De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Rooie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » vr sep 16, 2011 8:45 pm

wimpey schreef:
Benji schreef: Ten Have lijkt zich er tot nu toe prima doorheen te slaan.
Over een jaar of 10 schrijft ie een biografie omtrent al z'n avonturen met Cruijff.

Ik zou er het bijltje al bij neergegooid hebben. Denk je dat je die man eindelijk aan z'n verstand hebt gepeuterd dat die Ling niet de juiste persoon is, neemt ie 'm mee naar een vergadering - om op proletische wijze z'n medebestuurders voor het blok te zetten en om tekst en uitleg te vragen.

Dan denk je als serieus bestuurder toch dat je bij Banana Split terecht bent gekomen?! Echt, die Ten Have zal gedacht hebben dat Ralph Inbar over 5 minuten binnen komt.
Ja, wat dat betreft was ik er graag bij geweest, moet bijzonder geweest zijn.

We kunnen er overigens om lachen, maar ondertussen is er wel een onoverbrugbaar gat geslagen binnen de RvC. De lijmpoging in Barcelona leek succesvol, scheur leek hersteld, maar nu lijkt er een breuk te zijn. Kampenstrijd zal weer in alle hevigheid losbarsten. Benieuwd wanneer Louis ten tonele verschijnt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 16, 2011 10:55 pm

In die zin kan ik alleen maar roepen dat Ten Have een capabele vent is. Derksen kent de beste man waarschijnlijk niet eens. Logisch ook, want er zit nogal wat niveauverschil tussen beide heren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 11:32 pm

Klopt. Derksen bezit beduidend veel humor, heeft een tikkie meer relativeringsvermogen en behoorlijk wat meer pokken en mazelen op zijn gezicht verzameld gedurende zijn carrière.

999

Bericht door 999 » za sep 17, 2011 12:02 am

Als er 1 persoon is die last heeft van het korte termijn geheugen dan is het dieje snor wel ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za sep 17, 2011 12:13 am

Iemand die verhaal komt halen over een afwijzing laat duidelijk zien niet geschikt te zijn voor de functie waarvoor hij is afgewezen. Een grotere diskwalificatie kan niet worden gegeven.

Iemand die "met een ander komt" om verhaal te halen is zielig. Die ander (JC) snapt het niet, wie neemt hem, in dit geval, dat kwalijk? Een begenadigd voetballer, die al jaren de weg kwijt is, alleen hij ziet dat niet, je hoort het alleen maar.

Jaren heb ik genoten van de voetballer JC, thuiswedstrijden (De Meer niet uitverkocht!), af en toe een uitwedstrijd, maar JC heeft de ontwikkelingen in voetbal/sport gemist, hij beseft dat niet als hij begint over iets als "Ajax heeft al jaren geen spitsen meer opgeleid", dat is verkeerd, alsof Ajax dat niet zou willen, alsof alleen hij dat met zijn "zestiger jaren-manier" wel kan! Is de schade die JC Ajax toebrengt te verzekeren?

Derksen
De kracht van de boodschap is de herhaling. Wanneer je maar vaak genoeg hetzelfde roeptoetert, wordt het 'waar'. Zie Wilders, zie Marijnissen. Populisme, spierballentaal en anti-establishment doen het goed. Spreekt het klootjesvolk aan.
Helemaal mee eens; het klootjesvolk kijkt ook naar zijn programma's, leest zijn blad; Derksen denkt alleen aan verkoopcijfers. Kijken de Ajacieden niet meer, einde van het programma.
Onder die noemer schaar ik Derksen ook. En Hugo Borst. Vraag ze niet wat inhoudelijks over het spel, want dat snappen ze niet. Hun programma's gaan ook niet over voetbal. Wel over roddel en achterklap omtrent personen die binnen de voetballerij werkzaam zijn.
Die programma's gaan over henzelf, daarom zitten ze daar. Ze hebben vroeger waarschijnlijk veel wedstrijden gezien (Derksen kijkt nu alleen nog maar tv en komt af en toe in de kuip) maar het "narcisme" heeft de (mogelijke) kenner verslagen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 17, 2011 12:25 am

999 schreef:Als er 1 persoon is die last heeft van het korte termijn geheugen dan is het dieje snor wel ..
In zijn boeken en columns gaat hij juist vaak terug naar de jaren 50 of 60, hij heeft extreem veel data in zijn koppie zitten en de gekste anekdotes meegemaakt met o.a. Cor Coster. En dat multimiljonairs Ruud Krol en Johan Cruijff elkaar in 1977 wild van enthousiasme erop attenderen dat de begonia's in de aanbieding zijn... heerlijke feitjes zijn dat!
Demosthenes schreef: Die programma's gaan over henzelf, daarom zitten ze daar. Ze hebben vroeger waarschijnlijk veel wedstrijden gezien (Derksen kijkt nu alleen nog maar tv en komt af en toe in de kuip) maar het "narcisme" heeft de (mogelijke) kenner verslagen.
Ze doen inderdaad wel een beetje wat JD Mart Smeets verwijt: het acteren van een personality. Maar ze hebben wel een functie met hun scherpe toon. Het lijkt vaak goedkoop scoren, maar ze stellen tenminste nog eens issues aan de kaak. Die koffietafel bij Jack van Gelder is tenenkrommend saai. Voorheen was het altijd Ajax dat bijna alle wind ving van deze programma's, maar nu hadden ze telkens lekkere munitie om op Mario Been en de spelersgroep van Fey te blijven schieten (ook gisteravond weer) en PSV is al jaren lekker aan de beurt. Manolevje was (eer)gister weer fantastisch en telkens Fredje Rutten een beetje pesten. Het leuke is dat ze in het gemoedelijke Eindhoven dan best balen maar heel eigenwijs het omgekeerde doen van wat een Van der Gijp & co adviseren. Maar het steekt enorm want Rutten en Tiny (zo zou ik m'n zoon niet snel noemen) Sanders weten ook wel dat het niet voor niets is dat VI ze lekker afzeikt.

Om terug op Johan numero uno te komen: wel echt jammer dat hij nooit meer ergens op de Nederlandse tv echt puur over voetbal praat. Hij kan Genee & co makkelijk hebben en zijn analyses voor de NOS waren ook razend interessant. In de CL is het nu trouwens wel een farce dat er 14 minuten reclame en 1,15 minuut analyse in de rust uit je buis komt, maar Cruijff die zowel vooraf als achteraf even vertelt wat bepaalde ploegen structureel fout doen of wat voor cruciale beslissingsmomenten er deze wedstrijd even de uitslag zullen gaan bepalen was toch altijd top televisie!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za sep 17, 2011 6:01 am

Ach, kijk eens aan... het web van leugens wordt weer gespannen de door Cruijff Pravda...

De nieuwe machtshebbers bij Ajax hebben nooit met Johan Cruijff en de oud-voetballers willen samenwerken, maar hebben de legendarische nummer gebruikt om over zijn rug in hun positie te komen. Een poging om enkele statuten te wijzigen - waardoor de nieuwe RvC bijna losgekoppeld zou worden van de vereniging - werd afgelopen maandag door de leden voorkomen. Dat meldt De Telegraaf.

KLM-topman Leo van Wijk sprong tijdens de vergadering in de bres, waardoor in de officiële documenten de bepaling werd opgenomen dat de Bestuursraad - de opvolger van de ledenraad - de RvC benoemd.

Geen macht voetballers
Voormalig voorzitter John Jaakke was één van de personen die een slecht voorgevoel had bij de voorgestelde statutenwijzigingen en schreef de leden een bezorgde brief. 'Eérst moeten de voetballers het voor het zeggen krijgen in de ledenraad. De inkt is nog niet droog of de ledenraad wordt opgeheven. Krijgen de voetballers nu de meerderheid in de bestuursraad? Vast niet.'

Wantrouwen
Volgens het dagblad verscheen Cruijff wegens het gegroeide wantrouwen in de nieuwe RvC, de dag na de vergadering niet alleen, maar met Tscheu La Ling, Dennis Bergkamp en Wim Jonk bij de Arena.

Aan het lijntje gehouden
Voor het afwijzen van Ling als nieuwe technisch directeur kreeg Cruijff van bestuursvoorzitter Steven ten Have maanden niet meer dan de argumentatie 'geen goed gevoel'. Pas na lang aandringen van Cruijff volgde een gesprek met Ling. Laatstgenoemde moest in een enkele officiële documenten afstand te doen van zijn belangen bij AS Trencin. Nadat hij 5000 euro aan advocaatkosten had gemaakt en wekenlang geen ontvangstbevestiging had gekregen van Ten Have, vertelde de voorzitter Cruijff dat hij 'het hoofdstuk Ling allang had gesloten'.

Van Duivenbode afgeserveerd
Cruijffs scepsis over de nieuwe machtshebbers groeide toen hij vroeg waarom de voetballers in de minderheid zijn in de nieuwe RvC en waarom Theo van Duivenbode niet is benaderd. De oud-verdediger zou als 65-plusser te oud zijn geweest. Volgens De Telegraaf zijn er echter buiten Cruijff om wel gesprekken gevoerd met Van Duivenbode, maar heeft deze - net als Ling - daarna niets meer gehoord.

Overmars
Ook kwam Cruijff ter ore dat de mededeling van Rob Been jr. in mei van dit jaar namens de benoemingscommissie - Tscheu La Ling en Marc Overmars zouden hebben afgezien van het directeurschap - niet klopte. Het duo bleek nooit te zijn benaderd door Ajax.

Pijnlijke confrontatie
Tijdens de vergadering confronteerde Cruijff preses Ten Have en mede-commissaris Edgar Davids met bovengenoemde feiten en dat zij gezegd zouden hebben dat ook Bergkamp en Jonk het niet in Ling zouden zien zitten. Dit zou zo pijnlijk zijn geweest voor Davids dat hij van slag raakte. Even later verliet de oud-international boos de vergadering.
(Redactie Telecruijff)

Dus die achterbakse RvC leden worden benaderd, een selectie die in samenspraak met Cruijff en zijn lakeijen heeft plaatsgevonden, en weten dan over de rug van de Messias in de RvC te komen? Nou weet ik wel dat hier in Holland, de Telegraaf zoiets is als de Weekend en Story, maar zelfs daar er wordt niet zo flagrante onzin geschreven.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 17, 2011 7:16 am

En hoe weet jij dat het niet zo gegaan is Sam, hoe weet jij dat dit leugens zijn?
YNWA

999

Bericht door 999 » za sep 17, 2011 7:24 am

Cruijff schreef:
999 schreef:Als er 1 persoon is die last heeft van het korte termijn geheugen dan is het dieje snor wel ..
In zijn boeken en columns gaat hij juist vaak terug naar de jaren 50 of 60, hij heeft extreem veel data in zijn koppie zitten en de gekste anekdotes meegemaakt met o.a. Cor Coster. En dat multimiljonairs Ruud Krol en Johan Cruijff elkaar in 1977 wild van enthousiasme erop attenderen dat de begonia's in de aanbieding zijn... heerlijke feitjes zijn dat!
Schei toch uit man, in 90% van zijn column speelt ie puur op de man, meestal ook nog eens met dingetjes die niks met voetbal te maken hebben.Derksen is de enige in Nederland die in vier uitzendingen van V.I. over iets of iemand vier verschillende stellingen/beweringen mag hebben en er nog mee wegkomt ook.Al is het Genee die af en toe hem daar op wijst.En dan bijna altijd dezelfde tirade over zich heen krijgt.

Het zou een voetbalprogramma zijn dat V.I. maar 99% van de tijd is het onderbroekenlol, soms op het banale af.En bij gebrek aan personen/kenners die er blijkbaar al een hele tijd geen zin meer in hebben om eerst door hem te kakken te worden gezet, dan uitgenodigd te worden, en men is nog niet koud uit de V.I. studio of men wordt weer te kakken gezet krijg je nu personen zoals Schelvis, Bos of een of andere komiek ...
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » za sep 17, 2011 8:27 am

Gisteren was het weer zo duidelijk, hij spreekt kwaad over Davids als commisaris 'met zijn verleden' en aan het eind zegt hij over een ander doodleulk dat je mensen niet iets jaren moet nadragen. De man is verward en kritiekloos pro-Cruijff. En dat geleuter over mensen die Open universiteit gedaan hebben en dan iets met voetbal willen, een oud wijf dat saaie plaatjesw afdraait. De man is, kort en goed, mislukt.
En Johan? Ach ja, het is zoals ik in het begin al zei: hij wil helemaal niet. Laten we Johan de speler en Johan de trainer in ons hart opsluiten en dexe Johan heel, heel gauw vergeten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

LucaS

Bericht door LucaS » za sep 17, 2011 8:50 am

Walgelijk die Cruijff propaganda van Derksen en de Groot. Ik begin echt een grote hekel aan die man te krijgen. Treurig.
I think I lost my fucking headache

M..

Bericht door M.. » za sep 17, 2011 9:03 am

Niet liegen Lucas, je hád al een grote hekel aan die man.

LucaS

Bericht door LucaS » za sep 17, 2011 9:12 am

Dat valt wel mee, het laatste half jaar a jaar heeft dat vele malen verergerd.

Thom

Bericht door Thom » za sep 17, 2011 9:17 am

de Groot of derksen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

M..

Bericht door M.. » za sep 17, 2011 9:17 am

Ik kan me niet anders herinneren dan dat je hier je hekel aan Cruijff neersabelt (of eigenlijk je hekel aan iedereen die niet je favoriet is). Maakt niet uit, je hoeft niet iedereen te mogen, doe ik ook niet.

LucaS

Bericht door LucaS » za sep 17, 2011 9:20 am

Misschien heb je wel gelijk, M. Ik erger me al sinds jaar en dag aan de manier waarop Cruijff onze club benadert en vriendjes promoot. Daar is het laatste jaar ook een afkeer van de persoon Cruijff bij gekomen. Maar wellicht heb ik dat altijd al gehad (hoewel, toen hij speler en trainer bij onze club was, had ik het zeker niet)

Le T.

Bericht door Le T. » za sep 17, 2011 10:01 am

LucaS schreef:Misschien heb je wel gelijk, M. Ik erger me al sinds jaar en dag aan de manier waarop Cruijff onze club benadert en vriendjes promoot. Daar is het laatste jaar ook een afkeer van de persoon Cruijff bij gekomen. Maar wellicht heb ik dat altijd al gehad (hoewel, toen hij speler en trainer bij onze club was, had ik het zeker niet)
Hoezeer ik het spoor van vernieling dat hij met zijn simplistische opvattingen keer op keer door onze club trekt ook verafschuw, een afkeer van de persoon krijg ik er toch niet van.

In wezen is het namelijk een rebel, een buitenbeentje, een excentriekeling, een eigenzinnig figuur, een uitdager, een branieschopper. Daar hou ik van. Maar een rebel zonder weerstand en met discipelen en een kudde gelovigen met het verstand op nul klopt niet, dan zijn de verhoudingen zoek. Dat is als een vliegtuig zonder lucht, in een vacuum met extra motoren: Het gaat keihard maar het is oncontroleerbaar, een ongeleid projectiel, gaat dwars door alles heen en zal uiteindelijk crashen en een enorme ravage aanrichten. Het probleem zijn dan ook zijn volgelingen, en die verafgoding heeft natuurlijk ook weer mede zijn karakter gevormd. Hij krijgt in ieder geval al 15 jaar nauwelijks weerstand, geen tegenspraak, daar kan hij dus ook niet mee omgaan en zijn ideeen zijn daardoor ook helemaal losgeslagen van de realiteit. Normale mensen krijgen aldoor reality checks van hun omgeving, orakels, goeroes, afgoden en alleenheersers niet en dan raken ze de weg kwijt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

bryan

Bericht door bryan » za sep 17, 2011 11:04 am

Dat is het ook, al sinds hij 17 jaar is of zo wordt ie bij iedereen op de handen gedragen. Dat zal dan ook psychologische gevolgen hebben denk ik soms. Al bijna 50 jaar wordt ie in Amsterdam en Barcelona als god behandeld. Ik bedoel, kijk maar wat dat met Maradona heeft gedaan.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za sep 17, 2011 1:18 pm

Sam schreef:Ach, kijk eens aan... het web van leugens wordt weer gespannen de door Cruijff Pravda...

De nieuwe machtshebbers bij Ajax hebben nooit met Johan Cruijff en de oud-voetballers willen samenwerken, maar hebben de legendarische nummer gebruikt om over zijn rug in hun positie te komen. Een poging om enkele statuten te wijzigen - waardoor de nieuwe RvC bijna losgekoppeld zou worden van de vereniging - werd afgelopen maandag door de leden voorkomen. Dat meldt De Telegraaf.

KLM-topman Leo van Wijk sprong tijdens de vergadering in de bres, waardoor in de officiële documenten de bepaling werd opgenomen dat de Bestuursraad - de opvolger van de ledenraad - de RvC benoemd.

Geen macht voetballers
Voormalig voorzitter John Jaakke was één van de personen die een slecht voorgevoel had bij de voorgestelde statutenwijzigingen en schreef de leden een bezorgde brief. 'Eérst moeten de voetballers het voor het zeggen krijgen in de ledenraad. De inkt is nog niet droog of de ledenraad wordt opgeheven. Krijgen de voetballers nu de meerderheid in de bestuursraad? Vast niet.'

Wantrouwen
Volgens het dagblad verscheen Cruijff wegens het gegroeide wantrouwen in de nieuwe RvC, de dag na de vergadering niet alleen, maar met Tscheu La Ling, Dennis Bergkamp en Wim Jonk bij de Arena.

Aan het lijntje gehouden
Voor het afwijzen van Ling als nieuwe technisch directeur kreeg Cruijff van bestuursvoorzitter Steven ten Have maanden niet meer dan de argumentatie 'geen goed gevoel'. Pas na lang aandringen van Cruijff volgde een gesprek met Ling. Laatstgenoemde moest in een enkele officiële documenten afstand te doen van zijn belangen bij AS Trencin. Nadat hij 5000 euro aan advocaatkosten had gemaakt en wekenlang geen ontvangstbevestiging had gekregen van Ten Have, vertelde de voorzitter Cruijff dat hij 'het hoofdstuk Ling allang had gesloten'.

Cruijffs scepsis over de nieuwe machtshebbers groeide toen hij vroeg waarom de voetballers in de minderheid zijn in de nieuwe RvC en waarom Theo van Duivenbode niet is benaderd. De oud-verdediger zou als 65-plusser te oud zijn geweest. Volgens De Telegraaf zijn er echter buiten Cruijff om wel gesprekken gevoerd met Van Duivenbode, maar heeft deze - net als Ling - daarna niets meer gehoord.

Overmars
Ook kwam Cruijff ter ore dat de mededeling van Rob Been jr. in mei van dit jaar namens de benoemingscommissie - Tscheu La Ling en Marc Overmars zouden hebben afgezien van het directeurschap - niet klopte. Het duo bleek nooit te zijn benaderd door Ajax.

Pijnlijke confrontatie
Tijdens de vergadering confronteerde Cruijff preses Ten Have en mede-commissaris Edgar Davids met bovengenoemde feiten en dat zij gezegd zouden hebben dat ook Bergkamp en Jonk het niet in Ling zouden zien zitten. Dit zou zo pijnlijk zijn geweest voor Davids dat hij van slag raakte. Even later verliet de oud-international boos de vergadering.
(Redactie Telecruijff)

Dus die achterbakse RvC leden worden benaderd, een selectie die in samenspraak met Cruijff en zijn lakeijen heeft plaatsgevonden, en weten dan over de rug van de Messias in de RvC te komen? Nou weet ik wel dat hier in Holland, de Telegraaf zoiets is als de Weekend en Story, maar zelfs daar er wordt niet zo flagrante onzin geschreven.
Bedankt Sam, al zijn je conclusies nogal gezocht, dit is toch alweer een heel ander verhaal dan waar het donderdag op leek.

Die Edgar, intrigantje in de dop. :huh.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » za sep 17, 2011 1:39 pm

bryan schreef:Dat is het ook, al sinds hij 17 jaar is of zo wordt ie bij iedereen op de handen gedragen. Dat zal dan ook psychologische gevolgen hebben denk ik soms. Al bijna 50 jaar wordt ie in Amsterdam en Barcelona als god behandeld. Ik bedoel, kijk maar wat dat met Maradona heeft gedaan.
Nog belangrijker, de laatste 15 jaar wordt hij als onfeilbaar gezien door mensen die hem niet begrijpen. Mensen die nooit tegengesproken worden gaan dat normaal vinden en raken doorgaans het spoor bijster.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za sep 17, 2011 2:01 pm

Jesse schreef:
Thijs schreef:Volgens mij heeft Derksen ook problemen met mensen die universiteit hebben gedaan ofzo, dat heb ik ook al 10 keer voorbij horen komen.
Vermoeiend inderdaad.

Alle schuld ligt nu opeens bij Ten Have volgens Derksen. :excited.gif:
Wel knap van Derksen dat hij een oordeel over hem heeft, want hij gaf in VI aan hem helemaal nooit gesproken te hebben. Dan deed de RvC er eigenlijk nog vrij lang over met hun 30 minuten om Ling af te serveren.

En als er dan met Davids een voetbalman in de RvC zit die wat tegengas biedt, dan was Davids natuurlijk vanaf het eerste begin al een slechte keuze geweest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » za sep 17, 2011 3:13 pm

Dubbel schreef:
Sam schreef:Ach, kijk eens aan... het web van leugens wordt weer gespannen de door Cruijff Pravda...

Geen macht voetballers

Wantrouwen

Aan het lijntje gehouden

Overmars

Pijnlijke confrontatie
(Redactie Telecruijff)

Bedankt Sam, al zijn je conclusies nogal gezocht, dit is toch alweer een heel ander verhaal dan waar het donderdag op leek.

Die Edgar, intrigantje in de dop. :huh.gif:
Mmmh, meeste is nagetoeterd van de column van Jaap de Groot in de T.
Laatst gewijzigd door 999 op za sep 17, 2011 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za sep 17, 2011 3:48 pm

Davids stoort zich slechts aan Cruijff

Edgar Davids baalt stevig van hoe afgelopen week in de media is gemeld, dat hij mopperend de vergadering van de raad van commissarissen bij Ajax verliet. Het ging heel anders, zo laat hij weten. Het had hem inderdaad nogal gestoord dat commissaris Cruijff diens werkvriend Tscheu La Ling naar de vergadering had meegenomen.

Davids noemde zoiets, net als de overige topbestuurders van landskampioen Ajax, 'een gepasseerd station' en het ergerde hem dat er tijd verspild moest worden aan zoiets onbenulligs als een afgeserveerde kandidaat-directeur. De betrokkenen zaten vervolgens een tijdje langs elkaar heen te praten. Davids wist echter dat hij voor Ajax nog wat nuttigers te doen had en vroeg aan voorzitter Ten Have of hij niet weg mocht. Daarvoor gaf Ten Have hem toestemming.

Vervolgens kwam de geruchtenmachine op gang, Davids zou met slaande deuren opgestapt zijn. De waarheid is veel lulliger. Cruijff kwam aanzetten met Ling, en naar verluidt ook met Dennis Bergkamp en Wim Jonk. Probeerde daarmee het gelijk van het schoolplein af te dwingen, door gewoon wat vrienden om zich heen te verzamelen. Dat gelijk kreeg hij niet, werd niet eens serieus besproken. Het initiatief verdampte volledig in een woestijn van onbegrip en ongeloof. Davids zag het aan en vertrok, met permissie.

Op zich was het al een prachtig statement van hem. Maar voor de buitenwacht bleek het niet genoeg. Het paste niet in het beeld van de Davids die we kennen. Die sloft niet weg met zijn aktentas onder zijn arm. Die scheldt, slaat met deuren en is woedend. Toen dat beeld van hem ontstond, twitterde hij: 'Van horen zeggen, leert men liegen'. Een intrigerende tegeltjeswijsheid. We kunnen het er allemaal mee doen.

Het maakt er de sessie van de raad van commissarissen van Ajax niet minder gênant om. Op het veld gaat het bij die club niettemin al een hele tijd vrij aardig. Volgens Cruijff komt dat, maar dat heb ik echt van horen zeggen, omdat er zo veel onrust is binnen de club. Dat schijnt op een gegeven moment te helpen.
AD: Davids stoort zich slechts aan Cruijff
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 19, 2011 8:44 am

Cruijff: ik ben het lek niet.

Cruijff verbaasd over uitlekken vergadering Ajax
Laatste update: 19 september 2011 08:23 info
RIJSWIJK - Johan Cruijff gaat maandag in zijn wekelijkse column in De Telegraaf niet in op de onrustig verlopen vergadering van de raad van commissarissen bij Ajax afgelopen week.
Foto: ANP Edgar Davids verliet de bijeenkomst boos omdat de beroemde nummer veertien Tscheu La Ling had meegenomen.

''De afspraak is dat we niet uit de school klappen en daar houd ik me aan'', aldus Cruijff, die verbaasd was dat de inhoud van de vergadering naar buiten kwam.

''Maar dat is niet mijn probleem. Het is niet via mij gebeurd, dus voel ik me ook nergens toe verplicht.''

Niet verveeld
Ling is volgens Cruijff de ideale kandidaat om algemeen directeur bij de Amsterdamse voetbalclub te worden. De rest van de raad is het echter niet met hem eens.

''Ik heb me geen moment verveeld", verwees Cruijff in zijn column mede naar de bijeenkomst.
Bron:
http://www.nu.nl/sport/2619124/cruijff- ... -ajax.html

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 19, 2011 2:36 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie