De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Le T.

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 9:51 am

joey schreef: Ruger Koopmans zegt in dezelfde krant dat Cruijff er niet over peinst om op te stappen.
Wat maakt dat voor verschil eigenlijk? Zich uitschrijven als commissaris hoeft hij niet want hij schijnt nog niet ingeschreven te staan, en voor de rest doet hij toch niks.
joey schreef: Lekker gemakkelijk om de naam van Jaap de Groot te lekken. Dan schieten de supporters collectief in een stress.
Dat zal wel meevallen. Dan hadden ze immers al veel eerder in de stress moeten schieten toen bleek dat een rioolkrant probeert invloed over Ajax te krijgen.
joey schreef:
Als Cruijff nou gewoon eens bereid was om iets voor Ajax te doen ipv alleen maar te lullen vanaf zijn berg...
Ik krijg sterk de indruk dat Cruijff de enige van de vijf is die iets van enige betekenis doet. Laten we Edgar Davids nemen. Heeft hij al iets bijgedragen? :confused.gif:
Hij probeert na een jaar van bestuurlijke verlamming een directeur benoemd te krijgen, wat voor idioot hij daar dan ook voor op het oog heeft in verband met Cruijffs wensen, het vinden en benoemen van een directeur is zijn voornaamste werk op dit moment. En ook dat van Cruijff. Maar Cruijff neemt weer geen enkele verantwoordelijkheid. Mag ik hem even citeren: "Dat is mijn probleem niet, ik ga nu lekker terug naar Barcelona."
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do okt 27, 2011 9:57 am

Demosthenes schreef:
Vind deze hele soap eigenlijk amusant, vermaak me er kostelijk mee.
Ware het niet dat het Ajax gaat; zou het over Feyenoord, PSV gaan, dan had ik het ook amusant gevonden.
Ja, dat was nog leuker geweest.
Demosthenes schreef:In de discussie wordt het uiterlijk van Vermeulen erbij gehaald, zoiets doen is een teken dat argumenten ontbreken.
Heb jij dan ook "goh, hoe zouden die mensen er zelf uitzien?" :drecul.gif:
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 27, 2011 10:03 am

AS schreef:Elf mensen hadden Cruijff-brief ontvangen

Elf mensen hadden de brief ontvangen die de RvC naar Johan Cruijff stuurde.

Alle leden van de RvC beschikten over de brief plus de vijf leden van de onderzoekscommissie en Pascale Vos van Ajax. Dat twittert Pim Overbeeke donderdagmorgen.

Wie o wie lekte er? Het gaat om Hein Blocks, Hennie Heirichs, Cees Van Euvelen, Cees Vervoorn, Keje Molenaar, Johan Cruijff, Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers, Paul Romer en Pascale Vos.
Leuk spelletje: wie is de mol!? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » do okt 27, 2011 10:04 am

WTF is Pascale Vos? :confused.gif:

De kapper van deze of gene? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 27, 2011 10:07 am

Coronel of Blind toch?
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 27, 2011 10:09 am

LucaS schreef:Coronel of Blind toch?
Nee joh, VD Boog natuurlijk!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 10:14 am

Ik denk de kapper van Ten Have. Man die grondig te werk gaat.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do okt 27, 2011 10:31 am

Ik ben het helemaal met Cruijff eens dat voetbal in de opleiding centraal moet komen te staan en dat de ontwikkeling van het individu (ver) boven het resultaat als team moet staan. Ook moet de lat omhoog.

Verder vind ik Cruijff maar vervelend en ook met zijn 'benoemingsbeleid' qua AD's (Ling/Van Basten/Hiddink) ben ik het niet eens. Ook blokkeert hij de komst van de andere Ajax grootheid: Louis van Gaal.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 27, 2011 10:31 am

joey schreef:WTF is Pascale Vos? :confused.gif:

De kapper van deze of gene? :smallgrin.gif:
Secretaresse bij Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 27, 2011 10:43 am

Ajaciedjuh schreef:
AS schreef:Elf mensen hadden Cruijff-brief ontvangen

Elf mensen hadden de brief ontvangen die de RvC naar Johan Cruijff stuurde.

Alle leden van de RvC beschikten over de brief plus de vijf leden van de onderzoekscommissie en Pascale Vos van Ajax. Dat twittert Pim Overbeeke donderdagmorgen.

Wie o wie lekte er? Het gaat om Hein Blocks, Hennie Heirichs, Cees Van Euvelen, Cees Vervoorn, Keje Molenaar, Johan Cruijff, Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers, Paul Romer en Pascale Vos.
Leuk spelletje: wie is de mol!? :666.gif:
Tja, wie heeft er belang bij?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 10:46 am

Haha wat een soap wordt het zeg (of was het eigenlijk al)... Het enige wat we nog kunnen doen is er 24 uur per dag camera's op zetten en in onze broek pissen van het lachen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 10:48 am

Door wie is die brief geschreven? Liet de RvC dit werk een keertje doen door Edgar Davids of is dit het beste wat de volgens velen enorm talentvolle, ervaren en bekwame bestuurder Ten Have uit zijn pen kan krijgen? Ik zou hier bij mijn directeur of onze commissarissen niet mee wegkomen...

...Dat we de namen van Ling en Jaap de Groot te zien krijgen is gek, maar zij zijn 'slechts als kandidaat naar voren geschoven'. Ik neem aan dat ze de job uiteindelijk nooit zouden krijgen. Mag hopen van niet in ieder geval. Maar welke "dwalende lichten" hebben bedacht dat Marco "het is wel een voordeel dat ik in Amsterdam kan blijven wonen" Van Basten de technisch directeur moet worden EN WEL ZO SNEL MOGELIJK!?!?!. Degenen die daarmee op de proppen zijn gekomen kunnen zich maar beter per direct terugtrekken uit de burelen van AFC Ajax N.V. Een hersenscan laten uitvoeren is ook niet overbodig als het aanstellen van Marco in je hoofd echt plan A is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 27, 2011 10:55 am

Duke schreef: Tja, wie heeft er belang bij?
Op de secretaresse na, allemaal. Gezien de manier dat het naar buiten is gekomen, is het meest waarschijnlijk dat het het 'niet-Cruijff kamp' is.

Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers, Paul Romer in ieder geval in het verdachtenbankje. Hoe staan Hein Blocks, Hennie Heirichs, Cees Van Euvelen, Cees Vervoorn erin?

Keje heeft ook een dubbele pet op. Uit zijn koker (in ieder geval met zijn goedkeuring) is de RvC aangesteld. Daar was hij direct bij betrokken. Volgens hem ging het ook allemaal goed zei hij afgelopen zondag nog tijdens Studio Ajax. Iemand die zo kan liegen is wat mij betreft verdachte nummer 1.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 27, 2011 10:58 am

Inderdaad, ook al gezien het feit dat de brief naar de NOS is gelekt, die meer richting 'niet-Cruijff kamp' hoort. Triest allemaal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do okt 27, 2011 11:00 am

Luciano schreef:Cruijff een deadline stellen hahaha. Goh, ze hadden zeker verwacht dat 'ie daaraan zou voldoen. Vervolgens voldoet hij er niet aan en wordt de brief gelekt naar de nog steeds gefrustreerde Arno Vermeulen. Wat een droeftoeters die RvC.
:headbang.gif: Right on...

Arno.. de mafketel van de NOS die het nooit zal nalaten te sneren naar J.C.
Zoveel wrok als die man nog heeft van de CL-periode van Johan...

't is een trieste soap en dat is het... :blackcat.gif:
Vakkie 129

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 27, 2011 11:03 am

Wie is Pim Overbeke? :confused.gif:

Zo'n brief gaat natuurlijk hard. Ik geloof er niks van dat bijvoorbeeld Van der Aat, Slop of Coronel deze niet onder ogen hebben gekregen.

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 27, 2011 11:04 am

Zoals al eerder gememoreerd wist ik al wat er speelde. Nog even voor de duidelijkheid: Jaap de Groot is absoluut GEEN kandidaat voor welke functie binnen Ajax dat ook. Iedereen binnen Ajax die dat dan ook verkondigd, is er alleen maar op uit om Johan zwart te maken.

Thom

Bericht door Thom » do okt 27, 2011 11:06 am

joey schreef:
Als Cruijff nou gewoon eens bereid was om iets voor Ajax te doen ipv alleen maar te lullen vanaf zijn berg...
Ik krijg sterk de indruk dat Cruijff de enige van de vijf is die iets van enige betekenis doet. Laten we Edgar Davids nemen. Heeft hij al iets bijgedragen? :confused.gif:

Cruijff wil niet opstappen, blijkbaar voelt hij zich nog voldoende gesteund door mensen binnen de club. In dat kader is het veelbetekenend dat de RVC het speelt via de pers.
Stemmingmakerij. Wij weten van helemaal niemand wat hij precies gedaan heeft. Noch van Edgar, noch van Ten Have, etc. Jammer dat je Edgar davids er nu uit pikt. Waarom?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 11:06 am

Cruijff schreef:Door wie is die brief geschreven? Liet de RvC dit werk een keertje doen door Edgar Davids of is dit het beste wat de volgens velen enorm talentvolle, ervaren en bekwame bestuurder Ten Have uit zijn pen kan krijgen? Ik zou hier bij mijn directeur of onze commissarissen niet mee wegkomen...
Heb jij op je werk ook zo'n commissaris als Cruijff? En zo ja, hoe gaat het met solliciteren?
...Dat we de namen van Ling en Jaap de Groot te zien krijgen is gek, maar zij zijn 'slechts als kandidaat naar voren geschoven'. Ik neem aan dat ze de job uiteindelijk nooit zouden krijgen. Mag hopen van niet in ieder geval. Maar welke "dwalende lichten" hebben bedacht dat Marco "het is wel een voordeel dat ik in Amsterdam kan blijven wonen" Van Basten de technisch directeur moet worden EN WEL ZO SNEL MOGELIJK!?!?!. Degenen die daarmee op de proppen zijn gekomen kunnen zich maar beter per direct terugtrekken uit de burelen van AFC Ajax N.V. Een hersenscan laten uitvoeren is ook niet overbodig als het aanstellen van Marco in je hoofd echt plan A is.
Dat lijkt mij ook, Cruijff leek het een goed idee, hij gebruikt het alleen om nog meer vriendjes en zijn rioolkrant binnen te krijgen. Dus laat die verplegers met de dwangbuis en de spuit maar komen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 11:06 am

Alexander schreef:Zoals al eerder gememoreerd wist ik al wat er speelde. Nog even voor de duidelijkheid: Jaap de Groot is absoluut GEEN kandidaat voor welke functie binnen Ajax dat ook. Iedereen binnen Ajax die dat dan ook verkondigd, is er alleen maar op uit om Johan zwart te maken.
Tja... sneu. Ongeachte bij welk kamp je hoort en of je Johan een enorme kwal vindt of juist een sympathieke weldoener. Denk dat iedereen het ermee eens zal zijn dat het Anti Cruijff Kamp op de meest kwalijke manier vuil spel speelt in deze zogenaamde Fluwelen Revolutie.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 27, 2011 11:07 am

Jöhnk schreef:Wie is Pim Overbeke? :confused.gif:
Journalist bij RTV-Noord Holland. Heeft tot voor kort ook Ajax Radio gedaan, live wedstrijdverslag in het stadion voor blinden en slechtzienden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thom

Bericht door Thom » do okt 27, 2011 11:08 am

joey schreef:Een correctie: Cruijff is géén medeformateur geweest van de RVC. De commissarissen zijn bij elkaar gezocht door een commissie onder leiding van Rob Been jr.

Verder laat ik het hierbij. Ik heb iets beters te doen.
oeps...toch niet meer zo zeker van je zaak?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 27, 2011 11:09 am

Ride schreef:
Luciano schreef:Cruijff een deadline stellen hahaha. Goh, ze hadden zeker verwacht dat 'ie daaraan zou voldoen. Vervolgens voldoet hij er niet aan en wordt de brief gelekt naar de nog steeds gefrustreerde Arno Vermeulen. Wat een droeftoeters die RvC.
:headbang.gif: Right on...
Stel je voor zeg, een deadline. Straks krijgen we nog een organisatie waarin mensen hun werk op tijd gedaan hebben.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 11:10 am

Cruijff schreef:Tja... sneu. Ongeachte bij welk kamp je hoort en of je Johan een enorme kwal vindt of juist een sympathieke weldoener. Denk dat iedereen het ermee eens zal zijn dat het Anti Cruijff Kamp op de meest kwalijke manier vuil spel speelt in deze zogenaamde Fluwelen Revolutie.
Dat Johan zelf altijd zijn mond dichthoudt in dit soort situaties, wat een zelfbeheersing zeg... Wat een gentleman. Over alle vuile streken van Michels zwijgt hij nog steeds en over de berg modder van Coronel en de gasten die nu weer een kamp hebben gevormd, zou je 6 bestsellers kunnen schrijven. Maar de man laat geen onvertogen uit zijn mond of pen komen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do okt 27, 2011 11:16 am

Alexander schreef:Zoals al eerder gememoreerd wist ik al wat er speelde. Nog even voor de duidelijkheid: Jaap de Groot is absoluut GEEN kandidaat voor welke functie binnen Ajax dat ook. Iedereen binnen Ajax die dat dan ook verkondigd, is er alleen maar op uit om Johan zwart te maken.
Kun je duiding geven welke kant het op gaat?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie