De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 30, 2011 9:37 am

LucaS schreef:Ik kan het me ook niet voorstellen. De drie niet-voetbal commissarissen zijn voor zover ik weet succesvol in hun eigen vakgebied. Ten Have zit in de RvC van ABN AMRO, die heeft echt een commissariaat bij Ajx, waarvan iedereen ook nog eens leest dat het een puinhoop is, niet nodig op zijn cv. Ik zou eerder zeggen integendeel. Daarbij denk ik zomaar dat ze de komende tijd met beveiliging over straat zullen gaan, dus echt leuk is het al lang niet meer.
Inderdaad, Ik stoor me het meest aan die colonne domoren die rond Cruijff hangen met de Telegraaf voorop. Het is echt een schande dat dat soort types de dienst uitmaken bij Ajax door middel van leugens, bedrog en intimidatie.

Daarom heb ik zo'n schurfthekel aan Cruijff gekregen. Het is een vieze oorlog die alleen gewonnen kan worden door Cruijff z'n gevolg permanent uit te schakelen.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 30, 2011 9:41 am

Ik zeg niets Johnk, ik gooi slechts de vraag op wat het motief zou kunnen zijn.
I think I lost my fucking headache

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » wo nov 30, 2011 9:42 am

GangstaRiB schreef: Inderdaad, Ik stoor me het meest aan die colonne domoren die rond Cruijff hangen met de Telegraaf voorop. Het is echt een schande dat dat soort types de dienst uitmaken bij Ajax door middel van leugens, bedrog en intimidatie.

Daarom heb ik zo'n schurfthekel aan Cruijff gekregen. Het is een vieze oorlog die alleen gewonnen kan worden door Cruijff z'n gevolg permanent uit te schakelen.
Klinkt als een religie :biggrin.gif:
Vakkie 129

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 30, 2011 9:44 am

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:Niet mee eens. De bovenkant is aan de ene kant verkeerd geinformeerd en aan de andere kant zijn ze Cruijff spuugzat. Cruijff is al tientallen jaren moeilijk aan het doen en laat altijd een puinhoop achter. De onderkant wordt voornamelijk opgestookt door de Telegraaf, die met halve waarheden en leugens werkt.

Daarom begrijp ik heel goed dat Ten Have niet zomaar weg wil. Ik vermoed dat Ten Have nog wel wat ijzers in het vuur heeft zitten.
Cruijff had verwacht dat deze personen wel weer zouden opstappen nadat hij de Telegraaf weer had ingeschakeld voor een grondige smeercampagne, maar gelukkig biedt Ten Have tegenstand.
Ze zijn Cruijff spuugzat? De ALV van vorig jaar alweer vergeten? Toen er met grote overmacht voor de visie van Cruijff werd gekozen? Het zou wel zo democratisch zijn om dat in het achterhoofd te houden.

@LucaS: ik zeg niet dat hij het nodig heeft. Jij zinspeelt erop dat het drie idealisten zijn? Dat is pas onwaarschijnlijk. Mensen handelen meestal uit eigenbelang.
Grote overmacht? Zou kunnen hoor, maar heb je cijfers?
Voor de rest snap ik de leden van Ajax niet zo. Cruijff heeft nu al een paar keer gezegd dat ie het ging doen en liet vervolgens een puinhoop achter.
Iets met een ezel die zich voor de zoveelste keer stoot......
Whitey on the moon.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 30, 2011 9:53 am

Het kan natuurlijk dat je het niet eens bent met de ALV of dat je ze niet snapt, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het gaat erom dat de ALV het hoogste orgaan is, en dat je hun standpunt wel serieus moet nemen als RvC.

De uitslag van die stemming leek me duidelijk genoeg.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo nov 30, 2011 9:59 am

Ride schreef:Kleine vraag aan Le T. en GangstaRib.
Mocht de RvC/CoronelClan met Louis van Gaal daadwerkelijk een afkoopsom van 10 miljoen Euro hebben afgesproken.
Als dat gerucht waar is of in ieder geval dicht er bij qua bedrag. Laat staan die van Sturkenboom en Blind nog erbij.
Is de anti-Cruijff houding dan nog terecht :confused.gif:
10 miljoen Euro afkoopsom voor wat? En waar komt dat gerucht vandaan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 30, 2011 10:05 am

Jinne schreef:
Mocht de RvC/CoronelClan met Louis van Gaal daadwerkelijk een afkoopsom van 10 miljoen Euro hebben afgesproken.
Als dat gerucht waar is of in ieder geval dicht er bij qua bedrag. Laat staan die van Sturkenboom en Blind nog erbij.
10 miljoen Euro afkoopsom voor wat? En waar komt dat gerucht vandaan?

LVG is niet gek , die wordt zo de tweede Aad de Mos :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo nov 30, 2011 10:09 am

Duke schreef:
Volgens Barend is Cruijff vooralsnog niet van plan zijn plek in de raad van commissarissen op te geven. Ook de andere vier commissarissen gaven aan voorlopig te blijven zitten. De ledenraad van Ajax deed maandag, na een lange vergadering, de gehele raad van commissarissen het verzoek vrijwillig terug te treden. Het merendeel van de ledenraad heeft namelijk geen vertrouwen meer in Ten Have, Römer, Olfers, Davids en Cruijff.
http://www.rtl.nl

Ah, goede vriend Frits Barend. :excited.gif:
Hier wordt niet het verband gelegd met het aanblijven van de andere leden van de RvC. Heeft goede vriend Frits zich versproken of heeft RTL niet alles gemeld?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Arthur

Bericht door Arthur » wo nov 30, 2011 10:12 am

GangstaRiB schreef: Voor de rest snap ik de leden van Ajax niet zo. Cruijff heeft nu al een paar keer gezegd dat ie het ging doen en liet vervolgens een puinhoop achter.
Dit is natuurlijk veel te makkelijk, want Cruijff heeft nooit echt zijn zin gekregen. Als je iemands ideeën maar half en onsamenhangend invoert, dan is het niet zo gek dat het een puinhoop wordt. Daarom moeten ze nu eens echt naar hem luisteren en stoppen met dat constante tegenwerken.
Als het dán misgaat dan kun je vanaf dat moment inderdaad in alle eerlijkheid zeggen dat je Cruijffs adviezen beter kunt negeren.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » wo nov 30, 2011 10:18 am

Jinne schreef:10 miljoen Euro afkoopsom voor wat? En waar komt dat gerucht vandaan?
let sterk op het woord gerucht hè, gisterenavond bij P&W.. Fristi Barend.
Maar het zou me niets verbazen als Louis uiteindelijk gewoon gebruikt is.
Zijn stilzwijgen na de aanstelling is niks voor hem.
Normaal had die allang klaar gestaan met een nieuw gedicht dat de ronde cirkel doorbroken moest worden ofzo..
Vakkie 129

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 30, 2011 10:28 am

Dat Louis zich op het moment buiten de discussie houdt siert hem. Het was nog verstandiger geweest als hij betrokkenheid van Cruijff bij zijn aanstelling had geëist maar ik ben in ieder geval blij dat er nog iemand is die niet uitsluitend via de pers communiceert.

Ben wel benieuwd naar dat gerucht. Mocht het waar zijn én het contract is rechtsgeldig dan geeft dat wéér een nieuwe wending aan het verhaal. Want voor dat geld kun je ook een prima linksback kopen.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » wo nov 30, 2011 10:36 am

Van Gaal is een rondreis door Azië aan het maken, en heeft via een telefoontje met VI laten weten dat hij "nog lang niet aan de beurt is". Die wacht dus nog even af wat er komen gaat. Lijkt me verstandig.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 30, 2011 10:38 am

Jöhnk schreef:Het kan natuurlijk dat je het niet eens bent met de ALV of dat je ze niet snapt, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het gaat erom dat de ALV het hoogste orgaan is, en dat je hun standpunt wel serieus moet nemen als RvC.

De uitslag van die stemming leek me duidelijk genoeg.
En in hoeverre wordt de ALV beinvloed door media die niet de waarheid schrijven? En in hoeverre kan de ALV niet inzien dat dit nou al de zoveelste keer is dat dit gebeurd? Het zal best dat de ALV het hoogste orgaan is, maar daardoor zijn ze nog niet meteen capabel.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 30, 2011 10:38 am

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef: Voor de rest snap ik de leden van Ajax niet zo. Cruijff heeft nu al een paar keer gezegd dat ie het ging doen en liet vervolgens een puinhoop achter.
Dit is natuurlijk veel te makkelijk, want Cruijff heeft nooit echt zijn zin gekregen. Als je iemands ideeën maar half en onsamenhangend invoert, dan is het niet zo gek dat het een puinhoop wordt. Daarom moeten ze nu eens echt naar hem luisteren en stoppen met dat constante tegenwerken.
Als het dán misgaat dan kun je vanaf dat moment inderdaad in alle eerlijkheid zeggen dat je Cruijffs adviezen beter kunt negeren.
Nee, Cruijff heeft zelf half en omsamenhangend werk afgelevert en dat schuift hij op andersmans bordje.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 30, 2011 10:48 am

AD Sport schreef:Piet Keizer: Brevet van onvermogen ledenraad

Piet Keizer heeft geen goed woord over voor de ledenraad van Ajax, die zichzelf in zijn ogen een brevet van onvermogen heeft opgespeld.
'En dan heb ik het voornamelijk over de instelling en houding. De ledenraad heeft de rvc het besturen op alle mogelijke manieren onmogelijk gemaakt. Ze hebben eerst een commissie in het leven geroepen die de leden van de rvc heeft benoemd. Vier maanden later zeggen ze dan het vertrouwen op. Tussendoor durfde men tijdens vergaderingen van de ledenraad niets te roepen, maar was het gekonkel in de wandelgangen schering en inslag. Eigenlijk moest de rvc gewoon doen wat de ledenraad wilde. Ze hebben amper een kans gekregen', aldus de voormalige linksbuiten in het AD.

Hij vindt de ledenraad (73 procent van de aandelen) een veel te machtig orgaan. 'Voor de club zou het het beste zijn als er een partij zou komen die dertig procent van de aandelen overneemt. Dan heeft de ledenraad geen meerderheidsbelang meer', oppert Keizer, die het aanvankelijk eens was met de plannen van Cruijff.

'Maar hij is de grond onder zijn voeten kwijtgeraakt', stelde Keizer onlangs in Het Parool. 'Bij Ajax denken de mensen nu met hun kloten, niet met hun hoofd.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo nov 30, 2011 10:56 am

Ajaciedjuh schreef: 'Bij Ajax denken de mensen nu met hun kloten, niet met hun hoofd.'
Wat een niveau. :excited.gif:

Vindt Keizer het nou echt gek dat de RvC in grote lijnen de koers moet doorvoeren zoals die is besproken in de ledenraad en ongetwijfeld ook bij de talloze gesprekken die gevoerd zijn in het kader van de benoeming?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 30, 2011 11:07 am

Ajaciedjuh schreef:
AD Sport schreef:Piet Keizer: Brevet van onvermogen ledenraad

Piet Keizer heeft geen goed woord over voor de ledenraad van Ajax, die zichzelf in zijn ogen een brevet van onvermogen heeft opgespeld.
'En dan heb ik het voornamelijk over de instelling en houding. De ledenraad heeft de rvc het besturen op alle mogelijke manieren onmogelijk gemaakt. Ze hebben eerst een commissie in het leven geroepen die de leden van de rvc heeft benoemd. Vier maanden later zeggen ze dan het vertrouwen op. Tussendoor durfde men tijdens vergaderingen van de ledenraad niets te roepen, maar was het gekonkel in de wandelgangen schering en inslag. Eigenlijk moest de rvc gewoon doen wat de ledenraad wilde. Ze hebben amper een kans gekregen', aldus de voormalige linksbuiten in het AD.

Hij vindt de ledenraad (73 procent van de aandelen) een veel te machtig orgaan. 'Voor de club zou het het beste zijn als er een partij zou komen die dertig procent van de aandelen overneemt. Dan heeft de ledenraad geen meerderheidsbelang meer', oppert Keizer, die het aanvankelijk eens was met de plannen van Cruijff.

'Maar hij is de grond onder zijn voeten kwijtgeraakt', stelde Keizer onlangs in Het Parool. 'Bij Ajax denken de mensen nu met hun kloten, niet met hun hoofd.'
Ook Keizer zet dus vraagtekens bij de kennis en kunde van de ledenraad.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 30, 2011 11:24 am

Ik vind dit nog al wat. Keizer roept hier dus dat Ajax niet langer van de leden moet zijn, maar dat een partij de aandelen overneemt. Dan komen we dus in externe handen en mogen delta Lloyd en de andere partij (een rijke Rus?) beslissen over Ajax.

Ik vind dat Keizer helemaal de weg kwijt is.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo nov 30, 2011 11:32 am

Misschien wil Abramovic die aandelen wel kopen. :headbang.gif: :hypocrite.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 30, 2011 11:33 am

Peter schreef:Ik vind dit nog al wat. Keizer roept hier dus dat Ajax niet langer van de leden moet zijn, maar dat een partij de aandelen overneemt. Dan komen we dus in externe handen en mogen delta Lloyd en de andere partij (een rijke Rus?) beslissen over Ajax.

Nee, Keizer vind dat er meer balans moet zijn en dat er nu een stel incapabelen (niet allemaal natuurlijk) in de ledenraad zitten die over de toekomst van Ajax kunnen beslissen.
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » wo nov 30, 2011 11:40 am

Poeh, de hele club mag verkwanseld worden als Cruijff in ieder geval maar buiten de deur kan worden gehouden.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » wo nov 30, 2011 11:49 am

Hoe zit dat dan met die aandelen :confused.gif:

73% is van AFC AJAX maar wie dan van Ajax.
De club zelf.. of de leden.. of de bestuursleden.. of Coronel en van Os want die strijden zo hard voor Ajax dat je bijna zou gaan denken dat ze hart voor de zaak hebben :smallgrin.gif:
Vakkie 129

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 30, 2011 11:54 am

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Ik vind dit nog al wat. Keizer roept hier dus dat Ajax niet langer van de leden moet zijn, maar dat een partij de aandelen overneemt. Dan komen we dus in externe handen en mogen delta Lloyd en de andere partij (een rijke Rus?) beslissen over Ajax.

Nee, Keizer vind dat er meer balans moet zijn en dat er nu een stel incapabelen (niet allemaal natuurlijk) in de ledenraad zitten die over de toekomst van Ajax kunnen beslissen.
Nee, de capabelen hadden natuurlijk de RvC niet weggestuurd. :hypocrite.gif:

De schellen vallen me in ieder geval van de ogen. Een externe partij die 30% van de aandelen overneemt, zodat de leden van Ajax buitenspel staan. Dan weten we in ieder geval dat we geen voetbalclub meer zijn ook. Mocht het ooit gebeuren dat een consortio aan bedrijven (Delta LLoyd en dus een andere partij) het voor het zeggen krijgt bij Ajax, dan zien ze mij nooit weer. Keizer is helemaal de weg kwijt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo nov 30, 2011 12:26 pm

Gaat natuurlijk ook niet gebeuren, lijkt me.

Er zijn overigens wel meer mensen de weg kwijt in deze soap. Bedoel ik niet op dit forum, maar in z'n algemeenheid.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 30, 2011 12:51 pm

Uiteraard. Dat doet er namelijk niks aan af dat Cruijff er alweer een puinhoop van heeft gemaakt in zijn streven om Ajax het uithangbord van zijn 'filosofie' te maken, en dan bedoel ik niet zijn voetbalfilosofie.

De wijze waarop hij dat doet pleit ook tegen hem, hij klaagt enerzijds dat hij het contract niet heeft gezien. Op zich moet hij natuurlijk inzage krijgen, maar anderzijds laat hij wel vriendje en erkend Van Gaalhater Barend insinueren dat er een enorme afkoopsom in zou staan. De hersenloze kudde die zich schaamteloos laat opdrijven door de Telegraaf en andere propagandisten, vriendelijker kan ik het niet maken en menigeen hier mag zich best aangesproken voelen, is maar wat blij met het beeld van de geldwolf Van Gaal tegenover het Ajaxhart van Cruijff de Barcelonees met zijn experiment en Wim "3 ton per jaar voor mijn passie" Jonk.

Maar Van Gaal is natuurlijk degene die geld inlevert om bij Ajax te mogen werken. Niet alleen omdat hij elders veel meer kan krijgen, maar zelfs omdat hij het krijgt. Bayern betaalt hem per maand meer dan Ajax hem waarschijnlijk per jaar zou betalen. Ik ga er althans vanuit dat de RvC het salarishuis niet naar Jonk-normen heeft aangepast, en als Van Gaal het contract met Bayern laat ontbinden om zo snel mogelijk bij Ajax aan de slag te kunnen dan kost hem dat miljoenen. We weten inmiddels dat de kudde zo hersenloos is dat ze zelfs de onbezoldigde commissarissen ervan beschuldigen het voor het geld te doen, maar als je als Frits Barend een beetje journalistiek fatsoen in je donder hebt speel je niet op de allerdomsten in die kudde. Stel dan dat voor Van Gaal rancune tegen Cruijff een grotere drijfveer is dan ambitie met Ajax. Is ook nergens op gebaseerd en vals, maar het gaat tenminste niet rechtstreeks tegen de feiten in. Iets verzinnen, dat dan aan anderen vertellen, en vervolgens dat als gerucht presenteren waar je verslag van doet, het kan het Cruijff-kamp niet doorzichtig genoeg zijn, die zijn immers al bij de eerste de beste gelegenheid opgehouden met denken.

Ik ga er dan ook vanuit dat er niks van waar is, en ga deze lage insinuatie uit propagandadoeleinden dan ook niet vereren met een antwoord op de hypothetische vraag.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie