sportief als organisatorisch.
Nil volentibus arduum
Die wilden toch dat Van Gaal en Cruijff samen zouden werken?Jöhnk schreef:Ook in jouw post geen enkele aandacht voor wat de leden, die 73 procent van de aandelen hebben, nou eigenlijk willen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nee, die willen dat Van Gaal en Cruijff op een normale manier met elkaar omgaan.
en ze willen dat:
1. plan Cruijff wordt uitgevoerd
2. RvC wordt weggestuurd
3. Cruijff bij de club betrokken wordt als adviseur
Welke van deze vier punten zijn al bereikt? Waarom gebeurt er nou WEER niet wat de leden willen? Hier zou de aandacht naar uit moeten gaan.
en ze willen dat:
1. plan Cruijff wordt uitgevoerd
2. RvC wordt weggestuurd
3. Cruijff bij de club betrokken wordt als adviseur
Welke van deze vier punten zijn al bereikt? Waarom gebeurt er nou WEER niet wat de leden willen? Hier zou de aandacht naar uit moeten gaan.
Cruijff staat daar inderdaad niet open voor, we weten allen waarom. Daar heeft hij het volste recht toe aangezien de ALV zijn visie steunt.Jinne schreef:Yeah right, Cruijff staat open voor Van Gaal. Het ligt allemaal aan Louis.Luciano schreef:Cruijff doet van Gaal niks verkeerds dus die vergelijking slaat als een tang op een varken. Van Gaal (onder andere) probeert Cruijff er op een achterbakse manier uit te werken, niet andersom.
Het kamp Cruijff heeft al lang geen schone handen meer in deze strijd, maar het wordt altijd tot vervelens maar weer goed gepraat.
Als van Gaal had willen terugkeren had hij dat moeten doen om Ajax, niet om Cruijff dwars te zitten. Zijn recente uitspraken in oa. NOVA College Tour zeggen genoeg, van Gaal wil helemaal niet met Cruijff samenwerken. Anders had hij ook wel gesprekken gehad met Cruijff en zijn Technisch Hart maar dat is een andere discussie.
Van Gaal had zich er gewoon niet mee moeten bemoeien op deze manier klaar.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ik heb een beter plan... Ze rotten allemaal op.... per 1 april 2012 een heel nieuw bestuur met alles erop en eraan.. Kamp JC eruit, Kamp Ten Have eruit... OPROTTEN.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vind ik wat makkelijk. Het heeft raakvlakken met de politiek. Of dat nu de linkse partijen zijn die zich politiek superieur vonden aan Fortuijn of dat het de Wilders-aanhangers zijn die schoppen tegen alles met enig IQ.Kowalczyk schreef:In die hele Cruijff-episode is me al vaker opgevallen hoe frappant de parallellen tussen Cruijff en de PVV zijn. Ook nu weer.
K.
Wat maakt dat uit dan? Iedereen die niet zit te wachten op orders van Cruijff en De Groot om braaf te gehoorzamen zit in het vijandige kamp. Vergeet niet dat Ten Have eerst in het kamp Cruijff zat, Van Basten ook trouwens. En als hij oprot dan gaat hij gewoon vanuit Barcelona zitten stoken samen met De Groot, dat is niet echt een verschil met wat hij nu doet. Of de afgelopen 15 jaar heeft gedaan, al die 15 jaar van wanbeleid waar hij een einde aan kwam maken...mattie schreef:ik heb een beter plan... Ze rotten allemaal op.... per 1 april 2012 een heel nieuw bestuur met alles erop en eraan.. Kamp JC eruit, Kamp Ten Have eruit... OPROTTEN.
Dus ik zie maar een oplossing en dat is dat we een paar man 's nachts naar zijn huis gaan om hem daar te bedreigen.