Ajax - FC Twente 15-05-2011
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011
Nu het laatste normale uurtje op m'n werk, zo even naar De Toekomst om wat voor volgend seizoen te regelen, morgen nog 3 uurtjes werken voor m'n normale baan en smiddags heb ik vrij genomen om bij Ajax te werken/helpen met de voorbereidingen. Dan kroeg, slapen, zuipen, slapen, MATCHDAY.
Ja, ik denk wel dat ik het ternauwernood ga overleven.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
- AT Toto winner 10/11
Heb jij twee banen? Of studeer je nog en zijn het bijbaantjes?Thijs schreef:Nu het laatste normale uurtje op m'n werk, zo even naar De Toekomst om wat voor volgend seizoen te regelen, morgen nog 3 uurtjes werken voor m'n normale baan en smiddags heb ik vrij genomen om bij Ajax te werken/helpen met de voorbereidingen. Dan kroeg, slapen, zuipen, slapen, MATCHDAY.
We gaan zaterdagavond naar 'Monty Python's Spamalot' in Carre en zitten er over te denken om ergens goedkoop te overnachten en zondag de wedstrijd ergens in Amsterdam te kijken.....iemand suggesties betreffende overnachting??

edit: overnachting omdat ik uit Brabant kom.....
(nog meer reden dat we kampioen moeten worden.....zijn ze hier in de buurt, 15km van Eindhoven, even rustig!!!)

edit: overnachting omdat ik uit Brabant kom.....

"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"
Als een zeer seniore Ajax-fan hoop ik vurig dat Ajax Zondag wint en het kampioenshap in de wacht sleept. Het is zoals velen al schreven: hoog tijd. Verwachten doe ik het echter niet. Ajax heeft een groot voordeel in een thuis-wedstrijd, maar op basis van de laatste stelletje wedstrijden die ik van beiden heb gezien, heeft Twente een iets betere ploeg en is Ajax mentaal zeer kwetsbaar. Daar komt natuurlijk ook nog bij dat Twente aan een punt genoeg heeft. Ik zal er in ieder geval om 05:00 uur Zondag morgen voor opstaan. Good luck, everybody!!!
De hele media zet z'n geld op Twente , mooi, wij de underdog en Zondag het nivo tegen Ac Milan of Spartak Moskou halen, kijken wie dan de beste van NL is. Zou wat zijn, een spitsloze kampioen sinds de winterstop zonder belangrijke spelers. Daarbij nog het missen van Steek , Luis, El ham , Urby en wisselvallige spelers zoals de Zeeuw en Enoh. Twee falende backs, waarvan VDW de slechste back is sinds tijden. Trabelsi die was constanter en tien keer beter.
ik wordt schijtziek van dat gedweep met twente in de media. nog ff en de wedstrijd hoeft helemaal niet meer gespeeld te worden. bah. komop ajaxToppie schreef:De hele media zet z'n geld op Twente , mooi, wij de underdog en Zondag het nivo tegen Ac Milan of Spartak Moskou halen, kijken wie dan de beste van NL is.

Vind het wel prettig dat niemand ons een kans geeft.....des te lekkerder zal het zijn als we die schaal omhoog gaan houden zondag!!

"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"
WTF???

NOG een jaar wachten op die derde ster dus!Ajax volgend seizoen sowieso zonder derde ster
© ANP
Ajax kan zondag met de dertigste landstitel geschiedenis schrijven. Maar volgend seizoen kunnen de spelers nog niet pronken met de drie sterren op het shirt, meldt het AD vandaag. De Ajax-tenues voor de nieuwe voetbaljaargang zijn namelijk al geproduceerd.
'Dat is een proces waar zes tot negen maanden overheen gaan. Dan weet je dus nog niet of Ajax kampioen wordt,' verklaart Frank Basters, hoofd marketing van Adidas, sinds 2000 de shirtsponsor van Ajax. Het nieuwe officiële shirt met de sterren is pas in het seizoen 2012-'13 verkrijgbaar.
Het is waarschijnlijk dat de sterren dan op het tricot worden geborduurd en niet gedrukt of geplakt. 'Zo hoort het,'zo glimlacht David Endt. 'Je moet die ster ook kunnen voelen.'

Eredivisietrainers zien tukkers na beker ook landstitel binnenhalen
FC TWENTE FAVORIET
ROTTERDAM – Hoewel maar weinig eredivisietrainers zich echt durven uit te spreken over de competitiefinale tussen Ajax en FC Twente, slaat de balans door in het voordeel van de regerend kampioen. Het meest beslist is Feyenoord-trainer Mario Been. „FC Twente wordt de nieuwe kampioen. De ploeg van Preud’homme zit in zijn totaliteit beter in elkaar dan het elftal van Ajax”, aldus Been, die met zijn ploeg dit seizoen tweemaal prima partij bood aan FC Twente, maar kansloos was tegen Ajax.
Hij vervolgt: „Het gaat om een aantal factoren dat doorslaggevend is in grote wedstrijden. Twente heeft het tactisch vaak goed voor elkaar. De ploeg heeft op cruciale posities lengte, zowel aanvallend als verdedigend. En het elftal heeft spelers in huis die dingen kunnen veranderen. Dat is bepalend als de wedstrijd erom vraagt. Mentaal zit het ook goed bij de spelers van FC Twente. Dat zag je in de bekerfinale. Er was geen paniek na de 2-0 achterstand. De ploeg loste het zelf op, bleef voetballen en boog een achterstand om in een 3-2 overwinning.”
ADO-coach John van den Brom hinkt op twee gedachten. „Puur door mijn verleden bij Ajax hóóp ik – maar niet meer dan dat – dat die club eindelijk weer eens kampioen wordt. Ja, ik ga Frankie (De Boer, red.) nog wel even een sms’je sturen. Dat doen we trouwens over en weer.” Lachend: „Bovendien is het leuk om dan te kunnen zeggen dat wij dit seizoen twee keer van de kampioen hebben gewonnen.”
„Maar op basis van het hele seizoen denk ik dat FC Twente de betere papieren heeft. Dat elftal is toch wel iets meer uitgebalanceerd en gewend om met de druk om te gaan.” Van den Brom ondervond het vorige maand in het onderlinge duel in Den Haag (1-2): „Twente moest bij ons winnen om in de titelrace te blijven, terwijl wij moesten winnen omdat we nog vierde konden worden. Zij waren die wedstrijd niet beter, maar hadden wel het geduld om te wachten en op het juiste moment toe te slaan.”
Wiljan Vloet neigt eveneens naar FC Twente, op basis van de bekerfinale. „Die ploeg is iets in het voordeel, omdat ze aanvallend meer een vuist konden maken. Natuurlijk heeft Ajax het thuisvoordeel, maar daar staat weer tegenover dat Twente nu aan een gelijkspel genoeg heeft”, beredeneert Vloet, die met NEC van beide kemphanen twee punten afsnoepte.
Veel collega’s geven aan vooral met hun éígen wedstrijd van zondag bezig te zijn, en niet met de kraker in Amsterdam. „Dat moeten ze daar maar uitzoeken”, reageert PSV-trainer Fred Rutten, die bij winst op FC Groningen zeker is van voorronde Champions League. „Ik verwacht net als iedereen een leuke, spannende wedstrijd, maar heb geen idee wat het wordt. Daar hou ik me ook niet mee bezig”, aldus Pieter Huistra, die met Groningen nog strijdt om plek vier, maar dan wel afhankelijk is van verlies van concurrent AZ.
„Ik ben niet bezig met Ajax-Twente, alleen maar met AZ. We hebben zelf nog belangen”, stelt Gertjan Verbeek dan ook. „Het boeit me ook niet zo wie er kampioen wordt.” AZ won dit seizoen twee keer van FC Twente en één keer van Ajax. „Met die wedstrijd (2-0 in Alkmaar, red.) hebben we wél geholpen dat er een nieuwe trainer kwam bij Ajax. Men was toen heel ontevreden over de instelling van Ajax. Het ging toen vrij makkelijk”, aldus Verbeek.
Blij met de punten ...
-
Ik heb twee banen ja, al weten ze bij m'n fulltime-baan dat ik ook bij Ajax werk en kan ik daarvoor prima vrij krijgen. En na aankomende zondag ga ik weer terug naar 40 uur per week. :)Scherrer schreef:Heb jij twee banen? Of studeer je nog en zijn het bijbaantjes?
Ook wel lekker na die maand in maart waarin ik de 55 uur aantikte elke week, brak me wel op soms.
-
Ajax.nlWereldpers bij ontknoping Eredivisie
12 mei 2011
De perstribune zal zondagmiddag tijdens Ajax - FC Twente afgeladen vol zijn. De kampioenswedstrijd zal aandacht over de hele wereld krijgen. Naast de vaste volgers uit Nederland zullen er ook journalisten uit Costa Rica, Denemarken en China getuige zijn van de unieke ontknoping. Ook de Belgische pers is massaal aanwezig in ArenA.
Nog steeds stromen de persaanvragen voor Ajax - FC Twente binnen. De perstribune is echter allang volgeboekt. Het wordt qua pers zelfs nog drukker dan bij de Champions League-wedstrijden tegen AC Milan en Real Madrid eerder dit seizoen. De kampioenswedstrijd is in binnen- en buitenland ongekend populair, ook bij journalisten. Zo komen alle vaste volgers van Ajax en FC Twente, veelal in dubbele bezetting, naar de ArenA. Het unieke feit dat zowel Ajax als Twente zondag kampioen kan worden, zorgt ervoor dat veel regionale media uit het oosten van Nederland zich hebben aangemeld voor de unieke ontknoping in de Eredivisie.
De opmars van Christian Eriksen en Nicolai Boilesen zorgt ervoor dat er zondag verschillende Deense journalisten in het stadion aanwezig zijn om mogelijk getuige te zijn van de eerste landstitel van hun landgenoten. Het meespelen van de Belgen bij Ajax en FC Twente zorgt ook voor grote belangstelling van de media uit België. De aanwezigheid van de Belgische Twente-coach Michel Preud’homme maakt de interesse van onze Zuiderburen uiteraard nog groter. Twente-aanvaller Bryan Ruiz zorgt er op zijn beurt voor dat verslaggevers uit Costa Rica worden ingevlogen om de kampioenswedstrijd vanuit Amsterdam te verslaan.
Naast de 'uitverkochte' perstribune zullen er zondag meer dan 40 fotografen langs de lijn zitten. De tv-registratie zorgt eveneens voor drukte rondom het veld. De televisiecrew, bestaande uit een kleine 80 medewerkers, zorgt ervoor dat ook de thuisblijvers niets hoeven missen van het spektakel in de Amsterdam ArenA. In totaal zullen 20 camera's de wedstrijd registreren, waardoor de regisseur letterlijk ieder detail vanuit alle mogelijke hoeken kan laten zien aan de televisiekijkers. De sfeer in het tot de nok toe gevulde stadion maakt de beleving in de huiskamer helemaal compleet. En die huiskamers bevinden zich lang niet alleen in Nederland. De wedstrijd zal in ruim 80 verschillende landen live of in samenvatting worden uitgezonden. Al Jazeera is de bekendste internationale zender die rechtstreeks verslag doet van de unieke ontknoping in de Eredivisie.
gaaffffffff
De ziel van een KAMPIOEN…
AMSTELVEEN, vrijdag
Zondag is het erop of eronder, landskampioen of grote verliezer. Als de fans van zowel Ajax als FC Twente al zenuwgesloopte wrakken zijn, hoe moeten de jongens die het gaan doen zich dan wel niet voelen… Geen wonder dat de tukkers de hulp hebben ingeroepen van de gerenommeerde sportpsycholoog Bill Beswick.
Kan een mentale coach het verschil maken voor zoiets fysieks als een robbertje voetbal? Psycholoog en oud-topsporter (speerwerper en bobsleestuurman) Arjan Eleveld zegt luid en duidelijk ’nee’ en heeft maar één advies voor beide elftallen: „Lees dit niet!”
Neemt een aanloop naar uitleg: „Lijkt het of voetballers bewust briljante dingen doen op het veld, dan is het dat meestal niet. Al leggen ze het achteraf zelf wel uit als een doelbewuste actie, ze spelen vanuit het onderbewuste. Tijd om na te denken is er immers niet, ze reageren meteen.” De algemeen directeur van HR-adviesbureau LTP uit Amstelveen bagatelliseert het niet: „Het onderbewuste kan heel intelligent zijn! Neem dit interview: ik weet nog niet hoe dit verhaal verloopt, maar achteraf zal het steekhoudend blijken en kan ik het uitleggen.”
Onderbewuste
„ Als je een slang ziet, kun je een ongekend hoge sprong maken. Een sprong die normaal onmogelijk zou zijn. Dat is de vechten- of vluchtenreactie en die gaat vanzelf. Het denken is geblokt, de adrenaline jaagt, het onderbewuste reageert.” Tekent een curve: „Als de spanning laag is, zijn de prestaties mager, is de spanning hoog, dan kun je goede prestaties leveren. Is de spanning te hoog, dan verkramp je. Lange tijd druk werkt slecht, zoals nu een week naar de wedstrijd toe, dan beïnvloedt dat de prestaties. Zoals in het bedrijfsleven langdurige stress tot burn-out kan leiden.” ”
„Bij voetbal is een psycholoog onnodig, tenzij er iets mis is met een speler. Ik geloof niet in het positivisme van ‘je kunt het’. Deze mannen kunnen het al, de vaardigheiden zíjn er. Tsjakkagedoe werkt niet. Ook niet het werken naar een abstract doel als: ’we moeten de zege halen’ of, nóg erger, ’we mogen niet verliezen’. In dat laatste geval kan je helemaal verkrampen. Beter is het om driehoekjes en een-tweetjes te oefenen.”
De voetballers mentaal sterken kan volgens hem dan ook maar op één manier: „De druk van de buitenwereld uitsluiten. Geen kranten lezen, ze isoleren van interviews en media. Met elkaar. Maar psychologie is belangrijk, dat bleek wel toen Feyenoord met 10-0 verloor van PSV. Psychologisch werkt het goed als je lichamelijk fit bent, dat geeft een goed gevoel.”
Nadenken
Momenteel begeleidt hij het golfteam, waar de hulp van een psycholoog wel baat kan hebben. „Dat is een mentale sport. Tussen de holes is er veel tijd om na te denken, en dat is de crux, dat kan je vaardigheden in de weg staan.”
Goed, en dan is het zondag, na twee keer drie kwartier en een verlenging, en dan heb je verloren… Overuren voor psychologen! Arjan Eleveld lacht: „Het mooie van teamsport is dat verlies nooit aan jou ligt. En mochten alle vingers naar jou wijzen, dan ligt het wel aan het weer of zoiets…”
Blij met de punten ...
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Pffffffffff...
...nog 2 dagen, 3 uur, 39 minuten en nog wat sec.

...nog 2 dagen, 3 uur, 39 minuten en nog wat sec.

-
Ik kan echt aan niks anders meer denken.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Gelukkig moet ik straks nog werken; dat scheelt een slok...
...als ik hier alles blijf volgen word ik gestoord.
...als ik hier alles blijf volgen word ik gestoord.
Thijs schreef:Ik kan echt aan niks anders meer denken.
Dat is niet gezond, Thijs. Denk eens aan de honger in de wereld.

Dit gezegd hebbende, ik denk niet dat ik zondag ga kijken. Dat trek ik niet. (Ik zei gisteren tegen mijn vriendin: 'Laten we zondag een fietstocht maken.' Waarop mijn vriendin vroeg: 'Wat voor fietstocht dan? Rondjes om de Arena zeker?'

Het stinkt aan alle kanten!
Ferry schreef:WTF???NOG een jaar wachten op die derde ster dus!Ajax volgend seizoen sowieso zonder derde ster
© ANP
Ajax kan zondag met de dertigste landstitel geschiedenis schrijven. Maar volgend seizoen kunnen de spelers nog niet pronken met de drie sterren op het shirt, meldt het AD vandaag. De Ajax-tenues voor de nieuwe voetbaljaargang zijn namelijk al geproduceerd.
'Dat is een proces waar zes tot negen maanden overheen gaan. Dan weet je dus nog niet of Ajax kampioen wordt,' verklaart Frank Basters, hoofd marketing van Adidas, sinds 2000 de shirtsponsor van Ajax. Het nieuwe officiële shirt met de sterren is pas in het seizoen 2012-'13 verkrijgbaar.
Het is waarschijnlijk dat de sterren dan op het tricot worden geborduurd en niet gedrukt of geplakt. 'Zo hoort het,'zo glimlacht David Endt. 'Je moet die ster ook kunnen voelen.'
@ajaxlife
Geen paniek! Als Ajax kampioen wordt, staan er gewoon drie sterren op de shirts die de Ajacieden in seizoen 2011/2012 dragen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
joey schreef:Thijs schreef:Ik kan echt aan niks anders meer denken.
Dat is niet gezond, Thijs. Denk eens aan de honger in de wereld.![]()
Dit gezegd hebbende, ik denk niet dat ik zondag ga kijken. Dat trek ik niet. (Ik zei gisteren tegen mijn vriendin: 'Laten we zondag een fietstocht maken.' Waarop mijn vriendin vroeg: 'Wat voor fietstocht dan? Rondjes om de Arena zeker?'![]()
)

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Pfew!!Duke schreef:@ajaxlife
Geen paniek! Als Ajax kampioen wordt, staan er gewoon drie sterren op de shirts die de Ajacieden in seizoen 2011/2012 dragen.

Nou alleen nog effe winnen...
-
Moet weer denken aan die Feyenoord-supporter die van de spanning ook niet de wedstrijd PSV-Feyenoord dit seizoen wilde kijken. Hij ging met z'n vingers over het scherm bij teletekst en haalde eerst de vinger bij Feyenoord weg. "Ah shit, een 0! Verloren dus!"Thom schreef:geheel eens; ik ben tussen 1430 en 1630 niet bereikbaar, ga ook fietsen en zet mijn telefoon pas aan om 1630, eerst groningen checken, hopen dat PSV punten heeft verspeeld en dan met trillende vingers Ajax checken. Zo ongeveer.
Toen haalde hij bij PSV z'n vingertje weg en zag ook een 0. "Yeah, gelijkspel!"
...totdat hij z'n hele hand weghaalde en er nog een eentje voor zag staan.

Man, toen ik dat op Feyenoord netwerk las heb ik echt 5 minuten dubbel gelegen, de tranen stonden in m'n ogen.

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ruiz sterker door liefde
ENSCHEDE - Bryan Ruiz heeft nog een belofte in te lossen. In principe is de FC Twente-aanvaller de beste speler op de Nederlandse velden, maar door fysieke tegenslag is het Ruiz dit jaar niet gelukt om het vorige topseizoen te evenaren. In de KNVB-bekerfinale speelde de Costaricaan sterk, maar was hij niet betrokken bij de beslissende acties. Zal hij in de kampioensfinale tegen Ajax wel het verschil maken? „Mijn vorm wordt steeds beter. De mensen mogen best iets van mij verwachten. Maar het is voor mij geen doel om persoonlijk te schitteren. Spelers winnen wedstrijden, teams kampioenschappen. Juist ons sterke collectief heeft ons successen opgeleverd”, aldus Ruiz.
„Het is een moeilijk seizoen voor me geweest, vooral door de blessures. Eind vorig jaar, toen ik geblesseerd raakte tegen NEC, was ik juist heel goed in vorm. Daarna stond ik twee maanden aan de kant. Na mijn eerste blessure heb ik een tijdje met pijn gespeeld en toen ging het weer mis. Het is heel moeilijk om dan in je ritme te komen. Eigenlijk voel ik me nu pas weer echt goed.”
Niet alleen fysiek, maar ook mentaal zit Ruiz lekker in zijn vel. Afgelopen zomer kwam het tot een scheiding met zijn jeugdliefde Jocelyn, die met hun zoontje Matias terugkeerde naar Costa Rica. Een zware klap voor Ruiz. Sinds kort heeft hij echter een relatie met een Twentse schone. „Ik heb haar leren kennen in de fanshop van FC Twente, waar ik shirtjes kocht om te verloten via mijn website. Als iemand je gelukkig maakt, heeft dat ook een goede invloed op je spel. Je voelt je beter en het geeft ook extra motivatie. Het is net zo’n fijn gevoel, als wanneer ik mijn zoontje weer heb gezien.”
FC Twente krijgt na de overwinning in de bekerfinale de favorietenrol toegeschoven. Alom is te horen dat de tukkers de betere ploeg hebben. „Ik vind niet dat we sowieso een sterkere ploeg hebben dan Ajax. In de bekerfinale was het verschil klein. Pas als we de titel pakken, mogen we zeggen dat we sterker zijn dan Ajax.”
„Eén ding weet ik zeker. Als we gaan spelen voor een gelijkspel, zullen we verliezen. We moeten de wedstrijd in Amsterdam benaderen als een return in het Europese voetbal. Ook na een zege in de eerste wedstrijd is ons doel dan altijd om in de return te scoren en onze goede uitgangspositie verder uit te bouwen. Zo moeten we ook omgaan met het punt voorsprong, dat we hebben. Als we in de ArenA de eerste goal weten te maken, zal Ajax tweemaal moeten scoren. De grootste fout die we kunnen maken, is dat we te afwachtend spelen. We moeten uitgaan van onze eigen kracht.”
Laatst gewijzigd door 999 op vr mei 13, 2011 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
hahahahahahahahaha!!!Thijs schreef:Moet weer denken aan die Feyenoord-supporter die van de spanning ook niet de wedstrijd PSV-Feyenoord dit seizoen wilde kijken. Hij ging met z'n vingers over het scherm bij teletekst en haalde eerst de vinger bij Feyenoord weg. "Ah shit, een 0! Verloren dus!"Thom schreef:geheel eens; ik ben tussen 1430 en 1630 niet bereikbaar, ga ook fietsen en zet mijn telefoon pas aan om 1630, eerst groningen checken, hopen dat PSV punten heeft verspeeld en dan met trillende vingers Ajax checken. Zo ongeveer.
Toen haalde hij bij PSV z'n vingertje weg en zag ook een 0. "Yeah, gelijkspel!"
...totdat hij z'n hele hand weghaalde en er nog een eentje voor zag staan.![]()
Man, toen ik dat op Feyenoord netwerk las heb ik echt 5 minuten dubbel gelegen, de tranen stonden in m'n ogen.

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus