De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

999

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 1:09 pm

En we zullen het er maar niet over hebben hoe Barcelona aan zo'n GROOOOTE schuld komt ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » di dec 20, 2011 1:09 pm

De grote rondo!
Zeux schreef:
Peter schreef:
Zeux schreef: En het mooie is, dat het er op lijkt dat Van Gaal bereid is daar overheen te stappen.
Als van Gaal bereid was om er overheen te stappen, dan had hij niet gekozen voor Danny Blind. Dat is namelijk volledig in strijd met het plan wat er ligt. Nee, van Gaal gaat het gewoon op zijn manier doen en anders is hij ook gepikeerd.
Ik ben het met je eens dat ik de aanstelling van Blind ook niet snap vanuit het plan dat er ligt.
De rechter snapt hem wel. R.O. 4.7:
De stelling van Cruijff c.s. dat met het besluit van de Hoofddirectie tot benoeming van Blind en Sturkenboom tot titulair directeur sprake is van een strategiewijziging waarvoor de goedkeuring van de RvC is vereist op grond van artikel 19 lid 1 onder p van de statuten, welke goedkeuring ontbreekt, wordt verworpen.
Gelet op de betwisting van de Vennootschap c.s., onder meer stellende dat de benoemingen in geen enkel opzicht haaks staan op het Rapport of het Plan, is vooralsnog onvoldoende aannemelijk dat met de uitvoering van dat besluit van de Hoofddirectie sprake is van een strategiewijziging.
:hypocrite.gif:

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di dec 20, 2011 1:12 pm

Baseman schreef: Leuk die vergelijking met Barca, maar weinig realistisch.
Moeten toch ergens beginnen :headbang.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 1:17 pm

VI Kerstnummer: op bezoek bij Cruijff in Barcelona

20/12/2011 10:00

Johan Cruijff was dit jaar de meest besproken persoon uit de voetbalwereld. Het icoon van Ajax wil zijn club terug naar de Europese top brengen, maar had een ongekende clash met vier mede-commissarissen. VI-journalist en Ajax-volger Simon Zwartkruis zocht Cruijff thuis op in Barcelona, wat leidde tot een bijzonder en uitvoerig gesprek. Het resultaat is een groot verhaal in het Kerstnummer van Voetbal International waarin Cruijff onomwonden zijn relaas doet.

Ajax-trainer Frank de Boer kwam in Barcelona ook ter sprake. Cruijff zegt: 'De tijd is aangebroken dat ook Frank een keuze zal moeten maken. Want sinds een maand zitten we in een totaal andere situatie. Vóór de technische overval was het simpel: Frank concentreerde zich op het eerste elftal en wij deden de rest. Als onderdeel van het technisch hart beslist hij als hoofdtrainer mee in dingen die de A-selectie raken. Nu is het de vraag in wie Frank zijn vertrouwen wil stellen: Jonk en Bergkamp met hun achterban of Blind en Van Gaal. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt.'
Blij met de punten ...

ferry

Bericht door ferry » di dec 20, 2011 2:09 pm

Erg prettig dat Cruijff Frank de Boer in de media onder druk zet om te moeten kiezen. Om te kotsen zeg. Waarom niet gewoon effe een belletje naar Frank, waarom moet dat weer via de VI??

Edit, lees nu dit op Ajax Life:
De Boer kiest helemaal niet en volgt lijn-Cruijff

Frank de Boer benadrukt deze week nog maar eens dat hij voorstander is van de lijn-Cruijff. Dit wordt door velen aangegrepen om de trainer van Ajax in het 'kamp-Cruijff' te plaatsen, maar dat klopt niet. De Boer kiest niet tussen Johan Cruijff en Louis van Gaal.

Commercieel spel
"Ik zeg al maanden hetzelfde over de lijn-Cruijff en dat ik daar graag aan wil meewerken," beaamt De Boer als Ajaxlife.nl hem voorlegt dat zijn meest recente uitspraken niet anders zijn dan de afgelopen maanden. Alleen wordt het nu uitgelegd als het maken van een keuze.

De Boer bestrijdt dat. "Ik kies niet tussen Cruijff en Van Gaal, maar voor de lijn-Cruijff. Bovendien is een keuze tussen Cruijff en Van Gaal helemaal niet aan de orde omdat de benoeming van Van Gaal nog niet rechtsgeldig is, als ik het goed heb begrepen."

Er werd daarna gesuggereerd dat kranten en tijdschriften vol moeten worden geschreven. "Ik hoop niet dat ik onderdeel ben geworden van een commercieel spel," vervolgde De Boer. "Ik ben er voor Ajax, maar op het moment doen we de club allemaal veel pijn."

De Boer voegde nog toe dat contact heeft met Cruijff ("We spreken elkaar"), maar niet met Van Gaal, die hij al een tijd niet sprak.
Moet zeggen dat de Boer dat netjes doet.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di dec 20, 2011 2:12 pm

Frankie :ajaxscarf.gif:

Haters :drecul.gif:
Vakkie 129

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 20, 2011 2:12 pm

Ferry schreef:Erg prettig dat Cruijff Frank de Boer in de media onder druk zet om te moeten kiezen. Om te kotsen zeg. Waarom niet gewoon effe een belletje naar Frank, waarom moet dat weer via de VI??
AjaxLife schreef:De Boer kiest helemaal niet en volgt lijn-Cruijff
nieuws Door: Redactie op 20 dec 2011

De Boer kiest helemaal niet en volgt lijn-Cruijff.Frank de Boer benadrukt deze week nog maar eens dat hij voorstander is van de lijn-Cruijff. Dit wordt door velen aangegrepen om de trainer van Ajax in het 'kamp-Cruijff' te plaatsen, maar dat klopt niet. De Boer kiest niet tussen Johan Cruijff en Louis van Gaal.

Commercieel spel
"Ik zeg al maanden hetzelfde over de lijn-Cruijff en dat ik daar graag aan wil meewerken," beaamt De Boer als Ajaxlife.nl hem voorlegt dat zijn meest recente uitspraken niet anders zijn dan de afgelopen maanden. Alleen wordt het nu uitgelegd als het maken van een keuze.

De Boer bestrijdt dat. "Ik kies niet tussen Cruijff en Van Gaal, maar voor de lijn-Cruijff. Bovendien is een keuze tussen Cruijff en Van Gaal helemaal niet aan de orde omdat de benoeming van Van Gaal nog niet rechtsgeldig is, als ik het goed heb begrepen."

Er werd daarna gesuggereerd dat kranten en tijdschriften vol moeten worden geschreven. "Ik hoop niet dat ik onderdeel ben geworden van een commercieel spel," vervolgde De Boer. "Ik ben er voor Ajax, maar op het moment doen we de club allemaal veel pijn."

De Boer voegde nog toe dat contact heeft met Cruijff ("We spreken elkaar"), maar niet met Van Gaal, die hij al een tijd niet sprak.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 2:19 pm

Ride schreef:Frankie :ajaxscarf.gif:

Nu ben je wel heel dom aan het lachen maar het is toch de propaganda trein JC-Telegraaf en JC-Derksen die berichten dat de Boer KOOS voor het kamp-Cruijff, dus eigenlijk ben je jezelf aan het uitlachen ... Maakt me verder ook niet veel uit hoor ..
Blij met de punten ...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di dec 20, 2011 2:24 pm

999 schreef:

Nu ben je wel heel dom aan het lachen maar het is toch de propaganda trein JC-Telegraaf en JC-Derksen die berichten dat de Boer KOOS voor het kamp-Cruijff, dus eigenlijk ben je jezelf aan het uitlachen ... Maakt me verder ook niet veel uit hoor ..
Nee hoor.. gelijk werd gemeld dat Cruijff Frank dwingt te kiezen.. volgens mij ligt het allemaal wat genuanceerder dan er geschreven wordt.
Zolang ik Cruijff niet op een podium met een megafoon opdrachten hoor schreeuwen naar ons bruinhemden moet ik gewoon steeds weer lachen om al degene die elk klein stukje uitvergroten om J.C. af te schilderen als een dictator met WALGELIJKE praktijken.
Vakkie 129

jabu

Bericht door jabu » di dec 20, 2011 2:30 pm

Uhmmmm, Ride.... Cruijff zegt dit toch zelf?
VI schreef:Cruijff zegt: 'De tijd is aangebroken dat ook Frank een keuze zal moeten maken. Want sinds een maand zitten we in een totaal andere situatie. Vóór de technische overval was het simpel: Frank concentreerde zich op het eerste elftal en wij deden de rest. Als onderdeel van het technisch hart beslist hij als hoofdtrainer mee in dingen die de A-selectie raken. Nu is het de vraag in wie Frank zijn vertrouwen wil stellen: Jonk en Bergkamp met hun achterban of Blind en Van Gaal. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt.'
Dat FdB aangeeft zich niet gedwongen te voelen is natuurlijk heel wat anders dan dat Cruijff zelf zegt een keuze van hem te verlangen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 20, 2011 2:40 pm

En De Boer zegt te kiezen voor de lijn-Cruijff. Bergkamp en Jonk dus. Cruijff krijgt geen uitvoerende functie dus De Boer kan helemaal niet voor hem kiezen. Cruijff vraagt dat ook niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » di dec 20, 2011 2:45 pm

Ferry schreef:Erg prettig dat Cruijff Frank de Boer in de media onder druk zet om te moeten kiezen. Om te kotsen zeg. Waarom niet gewoon effe een belletje naar Frank, waarom moet dat weer via de VI??

Edit, lees nu dit op Ajax Life:
De Boer kiest helemaal niet en volgt lijn-Cruijff

Frank de Boer benadrukt deze week nog maar eens dat hij voorstander is van de lijn-Cruijff. Dit wordt door velen aangegrepen om de trainer van Ajax in het 'kamp-Cruijff' te plaatsen, maar dat klopt niet. De Boer kiest niet tussen Johan Cruijff en Louis van Gaal.

Commercieel spel

Moet zeggen dat de Boer dat netjes doet.
Kijk aan!

"Ik kies niet tussen Cruijff en Van Gaal, maar voor de lijn-Cruijff."

De Boer zegt dus ook dat het kiezen voor 'de lijn-Cruijff' niet betekent dat je dus tegen Van Gaal bent. Hij ziet die twee dus ook naast elkaar bestaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 20, 2011 2:46 pm

Haha, dat is wel een heel vrije interpretatie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » di dec 20, 2011 2:53 pm

Bertje schreef:Haha, dat is wel een heel vrije interpretatie.
Nee hoor. Frank gaat gewoon niet mee in de gecreëerde tegenstelling Cruijff-Van Gaal. Zolang de lijn-Cruijff maar centraal staat. En blijkbaar heeft hij het idee dat dit ook heel goed met Van Gaal kan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 2:55 pm

Ride schreef:
999 schreef:

Nee hoor.. gelijk werd gemeld dat Cruijff Frank dwingt te kiezen.. volgens mij ligt het allemaal wat genuanceerder dan er geschreven wordt.
Zolang ik Cruijff niet op een podium met een megafoon opdrachten hoor schreeuwen naar ons bruinhemden moet ik gewoon steeds weer lachen om al degene die elk klein stukje uitvergroten om J.C. af te schilderen als een dictator met WALGELIJKE praktijken.
Goed lezen hé Ride, ook wie het naar buiten brengt ..
VI wrote:
Cruijff zegt: 'De tijd is aangebroken dat ook Frank een keuze zal moeten maken. Want sinds een maand zitten we in een totaal andere situatie. Vóór de technische overval was het simpel: Frank concentreerde zich op het eerste elftal en wij deden de rest. Als onderdeel van het technisch hart beslist hij als hoofdtrainer mee in dingen die de A-selectie raken. Nu is het de vraag in wie Frank zijn vertrouwen wil stellen: Jonk en Bergkamp met hun achterban of Blind en Van Gaal. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt.'
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 20, 2011 2:59 pm

De Boer kiest niet voor Ron Brandsteder. Volgens hem kan de lijn van Brandsteder naast die van Cruijff bestaan. :eusa_liar.gif:

