De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma apr 04, 2011 1:49 pm

Haha, dat is ook weer zo. Al kun je je afvragen of niet iedereen (heiligen daargelaten) in het uiterste geval door overlevingsinstinct gedreven niet-integer zal blijken te zijn. Maar toegegeven, de vergelijking is ongelukkig.

Op het moment dat je gaat liegen, ben je niet meer integer, vind ik.

De AD van Ajax zou niet met alle winden moeten meewaaien.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.

Bericht door Le T. » ma apr 04, 2011 2:20 pm

Kowalczyk schreef:Van den Boog had zijn lot aan dat van Martin Jol moeten verbinden - en dus al een tijdje weg moeten zijn.

Toen Van den Boog aantrad, had hij met Marco van Basten te maken. Die had hij niet zelf gekozen. Dat hij Van Basten "de beste trainer" noemde, nou ja, vooruit, dat was goed bedoeld. Hij zal erg opgelucht zijn toen Van Basten opstapte. Dat bood hem de kans de trainer aan te stellen die hij echt wilde: Jol.
Volgens mij wilde hij Adriaanse, dat was zijn eerste keus, toen is er naar Morten Olsen gevist, en toen was eigenlijk alleen nog Jol over als kandidaat. Hij moest toch wat? Hij kon toch niet opstappen omdat de trainer die er door Cruijff was neergezet er eindelijk achter was dat hij er niks van kon?
Vanaf dag één heeft Van den Boog met Jol de grenzen van het beleidsplan opgezocht - en ook royaal overschreden. Jol kreeg véél meer macht dan een hoofdtrainer volgens het beleidsplan hoort te hebben. Hij mocht zelf zijn staf samenstellen en Van den Boog liet toe dat die staf uit familie en vriendjes van Jol ging bestaan. Hij moet gezien hebben dat Jol er een wat curieuze band met Mino Raiola op nahield, maar ging nooit voor een transfer liggen, zelfs niet toen Jol de ene na de andere speler haalde uit de categorie waar Ajax voortaan absoluut niet meer in zou shoppen: op leeftijd, uitgerangeerd, soms half geblesseerd. De Atouba's, Tainio's, Mido's en Ooijers dus.
Klopt, maar hij kwam in een situatie dat het rapport van de commissie Coronel al met voeten was getreden. De benoeming van van Basten en zijn assistenten was er snel doorheen gerommeld in de onjuiste veronderstelling dat Cruijff daadwerkelijk verantwoordelijk had genomen, en in het maachtsvacuüm wat er op volgde werd er met geld gesmeten voor allerlei aankopen die ook totaal niet strookten met het rapport. Maar toen hoorde je niemand over dat rapport en hoorde je Cruijff helemaal niet.

Daar sta je dan, de trainer die je zelf niet hebt gekozen laat je in de steek (gelukkig maar), het geld is op, de selectie is niet in evenwicht en de spelers zijn een zielig hoopje ellende zonder vertrouwen en je technische staf bestaat uit een bij Twente mislukte jaknikker die niemand meer heeft om ja tegen te knikken maar nog wel ja knikt tegen het salaris en nog een jaknikker wiens meerwaarde altijd volledig onduidelijk is geweest. Adriaanse, Olsen, Van Gaal en Rijkaard niet beschikbaar. Ga er maar aan staan. Als je dan na een jaar een reeks van 14 overwinningen achter de rug hebt, meer dan 100 doelpunten hebt gemaakt, een prijs hebt gepakt, heel veel punten, CL hebt gehaald en de club ook alweer bijna financieel gezond is, dan is dat eigenlijk gewoon een wereldprestatie van de AD.

Maar dat is eigenlijk een fundamenteel probleem van Ajax, het verwachtingspatroon gaat altijd sneller omhoog dan de club uit een diep dal omhoog kan komen. Hoe sneller de AD die uit het dal trekt, hoe hoger het verwachtingspatroon wordt. Niemand had vooraf aan zo'n goed seizoen durven denken in die omstandigheden, maar achteraf was dat allemaal alweer vergeten. Door CL te halen krijg je het verwijt dat Ajax nog niet helemaal meekan met de grote jongens. CL halen wordt meteen voor vanzelfsprekend aangenomen. Doordat er veel doelpunten gemaakt werden, werd dat voor vanzelfsprekend aangenomen, en was het tijd om te klagen over het positiespel.
Als het met zo'n trainer vervolgens fout gaat, dan hoor je - als je een fatsoenlijke directeur bent - te zeggen: ik ben van het beleidsplan afgeweken, ik heb hoog spel gespeeld omdat ik dacht dat dat goed was, maar ik heb gegokt en verloren, en dus maak ik plaats.

Dat heeft hij niet gedaan. Hij is blijven zitten en heeft sindsdien (nog nadrukkelijker dan daarvoor) zijn 'overlevingsmodus' ingeschakeld. Hij is gaan liegen en draaien ("Cruijff niet langer serieus nemen" versus "prachtig dat ons icoon Cruijff Ajax wil helpen"). Door aan te blijven en niet zijn conclusies te trekken, heeft hij Ajax veel schade berokkend, want de huidige Cruijff-burgeroorlog zou veel minder verwoestend zijn gevoerd door de betrokken partijen als er na Jol een nieuwe directie was gekomen.
Op zich kan ik wel meegaan met het idee dat de AD zijn lot moet verbinden aan dat van de trainer. Vooral omdat dat er toe zal leiden dat de directeur actief de trainer in het zadel gaat houden en dat is nodig bij Ajax waar goede trainers onder druk komen en bestuurders geneigd zijn de makkelijkste weg te kiezen. Vooral toen er nog niet één hoofdverantwoordelijke was, maar een clubje mensen waarbij de een RvC was
en de ander in naam AD, daar krijg je vanzelf laffe keuzes van.

Maar bij Ajax speelt meer dan of de keuze van een trainer de juiste was of niet. Er was immers niet zoveel aan de hand. Ajax kwam in het hoofdtoernooi van de CL, ondanks een onmogelijke voorbereiding, Ajax speelde heel sterk tegen Twente, kon zich goed meten met Milan, in Bernabeu gingen ze over de knie maar dat kan bijna elke club overkomen. Het kon nog een mooi seizoen worden, ondanks dat er weer extreem weinig te besteden was. Alleen toen greep Cruijff de afstraffing in Madrid aan om zijn volgende coup voor te bereiden, samen met zijn dubieuze PR-bureau dat foute regimes heeft gesteund en de Telegraaf heet. En daar win je het niet van, dat is een factor en heeft van een stroeve periode een negatieve spiraal gemaakt. Moet Van den Boog daarvoor verantwoordelijk worden gehouden? Ik denk dat dat buiten zijn macht ligt.

Wel werd natuurlijk steeds duidelijker dat Jol's benadering niet goed aansloot bij het echte Ajaxvoetbal, ondanks het aanvallende karakter, en dat dit dus niet de aanpak voor de lange termijn was. Maar Jol het seizoen laten afmaken, zodat bijvoorbeeld De Boer een goede start had gehad, dat had allemaal best gekund wanneer Cruijff zich koest had gehouden. Zoals het iemand betaamt die Ajax een ramptrainer had opgedrongen om vervolgens Ajax in de steek te laten. Je ruimt Cruijffs rommel op en zodra het weer toonbaar is komt hij langs om je uit te schelden en weer rotzooi te gaan maken.
En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over het (wat mij betreft) feit dat Ajax dit seizoen kampioen zou zijn geworden als Pantelic er nog was geweest, en als niet wééééér de topscorer verpatst was, midden in het seizoen. Pantelic en Suárez lozen; het waren Van den Boog-besluiten die op sportief vlak desastreus zijn uitgepakt. Met die twee (of zelfs één van de twee) was het bij rust 2-0 of 3-0 geweest tegen Spartak Moskou en hadden we niet verloren in Den Haag. Dan had dit hele Cruijff-gedoetje waarschijnlijk niet eens wortel geschoten, maar zat iedereen zich nu (na de uitslag van Twente - PSV) in zijn handjes te wrijven en was iedereen gewoon heerlijk positief geweest over Frank de Boer en de terugkeer van het Ajax-voetbal enzo.
Ik vond Rommedahl een grotere fout, die was binnen handbereik, van Pantelic weet ik dat niet. Maar met El Hamdaoui had hij ook geen slechte deal gedaan, ik denk niet dat Pantelic voor Milan zo'n plaag was geweest. Spartak begon ook maar net aan het seizoen, zo heel veel werd er nou ook weer niet uitgespeeld, en tactisch leken ze ook geen antwoord op het Ajax-voetbal te hebben bedacht zoals wel vaker in Europa gebeurt, om dat dan in de return wel te hebben. Uiteindelijk heeft Ajax gewoon dik verloren. Eigenlijk is het een groter afgang dan de wedstrijd in Madrid, maar nu hoefde Cruijff niks aan te grijpen om weer een machtsgreep te doen.
Om zulke kleine dingen gaat het. Dat verklaart meteen ook waarom ik het niet terecht vind dat Cruijff nu doet alsof er helemaal niets deugt.
Cruijff grijpt ook maar wat aan. Met een analyse van wat er nog mis is bij Ajax heeft het niks van doen.
Ik ben niet pro-directie (Van den Boog had al weg moeten zijn, moet wat mij betreft alsnog weg, en bij Van der Aat heb ik altijd een ultra-slecht gevoel gehad), maar ook niet pro-Cruijff. Ik vind het een erg frustrerende gedachte dat we Louis van Gaal laten lopen, as we battle.

K.
Van den Boog heeft zeker fouten gemaakt. Maar hij heeft ook veel bereikt wat nu alweer vergeten wordt. Het echte probleem is volgens mij dat een AD geen goed kan doen. Als hij geen vriend van Cruijff is krijgt hij problemen voor zijn kiezen die hij niet kan oplossen. Dan begint het gestook en de hetzes, dan is het stropdas en een zakkenvuller, dan is het oorlog en is de waarheid het eerste slachtoffer. Ook Van Gaal zal daarmee te maken krijgen. Ook Van Gaal zal niks goed kunnen doen, zelfs die heeft met zijn sensationele verleden als trainer niet voldoende krediet, veel Ajaxsupporters kotsen hem uit.

Soms denk ik wel eens dat Cruijff zijn gang maar moet gaan met Ajax. Dan faalt hij, en dan zijn we er vanaf. Maar we zijn er niet vanaf als hij faalt. Dat dacht ik drie en twee jaar geleden ook, heeft iedereen het gezien? Hij neemt geen verantwoordelijkheid en zijn voetbalverstand komt er voornamelijk op neer dat goede voetballers goede trainers zijn en dat zijn vriendjes goed zijn. Klaar zou je zeggen, maar even later komt hij doodleuk een nieuwe poging doen de baas te spelen en dan gaat iedereen weer roepen dat hij zoveel voetbalverstand heeft. Dus als hij weer faalt dan zijn we nog niet van hem af. En het is ook link, want als je zo'n rampjaar als onder Van Basten niet laat volgen door herstel, dan kun je als club ook echt afzakken, en dan is de vergelijking met Feijenood wel terecht en gaan wij ook leren om blij te zijn met een punt in Doetinchem.

Ik ben een grote Van Gaal-fan, maar wel als trainer. Ook zou hij een prima technisch adviseur kunnen zijn, die zich ook houdt aan zijn adviestaak. Maar als TD of AD? Sowieso nu een nieuwe AD, de AD moet de leider van de club zijn, de koers bepalen. Als je nu een nieuwe neerzet, dan wordt die ook alweer voor voldongen feiten gesteld. Het grote trainerstalent is al in functie, de beslissingen wat betreft de jeugdopleiding liggen al klaar om door een ander genomen te worden, dus dan ontstaan er weer situaties waar je de nieuwe AD niet op af kunt rekenen, maar die hem wel kunnen verzwakken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 04, 2011 3:14 pm

Le T. schreef:
Volgens mij wilde hij Adriaanse, dat was zijn eerste keus, toen is er naar Morten Olsen gevist, en toen was eigenlijk alleen nog Jol over als kandidaat.

Meer trainers zijn er niet in de wereld? :confused.gif:
Adriaanse, Olsen, Jol, ik zie er geen lijn in. Of het moet zijn dat het alle drie oudere mannen zijn.
Hij moest toch wat? Hij kon toch niet opstappen omdat de trainer die er door Cruijff was neergezet er eindelijk achter was dat hij er niks van kon?
Wie zegt dat dan?
Klopt, maar hij kwam in een situatie dat het rapport van de commissie Coronel al met voeten was getreden.
En dus ging hij daar maar mee door? :confused.gif:
De benoeming van van Basten en zijn assistenten was er snel doorheen gerommeld in de onjuiste veronderstelling dat Cruijff daadwerkelijk verantwoordelijk had genomen, en in het maachtsvacuüm wat er op volgde werd er met geld gesmeten voor allerlei aankopen die ook totaal niet strookten met het rapport.
Klopt niet, MVG was allang met Van Basten in onderhandeling voor Cruijff op het toneel verscheen.
Nogmaal, wat heeft dat ermee te maken? Op dat moment was er geen AD. Van der Aat nam zolang de taken van Fontein op zich, maar een interim kun je niet veraantwoordelijk stellen voor het beleid.
Als je bedoelt dat Coronel van meet af aan zijn eigen rapport niet heeft uitgevoerd, dan heb je gelijk.
Daar sta je dan, de trainer die je zelf niet hebt gekozen laat je in de steek (gelukkig maar), het geld is op, de selectie is niet in evenwicht en de spelers zijn een zielig hoopje ellende zonder vertrouwen en je technische staf bestaat uit een bij Twente mislukte jaknikker die niemand meer heeft om ja tegen te knikken maar nog wel ja knikt tegen het salaris en nog een jaknikker wiens meerwaarde altijd volledig onduidelijk is geweest. Adriaanse, Olsen, Van Gaal en Rijkaard niet beschikbaar. Ga er maar aan staan.
Snik. :sad.gif:
Als je dan na een jaar een reeks van 14 overwinningen achter de rug hebt, meer dan 100 doelpunten hebt gemaakt, een prijs hebt gepakt, heel veel punten, CL hebt gehaald en de club ook alweer bijna financieel gezond is, dan is dat eigenlijk gewoon een wereldprestatie van de AD.
Eerder van Suarez. :smallgrin.gif:

Of van Jol natuurlijk. VDB had zich geheel uitgeleverd aan Jol. Met alle gevolgen van dien. Want het 'succes' was gebouwd op drijfzand. Doordat VDB het rapport-Coronel in de la smeet, kon Jol spelers halen die niet gehaald hadden moeten worden, liet hij zich door Jol chanteren, mocht Jol zijn vriendjes binnenhalen,enz. Bij VDB was het Martin voor en Martin na. Martin moest ook per se blijven, terwijl Ajax miljoenen afkoopsom had kunnen opstrijken voor een trainer die nu al maanden op kosten van Ajax thuis zit.
Toen Jol ging verliezen, paste hij opeens niet meer bij Ajax. Toen liet VDB hem vallen als een hete aardappel.

Maar dat is eigenlijk een fundamenteel probleem van Ajax, het verwachtingspatroon gaat altijd sneller omhoog dan de club uit een diep dal omhoog kan komen. Hoe sneller de AD die uit het dal trekt, hoe hoger het verwachtingspatroon wordt. Niemand had vooraf aan zo'n goed seizoen durven denken in die omstandigheden, maar achteraf was dat allemaal alweer vergeten.
Tweede worden achter een (gewezen) subtopper, misschien moeten we dat ook maar snel vergeten. :blush.gif:

Door CL te halen krijg je het verwijt dat Ajax nog niet helemaal meekan met de grote jongens.
Ach, niemand verwachtte dat Ajax wel even d e volgende ronde zou halen. Maar de nederlagen tegen Madrid waren heel pijnlijk. Je hebt verliezen en verliezen. We werden geslacht.
CL halen wordt meteen voor vanzelfsprekend aangenomen. Doordat er veel doelpunten gemaakt werden, werd dat voor vanzelfsprekend aangenomen, en was het tijd om te klagen over het positiespel.
Mwah, daar klaagden mensen al eerder over. Maar dat mocht toen niet. Echter, toen Suarez in een vormcrisis belandde, bleek des te duidelijker dat er bij Ajax van fatsoenlijk voetbal geen sprake was, maar dat alles afhing van Luis.
Maar bij Ajax speelt meer dan of de keuze van een trainer de juiste was of niet. Er was immers niet zoveel aan de hand. Ajax kwam in het hoofdtoernooi van de CL, ondanks een onmogelijke voorbereiding, Ajax speelde heel sterk tegen Twente, kon zich goed meten met Milan, in Bernabeu gingen ze over de knie maar dat kan bijna elke club overkomen. Het kon nog een mooi seizoen worden, ondanks dat er weer extreem weinig te besteden was. Alleen toen greep Cruijff de afstraffing in Madrid aan om zijn volgende coup voor te bereiden, samen met zijn dubieuze PR-bureau dat foute regimes heeft gesteund en de Telegraaf heet. En daar win je het niet van, dat is een factor en heeft van een stroeve periode een negatieve spiraal gemaakt. Moet Van den Boog daarvoor verantwoordelijk worden gehouden? Ik denk dat dat buiten zijn macht ligt.

Je draait de zaak om. Cruijff kwam juist in actie omdat hij zich doodschaamde voor het spel van Ajax.
Wel werd natuurlijk steeds duidelijker dat Jol's benadering niet goed aansloot bij het echte Ajaxvoetbal, ondanks het aanvallende karakter, en dat dit dus niet de aanpak voor de lange termijn was.
Hoezo? Dat is altijd al duidelijk geweest. Alles waar Ajax voor stond werd overboord gezet. Jol werd gedoogd omdat hij won.

Maar Jol het seizoen laten afmaken, zodat bijvoorbeeld De Boer een goede start had gehad, dat had allemaal best gekund wanneer Cruijff zich koest had gehouden.
Ach, welnee. Jol is gewoon gestruikeld vanwege de slechte resultaten. Ik zeg 'gewoon' omdat dit zijn voorgangers ook is overkomen. Als hij was blijven winnen, zat hij er nu nog.
Zoals het iemand betaamt die Ajax een ramptrainer had opgedrongen om vervolgens Ajax in de steek te laten. Je ruimt Cruijffs rommel op en zodra het weer toonbaar is komt hij langs om je uit te schelden en weer rotzooi te gaan maken.
Dat is ook een interpretatie, haha.
Jij doet net alsof Cruijff de rotzooi veroorzaakt. Maar het rapport-Coronel is er juist gekomen omdat het bij Ajax een rotzooi was, en Cruijff had niets met die rotzooi te maken. Het beleid is al vijftien jaar bagger, en het lijkt me een beetje simpel om iemand daarvan de schuld te geven die niet eens een functie bij Ajax heeft. Wat dóen al die stropdassen dan de hele dag?

Hoe kun je zeggen dat Cruijff geen verantwoordelijkheid neemt? Hij heeft drie keer laten weten in de RVC te willen gaan zitten. Dat argument is achterhaald.

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 04, 2011 3:39 pm

Le T. schreef:Alleen toen greep Cruijff de afstraffing in Madrid aan om zijn volgende coup voor te bereiden, samen met zijn dubieuze PR-bureau dat foute regimes heeft gesteund en de Telegraaf heet.
Zeg je nu dat de Telegraaf foute regimes heeft gesteund? Of doel je op het PR-bureau dat juist vd Boog heeft ingehuurd?

Bovendien is het wel erg makkelijk om Cruijff overal de schuld van te geven. Alsof zijn column in de Telegraaf zoveel invloed heeft dat het een compleet seizoen kan verpesten. Of lag dat toch aan Jol?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 04, 2011 3:47 pm

Jesse schreef:
Le T. schreef:Alleen toen greep Cruijff de afstraffing in Madrid aan om zijn volgende coup voor te bereiden, samen met zijn dubieuze PR-bureau dat foute regimes heeft gesteund en de Telegraaf heet.
Zeg je nu dat de Telegraaf foute regimes heeft gesteund? Of doel je op het PR-bureau dat juist vd Boog heeft ingehuurd?

Bovendien is het wel erg makkelijk om Cruijff overal de schuld van te geven. Alsof zijn column in de Telegraaf zoveel invloed heeft dat het een compleet seizoen kan verpesten. Of lag dat toch aan Jol?
Je weet toch wel hoe het zit met de Telegraaf?????

@Joey: Je zegt dat Martin van Geel met Van Basten bezig was? Volgens mij is dat absoluut niet waar. Van Basten is aangesteld door Cruijff in al het tumult. Je had Van Geel moeten zien kijken toen Van Basten z'n eerste persconferentie deed. Hij schoot het technische beleid COMPLEET af en daarmee had hij het natuurlijk over Van Geel. Van Geel wist gelijk dat z'n carriere bij Ajax voorbij was.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 04, 2011 3:53 pm

Nee, dat klopt echt niet. Toen Cruijff kwam waren de onderhandelingen al in de afrondende fase.

http://www.hln.be/hln/nl/1300/Buitenlan ... oach.dhtml

Januari dus. Toen was Cruijff nog nergens te bekennen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 04, 2011 3:57 pm

joey schreef:Nee, dat klopt echt niet. Toen Cruijff kwam waren de onderhandelingen al in de afrondende fase.

http://www.hln.be/hln/nl/1300/Buitenlan ... oach.dhtml

Januari dus. Toen was Cruijff nog nergens te bekennen.
Gebasseerd op een artikel in de Telegraaf en díe baseert het weer op interne bronnen.... mjah.... die bronnen kennen we onderhand wel.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma apr 04, 2011 4:01 pm

Schitterend .. Iedereen verfoeit de T., Joey gebruikt het zelfs alleen als toilet papier .. behalve nu ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 04, 2011 4:01 pm

Even kijken hoor:
22 februari 2008

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge over hun trainerschap bij Ajax 1. Van Basten tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2008 in beginsel voor 4 jaar als hoofdtrainer aan Ajax verbindt.
John van ’t Schip en Rob Witschge tekenen als assistent-trainers eveneens een contract voor 4 jaar dat ingaat op 1 juli 2008. In de contracten is een wederzijds evaluatiemoment opgenomen dat plaatsvindt na twee seizoenen.

De voormalige Ajax-spelers Van Basten en Van ’t Schip waren in het seizoen 2003-2004 trainers van Jong Ajax. Vanaf het seizoen 2004-2005 hebben Van Basten (43), Van ’t Schip (44) en Witschge (41) het Nederlands elftal onder hun hoede.

De nieuwe technische staf zal op 5 maart 2008 om 11.00 uur worden gepresenteerd in de perskamer van Ajax.

Technisch directeur Martin van Geel: ,,We zijn hier erg blij mee. Het zijn drie ambitieuze trainers met een Ajax verleden, die alledrie een internationale carrière als voetballer en inmiddels de nodige ervaring als trainer met zich mee brengen. Daarnaast is het goed dat er duidelijkheid is nu we de technische staf voor de komende seizoenen rond hebben.”

Zaakwaarnemer Perry Overeem: ,,We hebben de afgelopen weken samen met de voltallige directie van Ajax hard gewerkt de aanstelling rond te krijgen. Beide partijen zijn zeer tevreden over het verloop en de resultaten daarvan. De duur die de onderhandelingen met zich meebrachten vertaalt de in acht genomen zorgvuldigheid en aandacht van het proces.”
http://www.ajax.nl

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 04, 2011 4:03 pm

999 schreef:Schitterend .. Iedereen verfoeit de T., Joey gebruikt het zelfs alleen als toilet papier .. behalve nu ..
Dat komt omdat de feiten nog altijd niet in het nadeel van het huidge bestuur en in het voordeel van Cruijff wijzen. Eerder wijzen de feiten, tégen Cruijff z'n inmengingen.... Maar door halve waarheden en aanname's is het huidige bestuur kapotgeschreven en wordt alles wat Cruijff doet, ontvangen met open armen.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma apr 04, 2011 4:03 pm

Dus 3 ex-voetballers uit de stal van JC die er niks van bakten .. behalve dan met geld smijten .. verdorie bij welke club uit de JC stal deden\doen ze dat ook al weer ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 04, 2011 4:06 pm

Jöhnk schreef:Even kijken hoor:
22 februari 2008

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge over hun trainerschap bij Ajax 1. Van Basten tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2008 in beginsel voor 4 jaar als hoofdtrainer aan Ajax verbindt.
John van ’t Schip en Rob Witschge tekenen als assistent-trainers eveneens een contract voor 4 jaar dat ingaat op 1 juli 2008. In de contracten is een wederzijds evaluatiemoment opgenomen dat plaatsvindt na twee seizoenen.

De voormalige Ajax-spelers Van Basten en Van ’t Schip waren in het seizoen 2003-2004 trainers van Jong Ajax. Vanaf het seizoen 2004-2005 hebben Van Basten (43), Van ’t Schip (44) en Witschge (41) het Nederlands elftal onder hun hoede.

De nieuwe technische staf zal op 5 maart 2008 om 11.00 uur worden gepresenteerd in de perskamer van Ajax.

Technisch directeur Martin van Geel: ,,We zijn hier erg blij mee. Het zijn drie ambitieuze trainers met een Ajax verleden, die alledrie een internationale carrière als voetballer en inmiddels de nodige ervaring als trainer met zich mee brengen. Daarnaast is het goed dat er duidelijkheid is nu we de technische staf voor de komende seizoenen rond hebben.”

Zaakwaarnemer Perry Overeem: ,,We hebben de afgelopen weken samen met de voltallige directie van Ajax hard gewerkt de aanstelling rond te krijgen. Beide partijen zijn zeer tevreden over het verloop en de resultaten daarvan. De duur die de onderhandelingen met zich meebrachten vertaalt de in acht genomen zorgvuldigheid en aandacht van het proces.”

Bij de presentatie (ruim twee weken later) zat Van Geel met het gezicht van een oorwurm omdat het rapport Coronel, waarin de vloer met hem werd aangeveegd, net was uitgelekt.
Klopt. Van Geel was ook niet goed bezig en dat was ook onder andere de conclusie van het rapport. Maar Van Basten trok die conclusie al veel eerder. Van Basten kreeg een blanco cheque, terwijl Van Geel er nog zat.... Van Geel wist gelijkt hoelaat het was. Helaas kwam het rapport later dan dat Van Basten was aangesteld, want die heeft inderdaad alle wetten overtreden.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 04, 2011 4:11 pm

Jöhnk schreef:Even kijken hoor:
22 februari 2008

Holy muck! Is het pas drie jaar geleden dat Van Basten werd aangesteld?

We hebben dus in die drie jaar een compleet tijdperk Van Basten en een compleet tijdperk Jol gehad. Tweemaal dat gedacht werd: en nu komen we er uit, nu gaan we weer meedoen om de prijzen!

En we zijn geen steek verder dan drie jaar geleden. Misschien nog wel verder van huis (de titel), omdat we in een ordinaire straatvechtersvertoning terecht zijn gekomen. Pfff.

Het is om te janken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma apr 04, 2011 4:15 pm

GangstaRiB schreef:
999 schreef:Schitterend .. Iedereen verfoeit de T., Joey gebruikt het zelfs alleen als toilet papier .. behalve nu ..
Dat komt omdat de feiten nog altijd niet in het nadeel van het huidge bestuur en in het voordeel van Cruijff wijzen. Eerder wijzen de feiten, tégen Cruijff z'n inmengingen.... Maar door halve waarheden en aanname's is het huidige bestuur kapotgeschreven en wordt alles wat Cruijff doet, ontvangen met open armen.
Tja, ik snap dat dus ook niet.De krant die door veel posters hier ( vooral die JC achterna lopen ) is beticht van:Racisme, gekleurde ( zeg maar verkleurde ) berichtgeving, stemmenmakerij, dikke koppen, buitenlanderhaat, onvolledige berichtgeving, verdraaien van feiten, eenzijdigheid, fout in de oorlog, partijdigheid ( rechts ), ongeloofwaardig zijn en wat ik al niet vergeten ben .. en daar huppelt men nu vrolijk achteraan, wetende dat J.d.G. de spreekpop is van JC ( en nog nooit een kritisch woord over hem heeft geschreven ) ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 04, 2011 4:16 pm

GangstaRiB schreef:

Stel je niet aan, zeg. Ik was aan het googlen en dit was het eerste dat ik tegenkwam. :excited.gif:

Had het zo goed het AD kunnen zijn. :confused.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 04, 2011 4:18 pm

GangstaRiB schreef:Je weet toch wel hoe het zit met de Telegraaf?????
Eerlijk gezegd niet. Wat bedoel je?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » ma apr 04, 2011 4:18 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:

Stel je niet aan, zeg. Ik was aan het googlen en dit was het eerste dat ik tegenkwam. :excited.gif:

Had het zo goed het AD kunnen zijn. :confused.gif:
En die heeft dan weer als bron de T.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 04, 2011 4:19 pm

Je hebt helemaal gelijk Voets, ook ik ben verbijsterd dat de hele Cruijff fan base enthousiast onzinverhalen uit de T als bewijs aanhaalt.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 04, 2011 4:21 pm

Dat klopt niet. Ik behoor tot de Cruijff fan base en kom met Ajax.nl als bron. Van Geel heeft Van Basten aangesteld en hij was er blij mee. Hij zegt het zelf.

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 04, 2011 4:23 pm

Ik heb het dan ook niet over deze ene quote

999

Bericht door 999 » ma apr 04, 2011 4:27 pm

Ik ook niet ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 04, 2011 4:40 pm

Jöhnk schreef:Dat klopt niet. Ik behoor tot de Cruijff fan base en kom met Ajax.nl als bron. Van Geel heeft Van Basten aangesteld en hij was er blij mee. Hij zegt het zelf.
En hij was bepaald niet de enige. Tijdens het op dat seizoen volgende EK liep heel Nederland weg met Van Basten. Hij had zogenaamd geniaal gewisseld tegen Frankrijk.

Achteraf gezien was natuurlijk iedereen er tegen. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 04, 2011 4:54 pm

Nee hoor, ik was voor en ik vind het jammer dat hij weg is

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 04, 2011 4:55 pm

Wat vind je eigenlijk van de Boer, Lucas?

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 04, 2011 4:56 pm

Ziet er hoopvol uit, ik ben zeer te spreken over hoe hij de ploeg probeert te laten voetballen. Tegen Spartak was het niveau ook zeer behoorlijk. De laatste keren dat ik dat zo zag was onder Blind

Plaats reactie