Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 18, 2011 8:58 am

Cillessen komt echt wel naar Ajax! En dan snel nog een 2e spits! Die moet dan een stuk beter zijn dan Siem, want anders heeft het geen nut.

Andere mogelijkheid is huren van Arsenal/Inter/Barcelona als je nog vertrouwen hebt in Castillion. Geld lijkt me niet het probleem te zijn gezien het geld dat inmiddels is binnengekomen (en de financiële situatie van Ajax). Natuurlijk moet de vraagprijs wel in verhouding staan. Het worden nog leuke weken ..... :smile-ajax.gif: (als de key-spelers blijven)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

goodfella

Bericht door goodfella » do aug 18, 2011 5:21 pm

Ik hoop dat ze er niet uit komen met NEK. En laat er aub ook geen tweede spits komen.

Rednose

Bericht door Rednose » do aug 18, 2011 5:43 pm

Zlatan Son of God schreef:Wordt wel weer een mooie soap.. Ajax en de jacht op de keepers.. Terwijl ze een eigen talent voor bijna niks naar België hebben laten gaan. Padt was echt niet veel minder / gelijkwaardig aan Cilissen.
Daar zeg je wat.....iedereen zag de transfer van Maarten toch aankomen?
Hoe kan dit gebeuren?
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 18, 2011 5:47 pm

Rednose schreef:
Zlatan Son of God schreef:Wordt wel weer een mooie soap.. Ajax en de jacht op de keepers.. Terwijl ze een eigen talent voor bijna niks naar België hebben laten gaan. Padt was echt niet veel minder / gelijkwaardig aan Cilissen.
Hoe kan dit gebeuren?
Sergio Padt had de transfer ook kunnen zien aankomen, zijn contract kunnen verlengen om tweede keeper te worden, maar of Ajax of Sergio zelf zag dat blijkbaar niet zitten. Waarom niet? Niet over de vereiste kwaliteit beschikken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 18, 2011 8:06 pm

goodfella schreef:Ik hoop dat ze er niet uit komen met NEK. En laat er aub ook geen tweede spits komen.
Ajax kan niet meer met Verhoeven komen aankakken. Dat is wel gebleken. Je hebt een 2e keeper nodig.

FdB ziet Siem als middenvelder en dus wil hij een spits. Alternatief als 2e spits is Özbiliz. Ik begrijp vanuit het oogpunt van FdB dat hij er een extra keeper en spits bij wil hebben.

Ik hoop, net als jij, alleen dat er niet met geld gesmeten gaat worden. Dat moet Ajax niet meer doen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr aug 19, 2011 9:06 am

Gewoon een Gentenaar halen. Kost weinig, neemt genoegen met een reserverol, kan Vermeer rustig doorgroeien en als Vermeer er dan een keer niet is staat er wel iemand met ervaring.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr aug 19, 2011 9:19 am

Demosthenes schreef:
Rednose schreef:
Hoe kan dit gebeuren?
Sergio Padt had de transfer ook kunnen zien aankomen, zijn contract kunnen verlengen om tweede keeper te worden, maar of Ajax of Sergio zelf zag dat blijkbaar niet zitten. Waarom niet? Niet over de vereiste kwaliteit beschikken?
Padt niet nog een jaar derde / vierde keeper wilde zijn. Zijn doel was eerste of tweede keeper te worden, daarom is hij weg gegaan. Ajax wilde hem juist behouden. Ajax wist allang dat Stekelenburg weg zou gaan. Dikke blunder!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 19, 2011 9:21 am

Padt had ook nog even kunnen wachten, dan was hij nu waarschijnlijk 2e keeper.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 10:53 am

De Dominee schreef:Padt had ook nog even kunnen wachten, dan was hij nu waarschijnlijk 2e keeper.
of als hij denkt zo goed te zijn: eerste keeper.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 19, 2011 1:29 pm

FdB tijdens persconferentie vandaag:
Behalve keepers kwam ook een eventuele tweede spits ter sprake. ,,Stel dat Kolbeinn het niet redt zondag, dan zijn we geneigd om Siem in de spits te zetten, terwijl hij juist graag rechtshalf speelt. We kijken wel naar een tweede spits, maar als het qua financiën niet mogelijk is, dan staat Siem in de spits. En Siem kennende doet hij dat met volledige overgave.’’
Ik blijf het opvallend vinden dat FdB verwijst naar de financiën. Of niet alles is bekend over de financiële situatie bij Ajax (verkoop Suarez is nog 'onaangeroerd') of de gewenste spits is (heel) duur of het is onderhandeling techniek. :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 19, 2011 1:38 pm

Blackmoon van ANN roept ook al een tijdje dat Ajax voor de aankoop van de gewenste aanvaller afhankelijk is van de verkoop van Hamdaoui. Eerst beweerde hij anders overigens, maar nu al een tijd niet meer. Nog steeds geen idee of hij daadwerkelijk meer weet dan wij, maar je weet het niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr aug 19, 2011 1:39 pm

Inhakend op het bovenstaande van Ajaciedjuh: of Ajax moet elk dubbeltje omdraaien of ze hebben iemand op de korrel die wel eens duur kan zijn. Want als je het onderstaande stukje leest snapt Frank werkelijk geen ene bal van het spel tijdens onderhandelingen. Laat hem toch alsjeblieft zijn klep eens houden over aan te kopen spelers. Dat Ajax Cillessen wil hebben is natuurlijk duidelijk. Maar melden dat je hem zó graag wil en waarom, ondergraaft je onderhandelingspositie. Dit kan zo weer een paar ton of meer schelen.
De Boer blijft hopen op Cillessen: 'Hij past perfect in ons systeem'

De onderhandelingen zitten al dagen muurvast, maar Frank de Boer blijft hoop houden dat Jasper Cillessen voor 31 augustus naar Ajax komt. De coach van de Amsterdammers verklaarde vrijdagmiddag nog maar eens dat de goalie van NEC zijn absolute eerste keus is. “Hij past perfect in ons systeem”, herhaalde de voormalig international nog maar eens.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 1:55 pm

Maar melden dat je hem zó graag wil en waarom, ondergraaft je onderhandelingspositie. Dit kan zo weer een paar ton of meer schelen.
meer of minder? :ajaxsmiley.gif:

Ik neem dat je meer bedoelt, maar het kan ook zo werken dat Cillissen meer druk op NEC zet, wetende dat dit zijn kans is op Ajax 1. PSV heeft Tyton en Zoet achter de hand, Feyenoord heeft geen geld, Michailov is zeker van zijn plek, Cillissen zal denken "Nu of nooit" en druk gaan uitoefenen op NEC. Ik heb geen bronnen die dit beeld geven, maar je weet maar nooit.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr aug 19, 2011 2:10 pm

Meer, inderdaad. Met zulke ronkende verhalen verwacht ik niet dat Nec snel water bij de wijn zal doen. "Als je hem zó graag wilt hebben, mag je er ook flink voor dokken." Inderdaad kan het een strategie zijn om hiermee Cillessen op te fokken, maar ik heb niet de indruk dat Frank zo sluw is. Als dat opfokken al gebeurt zal het volgens mij een onverwacht neveneffect zijn. Wat mij betreft klept Frank weer eens teveel.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 3:21 pm

Wat mij betreft klept Frank weer eens teveel.
Vind je Frank een "ongeleid projectiel"? Ik mag toch aannemen dat is afgesproken wat Frank wel en wat hij niet mag zeggen over een mogelijke transfer? (beursgevoelige informatie? :ajaxsmiley.gif: )

Kilroy

Bericht door Kilroy » vr aug 19, 2011 3:26 pm

Zuidema schreef:Inderdaad kan het een strategie zijn om hiermee Cillessen op te fokken, maar ik heb niet de indruk dat Frank zo sluw is. Als dat opfokken al gebeurt zal het volgens mij een onverwacht neveneffect zijn. Wat mij betreft klept Frank weer eens teveel.
Dat zou geen strategy maar stommiteit zijn. Cillesen komt net kijken en heeft geen kracht om te forceren wat ook volkomen dom zou zijn. Dat de Boer zich helemaal niet in zulke publiciteit moet mengen is natuurlijk vanzelfsprekend. Maar ja, de Boer kan best een goede coach zijn, maar buitendien is hij duidelijk een licht-gewicht.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr aug 19, 2011 3:28 pm

Nee, een 'ongeleid projectiel' vind ik hem zeker niet. Dat is me veel te zwaar. Maar ik heb wel de indruk van hem dat hij graag vanuit zijn hart praat. En dat hij zo wel eens meer zegt dan eigenlijk verantwoord is. Ik heb geen flauw idee of daar afspraken over gemaakt zijn. Een paar lesjes daarin lijken me in ieder geval wel handig. Als een journalist Frank over Cillessen vraagt kan ie het ook vrij neutraal houden. "Klopt, we hebben nog steeds belangstelling voor Cillessen. Nee, ik heb geen zicht op hoe het met de onderhandelingen staat. Daar gaan anderen over." Zoiets.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr aug 19, 2011 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr aug 19, 2011 3:31 pm

Cillessen spreekt zelf van een win-win situatie. Hij hoeft niet weg.
Btw...bedrag van 6 miljoen komt volgens diverse Nijmegenaren ook niet uit de NEC hoek...

Maar ja...in hoeverre dit nog allemaal onder betrouwbaar valt... :)

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 3:49 pm

Ieder Ajacied van zestien jaar krijgt al mediatraining, F. de Boer heeft al lang ervaring met interviews, het kan niet anders dan dat er is overlegd wat wel en wat niet gezegd kan worden.

VVV had toch een deadline gesteld die gisteren afliep? Ik weet "geld vergoedt veel", maar ik hoop wel dat Ajax eens aan dat lijstje met keepers gaat werken.
Cillesen komt net kijken en heeft geen kracht om te forceren wat ook volkomen dom zou zijn.
Zijn zaakwaarnemer ziet de euro's niet graag verdampen door een standvastig/onwrikbaar NEC, hij verdient niets aan Cillissen die bij NEC blijft, die oefent die druk wel uit.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr aug 19, 2011 4:15 pm

Demosthenes schreef:Ieder Ajacied van zestien jaar krijgt al mediatraining, F. de Boer heeft al lang ervaring met interviews, het kan niet anders dan dat er is overlegd wat wel en wat niet gezegd kan worden.
Een speler heeft wel met andere belangen te maken dan de coach van Ajax 1. Je zit dan in een heel ander krachtenveld. Als er inderdaad afspraken over gemaakt zijn en hij dus weet wat voor impact zijn woorden kunnen hebben, vind ik het eigenlijk nog stommer dat hij zich zo uit laat. Onbewust een foutje maken kan op zich nog gebeuren, met je volle verstand een fout maken vind ik wel erg kwalijk. Maar goed, het kwaad (wat mij betreft) is al geschied. Hopelijk valt het mee.

Kilroy

Bericht door Kilroy » vr aug 19, 2011 5:03 pm

Demosthenes schreef:Ieder Ajacied van zestien jaar krijgt al mediatraining, F. de Boer heeft al lang ervaring met interviews, het kan niet anders dan dat er is overlegd wat wel en wat niet gezegd kan worden.
Cillesen komt net kijken en heeft geen kracht om te forceren wat ook volkomen dom zou zijn.
Zijn zaakwaarnemer ziet de euro's niet graag verdampen door een standvastig/onwrikbaar NEC, hij verdient niets aan Cillissen die bij NEC blijft, die oefent die druk wel uit.
de Boer mag dan mischien training gehad hebben, maar in zijn interviews klink en formuleert hij ongelofelijk onbeholpen. Voorts is Ajax gedisorganiseerd genoeg om te veronderstellen dat de Boer niet verteld is wat hij mag en niet mag zeggen. En meer dan veronderstellen kunnen wij geen van allen.
Verdient niets als C. bij NEC blijft? Dan is zijn agent heel anders dan degenen die ik in Europa gekend heb. Die kregen wel degelijk een % van inkomen. Voorts staat het helemaal niet vast dat vertrek een jaar of zo uitstellen niet tot veel hogere transfer sommen kan leiden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2011 8:18 pm

Cillissen zal (nog) niet veel verdienen, zijn zaakwaarnemer ook nog niet, maar bij een transfer kunnen de inkomsten snel oplopen.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za aug 20, 2011 9:59 am

'Sorry' voor het crossposten...

Vandaag nieuw bod op Cillessen
Jasper Cillessen is hot. Dagelijks staan de kranten vol over zijn al dan niet op handen zijnde overgang naar Ajax. 'Nee, het is niet moeilijk me te blijven concentreren op de wedstrijden. Zodra ik op het veld sta, gaat de knop om. Voor trainingen is dat wat moeilijker. Voor iedereen is het goed als er snel duidelijkheid komt', aldus de goalie tegenover het AD. Hoewel Cillessen zelf zei het niet zeker te weten, is de kans groot dat het treffen met Excelsior zijn laatste duel voor NEC was. In de loop van vandaag zoekt de landskampioen opnieuw contact met de Nijmegenaren en wordt een derde bod neergelegd. Dat zal hoger liggen dan de 2,1 miljoen plus eventueel vier ton aan bonussen die Ajax vrijdagavond wilde geven.

ad.nl

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 22, 2011 9:42 am

Ik zag die Cilissen weer keepen tegen AZ en ik word daar toch niet echt vrolijk van, hoor. Op dit moment is hij zeker niet verder dan een Vermeer. Integendeel.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2011 11:12 am

Peter schreef:Ik zag die Cilissen weer keepen tegen AZ en ik word daar toch niet echt vrolijk van, hoor. Op dit moment is hij zeker niet verder dan een Vermeer. Integendeel.
Maak je niet te druk, bij Ajax circuleert altijd een lijst van mogelijke vervangers, mocht een speler vertrekken. Ajax is natuurlijk verrast door het plotselinge vertrek van Stekelenburg en is nu het lijst aan het afwerken: Cillissen, Gentenaar, Piet Kraak enz. :blush.gif:

Plaats reactie