FdB vindt de keuze tussen Van Gaal en Cruijff niet aan de orde, want het is uberhaupt de vraag of Van Gaal nog komt.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » di dec 20, 2011 3:00 pm

Jabu schreef:Uhmmmm, Ride.... Cruijff zegt dit toch zelf?
VI schreef:Cruijff zegt: 'De tijd is aangebroken dat ook Frank een keuze zal moeten maken. Want sinds een maand zitten we in een totaal andere situatie. Vóór de technische overval was het simpel: Frank concentreerde zich op het eerste elftal en wij deden de rest. Als onderdeel van het technisch hart beslist hij als hoofdtrainer mee in dingen die de A-selectie raken. Nu is het de vraag in wie Frank zijn vertrouwen wil stellen: Jonk en Bergkamp met hun achterban of Blind en Van Gaal. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt.'
Dat FdB aangeeft zich niet gedwongen te voelen is natuurlijk heel wat anders dan dat Cruijff zelf zegt een keuze van hem te verlangen.
Uhmm.. my bad. Alhoewel het VI is..

alhoewel ik het niet uit de mond van Cruijff zelf gehoord hebt. Frank zelf zegt dat hij Johan wel regelmatig aan de lijn heeft en Louis nog geen 1x gesproken heeft.
Vakkie 129

jabu

Bericht door jabu » di dec 20, 2011 3:02 pm

Bertje schreef:En De Boer zegt te kiezen voor de lijn-Cruijff. Bergkamp en Jonk dus. Cruijff krijgt geen uitvoerende functie dus De Boer kan helemaal niet voor hem kiezen. Cruijff vraagt dat ook niet.
Wie stelt dat dan?

999

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 3:07 pm

Ride schreef:
Jabu schreef:Uhmmmm, Ride.... Cruijff zegt dit toch zelf?
Uhmm.. my bad. Alhoewel het VI is..

alhoewel ik het niet uit de mond van Cruijff zelf gehoord hebt. Frank zelf zegt dat hij Johan wel regelmatig aan de lijn heeft en Louis nog geen 1x gesproken heeft.
Frank de Boer zit in Kamp-Cruijff. De Ajax-trainer wilde tot nu toe niet kiezen tussen Cruijff of de rest van de RvC, maar Johan Derksen zei zojuist in Voetbal International dat De Boer zich schaart achter de legendarische nummer veertien.
Misschien hebben de campagneleiders De Telegraaf en Derksen het antwoord van de Boer verkeerd begrepen .. :drecul.gif:
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 20, 2011 6:04 pm

Iedereen zit op de lijn Cruijff. Zelfs Danny Blind en Sturkenboom zitten he-le-maal op de lijn Cruijff. :hypocrite.gif:

zeux

Bericht door zeux » di dec 20, 2011 6:11 pm

Peter schreef:Iedereen zit op de lijn Cruijff. Zelfs Danny Blind en Sturkenboom zitten he-le-maal op de lijn Cruijff. :hypocrite.gif:
Precies!!!
Hé hé, zijn we er eindelijk uit.
Nu gaan knallen in tweede helft seizoen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di dec 20, 2011 6:25 pm

Niks knallen! Ga je nou lopen slijmen, Zeux? Eerst moet al het rotte vlees onder de bestuurders en supporters verdwijnen. :wals.gif:

zeux

Bericht door zeux » di dec 20, 2011 6:43 pm

Dubbel schreef:Niks knallen! Ga je nou lopen slijmen, Zeux? Eerst moet al het rotte vlees onder de bestuurders en supporters verdwijnen. :wals.gif:
Jajaja, natuurlijk. Iedereen koest vanaf nu en geen gepook en gestook meer in de organisatie. Lijn-Cruijff staat, RvC staat, directie staat. We kunnen!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di dec 20, 2011 7:02 pm

Misschien kan LVG de Fc Amsterdam nieuw leven inblazen. Kunnen jullie daar ook fijn terecht.

999

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 7:06 pm

Gerucht gaat dat JC Hans Werdekker op het oog heeft om naar voren te schuiven als AD.
Blij met de punten ...

Plaats reactie