Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Michael_B

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:09 pm

Mano schreef:Wat vindt jij dan zo'n uitstekende aankoop van PSV???
Waar basseer jij op dat ze nu vele malen sterker zijn dan Ajax?
Mertens in de enige echte versterking... (in mijn ogen)

en in hoeverre zijn die aankopen beter dan die van Ajax???
Mwoah, Matavz en Strootman schaar ik ook onder aanwinsten voor PSV. Tyton ook, met name doordat Isaksson zo dramatisch is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 31, 2011 2:12 pm

wimpey schreef:
Benji schreef:Bulykin heeft er vorig jaar overigens meer ingelegd dan Matavz :hypocrite.gif:
Janssen vs Strootman, Boerrigter vs Mertens, Sig vs Matavz, Serero vs Wijnaldum, Cillessen vs Tyton.

Ajax doet het zo gek nog niet deze zomer. En vooral véél goedkoper.

Goedkoper idd, maar als je dit lijstje zo ziet vind ik eigenlijk alle vergelijkingen in het voordeel van Psv uitvallen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo aug 31, 2011 2:15 pm

Mertens scoort er dit seizoen 20, Wijnaldum 15, Matvaz toch ook minstens 20. Strootman nog eens 8 of 9. Dan hebben ze die homo nog die er 15 in gaat knallen en goeie jeugd als bijv. Labyad. Dat verdedigend minder is dat klopt maar ik zou m'n geld op de boeren zetten.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:16 pm

AD:
15.08: Dmitri Bulykin wordt Ajacied. De aanvaller verliet zojuist het AMC, waar hij succesvol door de medische keuring kwam. Binnen enkele uren zal de Rus zijn handtekening onder een contract zetten.

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 31, 2011 2:17 pm

AMC? Keuringen van Ajax zijn in de VU.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:18 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef:
Benji schreef:Bulykin heeft er vorig jaar overigens meer ingelegd dan Matavz :hypocrite.gif:
Janssen vs Strootman, Boerrigter vs Mertens, Sig vs Matavz, Serero vs Wijnaldum, Cillessen vs Tyton.

Goedkoper idd, maar als je dit lijstje zo ziet vind ik eigenlijk alle vergelijkingen in het voordeel van Psv uitvallen.
Echt? Ik zie het zo: Janssen is (zeker nu) verder en beter dan Strootman, Boerrigter is beter dan Mertens en past (veel) beter bij Ajax, Sigthorsson is beter dan Matavz, Serero zeker beter dan Wijnaldum en Tyton is iets verder en beter dan Cillessen (Janssen - Strootman verhaal maar dan andersom).

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:18 pm

Benji schreef:AMC? Keuringen van Ajax zijn in de VU.
Mooi. Dan is er nog hoop.

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 31, 2011 2:19 pm

De Dominee schreef:
Benji schreef:AMC? Keuringen van Ajax zijn in de VU.
Mooi. Dan is er nog hoop.
Nee, dat niet :aai.gif: :smallgrin.gif:

Laudrup

Bericht door Laudrup » wo aug 31, 2011 2:23 pm

Haal dan Narsingh verdomme.........

Siem als back up voor Siggy en je bent klaar....
15 mei 2011.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo aug 31, 2011 2:26 pm

De Dominee schreef:
brigade zuid schreef:
wimpey schreef: Janssen vs Strootman, Boerrigter vs Mertens, Sig vs Matavz, Serero vs Wijnaldum, Cillessen vs Tyton.

Echt? Ik zie het zo: Janssen is (zeker nu) verder en beter dan Strootman, Boerrigter is beter dan Mertens en past (veel) beter bij Ajax, Sigthorsson is beter dan Matavz, Serero zeker beter dan Wijnaldum en Tyton is iets verder en beter dan Cillessen (Janssen - Strootman verhaal maar dan andersom).
Janssen is iets beter dan strootman, maar strootman kan veel beter worden. Mertens en Boerrigter ontlopen elkaar niet veel. Het zijn andere spelers, even oud en maken allebei de sprong van een lager niveau naar een hoger niveau. Matavz is natuurlijk veel verder dan Sigi. maar ook hier zijn het andere type spelers en zal Sigi beter bij Ajax passen, maar Matavz legt er ook makkelijk 30 in bij PSV (Kezmannetje legde er zo 40 in). Serero en Wijnaldum, dan wint Wijnaldum dit makkelijk vooral omdat hij ervaring op dit niveau heeft. Serero is met zijn 40 kilo ietwat ligt. En Tyton is natuurlijk veel verder dan Cillesen.

Al met al heeft PSV zich natuurlijk fantastisch versterkt en met het oog op de toekomst zeker een geduchte titelkanidaat!

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2011 2:26 pm

Dubbel schreef:

Mertens scoort er dit seizoen 20, Wijnaldum 15, Matvaz toch ook minstens 20. Strootman nog eens 8 of 9. Dan hebben ze die homo nog die er 15 in gaat knallen en goeie jeugd als bijv. Labyad. Dat verdedigend minder is dat klopt maar ik zou m'n geld op de boeren zetten.
Zo'n lijstje kun je voor Ajax ook maken. Boerrigter 15 a 20, Sigthorsson 20 a 30, Mickey een stuk of 15 en ik verwacht dit seizoen ook nog wel het een en ander van Eriksen en Janssen qua doelpunten. Aantal goals voor zullen we niet ver achterblijven, als dat al gebeurt. Goals tegen gaan we een stuk minder krijgen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 2:30 pm

Het aankoopbeleid van PSV imponeert me juist helemaal niet. Zo kan ik het ook, zeg. Opportunisme ten top, net als bij ons ten tijde van Wouters\Blind en Van Basten/Blind. Leuk voor de supporters, zolang het duurt. PSV heeft een erg zwakke verdediging. Ik was op zoek gegaan naar vervangers voor Manolev en Marcelo. Waarom koopt PSV zoveel aanvallende spelers als er achterin prutsers lopen?

Ajax moet zich niet laten opjagen, maar op de centjes letten en toeslaan als zich een buitenkansje voordoet. Dat wil zeggen dat je speler haalt die echt iets toevoegt voor weinig geld. Sigthorsson vind ik helemaal geen gekke aankoop, bijvoorbeeld. Voor de rest zetten we in op de eigen jeugd. Goed beleid voeren is een kwestie van de lange adem. Niet van Russische roulette.
Het stinkt aan alle kanten!

Mano

Bericht door Mano » wo aug 31, 2011 2:30 pm

Precies, gaat er bij beide meer om hoeveel je er tegen houdt.
Scoren doet Ajax en PSV wel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:32 pm

Zo is het! Wij hebben gelukkig niet elke wedstrijd tot nu toe een doelpunt tegen gekregen!

:blush.gif:

Mano

Bericht door Mano » wo aug 31, 2011 2:35 pm

das wel een probleempje, maar de verdediging van PSV is ook niet werelds...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2011 2:38 pm

Ja, als je het zo stelt, kan de competitie schriftelijk worden afgedaan. :hypocrite.gif:

Janssen of Strootman? Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst? BvM is duidelijk in zijn keuze voor Strootman, maar misschien dat ze komend seizoen nog even goed zijn.

Mertens: Belgisch international, ervaring in de eredivisie, scoort tot nu toe "aan de lopende band" tegenover een speler die er net een paar wedstrijden in de eredivisie op heeft zitten en een jaar ouder is dan Mertens en geen international (nooit opgeroepen) Ik hoop dat hij beter is, maar ze naast elkaar zettend kom ik tot de conclusie dat Mertens jonger is, meer gepresteerd heeft.

Sigthorsson beter dan Matavz; ik hoop ook dit keer dat hij beter is, onze Sigthorsson is een jaar jonger, jeugdinternational en heeft tot nu toe in de eredivisie niet veel ervaring en 20 doelpunten gemaakt. Matavz is international van een land dat hoger wordt aangeslagen dan IJsland en heeft er 41 gemaakt in de eredivisie. Zo naast elkaar gezet is Matavz sterker/beter/vul maar in.

Serero (twee interlands voor Zuid-Afrika of ondertussen drie) beter dan Wijnaldum (één interland voor Nederland?) zijn ongeveer even oud (Serero is 1/2 jaar ouder) Serero 4 wedstrijden (invaller) in de eredivisie, Wijnaldum 115, 24 doelpunten en dat in een zwak team. Hoe er over Serero wordt gedacht op AT is bijzonder, ik vind hem goed, anderen kunnen hem niet of nauwelijks betrappen op iets bijzonders, maar de data tegenover elkaar gezet, is Wijnaldum de sterkste.

Cillessen tegenover international Tyton; beiden op dit moment reservekeeper. Ook nu hoop ik dat Cillessen beter wordt, maar heeft in ieder geval meer naam opgebouwd (en meer ervaring)

Mijn conclusie is dat (geprobeerd zonder sentiment) PSV er verhoudingsgewijs sterker op is geworden dan Ajax, zeker als erin wordt betrokken dat Ajax Stekelenburg en De Zeeuw heeft verkocht en PSV die Hongaar en een Mexicaan.

Ajax is goedkoper uit? Zal iemand in Eindhoven een worst zijn, geld is er genoeg, betaalt Philips niet, dan zorgt de gemeente wel voor het geld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:41 pm

Demosthenes schreef:Ja, als je het zo stelt, kan de competitie schriftelijk worden afgedaan. :hypocrite.gif:

Janssen of Strootman? Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst? BvM is duidelijk in zijn keuze voor Strootman, maar misschien dat ze komend seizoen nog even goed zijn.

Mertens: Belgisch international, ervaring in de eredivisie, scoort tot nu toe "aan de lopende band" tegenover een speler die er net een paar wedstrijden in de eredivisie op heeft zitten en een jaar ouder is dan Mertens en geen international (nooit opgeroepen) Ik hoop dat hij beter is, maar ze naast elkaar zettend kom ik tot de conclusie dat Mertens jonger is, meer gepresteerd heeft.

Sigthorsson beter dan Matavz; ik hoop ook dit keer dat hij beter is, onze Sigthorsson is een jaar jonger, jeugdinternational en heeft tot nu toe in de eredivisie niet veel ervaring en 20 doelpunten gemaakt. Matavz is international van een land dat hoger wordt aangeslagen dan IJsland en heeft er 41 gemaakt in de eredivisie. Zo naast elkaar gezet is Matavz sterker/beter/vul maar in.

Serero (twee interlands voor Zuid-Afrika of ondertussen drie) beter dan Wijnaldum (één interland voor Nederland?) zijn ongeveer even oud (Serero is 1/2 jaar ouder) Serero 4 wedstrijden (invaller) in de eredivisie, Wijnaldum 115, 24 doelpunten en dat in een zwak team. Hoe er over Serero wordt gedacht op AT is bijzonder, ik vind hem goed, anderen kunnen hem niet of nauwelijks betrappen op iets bijzonders, maar de data tegenover elkaar gezet, is Wijnaldum de sterkste.

Cillessen tegenover international Tyton; beiden op dit moment reservekeeper. Ook nu hoop ik dat Cillessen beter wordt, maar heeft in ieder geval meer naam opgebouwd (en meer ervaring)

Mijn conclusie is dat (geprobeerd zonder sentiment) PSV er verhoudingsgewijs sterker op is geworden dan Ajax, zeker als erin wordt betrokken dat Ajax Stekelenburg en De Zeeuw heeft verkocht en PSV die Hongaar en een Mexicaan.

Ajax is goedkoper uit? Zal iemand in Eindhoven een worst zijn, geld is er genoeg, betaalt Philips niet, dan zorgt de gemeente wel voor het geld.
Je redeneert wel heel erg richting PSV. Al je 'beslissingen' zijn op zijn minst twijfelachtig. Zo ben ik van mening dat Janssen zeker beter is dan Strootman (gouden schoen anyone?!), Boerrigter beter is dan Mertens (die een half jaartje leuk voetbalt bij Utrecht en nu tegen SV Ried en Excelsior mag aantreden), Serero dan Wijnaldum (niks gespresteerd, domme voetballer) en Sigthorsson ook zeker dan Matavz (behoeft nauwelijks toelichting). Ajax is dus minimaal net zo sterk als PSV kunnen we concluderen. Dan heeft Ajax minder dan de helft van PSV uitgegeven. Wie is er dan slimmer bezig?
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo aug 31, 2011 2:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 31, 2011 2:43 pm

Het lijkt me überhaupt vrij nutteloos om aankopen 1-op-1 tegenover elkaar te zetten. Maar hé, wie ben ik...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2011 2:45 pm

Naast die 'rose' vergelijkingen, heeft Ajax met Vertonghen, Eriksen en vd Wiel echte 'toppers' in huis.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 31, 2011 2:46 pm

Je moet niet alleen je aankopen meenemen in de vergelijking, maar ook Vermeer vs. Isaksson, Wiel vs. Manolev etc.. PSV is een behoorlijk team met een slechte verdediging. Ik denk dat Ajax over de hele linie beter is. Maar goed, je weet het nooit, een team is meer dan alleen de optelling van individuele kwaliteiten.
I think I lost my fucking headache

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:47 pm

Eens, Lucas.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 31, 2011 2:47 pm

Je redeneert wel heel erg richting PSV. Al je 'beslissingen' zijn op zijn minst twijfelachtig. Ajax is dus net zo sterk als PSV kunnen we concluderen. Dan heeft Ajax minder dan de helft van PSV uitgegeven. Wie is er dan slimmer bezig?
Nee, ik schrijf alleen maar dat Mertens meer ervaring heeft, meer doelpunten heeft gemaakt en international is. Matavz en Tyton hetzelfde verhaal en Serero??? Ik word voor "rotte vis" uitgemaakt als ik stel dat ik hem een goede voetballer vind en nu is hij eens beter dan Wijnaldum? Ik hoop het, maar voorlopig wordt Serero niet eens opgesteld. Alle gegevens zijn te controleren, gevoelens van "Ik vind die beter" niet.

Wie er slimmer is? Zien we over zo'n 30 competitiewedstrijden, maar het feit dat er minder geld is uitgegeven zegt in dit verband niets, want geld speelt voor PSV geen rol, wel voor Ajax.

Begeeft PSV zich op een glijdende schaal (naar beneden!) zoals ook is geschreven? Wie had een paar maanden geleden gedacht, toen die slechte cijfers van PSV bekend werden, dat PSV deze zomer voor tientallen miljoenen ging kopen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 31, 2011 2:48 pm

En wij hebben een betere trainer.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo aug 31, 2011 2:48 pm

Zeker, daarbij laten we even afwachten hoe spelers het doen in hun nieuwe verwachtingsvolle omgeving. ...
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 31, 2011 2:50 pm

Demosthenes schreef:
Je redeneert wel heel erg richting PSV. Al je 'beslissingen' zijn op zijn minst twijfelachtig. Ajax is dus net zo sterk als PSV kunnen we concluderen. Dan heeft Ajax minder dan de helft van PSV uitgegeven. Wie is er dan slimmer bezig?
Nee, ik schrijf alleen maar dat Mertens meer ervaring heeft, meer doelpunten heeft gemaakt en international is. Matavz en Tyton hetzelfde verhaal en Serero??? Ik word voor "rotte vis" uitgemaakt als ik stel dat ik hem een goede voetballer vind en nu is hij eens beter dan Wijnaldum? Ik hoop het, maar voorlopig wordt Serero niet eens opgesteld. Alle gegevens zijn te controleren, gevoelens van "Ik vind die beter" niet.

Wie er slimmer is? Zien we over zo'n 30 competitiewedstrijden, maar het feit dat er minder geld is uitgegeven zegt in dit verband niets, want geld speelt voor PSV geen rol, wel voor Ajax.

Begeeft PSV zich op een glijdende schaal (naar beneden!) zoals ook is geschreven? Wie had een paar maanden geleden gedacht, toen die slechte cijfers van PSV bekend werden, dat PSV deze zomer voor tientallen miljoenen ging kopen?
Wat heeft het aantal gespeelde wedstrijden van Mertens ergens mee te maken? Idem voor Matavz.

Wijnaldum heb ik altijd al een overschatte prutser gevonden en van Serero ben ik al sinds zijn eerste minuten gecharmeerd. Maar goed, dit is een kansloze discussie idd. Gelijk halen is voor beiden onmogelijk. Time will tell.

Plaats reactie