De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 1:37 pm

Luciano schreef:
Raymon schreef:
Luciano schreef: Oh ja als er een spoedvergadering is moet je maar veronderstellen dat Louis v Gaal misschien wordt aangenomen zonder enige aanwijzing? Je gedraai en gekonkel heeft wel iets weg van het gedrag van ten Have.
Waar zeg ik dat Cruijff zou moeten weten dat de vergadering over van gaal ging? Begrijpend lezen, ook niet het sterkste punt van Cruijff en co.
Zeg ik dat jij dat zegt dan? :excited.gif: Jij veronderstelt dat Cruijff erbij moest zijn omdat het een spoedvergadering was. Dat er een ontzettend belangrijke beslissing zou worden genomen daar was geen enkele aanwijzing voor. Het had best een dag later gekund. Gekunstelde constructies om Cruijff iets in zijn schoenen te kunnen schuiven zijn het.

Ehm, jij suggereert dat hierboven??
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:39 pm

Luciano schreef:
Ook al was hij via de video machine aanwezig het gaat om de manier waarop het wordt gespeeld.
En in dat 'spel' speelt het niet aanzetten van de video een rol...
Dat kun je net zo goed als een bewuste sabotage van een beslissingsproces zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:42 pm

jamie schreef:
Zeux schreef: Als een RvC echter een nieuwe directeur zoekt, gaat altijd een afvaardiging van de RvC spreken met de kandidaten. Die afvaardiging rapporteert en dan volgt er een besluit.
Ik geloof niet dat er een bedrijf van enige omvang is, waarbij de voltallige RvC de sollicitatiegesprekken voert.
Je weet heus wel dat het gewoon expres achter de rug van Cruijff is gegaan. Romer heeft het zelfs toegegeven.
Zucht.

Ten eerste gaat bovenstaande over Ling. En ten tweede heb ik dus al meermalen uitgelegd waarom ik begrijp dat Van Gaal in de voorfase zonder medeweten van Cruijff is gepolst. Alleen wordt daar niet inhoudelijk op gereageerd...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:43 pm

bryan schreef:
Ling is AD bij een club in Slowakije. 10 jaar lang waren ze in de hoogste divisie, nadat Ling eigenaar werd werden ze gedegradeerd en heeft ie 4 trainers in 2 jaar tijd gehad.
Daar kunnen meerdere redens voor zijn. Misschien kon hij zich wel goedkoop inkopen juist om dat het zo slecht met het team ging. Als ik vandaag VVV zou kopen dan is er ook een grote kans dat de club gegradeerd. Je kan natuurlijk niet alles is 1 jaar veranderen. Maar ja, weet ik veel. Misschien was het zijn schuld wel. Maar dat kan jij ook niet zeker over zijn.

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:45 pm

Zeux schreef: Zucht.
Ten eerste gaat bovenstaande over Ling. En ten tweede heb ik dus al meermalen uitgelegd waarom ik begrijp dat Van Gaal in de voorfase zonder medeweten van Cruijff is gepolst. Alleen wordt daar niet inhoudelijk op gereageerd...
Het werd niet tegen hem gezegd om dat ze precies al wisten wat er dan zou gebeuren. Iedere blinde idioot weet van tevoren al dat de pleuris zou uitbreken met deze sneaky actie van de RvD. Dus ik zal ook maar eens gaan zuchten.

bryan

Bericht door bryan » zo nov 20, 2011 1:45 pm

@jamie: Vier trainers in twee jaar tijd.

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:45 pm

Demosthenes schreef:Ongeacht welke stroming er wint, het is een Pyrrhusoverwinning:

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pyrrhusoverwinning
Een pyrrusoverwinning is een overwinning die zoveel inspanning kost dat het dezelfde uitwerking heeft als een nederlaag. Anders gezegd betekent het dat soms iets een overwinning kan lijken, terwijl het eigenlijk een verlies is; een "valse" overwinning. De uitdrukking is ontleend aan de veldslagen die Pyrrhus leverde tegen de Romeinen.
+1 (mee eens)

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:47 pm

jamie schreef:
Het werd niet tegen hem gezegd om dat ze precies al wisten wat er dan zou gebeuren. Iedere blinde idioot weet van tevoren al dat de pleuris zou uitbreken met deze sneaky actie van de RvD. Dus ik zal ook maar eens gaan zuchten.
Ja, natuurlijk wisten ze dat het (zeer) gevoelig was. Maar die confrontatie was wél gepland in de RvC-vergadering. Toen Cruijff daar niet verscheen, werd het de media.

