De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Als het nu meteen al vastloopt op het tempo van de gesprekken dan zijn beide partijen niet serieus. Dit soort zaken draai je er nu eenmaal niet in een week doorheen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel fatsoenlijk om de klankbordgroep op de hoogte te houden van de stand van zaken.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het krijgt wel een hoog orakelgehalte. Cruijff zegt het niet zelf, maar laat het door zijn woordvoerder in de pers brengen. Hij zit zelf ver weg in Barcelona en gaat vervolgens via spreekbuizen zijn mening ventileren. Lijkt me niet de beste manier van communiceren.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Cruijff is serieus, dat lijkt me duidelijk. Waarom zou hij anders al die moeite doen?
De directie is een ander verhaal. Die moet van de ledenraad, heb ik het gevoel.
Overigens is het allang niet meer Cruijff alleen. Veel mensen zijn er mee bezig. Dat is het verschil met de vorige keer.

De directie is een ander verhaal. Die moet van de ledenraad, heb ik het gevoel.
Overigens is het allang niet meer Cruijff alleen. Veel mensen zijn er mee bezig. Dat is het verschil met de vorige keer.
Het stinkt aan alle kanten!
rschiltmans
1. Tom Egbers: "Er is op dit moment een heel belangrijk gesprek bij #Ajax gaande en Cruijff is er bij."

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
De uitkomst van dit overleg vind ik interessanter dan de meeste wedstrijden die Ajax de laatste tijd heeft gespeeld. Ik ben echt erg benieuwd of de partijen nu echt constructief met elkaar verder gaan of dat het weer een dode mus blijkt te zijn.
Nil volentibus arduum
Speerpunt van JC's kritiek is de opleiding. Dat JOR en DB het haasje zijn, is dus veelzeggend.
Het is niet unaniem JC's advies. Rijkaard, Bergkamp etc. zien blijkbaar ook geen rol voor DB weggelegd.
Het is niet unaniem JC's advies. Rijkaard, Bergkamp etc. zien blijkbaar ook geen rol voor DB weggelegd.
Wie weet heeft VDB Blind al toezeggingen gedaan? Hij zal niet weer naar de AC willen.
Blind had de belofte dat hij hoofdtrainer zou worden op zak. Wat is er gebeurd toen Jol vertrok?
Blind had de belofte dat hij hoofdtrainer zou worden op zak. Wat is er gebeurd toen Jol vertrok?
In VI waarschuwt Derksen voor Rutger Koopmans, een oud-bankier, JC's nieuwe goeroe en woordvoerder. JC wil hem mogelijk ook AJAX binnenloodsen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do mar 24, 2011 8:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Waarschuwen? Het is dus een foute vent? Ik ken hem overigens amper.
Hij noemt hem een twijfelachtige adviseur, filosoof van de koude grond. Een goed voorbeeld van de gave van JC om zich met foute adviseurs te omringen.
Ik ken hem helemaal niet.
Ik ken hem helemaal niet.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do mar 24, 2011 8:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht dat jij Derksen niet serieus nam, Neef?
Koopmans is toch lid van de ledenraad, of vergis ik me? In dat geval hoeft hij binnengehaald te worden, want dan is hij al binnen.
Koopmans is toch lid van de ledenraad, of vergis ik me? In dat geval hoeft hij binnengehaald te worden, want dan is hij al binnen.
Ik neem hem ook niet serieus, mag ik dan niets van hem posten? Misschien kent een van jullie die Koopmans wél.
- peter
Niet persoonlijk in ieder geval.
Ik heb net wat zitten graaien op de link die Peet gaf. Hij is CEO van de JC institute, ziet er verder prima uit. Het lijkt er op dat Derksen hem niet mag omdat hij betaald wilde krijgen voor een boek over JC.
- Cluijffert
Als Cruijff echt serieus is, laat gebruikt hij niet weer een slap excuus om de hazenpad te kiezen.
Anders... tja...
Anders... tja...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Goh, de Cruijff vriendjes worden weer van alle kanten binnen geloodst.
I think I lost my fucking headache
En ik maar denken dat JC alleen mensen wilde die een voetbal achtergrond hebben/hadden ..
Blij met de punten ...
- peter
Die man is al sinds 2007 binnen, Luuk.
Welke vriendjes worden er nog meer van alle kanten naar binnen gelaten?
Misschien heeft ie de nieuwe AD al op het oog....999 schreef:En ik maar denken dat JC alleen mensen wilde die een voetbal achtergrond hebben/hadden ..

Ik lees en hoor voornamelijk over poppetjes.Peter schreef:Die man is al sinds 2007 binnen, Luuk.
I think I lost my fucking headache
Schijnt dat Johan straks een interview geeft bij Nieuwsuur (22.00)vkwillemvissers
1. Machtsstrijd verdiept zich bij #Ajax. #Cruijff tegenover directie 5 minutes ago via Twitter for iPhone from Velsen, North Holland
2. Moeizaam overleg #Cruijff en directie #Ajax, maar Cruijff gaat door met hervormen 32 minutes ago via Twitter for iPhone from Velsen, North Holland
Spel op de wagen
Ajax.nl
Ajax.nl
http://nos.nl/audio/228217-cruijff-verk ... ectie.htmlAjax bereikt geen akkoord met Cruijff
print lees
24 maart 2011
De directie van Ajax, de Raad van Commissarissen en de leden van de technische klankbordgroep zijn er vanavond in een onderling gesprek niet uitgekomen.
De directie van Ajax onderschrijft het technisch advies van de klankbordgroep onder leiding van Johan Cruijff over de voetbalontwikkeling bij Ajax. Ajax betreurt het daarom dat het overleg vanavond met Cruijff, andere leden van de technische klankbordgroep en Wim Jonk en Dennis Bergkamp niet tot een gemeenschappelijk gedragen resultaat heeft geleid.
In het gesprek van de voltallige directie van Ajax, voorzitter Uri Coronel en commissaris Joop Krant met Cruijff en de anderen is vanavond aangekondigd dat de clubleiding van Ajax de voetbaltechnische adviezen uit het rapport gaat uitvoeren. Dit zou onder meer inhouden dat op korte termijn het ‘technisch hart’ van Ajax van start zou gaan, bestaande uit Dennis Bergkamp, Frank de Boer en Wim Jonk. Jonk zou zich naast zijn bestaande functie als individueel techniektrainer bij de jeugdopleiding gaan inzetten als technisch manager van de bovenbouw. Bergkamp, momenteel trainer bij de A1, zou zich als assistent-trainer bij de technische staf van de A-selectie voegen.
Tijdens het gesprek bleek dat alle gegeven en nog te geven adviezen van Cruijff onverkort door de directie zouden moeten worden uitgevoerd, inclusief de personele consequenties. Cruijff liet weten ook de totale regie te willen hebben. De directie van Ajax is verantwoordelijk voor het beleid, waaronder het personeelsbeleid, en kan dit niet uit handen geven.
De directie en commissarissen hebben dit vanavond met Cruijff besproken. Samen met hem en de andere (oud-)voetballers wil Ajax werken aan de uitvoering van de aanbevelingen over training en opleiding. Over de voetbaltechnische aanbevelingen zijn de directie en RvC van Ajax het eens met Cruijff, maar over de uitvoering en implementatie gaat de directie. Omdat over het technische deel overeenstemming bestaat betreurt Ajax het des te meer dat het gesprek vanavond niet tot resultaten heeft geleid.
,,De directie van Ajax onderschrijft het technisch advies van de klankbordgroep onder leiding van Johan Cruijff over de voetbalontwikkeling bij Ajax", reageert Rik van den Boog namens de Ajax-directie: ,,Wij willen graag uitvoering geven aan de adviezen. Ajax wil de kennis en ervaring van voormalig topvoetballers als Bergkamp en Jonk, maar ook andere Ajax-iconen, inzetten. Dit hebben wij met Johan Cruijff besproken vanavond. Eén ding is daarbij glashelder: wij zijn verantwoordelijk, dat kunnen wij niet zomaar uit handen geven. Het kan niet zo zijn dat de directie klakkeloos uitvoert wat door anderen wordt opgedragen. Over de voetbaltechnische aanbevelingen zijn we het eens en daar wilden we samen aan werken. Daarom is het zo jammer dat we vanavond er niet met elkaar zijn uitgekomen."
Voorzitter Uri Coronel liet namens de gehele Raad van Commissarissen weten: ,,Ik ben er bij betrokken geweest. Wij ondersteunen het standpunt van de directie dat het totale beleid inclusief het personeelsbeleid, niet uit handen mag worden gegeven."
- peter
Ja, dit zat er dus dik in. Cruijff wil de regie en dat gaat dus niet gebeuren. Het gekke is wel dat ze dus verantwoordelijk voor het beleid van Cruijff willen zijn en dat terwijl ze een half jaar terug nog niets van die man moesten hebben. Overigens ga ik liever met m'n eigen visie ten onder dan met die van een ander. Die kan vdBoog in z'n zak steken, want het lijkt er bij mij sterk op dat hij puur uit is op de macht. Windvaan.