Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Dubbel » do aug 04, 2011 2:02 pm

Marillion schreef:We gaan natuurlijk nooit zulke bedragen uitgeven als we niet eens zeker weten of zo'n jongen voor de basis komt. Misschien kun je beter Vermeer het vertrouwen geven als eerste keeper. Dan haal je tegen een relatief kleine investering een vaste tweede doelman op en hou je het contact met zo'n jongen als Cillissen gewoon warm.
Vermeer is gewoon te klein voor de top en aan z'n lengte zal niet gauw iets aan veranderen. Je zou toch verwachten dat een club met JC als bewaker van de technische zaken dat door zou hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 04, 2011 2:18 pm

Heb je een beetje opgelet met welke keepers JC als trainer allemaal tevoorschijn is gekomen? Menzo, Busquets....

Daarbij is Vermeer misschien niet helemaal compleet maar hij heeft wel een paar ijzersterke eigenschappen. Ik wil 'm wel een serieuze kans geven om te laten zien of hij kan uitgroeien tot een volwaardige eerste doelman.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do aug 04, 2011 2:21 pm

Moet ie gewoon wat meer trainen op sprongtechniek en positieneel opstellen in het doel.

Geef die jongen eerste een kans zeg.Tot nu toe staat ie goed te keepen ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 04, 2011 2:23 pm

Sterker nog, ik denk (zeker te weten) dat we vorig seizoen geen kampioen geworden zouden zijn als Vermeer niet zo snel van zijn blessure genezen was.
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do aug 04, 2011 2:26 pm

Marillion schreef:Heb je een beetje opgelet met welke keepers JC als trainer allemaal tevoorschijn is gekomen? Menzo, Busquets....
Angoy? :smile-ajax.gif:

Ik wil ook helemaal geen keepers als Menzo of Busquets, was tevreden met Steek en snap niet dat we liever 6 miljoen pakken dan nog een jaartje een goeie keeper. Maar nu hij weg is dan graag een keeper die zo'n bal als laatst tegen Twente eruit tikt.

We hebben met Lobont al een soort Vermeer gehad. OK, Vermeer is misschien iets beter maar ik zie het niets worden. Nou weet ik ook wel dat Ajax geen goeie keeper gaat halen (want dat doen ze namelijk nooit) dus ik hoop met je mee dat Vermeer het gaat redden.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 04, 2011 2:44 pm

Keepers hebben tijd nodig. Hoe lang duurde het wel niet voor Maarten onomstreden was en écht punten begon te pakken? Pas in de twee afgelopen seizoenen heeft hij zich tot een uitstekende, betrouwbare doelman ontwikkeld.

Vermeer is misschien niet de langste, maar heeft wel degelijk kwaliteiten. Die gozer is als lijnkeeper bijna katachtig, zo snel. Ik zie zijn soms ADHD-erige spelhervattingen en -voortzettingen als vervelender dan een geringere lichaamslengte. En het stuiterbalgehalte zal hopelijk wel omlaag gaan als hij een seizoen lang eerste doelman is. Je moet ook realistisch zijn. Wat kan Ajax zich veroorloven om aan te trekken? Gister zag ik Van der Sar, Vidic en Ferdinand in het veld staan. Van zoiets kun je als Ajax alleen maar dromen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 04, 2011 2:59 pm

Zelfs nu nog is Stekelenburg regelmatig kwetsbaar bij hoge ballen. Zeker voor een keeper van zijn lengte.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do aug 04, 2011 3:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ajax zich veroorloven om aan te trekken? Gister zag ik Van der Sar, Vidic en Ferdinand in het veld staan. Van zoiets kun je als Ajax alleen maar dromen.
Hier kan ik zo ontzettend kwaad om worden (ik zal het niet doen hoor, maar het zou beslist legitiem zijn); verkoop dan ook je goeie keeper niet voor een lousy 6 miljoen! Voorlopig houd ik me vast aan jullie optimisme. Wie weet blijkt het een geniale zet. Mexico had ooit een uitmuntende kleine keeper dus het kan in principe wel.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 04, 2011 3:25 pm

Afbeelding

Jorge Campos. Cultheld.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 04, 2011 3:32 pm

En Paco Buyo!

Afbeelding
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rooie

Bericht door Rooie » do aug 04, 2011 3:35 pm

En Rene Higuita:

Afbeelding

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 04, 2011 3:35 pm

Dubbel schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ajax zich veroorloven om aan te trekken? Gister zag ik Van der Sar, Vidic en Ferdinand in het veld staan. Van zoiets kun je als Ajax alleen maar dromen.
Hier kan ik zo ontzettend kwaad om worden (ik zal het niet doen hoor, maar het zou beslist legitiem zijn); verkoop dan ook je goeie keeper niet voor een lousy 6 miljoen! Voorlopig houd ik me vast aan jullie optimisme. Wie weet blijkt het een geniale zet. Mexico had ooit een uitmuntende kleine keeper dus het kan in principe wel.

Ik denk dat Ajax Ruiz en Douglas moet halen dan wordt het kampioenschap een stuk makkelijker.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 04, 2011 3:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hadden we toch bijna een tweede Mournir binnengehaald!
Talentvolle Engelsman wijst aanbod Ajax resoluut af

Harry Forrester (20) heeft geen interesse in een overgang naar Ajax. De transfervrije Engelsman schoof een aanbieding van de Amsterdammers terzijde.

De transfervrije stagiair – voorheen in dienst van Aston Villa – maakte tijdens een proefperiode op de training een goede indruk. Ajax wilde de offensieve middenvelder echter stallen bij de belofteploeg.

Daar had Forrester heel andere ideeën over; hij wilde een plaatsje in het keurkorps van trainer Frank de Boer. Door dit verschil in visie besloot Forrester niet naar Amsterdam te komen.

vi.nl
Deze eindbaas heeft het goed voor elkaar: hij zit nu bij Brentford. Ik hoop voor hem wel bij de A-selectie.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 04, 2011 3:47 pm

Peter schreef:Afbeelding

Jorge Campos. Cultheld.
Hehehehe.
LucaS schreef:Sterker nog, ik denk (zeker te weten) dat we vorig seizoen geen kampioen geworden zouden zijn als Vermeer niet zo snel van zijn blessure genezen was.
Dat zegt weinig over de kracht van Vermeer maar vooral iets over de blessure van Stekelenburg en het treurige basisniveau van dhr Pizza Verhoeven.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 04, 2011 3:48 pm

Peter schreef:Afbeelding

Jorge Campos. Cultheld.
Die shirts van de jaren '90! Brrr.

Die van Higuita is ook al zo erg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 04, 2011 3:59 pm

Bertje schreef:Veel zal afhangen van de financiële status van Ajax en de kosten van de door De Boer gewilde spits, neem ik aan.
Ik denk dat Ajax (lang?) wacht tot EH weg is. En dan gewoon voor Bassie Dost gaat.

4 miljoen voor die Cilissen moet Ajax natuurlijk nóóit doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 04, 2011 4:01 pm

Dost zou ik een zeer vreemde keuze vinden. Niet erg complementair aan wat we hebben.

En met niemand anders!

gaizka

Bericht door gaizka » do aug 04, 2011 4:41 pm

Bertje schreef:Dost zou ik een zeer vreemde keuze vinden. Niet erg complementair aan wat we hebben.
En Dost haal je niet als 2e spits, zal hij zelf ook niet willen denk ik.

Terug naar de keepers: ik ben wel gecharmeerd van die Bolat van Standard Luik!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 04, 2011 5:05 pm

Ben ik ook wel van gecharmeerd. Zou alleen als eerste keeper gehaald worden, ik denk niet dat dit een optie is.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 04, 2011 8:03 pm

Bertje schreef:Dost zou ik een zeer vreemde keuze vinden. Niet erg complementair aan wat we hebben.
Ajax zoekt het in NL en Denemarken. Het jachtgebied is vrij beperkt. Het zou mij dus niét verbazen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do aug 04, 2011 8:57 pm

gaizka schreef:
En Dost haal je niet als 2e spits, zal hij zelf ook niet willen denk ik.
Ik ben voor de komst van Bas Dost. Co had het destijds over een 9-B. Appie Happie spits noemde hij het ook wel. Dus een grote en trefzekere spits die als sub zichzelf in de laatste 25 minuten helemaal leeg speelt en er zo 20 in weet te rossen. Daarbij verdedigend sterk bij hoge ballen achterin als je een voorsprong over de streep moet trekken. Lijkt me prima voor Dost, zo kan ie zelfs Oranje halen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 04, 2011 8:59 pm

Zo'n spits is Dost zeker (nog) niet. Doet wel wat aan de jonge VoH - bij Twente - denken.

En met niemand anders!

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » do aug 04, 2011 9:02 pm

Volgens mij moet juist zo een 9 B spits mentaal ijzersterk zijn. Dat is Dost juist totaal niet. Ik vind het ook geen rouwdouwer pur sang voor zijn rol. Stiekem is Dost gewoon best technisch. Maar nee die aantrekken lijkt me nu totaal niet wenselijk. Voegt niets aan dit Ajax toe.
Is 1995 echt zolang geleden??

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do aug 04, 2011 9:08 pm

Bertje schreef:Zo'n spits is Dost zeker (nog) niet. Doet wel wat aan de jonge VoH - bij Twente - denken.
Jammer, dan moet ie beter z'n fysiek benutten. Ik heb weleens YT beelden van hem bekeken en toen viel me op dat hij tijdens de actie zo mooi in balans is. Zeker voor zo'n lange vent. Dat gaf me het gevoel dat ie er wel komt. Eens met Rijkaard dat ie aardig kan ballen.
Hij deed me in elk geval in niets denken aan EOH anders had ik hem niet aanbevolen. :hypocrite.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 05, 2011 1:38 pm

De Gelderlander
NEC hangt fors prijskaartje aan Cillessen
vrijdag 05 augustus 2011 | 13:54 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 | 14:16

NIJMEGEN - NEC hangt een fors prijskaartje aan Jasper Cillessen. De club verlangt miljoenen voor de talentvolle keeper. Ajax is de belangrijkste gegadigde voor het aantrekken van Cillessen.

Naar verluidt bedraagt de transfersom meer dan vier miljoen euro. NEC heeft onlangs al een bod van Swansea City afgewezen. De ploeg uit de Engelse Premier League heeft daarop de interesse verlegd naar Michel Vorm van FC Utrecht.

"Als je top krijgt, moet je er ook voor betalen", verklaart trainer Alex Pastoor van NEC de transfersom voor Cillessen. "Ajax heeft vier of vijf jaar plezier van een kanjer en strijkt dan nog transfergeld op. Jasper gaat niet voor een fooi weg."
Ajax zal dus echt concreet zijn voor Cillessen als Pastoor er op deze manier op reageert.
Laatst gewijzigd door Rooie op vr aug 05, 2011 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie