Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arthur

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Arthur » do sep 15, 2011 7:35 pm

Le T. schreef:
Arthur schreef:Waar hadden we hem goed kunnen gebruiken dan? Je denkt toch niet echt dat hij op de vleugel inzetbaar is?
De Boer vond vorig jaar nog van wel.
En daarom is nu dus duidelijk dat hij dat niet kan.
Of in plaats van Bulyikin?
Het is toch een theoretische discussie, want het zal niet gebeuren, dan ook maar meteen bij het begin beginnen: Of in plaats van Sightorsson? Ik kan me van El Hamdaoui geen Europese wedstrijd herinneren waarin hij zich zo weinig liet zien als Sightorsson gisteren. Nou vind ik Sightorsson een prima speler, maar zijn rendement moet in wezen van de spelers om hem heen komen en daarvan komt het niet omdat ze daar niet goed genoeg voor zijn. Dan heb je meer aan een speler als El Hamdaoui op die plek.
Kom op, met El H in de spits ging het vorig jaar niks beter dan met Sigthorsson. (En dan bedoel ik sinds niet het hele systeem op hem en Suarez was afgestemd.)

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 16, 2011 5:09 pm

Arthur schreef:
Le T. schreef:
Arthur schreef:Waar hadden we hem goed kunnen gebruiken dan? Je denkt toch niet echt dat hij op de vleugel inzetbaar is?
De Boer vond vorig jaar nog van wel.
En daarom is nu dus duidelijk dat hij dat niet kan.
Hij heeft het maar één keer geprobeerd, dat kan natuurlijk niet als je een speler niet wil opgeven. Of het was een enorme tactische misser van De Boer, maar ja, waarom zou zijn inschatting dat El Hamdaoui niet als spits in het systeem past en De Jong, Dost, Sightorsson en Bulykin daar beter in zijn dan wel kloppen? Is dat wel gebaseerd op tactische overwegingen? Overigens is Dost ook alweer helemaal uit beeld, ook een misser?
Of in plaats van Bulyikin?
Het is toch een theoretische discussie, want het zal niet gebeuren, dan ook maar meteen bij het begin beginnen: Of in plaats van Sightorsson? Ik kan me van El Hamdaoui geen Europese wedstrijd herinneren waarin hij zich zo weinig liet zien als Sightorsson gisteren. Nou vind ik Sightorsson een prima speler, maar zijn rendement moet in wezen van de spelers om hem heen komen en daarvan komt het niet omdat ze daar niet goed genoeg voor zijn. Dan heb je meer aan een speler als El Hamdaoui op die plek.
Kom op, met El H in de spits ging het vorig jaar niks beter dan met Sigthorsson. (En dan bedoel ik sinds niet het hele systeem op hem en Suarez was afgestemd.)
Op Suarez was het afgestemd, niet op El Hamdaoui. Het is mij ook niet ontgaan dat het wat stroefjes ging onder De Boer, met de hele aanval was dat, niet alleen met hem. Maar dan hebben we het over een paar wedstrijden. De wil om het te laten werken heb ik bij De Boer nooit kunnen ontdekken, een middenveld met Janssen als controleur heeft al veel meer tijd gehad om ingespeeld te raken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 8:18 pm

EH heeft het vorig seizoen - onder FdB - o.a. tegen Excelsior, Groningen, Roda, NEC mogen proberen. Dat ging nergens over. Hij liep vooral anderen voor de voeten.

Suarez is klassen beter. Vele klassen. Verschil van dag en nacht. Luis is een van de beste aanvallers ter wereld. EH is een local hero.

Fregge

Bericht door Fregge » vr sep 16, 2011 10:47 pm

Maar ook Suárez is geen goede speler voor het Ajax systeem in mijn ogen. Zakte van de Ajacieden het meest door de mand in San Siro.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 16, 2011 10:52 pm

wimpey schreef:EH heeft het vorig seizoen - onder FdB - o.a. tegen Excelsior, Groningen, Roda, NEC mogen proberen. Dat ging nergens over. Hij liep vooral anderen voor de voeten.

Suarez is klassen beter. Vele klassen. Verschil van dag en nacht. Luis is een van de beste aanvallers ter wereld. EH is een local hero.
Dat is dan ook niet het punt. Ik vraag me alleen af of je tegen Lyon goed zit met een El Hamdaoui op de bank of met een Bulyikin. Nogmaals, theoretisch, want het gaat er nooit van komen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 17, 2011 1:28 am

Fregge schreef:Maar ook Suárez is geen goede speler voor het Ajax systeem in mijn ogen. Zakte van de Ajacieden het meest door de mand in San Siro.
Hij moest in San Siro sober spelen van FdB, zich aan bepaalde taken houden. Ook al was dat voor hem onwennig, het werkte wel en laat in de wedstrijd had hij zeker zijn waarde met 1 (of 2?) assists. De term "door de mand zakken" en "Ajacieden" in één zin gebruiken vind ik hier nogal wat. Robinho en Ronaldinho zakten door de mand, ze gingen er trouwens wel echt voor! Maar Greg en vooral Maarten waren gewoon niet te passeren.

Milan bracht ook nog ff Zlatan in, omdat ze het echt kut vonden dat ze in eigen huis te kijk werden gezet door een cluppie met 1/18e van hun financiële mogelijkheden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 17, 2011 1:29 am

Verder viel me nog op dat San Siro erg vol zat en dat het publiek niet boos werd op de thuisploeg. Sterker: de Milanesi keken oprecht verbaasd. Je zag iedereen op de tribune denken: TERING! Meestal spelen we tegen Juventus, Brescia, Lazio, Sampdoria en Udinese een stuk slechter dan vandaag, maar dan winnen we wel gewoon met 1-0. Misschien moeten we die Surinamer bij Ajax met rugnummer 11 maar ff kopen!"

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 17, 2011 7:11 am

Peter schreef: Dat is dan ook niet het punt. Ik vraag me alleen af of je tegen Lyon goed zit met een El Hamdaoui op de bank of met een Bulyikin. Nogmaals, theoretisch, want het gaat er nooit van komen.
Het ging me om het punt van Le T.: Ajax was wel afgesteld op Suarez en niet op EH. Dat lijkt me gezien het kwaliteitsverschil logisch.

EH wil sowieso niet op de bank zitten, Peter. Het is alles of niets voor hem. Wel nemen, niet geven.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 17, 2011 7:24 am

Suarez speelt in Liverpool 1, het gezwel in Ajax 2, 'nuf said.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » za sep 17, 2011 10:33 am

wimpey schreef:EH heeft het vorig seizoen - onder FdB - o.a. tegen Excelsior, Groningen, Roda, NEC mogen proberen. Dat ging nergens over. Hij liep vooral anderen voor de voeten.
En anderen liepen hem voor de voeten, en hij kreeg de bal niet wanneer dat een kans zou opleveren omdat Eriksen eerst nog even een stukje met de bal wilde lopen tot hij zich vast liep of een slap schot loste of De Jong ging proberen te laten zien dat hij eigenlijk een behendige doelpuntenmaker is. Voor een systeem waarin zoveel mogelijk getreuzeld moet worden rond de zestien en spelers omstebeurt op de goal afrennen om te scoren is hij inderdaad niet geschikt. Zoals toen de aanval stroef liep met hem, zo loopt nu het middenveld stroef met Janssen, zie het verschil in de poging het te laten werken. Overigens loopt de aanval nu ook niet heel soepel.
wimpey schreef:
Peter schreef: Dat is dan ook niet het punt. Ik vraag me alleen af of je tegen Lyon goed zit met een El Hamdaoui op de bank of met een Bulyikin. Nogmaals, theoretisch, want het gaat er nooit van komen.
Het ging me om het punt van Le T.: Ajax was wel afgesteld op Suarez en niet op EH. Dat lijkt me gezien het kwaliteitsverschil logisch.
Ik vond die rol die Suarez onder Jol kreeg niet zo heel logisch, het leverde veel op als hij zijn dag had, maar het kostte ook veel. Hij doet het goed in Liverpool, maar daar mag hij de bal niet zo vaak verkwanselen en dan zie je hem ook veel minder vaak gevaarlijk zijn. El Hamdaoui had te maken met een even egoistische als niet in vorm zijnde Suarez, en toch redde hij zich heel aardig. Onzin dus om te zeggen dat het hele elftal op hem afgestemd moet zijn, zoals jij deed.
EH wil sowieso niet op de bank zitten, Peter. Het is alles of niets voor hem. Wel nemen, niet geven.
Je eigen verzinsels weer, dat je argumenten uit je fantasie moet putten geeft de zwakte van je verhaal aan. Geen enkele speler wil graag op de bank zitten, El Hamdaoui zat keurig op de bank.
Cruijff schreef:Verder viel me nog op dat San Siro erg vol zat en dat het publiek niet boos werd op de thuisploeg. Sterker: de Milanesi keken oprecht verbaasd. Je zag iedereen op de tribune denken: TERING! Meestal spelen we tegen Juventus, Brescia, Lazio, Sampdoria en Udinese een stuk slechter dan vandaag, maar dan winnen we wel gewoon met 1-0. Misschien moeten we die Surinamer bij Ajax met rugnummer 11 maar ff kopen!"
Yeah right. Er stond niets meer op het spel en dan zijn Italianen niet bepaald op hun best. Eriksen speelt zelden goede wedstrijden, maar als je hem tussen de linies laat lopen kan hij lekker relaxed op zijn talent varen en vormt hij wel een probleem. Tactisch gewoon slecht voorbereid. En Zlatan moest nog ingebracht, dan weet je wel hoe serieus ze het nemen. Prima wedstrijd van Ajax verder, maar het zegt niet veel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

peter

Bericht door peter » za sep 17, 2011 10:37 am

wimpey schreef:

Uiteraard. Alleen als je naar de kwaliteiten kijkt, dan vind ik het lachwekkend om te stellen dat ene Bulyikin een betere aanvaller is. Die gozer kan er namelijk niet veel van.

Fregge

Bericht door Fregge » za sep 17, 2011 2:35 pm

Cruijff schreef:Hij moest in San Siro sober spelen van FdB, zich aan bepaalde taken houden. Ook al was dat voor hem onwennig, het werkte wel en laat in de wedstrijd had hij zeker zijn waarde met 1 (of 2?) assists. De term "door de mand zakken" en "Ajacieden" in één zin gebruiken vind ik hier nogal wat. Robinho en Ronaldinho zakten door de mand, ze gingen er trouwens wel echt voor! Maar Greg en vooral Maarten waren gewoon niet te passeren.
En dan nog was die de mindere aan de kant van Ajax. Want Suárez is toch veel beter met een vrije rol. Misschien was een centrale rol hem toen betere optie geweest. Overigens vond ik Suárez niet zo goed als men beweerde. De beste aanvaller had over de 250 doelpogingen in de Eredivisie nodig om er 35 te scoren. Rendement lag veel te laag in mijn ogen.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 17, 2011 4:40 pm

Peter schreef: Uiteraard. Alleen als je naar de kwaliteiten kijkt, dan vind ik het lachwekkend om te stellen dat ene Bulyikin een betere aanvaller is. Die gozer kan er namelijk niet veel van.
Natuurlijk is EH een veel betere aanvaller. Met een gebruiksaanwijzing. In het hebreeuws.

Bulykin voelt zich niet te groot voor een plek op de bank.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 19, 2011 5:29 pm

'Ajax probeert carrière El Hamdaoui om zeep te helpen'

AMSTERDAM - Het management van de bij Ajax op een zijspoor geraakte Mounir El Hamdaoui is woedend over de handelwijze van de club in deze zaak.

"Hier wordt moedwillig getracht een mooie carrière om zeep te helpen", aldus zaakwaarnemer Sigi Lens in het nieuwe magazine van NUsport. "Het is een grof schandaal."

De agent van de 27-jarige aanvaller verwijt met name hoofdtrainer Frank de Boer dubieus te handelen.

Onbetrouwbaar
Lens: "De Boer is niet eerlijk en onbetrouwbaar. Hij blijft maar herhalen hoe belangrijk Mounir voor Ajax is, maar hij voegt niet de daad bij het woord, want hij stuurt deze, naar eigen zeggen ‘goede, waardevolle speler’ wel naar het tweede elftal."

"Laat hij nou gewoon zeggen dat hij Mounir niet mag, dat deze jongen niet om sportieve, maar om persoonlijke redenen is teruggezet naar Jong Ajax. Dan ben je tenminste een flinke vent."

Doorzichtig
Lens vindt dat Ajax en De Boer een wel erg doorzichtig spelletje spelen. "Hem inschrijven voor de Champions League, blijven roepen hoe goed Mounir niet is, allemaal schijnbewegingen met maar één doel: zijn marktwaarde hoog houden, zodat Ajax bij een eventuele transfer nog flink aan hem kon verdienen."

"Dus eerst een speler de stront induwen om vervolgens wel doodleuk vier miljoen euro te vragen aan geïnteresseerde clubs. Maar toen de transfermarkt sloot, was De Boer er als eerste bij om te verkondigen dat Mounir voor hem een gesloten boek was. Dat hij alleen selectiespelers in de kleedkamer wilde hebben. Hoe diep kan een club zinken? Het is schandalig."
Bron: nu.nl
Op naar de vierde ster!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma sep 19, 2011 5:32 pm

Dit zegt meer over El H. c.s. dan over Frank de Boer.

peter

Bericht door peter » ma sep 19, 2011 6:19 pm

Hij heeft wel een punt vind ik. Ajax heeft gegokt en verloren. Als je het niet ziet zitten in EH en je kan niet met hem werken, dan snijd je jezelf in de vingers door een stevige transfersom te vragen. Als hij een gesloten boek is, dan moet je daar een oplossing voor vinden en water bij de wijn doen. Waarom? Omdat je niet wil dat een dergelijke speler het imago van Ajax bezoedelt en omdat hij van geen enkele waarde is (lees: hij kost je bakken met geld).

Khraa

Bericht door Khraa » ma sep 19, 2011 6:20 pm

El Hamdaoui snijdt zichzelf ook in de vingers. Als je niet meer bij een club wil spelen, dan moet je niet te kieskeurig zijn als een andere club je wil hebben.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 19, 2011 6:21 pm

Ik denk dat El H. ook gegokt en verloren heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter

Bericht door peter » ma sep 19, 2011 6:25 pm

Khraa schreef:El Hamdaoui snijdt zichzelf ook in de vingers. Als je niet meer bij een club wil spelen, dan moet je niet te kieskeurig zijn als een andere club je wil hebben.
Eens. De vraag is alleen of er een club concreet was voor 4 mln.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 19, 2011 6:30 pm

Volgens Ajax en journalisten wel, maar kwam El H. er zelf niet uit (sterker nog hij wilde een aandeel in de transfersom). Als dit waar is, dan heeft hij gewoon zijn hand overspeeld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter

Bericht door peter » ma sep 19, 2011 6:34 pm

Ajax heeft altijd gezegd dat er nul komma nul concrete interesse voor El Hamdaoui is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 19, 2011 6:39 pm

Peter schreef:Ajax heeft altijd gezegd dat er nul komma nul concrete interesse voor El Hamdaoui is.
Nee hoor, de laatste dag waren er 3 concreet.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 19, 2011 6:44 pm

Ajaciedjuh schreef:
Peter schreef:Ajax heeft altijd gezegd dat er nul komma nul concrete interesse voor El Hamdaoui is.
Nee hoor, de laatste dag waren er 3 concreet.

Maar was de prijs toen niet gezakt? :confused.gif:

Uiteindelijk bepaalt Ajax niet waar hij gaat voetballen. Zo werkt dat niet. Wie op dit forum zou in een land gaan werken waar hij niet wilde werken alleen om zijn voormalige werkgever te plezieren (een werkgever met wie hij ruzie had bovendien)?
Laatst gewijzigd door joey op ma sep 19, 2011 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 19, 2011 6:47 pm

Van 5 naar 4 volgens de geruchten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 19, 2011 6:50 pm

Nu is hij geen rode rotcent meer waard want hij speelt niet.

Ik had hem gedumpt, dan maar voor iets minder.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie