5 wedstrijden hoop ikKNVB start vooronderzoek naar Toivonen
28 februari 2011
De KNVB heeft een eerste stap gezet richting een eventuele schorsing van Ola Toivonen. De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek gestart van de vermeende elleboogstoot van de spits van PSV in de topper tegen Ajax (0-0).
Toivonen wapperde met zijn elleboog in een duel met Jan Vertonghen. De betrokkenen moeten voor dinsdag 12.00 uur een verklaring inleveren bij de KNVB. Op basis daarvan besluit de bond of er een schikkingsvoorstel gedaan wordt.
Arbiter Eric Braamhaar gaf direct na afloop van het duel aan dat hij eigenlijk een rode kaart had moeten trekken, maar het incident niet waargenomen had. Toivonen zelf was zich van geen kwaad bewust. "In mijn ogen was er niets aan de hand, het was een normaal duel om de bal met Vertonghen", zei hij tegen FCUpdate.nl
PSV 2010-2011
Re: PSV 2010-2011
- Ajaciedjuh
Het zal wel in die orde zijn, omdat hij al een keer meer is gestraft voor hetzelfde vergrijp.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
En terecht!
PS: Zal wel toeval zijn dat ik nergens iets lees over een vooronderzoek naar de vuistslag van Vertongen...
PS: Zal wel toeval zijn dat ik nergens iets lees over een vooronderzoek naar de vuistslag van Vertongen...
- Ajaciedjuh
Omdat dat ook nog nergens staat. Het zou overigens wel terecht zijn. Hij rukt zich los, maar hoeft daarbij niet te slaan.Baseman schreef:En terecht!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Bedoel je op AT, of in het algemeen? Er is namelijk wel op gereageerd.
Was ook wel degelijk een overtreding, maar niet zo erg als de elleboog van Toivonen. Denk dat jij dat zelf ook wel in ziet.Braamhaar mild over stomp van Vertonghen in kruis van Marcelo
Ola Toivonen verdiende in de optiek van Eric Braamhaar, achteraf gezien, een rode kaart voor zijn elleboogstoot jegens Jan Vertonghen in de wedstrijd tegen Ajax (0-0). De aanvaller van PSV kan maandag naar alle waarschijnlijkheid een onderzoek van de aanklager betaald voetbal verwachten. Over een ander incident in de topper was de dienstdoende scheidsrechter minder uitgesproken.
Vertonghen deelde tegenstander Marcelo een vuistslag in het kruis uit. Beiden hadden het met elkaar aan de stok bij een vrije trap van de Amsterdammers. De Braziliaan omhelsde de Ajacied nog voor de bal werd gespeeld. "Ik had even naar de situatie toe kunnen lopen en kunnen vertellen dat ze van elkaar af moesten blijven."
"Ik heb het niet waargenomen, maar er gebeurt natuurlijk van alles in het strafschopgebied", vertelt Braamhaar maandag in De Telegraaf. "Het was wel iets meer dan wat duw- en trekwerk."
voetbalzone.nl
Schikkingsvoorstel voor Toivonen: 4 duels.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kijk dat is een mooi voorstel. 
Dan mist 'ie ook Twente dus.

Dan mist 'ie ook Twente dus.
Zeer terecht, al vinden ze op PN veelal van niet. Voetbalsupporters zijn een fascinerend slag. Het lijkt wel alsof ze ophouden met nadenken als het over hun club gaat.
Nota bene: geldt niet voor alle voetbalsupporters. Voor mij bijvoorbeeld niet.
Nota bene: geldt niet voor alle voetbalsupporters. Voor mij bijvoorbeeld niet.

Het stinkt aan alle kanten!
Ben jij nog supporter dan? Dacht dat je die fase al jaren achter je gelaten had en doorgegroeid was naar 'kritisch volger'

Als van een supporter slaafs gedrag verwacht wordt, ben ik inderdaad liever kritisch volger. Ajax is zoveel meer dan de spelers, de trainers en de bestuurders die er op een bepaald moment rondlopen.
Ik begrijp niet hoe je zo'n elleboogstoot kunt wegwuiven. Ook niet in het geval de dader een Ajacied is.
Ik begrijp niet hoe je zo'n elleboogstoot kunt wegwuiven. Ook niet in het geval de dader een Ajacied is.
Eens, zo vond ik de beet van Suarez ook verschrikkelijk. 

- SylvievdVaart
Dat was één en al passie. Hap! Mmm.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ik vond de beet van Suarez vooral erg gênant, omdat het blijk geeft van weinig zelfbeheersing.
De overtreding van Toivonen (of iedereen die zonder intentie om de bal te spelen harde schoppen of klappen uitdeelt) is per saldo natuurlijk 100x erger. Daar kan immers serieus letsel uit ontstaan. Het blijft erg krom dat uit de lengte van de schorsingen een omgekeerd beeld volgt.
De overtreding van Toivonen (of iedereen die zonder intentie om de bal te spelen harde schoppen of klappen uitdeelt) is per saldo natuurlijk 100x erger. Daar kan immers serieus letsel uit ontstaan. Het blijft erg krom dat uit de lengte van de schorsingen een omgekeerd beeld volgt.
Ik vond de beet van Suarez gênant, maar de reactie van Jol op dat incident nog gênanter. Iemand met zo'n mentaliteit hoort wat mij betreft niet bij onze club thuis.
Maar ook Jol is uit beeld verdwenen. Dat bedoel ik dus. Het gaat om de club, niet om de trainer of de speler die er toevallig zit. (Laat staan om de directeur.)
Toivonen deelde een gevaarlijke dreun uit, voor hetzelfde geld raakt hij de oogkas van zijn tegenstander. Misschien vond hij dit ook een slimmigheidje, maar dit hoort natuurlijk niet op een voetbalveld thuis.

Maar ook Jol is uit beeld verdwenen. Dat bedoel ik dus. Het gaat om de club, niet om de trainer of de speler die er toevallig zit. (Laat staan om de directeur.)
Toivonen deelde een gevaarlijke dreun uit, voor hetzelfde geld raakt hij de oogkas van zijn tegenstander. Misschien vond hij dit ook een slimmigheidje, maar dit hoort natuurlijk niet op een voetbalveld thuis.
- peter
Update 15:37 uur - PSV en Toivonen akkoord met schikking
Ola Toivonen komt de komende vier wedstrijden van PSV in de Eredivisie niet in actie. De Zweedse spits en zijn club hebben het schikkingsvoorstel van vier duels aanvaard, zo meldt De Telegraaf. Toivonen had tot 16:30 uur de tijd om beroep aan te tekenen tegen het voorstel van de aanklager betaald voetbal, maar ziet daar samen met PSV vanaf. Hij mist de duels met Excelsior (uit), NEC (uit), FC Utrecht (thuis) en de topper tegen FC Twente (uit).
VZ
Arthur schreef:Ik vond de beet van Suarez vooral erg gênant, omdat het blijk geeft van weinig zelfbeheersing.

En Douglas heeft er ook maar 5..
IK GELOOF!!!!!!
De schorsing voor Toivonen is terecht, hopelijk leert hij er eindelijk iets van.Justin schreef:Was ook wel degelijk een overtreding, maar niet zo erg als de elleboog van Toivonen. Denk dat jij dat zelf ook wel in ziet.
Waarom de vuistslag (!) van Vertonghen minder erg zou zijn is mij overigens een raadsel, dat had ook niets met voetballen te maken.
Maar goed, Marcelo heeft geen belastende verklaring afgelegd tegen Vertonghen.
Mede daarom vind ik de procedure rondom de aanklager nogal vreemd, schaf dat anders maar gewoon af...
De reden is niet dat Marcello geen belastende verklaring heeft afgelegd, de reden is dat de 4e man het voorval heeft waargenomen en het geen kaart waard vond. Overigens was het een slaande beweging, Vertonghen raakte zijn tegenstander niet. Daarnasst is een smerige elleboog uit het niets natuurlijk erger dan zoiets bij een geprovoceerde worsteling.
I think I lost my fucking headache
Het was allebei, de assistent zou het gezien hebben en daarbij heeft Marcelo geen belastende verklaring afgelegd.LucaS schreef:De reden is niet dat Marcello geen belastende verklaring heeft afgelegd, de reden is dat de 4e man het voorval heeft waargenomen en het geen kaart waard vond.
Overigens was het een slaande beweging, Vertonghen raakte zijn tegenstander niet.

Kom op Luuk, ik ben veel beter van je gewend. Een volle vuistslag in de onderbuik van Marcelo...dat is net zo belachelijk als de elleboog van Toivonen.
Tja, je kunt lachen, maar ik vind het in een worsteling tijdens het losrukken jezelf verliezen in de irritatie toch echt wat anders dan weloverwogen ongeprovoceerd (tenminste, niet op dat moment) je elleboog in iemands gezicht planten. Neemt niet weg dat Vertonghen van mij best een wedstrijdje had mogen krijgen, maar de twee incidenten zijn onvergelijkbaar in ernst.
I think I lost my fucking headache
- peter
Als je Vertonghen wil schorsen, dan is ons dus in ieder geval een zuivere penalty ontnomen.
Marcelo doet zijn armen om hem heen, waarna Vertonghen nogal erg overdreven reageert door een klap uit te delen. Toen was hij al los van Marcelo, dus dat had niets meer met het 'losrukken' te maken. Dat er irritatie was bij Vertonghen kan ik me goed voorstellen, maar dat vasthouden zie je tegenwoordig iedere wedstrijd.LucaS schreef:Tja, je kunt lachen, maar ik vind het in een worsteling tijdens het losrukken jezelf verliezen in de irritatie
De scheids had nog niet gefloten voor het nemen van de vrije trap, dus een penalty lijkt me dan niet juist.Peter schreef:Als je Vertonghen wil schorsen, dan is ons dus in ieder geval een zuivere penalty ontnomen.
Maar natuurlijk was het wel een overtreding van Marcelo. Doet hij dit terwijl het spel bezig is, dan vraagt hij om problemen.
- SylvievdVaart

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Vertonghen had rood kunnen krijgen, dat ben ik met Baseman eens. Hij maakte een slaande beweging.
Vertonghen heeft mazzel gehad en moet eens in de spiegel kijken. Of eens wat videobeelden kijken van zijn trainer, om te zien hoe je duels wint zonder al dat gooi- en smijtwerk.
Maar Baseman, hoe schat jij het verlies van Toivonen in? Misschien gaat PSV erop vooruit, want nu zal Bakkal wel opgesteld worden.
Vertonghen heeft mazzel gehad en moet eens in de spiegel kijken. Of eens wat videobeelden kijken van zijn trainer, om te zien hoe je duels wint zonder al dat gooi- en smijtwerk.
Maar Baseman, hoe schat jij het verlies van Toivonen in? Misschien gaat PSV erop vooruit, want nu zal Bakkal wel opgesteld worden.
Staat Wuytens op onverklaarbare wijze momenteel niet hoger in de pikorde dan Bakkal bij Rutten?