Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » za aug 27, 2011 5:27 pm

Van Marwijk vind Hofland, De Cler, Bruma en Elia ook goede voetballers.

Voor een tweede keeper vind ik het veel geld, voor een eerste keeper (die voldoet) vind ik het normaal. We zullen zien wat het wordt.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 27, 2011 5:31 pm

Wat is er mis met Elia??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2011 5:32 pm

Had niet gehoeven wat mij betreft... Kenneth is nog jong en verdient het vertrouwen. Tot nu toe voldoet hij in mijn ogen wel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 27, 2011 5:41 pm

InnerHarbour schreef:4 miljoen voor een kutkeeper!! Over wanbeleid gesproken. Is van der Boog terug? :hypocrite.gif:

Alles is teveel voor een kutkeeper. Conclusie: De Boer ziet meer in Cilessen dan jij.

Ik neem aan dat Cilessen eerste keeper wordt. Ik vind dit wel een riskante deal. Op jonge leeftijd van NEC naar Ajax, dat is nogal wat voor een jongen uit Groesbeek.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » za aug 27, 2011 5:51 pm

Waarom zou hij eerste keeper worden ?.De keren dat ik hem heb zien keepen was dik slechter dan Vermeer ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 27, 2011 6:01 pm

Omdat je geen drie à vier miljoen gaat betalen voor een reservekeeper. Toch? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » za aug 27, 2011 6:09 pm

AJAX is verplicht om een keeper te hebben die in ieder geval een standin kan zijn.Verhoeven is dat niet.Denk dat Cillessen gewoon moet gaan uitvechten met Vermeer om plaats 1.Maar mocht ie daadwerkelijk gekocht zijn als 1e keeper dan begrijp ik daar weer niet veel van.

AJAX pakte mede door het keeperswerk van Vermeer vorig seizoen de titel, en de wedstrijden die hij nu gekeept heeft staat ie gewoon redelijk tot goed de keepen .. Net zoals tegen Vitesse heeft ie meer dan genoeg grote kansen van de tegenstanders onschakelijk gemaakt .. ( Overgens, ook Steek heeft nog steeds een broertje dood om bij hoge ballen er uit te komen ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op za aug 27, 2011 9:13 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 27, 2011 6:11 pm

Nu zeggen ze wel eens dat ik namen verkeerd schrijf, maar dit slaat alles... foei!!!
dat Gilessen gewoon moet gaan uitvechten met Vermeer om plaats 1

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2011 6:12 pm

Het kan natuurlijk dat ik de kwaliteiten van Cillissen verkeerd inschat want ik heb wel wat beters te doen dan wedstrijden van NEC te kijken. Maar ik heb een slecht gevoel over deze transfer.

We hebben dadelijk twee jonge talentvolle keepers in ongeveer dezelfde fase van hun loopbaan. In plaats van de rust van Stekelenburg in het doel krijgen we nu een concurrentiestrijd tussen twee keepers waarvan we maar moeten afwachten hoe ze zich ontwikkelen. Ik had er absoluut voor gekozen om Vermeer een seizoen lang het volledige vertrouwen te geven. Had hij zich onvoldoende ontwikkelt dan was volgend seizoen de juiste tijd geweest om de markt op te gaan.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 27, 2011 6:15 pm

Marillion schreef:Het kan natuurlijk dat ik de kwaliteiten van Cillissen verkeerd inschat want ik heb wel wat beters te doen dan wedstrijden van NEC te kijken. Maar ik heb een slecht gevoel over deze transfer.

We hebben dadelijk twee jonge talentvolle keepers in ongeveer dezelfde fase van hun loopbaan. In plaats van de rust van Stekelenburg in het doel krijgen we nu een concurrentiestrijd tussen twee keepers waarvan we maar moeten afwachten hoe ze zich ontwikkelen. Ik had er absoluut voor gekozen om Vermeer een seizoen lang het volledige vertrouwen te geven. Had hij zich onvoldoende ontwikkelt dan was volgend seizoen de juiste tijd geweest om de markt op te gaan.
Wat beters te doen? vertel? :)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2011 7:10 pm

Nooit gedacht dat ik Beenhakker nog eens zou quoten. Maar....haben sie eine stunde? :smallgrin.gif:

Ajax zal nu verder wel klaar zijn. El Hamdaoui vertrekt, als 'ie al gaat, op het allerlaatste moment. Dus dan is er geen tijd meer voor een nieuwe spits. In ieder geval niet voor een goede.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 27, 2011 7:35 pm

Ik las dat Ajax ook bezig was geweest met de transfervrije Timo Hildebrand. Dat was goedkoper geweest.

3.25 miljoen voor een (2e?) keeper met net een jaar ervaring. Ik vind het een gok.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 28, 2011 12:19 am

Voor een tweede keeper betaal je niet zoveel, hij zal gehaald zijn als eerste keeper/serieuze concurrent voor Vermeer.

Vanaf het moment dat Ajax werd gelinkt aan die Cillissen heb ik me afgevraagd "Waarom nu?" Is hij echt als een "keeper van niets" in één jaar tijd een (toekomstige) topkeeper geworden? Heeft Ajax niet tientallen scouts in dienst die hem al jaren hebben gevolgd? Had Ajax hem een jaar geleden niet voor een paar ton kunnen kopen om hem bij NEC te laten keepen? Zou dat niet veel goedkoper zijn geweest?

Die Cillissen ken ik niet, Vermeer wel (in 2000 voor het eerst als keeper gezien) en hij is geen keeper die Ajax kampioen zal maken, te onrustig, te klein, te ongecontroleerd zijn uittrappen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

999

Bericht door 999 » zo aug 28, 2011 11:35 am

Demosthenes schreef:Voor een tweede keeper betaal je niet zoveel, hij zal gehaald zijn als eerste keeper/serieuze concurrent voor Vermeer.

Vanaf het moment dat Ajax werd gelinkt aan die Cillissen heb ik me afgevraagd "Waarom nu?" Is hij echt als een "keeper van niets" in één jaar tijd een (toekomstige) topkeeper geworden? Heeft Ajax niet tientallen scouts in dienst die hem al jaren hebben gevolgd? Had Ajax hem een jaar geleden niet voor een paar ton kunnen kopen om hem bij NEC te laten keepen? Zou dat niet veel goedkoper zijn geweest?

Die Cillissen ken ik niet, Vermeer wel (in 2000 voor het eerst als keeper gezien) en hij is geen keeper die Ajax kampioen zal maken, te onrustig, te klein, te ongecontroleerd zijn uittrappen.
Hij heeft ( mede ) AJAX al kampioen gemaakt .. ( overgens ook mede door hem Jong Oranje ) ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 28, 2011 12:40 pm

Hij heeft ( mede ) AJAX al kampioen gemaakt .. ( overgens ook mede door hem Jong Oranje ) ..
Ja, in de zin dat hij heeft meegedaan in de competitie 2010-2011 en ik hoop dat hij zo goed wordt dat Ajax nauwelijks meer tegendoelpunten krijgt. Ik neem aan dat we die hoop delen.

Nee, omdat ik vrees dat hij het niveau niet aan kan, ondanks de zes wedstrijden die heeft meegedaan (vi.nl) want ik geloof ook niet dat Ajax kampioen is geworden dankzij Özbilic (14 wedstrijden) Ooijer (13 wedstrijden) Ebicilio (16 wedstrijden) Cvitanich (6 wedstrijden net als Vermeer) Mido (5 wedstrijden) en mensen als Tainio, Bonevacia, Aissati, Castilion, Oleguer enz. Ik zie dat niet als een kampioenselftal, ook al zijn ze speler van Ajax 2010-2011. Wat dit punt betreft zullen we dan van mening verschillen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 28, 2011 12:46 pm

Is dat nou echt je argument?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 28, 2011 12:56 pm

Rishi schreef:Is dat nou echt je argument?
Leg maar uit.

Je mag van mij beweren dat Ajax kampioen geworden is dankzij Vermeer of Tainio (2 wedstrijden), maakt mij echt niet uit, maar ik denk dat een team met de namen die ik noemde, niet als een kampioenskandidaat zal worden gezien.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 28, 2011 1:04 pm

Misschien omdat Vermeer in die (laatste) 6 wedstrijden een aantal beslissende reddingen heeft verricht?
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 28, 2011 1:14 pm

LucaS schreef:Misschien omdat Vermeer in die (laatste) 6 wedstrijden een aantal beslissende reddingen heeft verricht?
We zullen zien hoe hij zich ontwikkelt. Het feit dat een keeper een bal tegenhoudt is op zich niet zo bijzonder voor een kampioen, daar is hij voor aangenomen. Voor alle duidelijkheid: ik hoop dat Vermeer aan het eind van het seizoen wordt uitgeroepen tot speler van het jaar enz. enz. enz. Chelsea en Barcelona bieden tegen elkaar op tot boven "niveau-Anzi Makhachkala", maar ik heb Vermeer al zo vaak fouten zien maken, zie te weinig verbetering, dat ik denk dat hij niet onze toekomstige keeper is. In de topic over Vermeer heb ik dat nog niet zo lang geleden beschreven.

Ebecilio maakte drie doelpunten, enz. enz.

999

Bericht door 999 » zo aug 28, 2011 7:13 pm

Ik heb Stekelenburg ook genoeg fouten zien maken.

Maar daar gaat het niet om.AJAX is mede door Vermeer kampioen geworden, of je dat nu leuk vind of niet.Of Vermeer zo goed wordt dat Chelsea en Barcelona gaan bieden op .. heeft er ook weinig mee te maken.Onze nationale doelman stond immers ook niet in de belangstelling van deze clubs.

Laten we nu eens deze jongen een kans geven, gewoon een flink aantal wedstrijden onder de lat.Tot nu toe doet en deed hij het gewoon goed ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 28, 2011 8:02 pm

999 schreef:Ik heb Stekelenburg ook genoeg fouten zien maken.

Maar daar gaat het niet om.AJAX is mede door Vermeer kampioen geworden, of je dat nu leuk vind of niet.Of Vermeer zo goed wordt dat Chelsea en Barcelona gaan bieden op .. heeft er ook weinig mee te maken.Onze nationale doelman stond immers ook niet in de belangstelling van deze clubs.

Laten we nu eens deze jongen een kans geven, gewoon een flink aantal wedstrijden onder de lat.Tot nu toe doet en deed hij het gewoon goed ..
Waarom zou ik dat niet leuk vinden, dat Ajax kampioen is??????? Wijs me op dat bericht en ik zal het herstellen, want je beweert zoiets niet als je dat niet hebt gelezen.

Chelsea en Barcelona en op Stekelenburg hebben ze niet geboden? Kun je zien dat ik hoop dat Vermeer beter wordt.

Laten we deze jongen een kans geven? Ik zie het niet in hem zitten, maar F. de Boer blijkbaar wel, m.a.w. hij krijgt die kans nu, maar om hem op basis van zes wedstrijden die kans te geven? Stel dan ook iedere wedstrijd mensen op als Özbilic, Ebecillio en al die anderen die een paar keer hebben meegedaan, geef hen ook die kans! ik neem aan dat je daar ook voor bent!

Ik zie (net als anderen?) dat Ajax een opleidingsinstituut is, al jaren. Spelen ze goed, dan gaan ze weg, zijn ze eigenlijk niet Ajaxwaardig, dan blijven ze.

Ik heb Vermeer in de A-jeugd en Jong Ajax zo vaak zien blunderen (meestal geen doelpunt tot gevolg, vandaar dat ik ergens schreef over dan "engeltje op de lat") dat ik denk dat hij ons niet kampioen maakt, maar ik zie niets liever dan een fantastische Vermeer, jammer dat zoiets, om welke reden dan ook, blijkbaar in twijfel wordt getrokken. Vermeer zal het nu wel moeten gaan maken, hij is niet zoveel jonger dan Stekelenburg! Stekelenburg is 28 en Vermeer is 25!

Fregge

Bericht door Fregge » zo aug 28, 2011 8:37 pm

Dat Vermeer 3 jaar jonger is dan Stekelenburg zegt ook niks. Stekelenburg begon pas op z'n 25ste ECHT goed te keepen. Vermeer komt daar nu dus mee.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 28, 2011 8:46 pm

Fregge schreef:Dat Vermeer 3 jaar jonger is dan Stekelenburg zegt ook niks. Stekelenburg begon pas op z'n 25ste ECHT goed te keepen. Vermeer komt daar nu dus mee.
Er zijn keepers die op hun twintigste al goed keepen, de keeper van Kiev was zeventien? Voetbal zou wel erg eenvoudig zijn als er een wet was die keepers op hun 28ste op niveau-Stekelenburg bracht, maar zo eenvoudig is dat niet.

Vermeer is 25, op die leeftijd had Stekelenburg er al 89 wedstrijden (bron vi.nl) in Ajax 1 op zitten. Stekelenburg debuteerde toen hij 19 jaar en elf maanden was, m.a.w. de eerste jaren van Stekelenburg zal ik niet vergelijken met die van Vermeer, leeftijd zegt niet veel, ervaring telt wel? Moet ik uit je bericht opmaken dat Stekelenburg eerst zes jaar niet zo goed was en dat Vermeer nu ook eerst zes jaar mag keepen met "zijn fouten", of vijf jaar want hij heeft al wat wedstrijden achter de rug. Ik hoop Ajax te zien spelen met een meer betrouwbare keeper.

999

Bericht door 999 » zo aug 28, 2011 9:23 pm

Demosthenes schreef:Waarom zou ik dat niet leuk vinden, dat Ajax kampioen is??????? Wijs me op dat bericht en ik zal het herstellen, want je beweert zoiets niet als je dat niet hebt gelezen.
Volgens jou maakt hij ons niet kampioen, terwijl ie mede verantwoordelijk is voor het laatste kampioenschap van AJAX.Simpel.
Chelsea en Barcelona en op Stekelenburg hebben ze niet geboden? Kun je zien dat ik hoop dat Vermeer beter wordt.
Jij begint met de hoop dat Vermeer op het eind van het seizoen wordt uitgeroepen tot speler van het jaar ( en dat genoemde clubs gaan bieden ).Net alsof ze dat bij Steek wel hebben gedaan.M.a.w. dat is blijkbaar geen maatstaf.
Laten we deze jongen een kans geven? Ik zie het niet in hem zitten, maar F. de Boer blijkbaar wel, m.a.w. hij krijgt die kans nu, maar om hem op basis van zes wedstrijden die kans te geven? Stel dan ook iedere wedstrijd mensen op als Özbilic, Ebecillio en al die anderen die een paar keer hebben meegedaan, geef hen ook die kans! ik neem aan dat je daar ook voor bent!
Die hebben en krijgen toch nog steeds hun kans.Of misschien dat de Boer ze gewoon slechter vind dan Boerrigter nu.
Ik zie (net als anderen?) dat Ajax een opleidingsinstituut is, al jaren. Spelen ze goed, dan gaan ze weg, zijn ze eigenlijk niet Ajaxwaardig, dan blijven ze.

Ik heb Vermeer in de A-jeugd en Jong Ajax zo vaak zien blunderen (meestal geen doelpunt tot gevolg, vandaar dat ik ergens schreef over dan "engeltje op de lat") dat ik denk dat hij ons niet kampioen maakt, maar ik zie niets liever dan een fantastische Vermeer, jammer dat zoiets, om welke reden dan ook, blijkbaar in twijfel wordt getrokken. Vermeer zal het nu wel moeten gaan maken, hij is niet zoveel jonger dan Stekelenburg! Stekelenburg is 28 en Vermeer is 25!
Volgens mij zag Foppe het heel goed in Vermeer.Als hij daar echt zou hebben staan te schutteren keer op keer was ie door Foppe het team uit gemiept.Integendeel ..
Vermeer werd in 2006 met het Nederlands elftal onder 21 jaar Europees Kampioen in Portugal. Twee jaar was Vermeer eerste keeper in het Jong Oranje van Foppe de Haan. In 2007 werd Vermeer opnieuw Europees Kampioen met Jong Oranje, maar mede door het gebrek aan speeltijd in het clubvoetbal, raakte hij zijn positie als vaste keeper kwijt aan de AZ-keeper Boy Waterman.
Geef deze jongen toch een kans, en dan bedoelen we natuurlijk niet dat ie fout op fout mag maken.Dan dient er ingegrepen te worden.Maar doe nu niet alsof ie er geen ruk van kan, want hij heeft juist laten zien dat ie dat wel kan, dat ie punten voor je pakt ...
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 29, 2011 6:38 pm

Geef deze jongen toch een kans, en dan bedoelen we natuurlijk niet dat ie fout op fout mag maken.Dan dient er ingegrepen te worden.Maar doe nu niet alsof ie er geen ruk van kan, want hij heeft juist laten zien dat ie dat wel kan, dat ie punten voor je pakt ...
We? Wie zijn we? Hij heeft laten zien dat hij punten pakt! Zo'n keeper geef je toch geen kans zo'n keeper staat er al, maar ik denk dat hij, gezien de gegevens hieronder al een kans heeft gehad, eerst bij Willem II (16 wedstrijden) daarna bij Ajax (22 wedstrijden onder Van Basten) In die tijd vond ik hem geen puntenpakker. Hoeveel kansen krijgt hij van een "topclub"?

Vermeer volgens vi.nl
PASPOORT
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2005/06 Ajax 0 0 Eredivisie
2006/07 Ajax 0 0 Eredivisie
2007/08 Willem II 16 0 Eredivisie
2008/09 Ajax 22 0 Eredivisie
2009/10 Ajax 1 0 Eredivisie
2010/11 Ajax 6 0 Eredivisie
2011/12 Ajax 4 0 Eredivisie
Totalen: 49 0
Het argument dat hij in 2007 gepasseerd werd door Waterman, omdat hij geen wedstrijden speelde, is niet zo sterk, want het jaar ervoor speelde hij die wedstrijden ook niet, maar werd wel opgesteld. Heeft Foppe er meer verstand van dan een ander? Kan, maar hij stelde Waterman op, waarom heeft Ajax Waterman niet gehaald (Ik weet wel waarom, hoe goed ik hem in de jeugd ook vond) die was "gratis".

Plaats reactie