Slovan uit en thuis en PSV.Thijs schreef:Hij heeft twee wedstrijden gespeeld toch, uit m'n hoofd?
Slovan Bratislava-thuis en PSV-uit.
Ik kan me zo geen circusacts meer herinneren, maar ik weet nog wel dat er wat hachelijke momentjes waren.
Moderator: mods
Slovan uit en thuis en PSV.Thijs schreef:Hij heeft twee wedstrijden gespeeld toch, uit m'n hoofd?
Slovan Bratislava-thuis en PSV-uit.
Wat gebeurde er toen? (Heb die wedstrijd niet gezien, alleen ooit die ingooi teruggezien.)Thijs schreef:Je vergeet het moment toen hij gewisseld werd...Voor mij was dat werkelijk onvergetelijk.
Bij Spurs was het ook niets.joey schreef:Dan hebben we het natuurlijk over de prestaties van Atouba bij HSV.
Atouba was de 3e linksback van HSV en lag het seizoen voordat hij naar Ajax kwam in de kreukels. En dat heeft hij bij Ajax trouw volgehouden. Die man is achter in de 30 ofzo. Bizarre aankoop dus.Het uitgangspunt bij de beoordeling van een eventuele aanwinst is toch wat hij bij zijn vorige club(s) heeft gepresteerd.
Geen slechte trainer, wel totaal ongeschikt voor Ajax. Hij was bij Ajax een blauwdruk van HtC.Ach, praat me niet van Jol. Die man wilde kopen, kopen, kopen.
Basiselftal met negen jeugdspelers? Stekelenburg, vdWiel, Siem de Jong, Ebecilio (twijfelgevalletje). VdBoog maakt er telkens een sport van om aankopen als Eriksen, Boilesen en dergelijke te zien als jeugd. Zo werkt het niet.'Natuurlijk blijf ik Ajacied, ik heb een stoel in de Amsterdam ArenA'
Dinsdag, 10 mei 2011 om 21:35
Ajax verovert zondag bij winst op FC Twente voor de dertigste keer de landstitel. Rik van den Boog neemt daarna afscheid. "Ik heb een visie en een beleid neergezet", vertelt de algemeen directeur aan het ANP. "Opstappen doet ook mij veel pijn. Maar ik houd nog steeds van Ajax. Er zijn slechts een paar mensen waarvoor ik iets minder respect heb. Natuurlijk blijf ik Ajacied. Ik heb een stoel in de ArenA en zal nog veel duels bezoeken. Ajax is en blijft een prachtige club."
/
Het basiselftal van Ajax telt liefst negen spelers uit de eigen opleiding. "Het gaat juist heel goed", weet Van den Boog. "Zeker met onze jeugd. Ik geloof dat het Nederlands elftal op het WK acht spelers uit onze opleiding telde. Waarschijnlijk twintig van de 25 spelers uit onze selectie voor het komend seizoen voetbalden op De Toekomst. We kunnen kampioen worden en hebben dit allemaal bereikt terwijl we moesten bezuinigen. Ajax is daardoor weer gezond. We zijn een voorbeeld voor veel clubs."
Van den Boog neemt zich een aantal dingen kwalijk wat betreft zijn regeerperiode bij Ajax. "Ik heb moeten leren dat het in het voetbal heel anders werkt dan in het bedrijfsleven, waar het meestal redelijker verloopt", vindt de sportbestuurder. "Daarnaast had ik achteraf geen toestemming moeten geven voor de komst van enkele oudere transfervrije spelers. We hadden de jeugd eerder een kans moeten geven. Dat was namelijk onze visie. Ik ben soms ook te naïef en impulsief geweest. Sommige dingen moet je niet roepen maar intern houden."
VZ
nu.nl'Ajax is op elke transfer voorbereid'
AMSTERDAM - Rik van den Boog maakt zich geen zorgen over een uittocht bij Ajax deze zomer. "De selectie voor volgend seizoen staat", voorspelt de algemeen directeur in het magazine NUsport.
© ProShots"We willen nog één à twee goede spelers bovenop de huidige selectie halen. Frank de Boer weet precies wat hij wil en wat er mogelijk is. Die compositieschets is al gemaakt." Dat er wordt getrokken aan enkele Ajax-internationals, ontkent Van den Boog niet. “We weten dat de kans dat Maarten Stekelenburg de stap gaat maken, groot is. Gregory van der Wiel heeft ook aangegeven klaar te zijn voor de top. "Hij heeft na een topjaar en het WK een iets minder seizoen gedraaid, dus het is nog afwachten wat er voor hem komt. Maar hun opvolgers zijn in kaart gebracht. We zijn op elke transfer voorbereid."
Sigthórsson
De interesse in AZ-spits Kolbeinn Sigthorsson is serieus, bevestigt de scheidend directeur. “Frank heeft aangegeven dat hij hoog op zijn lijstje staat en zijn lijstje is ons lijstje. Hij voldoet aan de eisen die we hebben gesteld aan een nieuwe spits. "Aan de andere kant hebben we nog uitstekende centrumaanvallers in huis. Mounir El Hamdaoui is en blijft een klasbak en dan hebben we ook nog Dario Cvitanich en is het contract van Geoffrey Castillion pas verlengd. De nood is dus niet heel hoog.”
Vd Boog is verantwoordelijk!LucaS schreef:Wie is er verantwoordelijk voor de huidige staat van Ajax? De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de opleiding. Genant dat mensen koste wat het kost de man zwart willen maken
Hij zegt toch vervolgens: "Hij voldoet aan de eisen die we hebben gesteld aan een nieuwe spits."joey schreef:Zijn lijstje is ons lijstje? Heeft hij dan helemaal niets geleerd? Mag De Boer nu alles bepalen????
Wat moet hij dan zeggen? Als de transfer van Sigthorsson niet doorgaat hebben we louter baggerspitsen over?joey schreef:Cvitanich? El hamdaoui?![]()
Dat zijn vd Wiel zijn woorden.joey schreef:Van der Wiel klaar voor de top?![]()
Blijkbaar voldoen zowel Sigthorsson als Dost aan de opgestelde criteria. Ik ben geen geweldige kenner, maar dat klinkt mij wel wat vreemd in de oren.joey schreef:Op alles voorbereid, dat zei hij in de winter ook. Ajax wist precies wat het wilde, riep hij toen. Bas Dost, een happie chinees... Dat is hij vast al vergeten.
Dat hoef ik niet te willen. Dit is namelijk exact wat hij zelf zegt.LucaS schreef:Wie is er verantwoordelijk voor de huidige staat van Ajax? De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de opleiding. Genant dat mensen koste wat het kost de man zwart willen maken
Ik herhaal: zijn lijstje is ons lijstje. DAt is heel iets anders dan: De Boer mag ook meepraten.Jabu schreef:Hij zegt toch vervolgens: "Hij voldoet aan de eisen die we hebben gesteld aan een nieuwe spits." Blijkbaar zijn er criteria waaraan een aankoop moet voldoen. Als de trainer vervolgens een specifieke speler op het oog heeft die voldoet aan de opgestelde criteria, dan is het goed. Lijkt mij precies de manier zoals het hoort te gaan.
Nee, niets. Hij heeft er geen verstand van en bovendien is het zijn probleem niet meer.Wat moet hij dan zeggen? Als de transfer van Sigthorsson niet doorgaat hebben we louter baggerspitsen over?
O, dat kan allemaal. Bij Ajax kan alles.Blijkbaar voldoen zowel Sigthorsson als Dost aan de opgestelde criteria. Ik ben geen geweldige kenner, maar dat klinkt mij wel wat vreemd in de oren.