En toch staan we tweede. Terwijl jij en heel wat anderen hier voorspelden dat het niks zou worden met Twente dit seizoen.joey schreef:Totale onzin, zo bijzonder is Twente niet. Zeker verdedigend vind ik ze erg kwetsbaar. Die Rosales bijvoorbeeld kan er toch niets van? En in de opbouw moeten ze het van Febo Theo heben, die speelt niet voor niets op zijn dertigste nog bij Twente. Mooie trap, maar verder heeft hij zo zijn tekortkomingen.
Het verschil met vorig jaar: toen was Ruiz dodelijk efficiënt. Zonder dat lijdt Twente heel wat puntverlies.
Ik zal bij mijn terugkeer wel weer afgeschoten worden maar ja. Rosales werd juist heel erg gemist vandaag. Zonder hem was het de bal naar voren jagen. Een beetje zoals Ajax met Suarez, dat kan je je vast nog wel herinneren. Ruiz is er twee maanden uit geweest. Die komt echt nog wel terug.
Het grote verschil van Twente dit seizoen vergeleken met vorig seizoen is dat we constant belangrijke spelers geblesseerd of geschorst hebben. Het is doorlopend improviseren. Toch hebben we ook vandaag weer een lading kansen gecreeerd terwijl NEC hooguit drie kansen heeft gehad. Dat die bal er dan niet in gaat bij ons (hoewel hij ging er wel in, maar dat zag de grens niet), dat kan gewoon gebeuren. Ik ben hoe dan ook ontzettend tevreden met dit seizoen zo ver. Het voetbal is leuk om te zien, iedereen knokt ervoor, niet iedereen is altijd even goed, maar naar de mogelijkheden wordt goed gepresteerd.