MLB
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: MLB
Je moet de MFY als Real Madrid zien Arthur, dankzij de TV-mark van NYC kopen ze alles wat los en vast zit en kunnen hun eigen talenten gewoon behouden daar waar andere hun home-grown verliezen juist aan een team als de MFY. Fuck them en ik hoop dat ze elke wedstrijd verliezen.Arthur schreef:Ik ben bepaald geen baseball expert, maar de 'haat' die jullie hier hebben voor de NYY komt op mij heel erg over als de 'haat' die de andere Eredivisieclubs hebben voor Ajax. Kortom, ik denk dat ik me als Ajaxsupporter juist het meest aangetrokken zou voelen tot 'dat verschrikkelijke team uit de Bronx'.
YNWA
- InnerHarbour
Boewhahahahahahaha alsof dat voorkomt, BoewhahahahahahahahahaArthur schreef:Dus de Yankees werden benadeeld de afgelopen wedstrijd?
YNWA
Hebben zij ook schulden zoals Real Madrid?InnerHarbour schreef:Je moet de MFY als Real Madrid zien Arthur, dankzij de TV-mark van NYC kopen ze alles wat los en vast zit en kunnen hun eigen talenten gewoon behouden daar waar andere hun home-grown verliezen juist aan een team als de MFY. Fuck them en ik hoop dat ze elke wedstrijd verliezen.Arthur schreef:Ik ben bepaald geen baseball expert, maar de 'haat' die jullie hier hebben voor de NYY komt op mij heel erg over als de 'haat' die de andere Eredivisieclubs hebben voor Ajax. Kortom, ik denk dat ik me als Ajaxsupporter juist het meest aangetrokken zou voelen tot 'dat verschrikkelijke team uit de Bronx'.
Want dat is waar ik met name problemen mee heb, dat ze spelers blijven kopen ook al hebben ze helemaal geen geld.
- InnerHarbour
Geen idee Forbes denk van niet maar aangezien er een speciale wet is in de vs voor dit soort zaken, ben even de naam kwijt, mogen de eigenaren hun boeken gesloten houden. Niemand kan met zekerheid zeggen welk team winst of verlies maakt
Buiten de Dodgers die door MLB zijn overgenomen. Daar is het een puinhoop en moet er aan alle kanten geld worden geleend om de salarissen te kunnen betalen.
Buiten de Dodgers die door MLB zijn overgenomen. Daar is het een puinhoop en moet er aan alle kanten geld worden geleend om de salarissen te kunnen betalen.
YNWA
Bij de Mets ook.InnerHarbour schreef:Buiten de Dodgers die door MLB zijn overgenomen. Daar is het een puinhoop en moet er aan alle kanten geld worden geleend om de salarissen te kunnen betalen.

Al heeft Wilpon wel een prima ruling gekregen in die Madoff-claim. Negen van de elf aanklachten sowieso al verworpen en Picard moet nu wel echt heel erg zijn best gaan doen om nog veel poen binnen te halen. Even geen zin om te googlen naar het precieze bedrag, maar ik begrijp dat hij nu vooral het risico loopt zo'n 85 miljoen te moeten betalen. Dat is iets anders dan 1 miljard...

Kunnen ze mooi Reyes kopen deze winter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nee, dat geloof ik niet.Arthur schreef:Dus de Yankees werden benadeeld de afgelopen wedstrijd? Heb je bij baseball ook een duidelijk thuisvoordeel in dat opzicht?
Ik begreep dat vooral CC last had van die krappe ump, omdat ie nogal graag buitenkantjes gooit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Aha, Zeux heeft nog niet geantwoord... Vergelijk het wmb met Ajax vs Fc Amsterdam of Lakers vs Clippers. De Yanks waren al een grote club toen de Mets nog moest worden opgericht (jaren '60) en dan is het lastig om er nog voorbij te raken. Daarnaast heeft de Yankees een landelijke uitstraling/markt, is dacht ik zelfs de meest bekende sportclub ter wereld. Spelen de Yankees in LA tegen de Angels dan zit het stadion voor de helft gevuld met Yankee fans.
Ja, dat klinkt logisch. Als de rijkdom van die club door middel van historie is opgebouwd vind ik dat een ander verhaal dan dat ze zich in de schulden steken om andere clubs leeg te kopen. Ik vind Real Madrid dus niet echt een goede vergelijking. Het klinkt meer als de manier waarop Ajax de rijkste club van Nederland is geworden (of in ieder geval de club met de hoogste omzet.)
- InnerHarbour
Niks door history de rijkdom opgebouwd ze zitten op de grootse tv markt met hun yes netwerk. Ze hebben een logo waarvan elke toerist denkt dat het het logo van NYC is. Toeristen gaan naar MFY stadion voor een dagje uit kan je nagaan een baseball organisatie die vinden dat ze in een stadion spelen brrrrrrrrrr
YNWA
Dubbel schreef:Aha, Zeux heeft nog niet geantwoord... Vergelijk het wmb met Ajax vs Fc Amsterdam of Lakers vs Clippers. De Yanks waren al een grote club toen de Mets nog moest worden opgericht (jaren '60) en dan is het lastig om er nog voorbij te raken. Daarnaast heeft de Yankees een landelijke uitstraling/markt, is dacht ik zelfs de meest bekende sportclub ter wereld. Spelen de Yankees in LA tegen de Angels dan zit het stadion voor de helft gevuld met Yankee fans.

Zeux had even iets anders te doen. :)
De Yanks hadden al Babe Ruth, Lou Gehrig, Mickey Mantle en Joe Dimaggio (met liefje) , voordat de Mets zelfs maar geboren waren. Véél meer historie dus. En Steinbrenner die miljoenen in de club pompte. Yankees was al een topmerk (met krachtig logo en tig World Series in de pocket) voordat Mets op gang kwamen.
Yankees hebben het aura van een 'winning team' en zoals dat altijd gaat is het easier to jump on that bandwagon.
Mets zijn wel meer de volksclub.
Hier wel een aardig stukje over de 'mood' tussen de twee teams (vanuit Mets-perspectief, vanzelfsprekend).
Nope.Jabu schreef:Is er geen salary cap in de MBL?
In 2011:
1. Yanks: 201,7 miljoen
2. Phillies: 173 miljoen
3. Boston: 161,4 miljoen
4. LA Angels: 139 miljoen
5. Chicago White Sox: 129,3 miljoen
6. Chicago Cubs: 125,5 miljoen
7. Mets: 120,1 miljoen
10. Detroit: 105,7 miljoen
11. St. Louis: 105,4 miljoen
13. Texas Rangers: 92,3 miljoen
17. Milwaukee Brewers: 85,5 miljoen
18. Baltimore O's: 85,3 miljoen
25. Arizona D'backs: 53,6 miljoen
29. Tampa Bay Rays: 41,9 miljoen
30. Kanses City: 36,1 milj.
(ploegen in cursief hebben play-offs gehaald. Texas heeft inmiddels Tampa Bay verslagen, TB haalde met de 41,9 milj payroll de playoffs ten koste van Boston met 161 milj op de payroll...)
- InnerHarbour
Leuk weetje
In 2002 was de MFY payroll 125 miljoen, twee jaar later 200 miljoen. Wat gebeurde er in 2002? The YES network werd opgericht. Tis een ordinaire koopclub die vroeger nog wel eens talenten voortbracht en door het overvloedige geld dat er ingepompt werd konden die behouden worden, tegenwoordig is het RM, kopen, kopen, kopen.Of the 32 pitchers starting in the playoffs:
- 12 were drafted by the team they now play for
- in the NL, each team drafted one of its starters
- only the Rays drafted all four of their playoff starters
- only the MFY drafted none of their playoff starters
- the Tigers and Rangers each drafted two of their starters
3 things I see here:
1) only a team with a farm system like the Rays can rely exclusively on the draft for starting pitching (though in their 1st WS appearance, three of their starters had been acquired by trade)
2) only a team like the MFY can win without drafting players (note: Nova was signed as an amateur)
3) the O's don't have a system like the Rays or the money of the MFY - they need to find more ways to acquire pitchers, like the other 6 teams in the playoffs
YNWA
Er is wel een soort salary cap maar het heet anders en is bepaald softer dan bij de NBA. Lakers betalen geloof ik 1 op 1 voor elke Dollar boven de cap.Jabu schreef:Is er geen salary cap in de MBL?
wikipedia schreef:Instead of a salary cap, Major League Baseball implements a luxury tax, an arrangement in which teams whose total payroll exceeds a certain figure (determined annually) are taxed on the excess amount. The tax is paid to the league, which then puts the money into its industry-growth fund.
A team that goes over the luxury tax cap for the first time in a five-year period pays a penalty of 22.5% of the amount they were over the cap, second-time violators pay a 30% penalty, and teams that exceed the limit three or more times pay a 40% penalty. The cap limit for 2010 is $170 million, and the cap for 2011 is $178 million.
Hoe zit het met de Yanks? Zal toch niet gebeuren dat ze het eerst laten lopen tegen TB om er vervolgens al in de DS uit te vliegen?Feest schreef:Onzin.
de NYY zijn een big league market team dat moet winnen. Prospects zijn leuk, maar (nog) geen kwaliteit.
Geen zin in weer een Phil Hughes. Orioles-nivootje is dat.
- InnerHarbour
Dat zou juist het mooiste zijn, de naaier die genaait wordt, ze liepen al te janken dat de strikzone voor die vetzak veel kleiner was dat voor Verlander, MFY eerste ronde eruit: Priceless.Dubbel schreef:Hoe zit het met de Yanks? Zal toch niet gebeuren dat ze het eerst laten lopen tegen TB om er vervolgens al in de DS uit te vliegen?

YNWA
Matchup is Fister-Nova.
In de eerste game ging dat overtuigend naar Nova. ERA in regular season was voor Fister echter wel fors lager dan bij Nova (al gaat de win-loss-record ruimschoots naar Nova).
Fister heeft niet zo'n fijne ERA tegen de Yankees: 6.00 (1-2, 18 innings). Nova heeft buiten Game 1 nauwelijks gegooid tegen Tigers.
Laatste drie games van regular season was Fister wel sterk: 3-0, ERA 0.47, 19 innings, 16 K's.
In de eerste game ging dat overtuigend naar Nova. ERA in regular season was voor Fister echter wel fors lager dan bij Nova (al gaat de win-loss-record ruimschoots naar Nova).
Fister heeft niet zo'n fijne ERA tegen de Yankees: 6.00 (1-2, 18 innings). Nova heeft buiten Game 1 nauwelijks gegooid tegen Tigers.
Laatste drie games van regular season was Fister wel sterk: 3-0, ERA 0.47, 19 innings, 16 K's.
Laatst gewijzigd door zeux op wo okt 05, 2011 10:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- InnerHarbour
Ja zo zie je maar wat een mazzel, wat ik al direct aankondigde, met die verregende wedstrijd het the Bronx scum hebben. Anders had Verlander morgen op de heuvel gestaan.
YNWA
- InnerHarbour
Weenie hoor. Texas gunnen we het evenmin en Detroit wordt het normaal gesproken niet. Wat mij betreft geen probleem als NY de titel pakt. Ben sowieso AL fan. En ze hebben natuurlijk wel veel poen en het is irritant dat ze de top free agents die ze willen hebben ook echt halen maar geld zegt niet alles. Arte Moreno heeft met de Angels 50 miljoen meer te besteden dan de Rangers en het budget van de Orioles is zelfs het dubbele van dat van de Rays. Fucking kneuzen zijn het gewoon. Hebben jullie het verhaal van Mike Napoli gevolgd? Lekker ingeschat van Reagins. Of de aankoop van Wells (.212) voor 85 miljoen? Ook lekker. En heavy hitter Kendry Morales, die na een jaar ineens opnieuw behandeld moet worden? Ouch! Maar ik dwaal af. Twee jonge werpers morgen, twijfel er eigenlijk niet aan dat de thuisploeg doorgaat,