Ajax - Dinamo Zagreb 02-11-2011
Moderator: mods
Re: Ajax - Dinamo Zagreb 02-11-2011
2 prachtige aanvallen en goals. Veldspel zo-zo. Anita Ajax' zwakste.
Giacomo Puccini schreef:De twee grootste prutsers van het team binnen no time op geel getrakteerd, tekenend. Je kunt wachten op rood nu, ze kunnen het niveau simpelweg niet aan.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
Enoh 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Anita is geen linksback
Toffe stand dit.
Mijn schoonvader is op mijn kaartje, die geniet nu volop
Toffe stand dit.
Mijn schoonvader is op mijn kaartje, die geniet nu volop
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Werkelijk? Ik vind ze eigenlijk net zo matig als in Zagreb. Vlak en flets in de persoonlijke duels, weten soms niet waar ze moeten lopen en dekken, bar weinig druk op man en bal. Ajax mag vrij veel en profiteert daar graag en goed van.Ajaciedjuh schreef:Ik vind Zagreb overigens goed spelen.
Kan heel weinig op die plek met bal. En zonder bal merk je dat ie geen verdediger is.elliquido schreef:Anita is geen linksback
Wat is de gedachte achter de regelmatige positiewisseling door Toby en Vertonghen? Als er al een gedachte achter zit.

- Ajaciedjuh
Tot de 2-0 vond ik ze beter als Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Giacomo Puccini
Heeft wel een aardige trap he.Giacomo Puccini schreef:Siem is goed zeg!

Sulejmani moet die bal er natuurlijk inkoppen. Blijft een matige speler.
- Ajaciedjuh
En de assist van de 2-0 niet te vergeten!wimpey schreef:Heeft wel een aardige trap he.Giacomo Puccini schreef:Siem is goed zeg!![]()
Sulejmani moet die bal er natuurlijk inkoppen. Blijft een matige speler.

Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo nov 02, 2011 9:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
Genieten van dit Ajax. Jammer dat Van der Wiel de bal niet kreeg, was zijn tweede geworden.
Ajax!
Veldspel is prima. Veel beweging, variatie en soms verrassing (de twee goals).wimpey schreef:2 prachtige aanvallen en goals. Veldspel zo-zo. Anita Ajax' zwakste.
Valt nog wel mee / tegen. 'Technisch hart' van Ajax met Janssen / Eriksen / de Jong maakt het verschil, de extra klasse dus, niet het elftal.Giacomo Puccini schreef:Genieten van dit Ajax.
Vooral die assist van De Jong was super. Nog mooier dan die van Eriksen, vind ik.
Maar dat kan ook, omdat Zagreb pas ergens bij zijn eigen 16 er fel op zit, alhoewel ze dan ook nog zat fouten maken. Op het middenveld wordt vaak veel te ruim en te afwachtend door ze gedekt, worden de zones niet goed ingevuld enz. Dit gebeurde in Zagreb ook al. Voorin hebben ze wel een paar leuke aanvallers en die kunnen daarmee nog wat speldeprikjes uitdelen, maar voor de rest vind ik het een matig elftal. Kwaliteitsverschil met Ajax is best wel fors en Ajax laat dat zien ook. Jammer alleen dat Ajax niet wat meer het gaspedaal intrapt. Zodra ze dat doen, is het al vrij vlot bingo. Nou is de marge nog niet echt veilig.D_skilled schreef:Veldspel is prima. Veel beweging, variatie en soms verrassing (de twee goals).wimpey schreef:2 prachtige aanvallen en goals. Veldspel zo-zo. Anita Ajax' zwakste.
Zonder bal moet het beter. Geven teveel ruimte weg. Het is dat DZ een ballenploeg heeft. Niveau Graafschap ofzo. Alleen die nummer 8 kan echt goed voetballen...D_skilled schreef: Veldspel is prima. Veel beweging, variatie en soms verrassing (de twee goals).
FdB had voor aanvang van het seizoen een linksbenige verdediger moeten halen. We hebben hem op AT nog zó gewaarschuwd. Dat heeft Ajax al een zak met punten gekost dit seizoen. En het voorkomt dat je vanuit de opbouw snel kunt spelen, want Anita haalt op die plek het tempo eruit. Durft niet risicorijk en hard in te spelen.
Staat Toby weer LCV en Vertonghen op RCV net. Wat is dat toch voor een draai gedraai. Doen ze vanavond keer op keer. 

- Giacomo Puccini
Bizar slecht die enoh. Een opportunist pur sang, op zo'n cruciale positie in de as van het veld ben ik daar totaal geen fan van. Met zijn jagen en duelkracht voegt hij uiteraard wel iets toe aan dit Ajax, maar het moet toch niet zo lastig worden om voor die rol een betere te scouten...
Ajax!
- Giacomo Puccini
Spectaculaire loopactie van Siem en dito voorzetje, had er in gemogen hoor!
Ajax!
Wat een blind rund is die Sulejmani toch...
Echt exclusief in de diepte bruikbaar. Technisch zeer beperkt. Inzicht: 0.
Echt exclusief in de diepte bruikbaar. Technisch zeer beperkt. Inzicht: 0.
Laatst gewijzigd door wimpey op wo nov 02, 2011 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Slechte 2e helft tot dusver van Ajax.
Yep, slappies. Het ging kennelijk te gemakkelijk in de 1e helft. Terwijl Zagreb na de rust duidelijk met meer felheid naar voren speelt.Ajaciedjuh schreef:Slechte 2e helft tot dusver van Ajax.
- Ajaciedjuh

- Giacomo Puccini
Prachtige combinatie.
Maar ook hier geeft Zagreb weer te veel ruimte bij de rand 16. De Jong (?) mag daar frank en vrij aannemen en passen. Geen mens die hem wat doet.
Pffff, daar was Ajax toch in 2-3 passes uitgespeeld. Gelukkig kon de spits niks met de voorzet doen.
Maar ook hier geeft Zagreb weer te veel ruimte bij de rand 16. De Jong (?) mag daar frank en vrij aannemen en passen. Geen mens die hem wat doet.
Pffff, daar was Ajax toch in 2-3 passes uitgespeeld. Gelukkig kon de spits niks met de voorzet doen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo nov 02, 2011 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.