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 1:47 pm

Luciano schreef:
Le T. schreef:
mattie schreef:Die Coronel zit zo vol van wraak tegen JC... Want JC heeft ervoor gezorgd dat Coronel eruit gaat.. Mag hij dan zulke beslissingen nemen? ook een regering welke demissionair is mag toch ook alleen lopende zaken behandelen... Laat Coronel lekker oprotten...
Het wegsturen van de RvC is dan ook geen lopende zaak, dus het zou onbehoorlijk zijn om daar in demissionaire status voor te ijveren. Dus het is alleen maar netjes van hem om daarin passief te zijn.

Daarnaast vind ik het nogal beschamend worden dat Coronel allerlei motieven in de schoenen geschoven wordt en er allerlei onwaarheden over hem worden verteld. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die man geheel gratis en voor niks en met grote inzet en meer zelfopoffering dan hij verwacht had datgene doet wat hij denkt dat het beste is voor Ajax? Dat je zelf denkt dat het slecht is voor Ajax wat hij doet wil natuurlijk niet zeggen dat zijn motieven niet deugen.
Vul voor Coronel de naam Cruijff in en je hebt precies hetzelfde verhaal. Oh nee dat is onmogelijk. Wat ben je toch een vermoeiend figuur :excited.gif:
Ik geloof niet dat Coronel liever voor Barcelona aan de slag is en Ajax daar ooit voor in de steek heeft gelaten. Ik geloof niet dat Coronel zuur reageerde op de CL-successen van Ajax, ik geloof dat Coronel wel bereikbaar wil zijn in het belang van Ajax en er wel zoveel mogelijk wil zijn, ik geloof niet dat hij zoveel mogelijk vriendjes bij Ajax probeert te stallen in ruil voor onvoorwaardelijke gehoorzaamheid, ik geloof ook niet Coronel eist dat hij gelijk krijgt maar dat hij bereid is te overleggen, ik geloof wel dat Coronel zich bereid heeft getoond daadwerkelijk voor Ajax aan de slag te gaan.

Het rare is dat het Ajaxhart en het echte Ajacied zijn geclaimd wordt door ex-Feijenoorders, ex-PSV-ers, Volendammers en Barcelonezen die als je heel nuchter kijkt wel heel veel tot nauwelijks iets voor Ajax betekend hebben, maar voor wie Ajax minstens zoveel betekend heeft en die nog nooit enige opoffering voor Ajax hebben gedaan, financieel of anderzins.

Ja, ik twijfel aan de drijfveer van Cruijff. Maar dat is verder niet zo relevant. Ook als Cruijff het uit pure clubliefde zou doen dan is het argument ertegen dat het zo destructief is. Niet meer dan logisch dat je de club daartegen wil beschermen als je Coronel bent en dat door hebt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:49 pm

Ze zijn inmiddels al ruim drie uur aan het lullen.
Zowel Telegraaf als Parool hebben nog niets. Wel knap dat er nog niets naar buiten komt...

Luciano

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:50 pm

Zeux schreef:
jamie schreef:
Ja, natuurlijk wisten ze dat het (zeer) gevoelig was. Maar die confrontatie was wél gepland in de RvC-vergadering. Toen Cruijff daar niet verscheen, werd het de media.
DIe confrontatie was NIET gepland. Als je weet dat iemand in Barcelona zit is dat geen confrontatie, ook niet via video. Als je zo'n achterbakse streek uithaalt wees dan in iedergeval nog zo heldhaftig om iemand het in zijn gezicht te vertellen. Blijkbaar is zelfs dat teveel moeite.

Denk dat ik maar even naar de MacDonalds ga voordat ik hier helemaal gek wordt :excited.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:51 pm

Luciano schreef:
DIe confrontatie was NIET gepland. Als je weet dat iemand in Barcelona zit is dat geen confrontatie, ook niet via video.
Cruijff zelf heeft bij P&W gezegd dat die video geen enkele belemmering is.

Eet smakelijk.

999

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 1:51 pm

jamie schreef:
999 schreef:
jamie schreef:
Dus jij hebt zijn achtergrond en CV bestudeerd? Jij weet dus precies allemaal wat hij goed (of slecht) heeft gedaan bij zijn club, welke cursussen hij gevolgd heeft, hoe zijn netwerk er uitziet etc etc.

Ik weet niet of Ling geschikt is. Maar als jij durft de stellen dat hij het zeker niet is dan baseer je dat niet op feitelijke informatie.
Kom vertel mij de positieve kanten van Ling ( welke cursussen hij heeft gedaan ect. ) .. Verder is dat mijn mening, en blijkbaar ben ik niet de enige.Daarbij is het natuurlijk wel gemakkelijk van jou kant om te roepen .. Ik weet niet of Ling geschikt is .. Daar kun je alle kanten mee uit ..
Ik zou het echt niet weten. Daarom hoor je mij ook niet zeggen dat hij wel of niet geschikt is. Vind je dat het wel normaal is om dingen te roepen over iemand zonder dat je echt de feiten heb?

Maar jou (en andere) hoor ik het wel zeggen dat hij ongeschikt is. En als ik dan vraag: Waarom? Hebben ze eigenlijk geen antwoord.
999 schreef:
Er komt toch helemaal niks binnen, geen persoonlijkheid, geen overwicht, een " dubieus " verleden.En zijn leerschool is een derde rangs clubje in een ontwikkelingsland op voetbal gebied .. om maar wat te noemen ..
Nou, ik heb wel degelijk aangegeven waarom ik vind dat Ling voor mij niet geschikt is.

Maar Jamie, haal JC ( en zijn gevolg ) eens effe weg, die doet effe niet mee ...

Maak dan een keuze tussen Ling of MVB of Van Gaal of Hiddink ..

Wie zou jij dan kiezen op basis van kwaliteit etc ? ... Op welke plaats zou dan Ling staan ...
Blij met de punten ...

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:51 pm

bryan schreef:@jamie: Vier trainers in twee jaar tijd.
Veel trainers, geef ik toe.. Ik denk dat we dat bij Ajax waarschijnlijk ook wel is gebeurt??

Trouwens, Ling is mede eigenaar daar. Hij is geen AD daar. Dus was de degradatie en het ontslag van de trainers zijn schuld? Ik weet het niet, jij wel?

999

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 1:52 pm

Zeux schreef:
Luciano schreef:
DIe confrontatie was NIET gepland. Als je weet dat iemand in Barcelona zit is dat geen confrontatie, ook niet via video.
Cruijff zelf heeft bij P&W gezegd dat die video geen enkele belemmering is.

Eet smakelijk.
Burrrrrrrrrrpppppppppp .. Al gebeurt :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 1:52 pm

jamie schreef:
bryan schreef:
Ling is AD bij een club in Slowakije. 10 jaar lang waren ze in de hoogste divisie, nadat Ling eigenaar werd werden ze gedegradeerd en heeft ie 4 trainers in 2 jaar tijd gehad.
Daar kunnen meerdere redens voor zijn. Misschien kon hij zich wel goedkoop inkopen juist om dat het zo slecht met het team ging. Als ik vandaag VVV zou kopen dan is er ook een grote kans dat de club gegradeerd. Je kan natuurlijk niet alles is 1 jaar veranderen. Maar ja, weet ik veel. Misschien was het zijn schuld wel. Maar dat kan jij ook niet zeker over zijn.
VVV is een grote club in een zeer ontwikkeld voetballand vergeleken met Trencin. Je zult toch ook vinden dat een vicevoorzitter van een provincieclubje met 4000 zitplaatsen in principe niet gekwalificeerd is om Ajax te gaan leiden. Dan zou hij in die hoedanigheid in ieder geval heel wat bijzonders moeten laten zien, met een degradatie en veel trainerswissels is dat absoluut niet het geval.

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 1:53 pm

De suggestie dat Ten Have achterbaks is en dat hij de confrontatie met Cruijff niet aandurfde is natuurlijk belachelijk. Ten Have wist dat hij op enig moment die confrontatie aan moest, tijdens de rvC vergadering van vorige week bijvoorbeeld. Er was een andere, heel legitieme reden voor Ten Have, zoals te lezen in de Volkskrant gisteren:
Ten Have schreef: "Van Gaal wilde alleen praten als hij ons kon leren kennen. Hij wilde geen ruchtbaarheid. Dat kon ik hem niet garanderen als Cruijff was aangehaakt. Iedereen kent de relatie tussen Cruijff en de Telegraaf. Dat pik ik niet, dat mensen zeggen: je had dit of dat moeten doen, en dat miskennen wat voor iedereen zichtbaar is. Voor iedereen is waarneembaar dat, op het moment dat Cruijff zich met van Basten ging bemoeien, De Telegraaf aan de gang is gegaan. Mijn opdracht is de belangen van Ajax behartigen. Eerst moest van Gaal een stap zetten in zijn hoofd. En die stap zette hij dinsdag laat. Toen zijn de andere commissarissen geinformeerd.
Een compleet begrijpelijk en legitiem verhaal dus.
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:55 pm

LucaS schreef:De suggestie dat Ten Have achterbaks is en dat hij de confrontatie met Cruijff niet aandurfde is natuurlijk belachelijk. Ten Have wist dat hij op enig moment die confrontatie aan moest, tijdens de rvC vergadering van vorige week bijvoorbeeld. Er was een andere, heel legitieme reden voor Ten Have, zoals te lezen in de Volkskrant gisteren:
Ten Have schreef: "Van Gaal wilde alleen praten als hij ons kon leren kennen. Hij wilde geen ruchtbaarheid. Dat kon ik hem niet garanderen als Cruijff was aangehaakt. Iedereen kent de relatie tussen Cruijff en de Telegraaf. Dat pik ik niet, dat mensen zeggen: je had dit of dat moeten doen, en dat miskennen wat voor iedereen zichtbaar is. Voor iedereen is waarneembaar dat, op het moment dat Cruijff zich met van Basten ging bemoeien, De Telegraaf aan de gang is gegaan. Mijn opdracht is de belangen van Ajax behartigen. Eerst moest van Gaal een stap zetten in zijn hoofd. En die stap zette hij dinsdag laat. Toen zijn de andere commissarissen geinformeerd.
Absoluut. Precies wat ik hier de hele tijd ook zeg.

jamie

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 1:55 pm

999 schreef:
Maar Jamie, haal JC ( en zijn gevolg ) eens effe weg, die doet effe niet mee ...

Wie zou jij dan kiezen op basis van kwaliteit etc ? ... Op welke plaats zou dan Ling staan ...
Hiddink 1
Van Gaal 2
Ling 3
Van Basten 4

Maar dat is dan op "gevoel". Kijk toen van Gaal coach werd van Ajax 1 dachten ook veel mensen: Wat is dat nou? Veel mensen hadden liever een ander gezien.Uiteindelijk werd hij 1 van de beste Ajax trainers ever.

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 20, 2011 1:56 pm

LucaS schreef:De suggestie dat Ten Have achterbaks is en dat hij de confrontatie met Cruijff niet aandurfde is natuurlijk belachelijk. Ten Have wist dat hij op enig moment die confrontatie aan moest, tijdens de rvC vergadering van vorige week bijvoorbeeld. Er was een andere, heel legitieme reden voor Ten Have, zoals te lezen in de Volkskrant gisteren:
Dat zou legitiem zijn als het om een voortraject ging, maar nu was alles al in kannen en kruiken. Je kunt het draaien zoals je wilt, maar het klopt natuurlijk gewoon niet.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 1:56 pm

jamie schreef: Uiteindelijk werd hij 1 van de beste Ajax trainers ever.
Maar van zijn voetbalvisie klopt geen kloot (volgens een deel van de AT-ers). Schiet mij maar lek.

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 1:57 pm

Het was helemaal niet in kannen en kruiken, die beslissing wordt genomen in een rvC vergadering. Waar Cruijff weer eens koos om niet bij te zijn, al dan niet via video.
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 20, 2011 1:57 pm

Zeux schreef:
jamie schreef: Uiteindelijk werd hij 1 van de beste Ajax trainers ever.
Maar van zijn voetbalvisie klopt geen kloot (volgens een deel van de AT-ers). Schiet mij maar lek.
Hoe vaak moet nog worden uitgelegd dat het om zijn visie op de JEUGDOPLEIDING gaat. Niemand betwist Van Gaals visie op seniorenniveau.

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 1:58 pm

jamie schreef:
999 schreef:

Hiddink 1
Van Gaal 2
Ling 3
Van Basten 4

Maar dat is dan op "gevoel". Kijk toen van Gaal coach werd van Ajax 1 dachten ook veel mensen: Wat is dat nou? Veel mensen hadden liever een ander gezien.Uiteindelijk werd hij 1 van de beste Ajax trainers ever.
Klopt, daarom is het ook belangrijk dat mensen hun verantwoordelijkheid serieus nemen en zich dus niet laten leiden door wat veel mensen willen zien maar door wat zij na al hun inzet en hard nadenen het beste achten voor Ajax.

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 20, 2011 1:58 pm

LucaS schreef:Het was helemaal niet in kannen en kruiken, die beslissing wordt genomen in een rvC vergadering. Waar Cruijff weer eens koos om niet bij te zijn, al dan niet via video.
Als in één vergadering kan worden besloten dat Van Gaal het wordt, dan is het contract (salaris, duur, etc) dus al rond. In kannen en kruiken, dus.
Laatst gewijzigd door Arthur op zo nov 20, 2011 1:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie