De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » vr jul 29, 2011 9:36 am

joey schreef:Het had discreter gekund. Ling is afgeschilderd als incompetent en onbetrouwbaar en nu trapt hij terug. De gang van zaken verdient geen schoonheidsprijs.

Het lijkt erop dat de T. de informatie (vooral?) heeft van Ling en niet van Cruijff.
Tot nu toe heb ik Ten Have nog niet gehoord in deze zaak, dus het is vooralsnog Ling's beleving die we in de Telegraaf zien opgetekend.

Misschien is alles wel keurig volgens de regels der fatsoen gegaan.... maar De Telegraaf is al weer lekker aan het stoken.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 29, 2011 9:41 am

Fijn is dat, heeft de maffia club de macht, blijft dat onruststoken gewoon in volle vaart doorgaan
I think I lost my fucking headache

Le T.

Bericht door Le T. » vr jul 29, 2011 10:37 am

Jesse schreef:Le T., wie zou jij graag als AD zien?
Ik zit daar helemaal niet in, ik ken het wereldje van geschikte kandidaten niet. Ik kende Van Praag ook niet voor hij voorzitter werd. Ik weet wel dat je de beste kandidaat niet zult vinden door te zoeken binnen de kring van mij bekende namen. Ik weet ook dat je de beste kandidaat niet zult vinden door te zoeken binnen de kring van bij de supporters bekende namen. Je moet geen onzinnige eisen gaan stellen aan de kandidaat, en de eis dat jij en ik hem zouden kennen is al onzinnig en als je daarmee begint ben je meteen al helemaal verkeerd bezig.

Volgens mij moet je op zoek naar iemand die zijn sporen heeft verdiend met het leidinggeven aan een groot bedrijf, en die al heel lang Ajaxsupporter is. Dat lijken mij de eerste vereisten (Hiddink valt dus af op beide punten, Van Gaal valt af op punt 1). Diegene moet dan echt de baas zijn, slechts gecontroleerd door de RvC, en die moet dan zelf zijn kennis en kunde op voetbalgebied, financieel gebied en commercieel gebied om zich heen verzamelen. Wat mij betreft stelt die Van Gaal als TD aan, maar hij is degene die de knopen doorhakt en verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld het transferbeleid, dan mag die Van Gaal veel vrijheid geven, het is hij die hem die vrijheid geeft en daar ook verantwoordelijkheid voor neemt.

Maar als je een sterke man zoekt, dan zoek je dus iemand die zelf de koers gaat bepalen, daar is het een sterke man voor. Dus als je dan de koers al bepaald hebt of laat bepalen door een RvC of een boulevardkrant, dan wordt dat al een heel lastig verhaal. VdBoog zat ook al meteen in de shit omdat hij moest instappen in de rampzalige erfenis van Cruijffs vorige bezoek. Dan heb je al een valse start en die is hem blijven achtervolgen via de beperkte financiele middelen.

De kwaliteit die een AD vooral moet hebben lijkt mij behalve goed leiding kunnen geven en het rechthouden van de rug vooral het hebben van een goed oog in de kwaliteiten van anderen. Je kunt best een houten klaas zonder balgevoel zijn en toch vaststellen dat Van Gaal een grote trainer kan worden, of dat De Boer bezeten is van het vak, of dat Van den Brom een geschikte zou zijn. Daar gaat het om.

Dus ik acht de kans al erg klein dat er uit deze gang van zaken een goede AD gaat komen, en daarmee de kans dat Ajax goed geleid gaat worden de komende jaren erg klein, en daarmee de kans op sportief succes op de middellange termijn gering.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 29, 2011 10:49 am

GangstaRiB schreef:Tot nu toe heb ik Ten Have nog niet gehoord in deze zaak, dus het is vooralsnog Ling's beleving die we in de Telegraaf zien opgetekend.

Misschien is alles wel keurig volgens de regels der fatsoen gegaan.... maar De Telegraaf is al weer lekker aan het stoken.

Ik wel. Ten Have reageerde op het bericht dat Ling per sms was afgezegd, hij zei: Ík ben verantwoordelijk voor de beslissing, niet voor andermans bereikbaarheid.' En hij noemde een aantal criteria waaraan de kandidaat moest voldoen, daarmee suggererend dat Ling niet aan die criteria voldeed.

Ik vind: A. Zoiets vertel je de kandidaat persoonlijk, dus minstens in een telefoongesprek en niet per sms. B. Tegenover de pers doe je geen uitlatingen. Ling is afgevallen. Punt.

Hoe het verder gaat, zal moeten blijken. Belangrijk is dat ze snel een kandidaat kunnen vinden die voor alle betrokkenen aanvaardbaar is.

Verder neem ik het niet zo serieus. De T. had zwaar ingezet op Ling, het is voor die krant een teleurstelling dat hij het niet geworden is. Voor Cruijff waarschijnlijk ook, maar het is volstrekt onduidelijk of hij het zo serieus neemt als gesuggereerd. Denk aan de reactie van Simon Zwartkruis op ViRadio, die moest lachen en zei dat vooral de T (niet Le T.) er heel erg mee bezig was.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 29, 2011 10:54 am

Ik vind het stukje in de T anders veelzeggend. Cruijff belde naar de journalist van de T om te vertellen dat geen van zijn kandidaten beschikbaar was. Bizar, waarom zou Cruijff dat in hemelsnaam doen? Straks blijkt nog dat Cruijff de namen van de T heeft doorgekregen..
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 29, 2011 11:05 am

Dat Cruijff contact heeft met de T. is duidelijk. Dat wil niet zeggen dat hij iets te maken heeft met dit artikel over Ling.

Destijds was hij nog niet in functie.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 29, 2011 11:07 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Tot nu toe heb ik Ten Have nog niet gehoord in deze zaak, dus het is vooralsnog Ling's beleving die we in de Telegraaf zien opgetekend.

Ik wel. Ten Have reageerde op het bericht dat Ling per sms was afgezegd, hij zei: Ík ben verantwoordelijk voor de beslissing, niet voor andermans bereikbaarheid.' En hij noemde een aantal criteria waaraan de kandidaat moest voldoen, daarmee suggererend dat Ling niet aan die criteria voldeed.

Ik vind: A. Zoiets vertel je de kandidaat persoonlijk, dus minstens in een telefoongesprek en niet per sms. B. Tegenover de pers doe je geen uitlatingen. Ling is afgevallen. Punt.

Hoe het verder gaat, zal moeten blijken. Belangrijk is dat ze snel een kandidaat kunnen vinden die voor alle betrokkenen aanvaardbaar is.

Verder neem ik het niet zo serieus. De T. had zwaar ingezet op Ling, het is voor die krant een teleurstelling dat hij het niet geworden is. Voor Cruijff waarschijnlijk ook, maar het is volstrekt onduidelijk of hij het zo serieus neemt als gesuggereerd. Denk aan de reactie van Simon Zwartkruis op ViRadio, die moest lachen en zei dat vooral de T (niet Le T.) er heel erg mee bezig was.
Hoeveel correcter kun je zijn als je zegt dat iemand niet aan bepaalde criteria voldoed?!?!?! Dat is toch keurig? Noemde Ten Have, Ling onbetrouwbaar? Als dat zo mocht zijn, graag een directe quote van Ten Have en geen via via correspondentie.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 29, 2011 11:17 am

Het woord onbetrouwbaar heeft hij inderdaad niet gebruikt.

Zoals ik al zei: hij had beter niets kunnen zeggen. Door de criteria te noemen geef je aan dat Ling niet aan die criteria voldoet, en dat is pijnlijk voor Ling. Het gevolg is dat Ling zich publiekelijk gaat verdedigen en zo komt er een hoop gezeik van.

Het is ook een beetje vreemd om eerst van Ling te eisen dat hij afstand doet van Trencin en hem dan alsnog af te serveren. Ling heeft blijkbaar intussen (onnodig) een hoop moeite gedaan en een hoop kosten gemaakt. Ik kan me wel voorstellen dat hij daarover verbolgen is. Let wel, er kan daar natuurlijk een reden voor zijn. Misschien is er in de tussentijd iets bekend geworden over Ling wat zijn aanstelling onmogelijk maakt.

999

Bericht door 999 » vr jul 29, 2011 11:35 am

Tja, beetje vent houdt de eer aan zichzelf en zit niet zo te jammeren.Of zou JC Ling BELOOFT hebben dat het een fluitje van een cent zou zijn die/de aanstelling van Ling ..
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 29, 2011 11:39 am

Iemand die zich tijdens het proces zo vaak in de media uitspreekt, is absoluut niet geschikt voor deze functie. Ik ben blij dat hij afgevallen is voor de functie van AD.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 29, 2011 11:48 am

Ik ook, Ajaciedjuh. Ling heeft op mij geen geweldige indruk gemaakt. Hij komt op mij over als een sjacheraar.

Maar ik kan niet oordelen over het voetbaltechnische aspect. Misschien heeft Ling heel veel verstand van voetbal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 29, 2011 12:19 pm

joey schreef:Ik ook, Ajaciedjuh. Ling heeft op mij geen geweldige indruk gemaakt. Hij komt op mij over als een sjacheraar.

Maar ik kan niet oordelen over het voetbaltechnische aspect. Misschien heeft Ling heel veel verstand van voetbal.
Inderdaad. Hij zal vast wel capaciteiten hebben, anders is Cruijff niet zo gecharmeerd over Ling.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.

Bericht door Le T. » vr jul 29, 2011 12:27 pm

Ajaciedjuh schreef:Inderdaad. Hij zal vast wel capaciteiten hebben, anders is Cruijff niet zo gecharmeerd over Ling.
Hoe kom je daarbij?
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 29, 2011 12:40 pm

joey schreef:Ik ook, Ajaciedjuh. Ling heeft op mij geen geweldige indruk gemaakt. Hij komt op mij over als een sjacheraar.

Tja.. maar toch geef je kritiek op Ten Have, terwijl Ling uit de school klapt. Dat begrijp ik dan weer niet. Als je Ling een sjacheraar vind, dan is ie gewoon niet geschikt voor AD. Let wel... hij sollicitieerde op de functie van AD, niet voor f-pupillen trainer!!

Verder eist Ten Have niet dat Ling afstand doet van z'n clubje in Slowakije, dat eisen de regelementen van Ajax.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 29, 2011 12:45 pm

Dat komt op hetzelfde neer. Ten Have spreekt namens Ajax.

Ik vind dat het discreter had gekund. Dat heeft niets met de persoon van de sollicitant te maken.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr jul 29, 2011 2:17 pm

Hoe kan het dat je het hier, maar ook bij het vorige bestuur, het vaak hebt over het feit dat het discreter moet en wanneer het gaat om het als spreekbuis gebruiken van de Telegraaf door Cruijff je steeds zegt dat het wel meevalt, we er niet zo zwaar aan moeten tillen of dat de wijze van communiceren je niet interesseert omdat het om het voetbalaspect gaat? Bovendien zie ik je hier niet de nuance aanbrengen dat dit slechts de versie van de Telegraaf is en we de versie van Ten Have niet kennen. Waar zit het verschil dan?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 29, 2011 3:16 pm

Ten Have zei die dingen voor de camera, Jabu.

Ik vind het ontzettend irritant dat de T. steeds met die informatie komt. De machtsstrijd binnen Ajax, die helaas nog steeds aan de gang is, wordt via de media gevoerd en dat zou niet moeten.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jul 29, 2011 4:36 pm

Had wel van Ten Have verwacht dat hij het tot nu allemaal ietsje beter zou doen. Hij komt dan wel niet uit de voetballerij maar kwam toch binnen met de hoogste aanbevelingen. Maar ja, hij is officieel pas een paar dagen aan de slag en wie weet is het voor hem ook allemaal nieuw om een directie bijeen te moeten zoeken. In elk geval maar even de tijd gunnen.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr jul 29, 2011 6:16 pm

Dat eist de UEFA. Daar kan Ajax niks aan doen.
GangstaRiB schreef:Verder eist Ten Have niet dat Ling afstand doet van z'n clubje in Slowakije, dat eisen de regelementen van Ajax.
joey schreef:Dat komt op hetzelfde neer. Ten Have spreekt namens Ajax.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 30, 2011 6:07 am

Telesport. Het volgende slachtoffer is definitief geselecteerd door Jaap de Groot (/Cruijff)! :excited.gif:
CRUIJFF EN AJAX (2)

Terwijl hij dacht zijn fluwelen revolutie af te kunnen ronden met de aanstelling van een ‘voetbaldirecteur’, is Johan Cruijff opnieuw door Ajax gepiepeld. In plaats van ondersteuning voor de man die als eerste op de barricaden ging staan, is de koers verlegd.

Een maand geleden gaf schrijver dezes aan, dat er veel niet klopte van het proces dat binnen Ajax gaande was. Dit leverde een fikse discussie met Cruijff op, die het volste vertrouwen had in de benoemingscommissie, die bezig was om een team te formeren, die zijn visie zou ondersteunen en uitbouwen.

Intussen is Cruijff van de barricade in een getraliede kooi terecht gekomen. Zijn voorstel om oud-speler en geslaagd zakenman Tscheu La Ling als directeur aan te stellen, werd door zijn vier collega’s in de raad van commissarissen getorpedeerd. In het gisteren in TELESPORT gepubliceerde interview met Ling werd pijnlijk duidelijk, dat de gevolgde procedure aan alle kanten rammelde.

Dat gold ook voor het optreden van rvc-voorzitter Steven ten Have, die bij praktijkmensen als Cruijff en Ling de plank volledig mis heeft geslagen. Om als voetbalrookie te acteren dat je Cruijff naar je pijpen laat dansen is een grove overschatting van jezelf. Gaat Ten Have zo verder, dan begint hij in het topvoetbal aan een kansloze missie.

Deze week kreeg ik reacties op m’n bord van (voormalige) werknemers van het managementadviesbureau Berenschot op de koppeling van Ten Have aan Ajax. Die vielen, zacht gezegd, niet mee.

Nadat Ten Have in 1993 afstudeerde aan Nyenrode, reikte Berenschot hem als eerste de hand. Negen jaar lang kreeg hij alle kans om zich te ontwikkelen en door te groeien richting de functie die hij vanaf 2003 aan de Vrije Universiteit in Amsterdam zou gaan bekleden.

Ten Have heeft dus veel aan zijn eerste werkgever te danken. Toch sleepte hij Berenschot op 24 december 2008 voor de rechter. Het ging om een heruitgave van een boek, dat Ten Have in 2003 in opdracht van Berenschot met enkele collega’s had geschreven. Een van zijn bezwaren was, dat bij de heruitgave in 2008 zijn naam slechts in het voorwoord werd genoemd en niet op de cover prijkte, zoals in 2003 wel het geval was geweest. Wie de eis leest, vraagt zich af wie het in zijn hoofd haalt om voor zo’n vergrijp de confrontatie met een voormalig en goed werkgever aan te gaan.

Maar net als met Cruijff kreeg Ten Have wel zijn zin. Een passage uit het vonnis: ‘Berenschot wordt bevolen dat zij de publicatie staakt van de Editie 2008 en iedere bewerking daarvan die geen vermelding bevat van zijn naam op dezelfde plaats en op dezelfde lettergrootte als waarop zijn naam in de Editie 2003 is vermeld.’

Dit zegt iets over de loyaliteit van Ten Have. Loyaliteit die in het voetbal ook wel clubliefde wordt genoemd. Daarom doen topsporters vaak iets vrijwilligs terug richting de sport of club, die ze zoveel gegeven heeft. Zoals Ruud Gullit, die vorig jaar de wereld over reisde om het WK 2018 naar Nederland te halen en daarvoor geen euro declareerde.

Dit staat dus haaks op de visie van Ten Have dat commissarissen bij Ajax een vergoeding moeten krijgen. Cruijff ziet hem aankomen! Maar met de stemverhouding vier tegen één zal Ten Have ook daarover zijn gelijk wel halen.

Rooie

Bericht door Rooie » za jul 30, 2011 6:29 am

Bedroevend niveau, maar what's new...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 30, 2011 6:44 am

Walgelijke journalistiek. :1evil.gif:

En natuurlijk wil je je naam op de cover als je het boek zelf geschreven hebt. :blush.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » za jul 30, 2011 6:50 am

Het is dan ook vooral een zeer pijnlijk artikel voor de Telegraaf, de schrijver heeft 0 verstand van de materie waar 'ie over schrijft. Hiermee krijg je enkel de lachers op je hand...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 30, 2011 6:55 am

Dit kan hopelijk ook tegen de man gaan werken.
Hij doet net of Berenschot een liefdadigheidsinstelling is en ik kan jullie verzekeren dat dat absoluut niet het geval is. En trouwens de rechter heeft ook niet voor niets dit vonnis gesproken.

999

Bericht door 999 » za jul 30, 2011 7:23 am

Tja ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie