PSV 2011-2012
Moderator: mods
Re: PSV 2011-2012
Hij mag dat vinden en hij mag dat zeggen. En feitelijk heeft hij gelijk.
I think I lost my fucking headache
Het zal weer niet .. Skijken wat dieje Sinouh volgend jaar over de dodenherdenking en aanverwante herdenkingen te zeggen heeft .. ( propaganda!!! Pffff nog wel , bah ) ..
Blij met de punten ...
Ik ben het niet met die jongen eens, maar ik vind ook niet dat hij wat gezegd heeft waarover hij aangesproken moet worden. Hij geeft volgens mij alleen zijn mening over de herdenking en de aandacht daarvoor
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010

Hahahahaha...Wijnaldem.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
999 schreef:Het zal weer niet .. Skijken wat dieje Sinouh volgend jaar over de dodenherdenking en aanverwante herdenkingen te zeggen heeft .. ( propaganda!!! Pffff nog wel , bah ) ..
Dodenherdenking gaat over hier, 9/11 over een aanslag in een ander land. Vind ik toch een verschil.
Over PSV-Ajax: als Ajax zondag PSV een flink pak slaag geeft slaan we twee vliegen in een klap. De punten voor ons en bij PSV breekt de pl***** uit.

Het stinkt aan alle kanten!
Ach, 9/11 is hier ook van invloed:
NRCNa 9/11 schortte het Westen de mensenrechten op
Op 9/11 verwoestte Osama bin Laden de Twin Towers in New York en bracht zo 2.977 mensen om. Krap een maand later, op 4 oktober, schortten Europa en de VS de mensenrechten op.
9/11 kent iedereen. Van 4/10 heeft vrijwel niemand gehoord. Europese NAVO-landen stemden op die dag in met clandestiene CIA-ontvoeringen. Zogeheten renditions, het buiten iedere rechtsregel om arresteren en ontvoeren van verdachten van Al-Qaeda-connecties naar zogeheten black sites. Geen arrestatiebevel, geen toegang tot een rechter of advocaat, geen contact met familie, geen besef van tijd en plaats.
Alle burgerrechten over bescherming tegen willekeur, marteling of machtsmisbruik gingen het raam uit. Deze verdachten werd iedere procedurele waarborg onthouden. In Guantánamo Bay, Cuba zit de erfenis van deze opzettelijk clandestiene actie opgesloten. 172 verdachten in onbeperkte detentie zonder uitzicht op een volwaardig proces.
De Europese landen keken de andere kant uit. Velen stelden hun luchtruim open of gaven permissie voor tussenlandingen. Menig Europese inlichtingendienst stak een handje toe. Verdachten werden opgespoord, ontvoerd en aan de CIA uitgeleverd. Die liet ze in Egypte, Afghanistan of Cuba met geweld ondervragen. De Amerikaanse vicepresident Dick Cheney verdedigde het folteren in zijn memoires vorige week nog als nuttig en nodig.
9/11 was onvoorstelbaar. Maar de snelheid waarmee het Westen op 4/10 de rechtsstaat opzijzette, is achteraf bron van diepe schaamte. Of zou het moeten zijn. ‘Inter arma silent leges’, oorlog doet wetten zwijgen, schreef Cicero in 52 voor Christus. Dat bleek dus op 4/10.
Polen, Roemenië en Litouwen lieten de VS zelfs ondervragingscentra op hun grondgebied inrichten. De Raad van Europa schreef in 2005 en 2007 dat er een ‘spinneweb’ van CIA-vluchten en medeplichtigheid over Europa lag. Deze week inventariseerde de Raad of de slachtoffers sindsdien zijn gecompenseerd en het gezag verantwoording heeft afgelegd. Het beeld is droevig. Alleen in Duitsland en Italië verrichten rechters degelijk onderzoek. Een Italiaanse rechter veroordeelde 25 daders, onder wie 23 Amerikanen, bij verstek. Het Verenigd Koninkrijk heeft voor een aanzienlijk bedrag geschikt met 16 slachtoffers. Onderzoek door Justitie in Litouwen, Polen, Portugal en Spanje is vastgelopen. In de VS hebben alle betrokkenen bij ontvoering en foltering immuniteit van vervolging gekregen.
De slachtofferverhalen komen rechtstreeks uit het griezelboek. Mensenrechtencommissaris Thomas Hammarberg haalde deze maand de lotgevallen van twee Egyptische asielzoekers op, die Zweden in december 2001 arresteerde. Een gemaskerd CIA-team trok ze op het vliegveld de kleren uit, gaf ze een pak slaag, daarna een zetpil met kalmerende middelen, een blinddoek, luiers, hand- en voetboeien om, en hóp het vliegtuig in, naar Egypte. Daar werden ze gemarteld. Ook de Duitse autoverkoper Khaled el-Masri bleef in het spinneweb hangen. Op vakantie onderweg werd hij aan de Macedonische grens gearresteerd. De CIA vloog hem naar Afghanistan. Vier maanden later werd de vergissing ontdekt. Men zocht een zekere Al-Masri. Daarop werd El-Masri teruggevlogen en in Albanië gedumpt. Macedonië wil er nu geen onderzoek naar doen.
Vorige maand ontdekte de Britse mensenrechtenorganisatie Reprieve in een New Yorkse rechtbank een obscuur handelsgeschil tussen twee bedrijven. In het procesdossier zaten voor het eerst keiharde bewijzen van de rendition-vluchten. De CIA had een zakenjet gehuurd bij de firma Sportsflight dat toestellen van rijke particulieren doorverhuurde. In drie jaar werd 1.258 uur voor de CIA gevlogen en zes miljoen dollar omzet geboekt. In Europa deed het toestel Tenerife, Shannon, Rome, Frankfurt en Glasgow aan. De verhuurder dacht ‘ambtenaren en hun gasten’ te vervoeren. De eigenaar ontdekte later dat het registratienummer op de staart berucht was geworden. Nu is hij bang om in zijn eigen vliegtuig te vliegen.
Hammarberg schrijft dat Europa zijn aandeel in deze misdrijven feitelijk onbestraft heeft gelaten, net als de VS. Dat geheime diensten samen blijven werken is belangrijker dan dat marteling wordt voorkomen. Uit naam van de ‘oorlog tegen terreur’ hebben de VS en Europa zelf misdrijven gepleegd. Guantánamo is een aanfluiting, met gevangenen die op basis van een ‘risicoprofiel’ vastzitten. Niet omdat een rechter dat besloot. Hoofdverdachte Khalid Sheikh Mohammed zal niet voor een gewone rechtbank verschijnen maar voor een militair tribunaal op Cuba. Veel verdachten legden verklaringen af nadat ze gemarteld werden. Geen bewijs dat een échte rechter ooit zou toelaten. Het Westen heeft tien jaar later maar weinig om trots op te zijn.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
En ik geloof niet dat dit topic ervoor bedoeld is om hierover te discussiëren. Dus graag weer over PSV!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Volgens mij zat de top van PSV achter de aanslagen!
Bovendien is het makkelijker als club om je Marokkaanse derde keeper ter verantwoording te roepen dan je Servische topscorer!
Prachtig hoor, altijd zeiken over respect maar respect tonen i.v.m. 9/11 dat hoeft dan niet weer .. en wat dat verschil betreft i.v.m. een ander land .. dan moet hij of jij ook niet zeiken over " dat hij alleen maar de boodschap wilde afgeven dat mensen veel herdenken en ondertussen niet altijd aan de huidige problemen in de wereld denken ".joey schreef:999 schreef:Het zal weer niet .. Skijken wat dieje Sinouh volgend jaar over de dodenherdenking en aanverwante herdenkingen te zeggen heeft .. ( propaganda!!! Pffff nog wel , bah ) ..
Dodenherdenking gaat over hier, 9/11 over een aanslag in een ander land. Vind ik toch een verschil.
Over PSV-Ajax: als Ajax zondag PSV een flink pak slaag geeft slaan we twee vliegen in een klap. De punten voor ons en bij PSV breekt de pl***** uit.
Afijn, lijkt het er een beetje op dat men excuses aan het zoeken is voor Mrh. Sinouh zijn uitspraak ..
Laatst gewijzigd door 999 op di sep 13, 2011 10:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Excuses zoeken? Hij mag dat toch vinden? Zo wordt bijvoorbeeld de tsunami van een paar jaar terug ook niet herdacht, dat ging volgens mij over meer dan 100.000 doden en rampzalige gevolgen voor de betrokken landen.
En ?.Misschien iets voor Mhr. Sinouh om daar propaganda voor te maken ( hoe kom je er op ) .Van mij mag ie van alles en nog wat vinden.Mag ik toch ook hé ..
Blij met de punten ...
Zeker, je mag alles vinden. Ik vind het ook niet vreemd als je kritiek of weerwoord krijgt op je (zo'n) mening, ik vind het vreemd dat je werkgever je daar officieel voor berispt.
Of niet.Misschien dat ze dat ( berispen ) ook zouden doen als hij het over het propaganderen heeft van een andere herdenking .. Als die rechtse malloot zulk een uitspraak zou doen dan .. zou IK hetzelfde rageren, jij ook ? ..
Blij met de punten ...
Ongeacht de mening, ik vind het niet de taak van een voetbalclub om daar een werknemer voro te berispen, of ik het nu eens of oneens ben met die mening. Iets echt schokkends heeft hij nou ook weer niet beweerd.
Tja, dan verschillen we van mening. Sinouh is een werknemer van Psv, hij vertegenwoordigd dat embleem.Ook Psv vind ( of dat je het nu eens bent met de uitspraak of niet, of het berispen of niet ) dat deze uitspraak verkeerd is .. en dat is dan weer hun goed recht op die mening ..
Blij met de punten ...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Al is het alleen maar omdat het onder 'werktijd' was.
Dit gaat niet over voetbal. Voetballers mogen best een andere mening hebben over maatschappelijke thema's dan de managers van hun club.
Het stinkt aan alle kanten!
Nu kan ik nog wel een paar dingetjes van spelers herinneren die ook niet over voetbal gingen maar die door jou ook afgekeurd werden.Maar goed .. Je kan hierover aan de gang blijven ..
PSV distantieert zich van privé-uitspraken Sinouh
PSV heeft Khalid Sinouh aangesproken op de uitspraken die hij zondag deed naar aanleiding van de 11 september-herdenking. Dat bevestigde Pedro Salazar Hewitt, persmanager van PSV.
De club uit Eindhoven distantieert zich volledig van de mening van Sinouh, maar beseft dat dit een privé-mening is van de reservedoelman. 'Mensen zullen we ons nu weer concentreren op het heden, word een beetje moe van die 9/11 propaganda!', twitterde Sinouh zondag.
Even later reageerde hij met de stelling dat 11 september gebruikt wordt om 'die bijna catastrofe die ze daarna hebben aangericht te maskeren!' Sinouh zette de herdenkingen in Amerika af tegen de hedendaagse problemen in de wereld. 'Honger in Afrika, Syrië, Palestijnen, Irak en ik kan nog wel effe doorgaan...'
Blij met de punten ...
Grappig hoe die vrijheid van meningsuiting voor sommigen werkt. Het lijkt een steeds eenzijdiger recht te worden.
een mooie 2-4 overwinning zal zeer zoet smakenjoey schreef:Dodenherdenking gaat over hier, 9/11 over een aanslag in een ander land. Vind ik toch een verschil.

Vakkie 129
Zelfs toen Wilders zijn rechtszaak won was je het er niet mee eens ..LucaS schreef:Grappig hoe die vrijheid van meningsuiting voor sommigen werkt. Het lijkt een steeds eenzijdiger recht te worden.

Blij met de punten ...
Inderdaad, omdat de rechter Wilders niet durfde te veroordelen en dus een gekunstelde uitspraak deed. Wilders gaat grenzen over, deze onnozele doelman komt niet eens in de buurt van een grens.