FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Epi Drost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » zo feb 20, 2011 10:23 pm

joey schreef:Totale onzin, zo bijzonder is Twente niet. Zeker verdedigend vind ik ze erg kwetsbaar. Die Rosales bijvoorbeeld kan er toch niets van? En in de opbouw moeten ze het van Febo Theo heben, die speelt niet voor niets op zijn dertigste nog bij Twente. Mooie trap, maar verder heeft hij zo zijn tekortkomingen.

Het verschil met vorig jaar: toen was Ruiz dodelijk efficiënt. Zonder dat lijdt Twente heel wat puntverlies.
En toch staan we tweede. Terwijl jij en heel wat anderen hier voorspelden dat het niks zou worden met Twente dit seizoen.

Ik zal bij mijn terugkeer wel weer afgeschoten worden maar ja. Rosales werd juist heel erg gemist vandaag. Zonder hem was het de bal naar voren jagen. Een beetje zoals Ajax met Suarez, dat kan je je vast nog wel herinneren. Ruiz is er twee maanden uit geweest. Die komt echt nog wel terug.

Het grote verschil van Twente dit seizoen vergeleken met vorig seizoen is dat we constant belangrijke spelers geblesseerd of geschorst hebben. Het is doorlopend improviseren. Toch hebben we ook vandaag weer een lading kansen gecreeerd terwijl NEC hooguit drie kansen heeft gehad. Dat die bal er dan niet in gaat bij ons (hoewel hij ging er wel in, maar dat zag de grens niet), dat kan gewoon gebeuren. Ik ben hoe dan ook ontzettend tevreden met dit seizoen zo ver. Het voetbal is leuk om te zien, iedereen knokt ervoor, niet iedereen is altijd even goed, maar naar de mogelijkheden wordt goed gepresteerd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo feb 20, 2011 10:34 pm

Over gebrek aan waardering heeft Twente hier toch niet te klagen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo feb 20, 2011 10:42 pm

Duke schreef:Over gebrek aan waardering heeft Twente hier toch niet te klagen?
Ik klaag nergens over! Ik reageerde op het Rosales commentaar. Rosales is erg belangrijk voor Twente. Perfect is hij niet. Maar als hij dat wel was speelde hij hier niet.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 20, 2011 10:53 pm

Je vergelijkt met Rosales met Suarez en vind het gek als je wordt afgeschoten..... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo feb 20, 2011 11:02 pm

Vreemde conclusie Rishi. Ik zei dat zonder Rosales, Twente speelde als Ajax met Suarez. Dat is nou niet bepaald hetzelfde als Suarez met Rosales vergelijken.

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 21, 2011 5:25 am

joey schreef:Totale onzin, zo bijzonder is Twente niet. Zeker verdedigend vind ik ze erg kwetsbaar. Die Rosales bijvoorbeeld kan er toch niets van? En in de opbouw moeten ze het van Febo Theo heben, die speelt niet voor niets op zijn dertigste nog bij Twente. Mooie trap, maar verder heeft hij zo zijn tekortkomingen.

Het verschil met vorig jaar: toen was Ruiz dodelijk efficiënt. Zonder dat lijdt Twente heel wat puntverlies.
Je kunt roepen wat je wil over "Febo Theo", maar hij zou bij Ajax op dit moment zeker één van de beste spelers zijn.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma feb 21, 2011 12:49 pm

Theo is een prima voetballer... hij ziet er niet uit, maar voetballen kan hij wel.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 21, 2011 8:04 pm

joey schreef:Totale onzin, zo bijzonder is Twente niet.
Ajax en psv evenmin.
Die Rosales bijvoorbeeld kan er toch niets van?
Manolev en VDW-in-deze-vorm ook niet. De 3 ploegen hebben elk een aantal zwakke schakels.
En in de opbouw moeten ze het van Febo Theo heben, die speelt niet voor niets op zijn dertigste nog bij Twente. Mooie trap, maar verder heeft hij zo zijn tekortkomingen.
Heeft 8 jaar van z'n carrière vergooid. Maar die schade heeft hij aardig ingehaald. Staat natuurlijk in de top 5 van beste spelers in NL.
Toch denk ik dat ze kampioen worden. Zakten tegen H'veen door de ondergrens, maar zijn normaliter stabiel. En hebben de meeste individuele klasse en jongens die een wedstrijd kunnen beslissen. Een NL-team met Janssen, Ruiz, de Jong, Janko en Chadli is gewoon goed. En beter dan Ajax en psv.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di feb 22, 2011 11:38 am

Ik snap de kritiek op Rosales niet en de bewondering voor Janssen eigenlijk ook niet. Rosales is aan een uitstekende tweede seizoenshelft bezig. Defensief mankeert er wel wat aan maar we spelen eigenlijk toch al een systeem met drie man in de verdediging, opbouwen is zijn belangrijkste taak. Janssen daarentegen heeft dit kalenderjaar nog niet zo best gespeeld. Natuurlijk kan hij altijd de beslissende pass geven, en doet dat ook regelmatig, maar we zijn beter van hem gewend, qua algemene voetbalbijdrage.

Dit kalenderjaar zijn Chadli, Rosales en Brama onze beste spelers naar mijn mening. Janko nog niet fit (en Luuk de Jong is gewoon geen echte spits), Ruiz op ik gok 70% of zo, Douglas hele jaar nog niet best gespeeld alhoewel het nu weer iets beter gaat, daarnaast hebben we nog te maken met de vloek van de linksback positie en is Bajrami ALWEER geblesseerd terwijl hij net weer fit was. Het is een wonder dat we er nog zo goed voorstaan want ik kan geen wedstrijd herinneren waarin Preudhomme met zijn favoriete opstelling kon gebeginnen. Godzijdank blijkt Buysse nu opeens wel te kunnen voetballen dus we hebben een beetje lucht achterin (als in, we hoeven voorlopig geen A1ers meer op de links back neer te zetten).

Het is hoe dan ook het seizoen van het grote improviseren. Als we top drie eindigen ben ik dik tevreden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 22, 2011 11:51 am

Epi Drost schreef:Ik snap de kritiek op Rosales niet en de bewondering voor Janssen eigenlijk ook niet. Rosales is aan een uitstekende tweede seizoenshelft bezig. Defensief mankeert er wel wat aan maar we spelen eigenlijk toch al een systeem met drie man in de verdediging, opbouwen is zijn belangrijkste taak. Janssen daarentegen heeft dit kalenderjaar nog niet zo best gespeeld. Natuurlijk kan hij altijd de beslissende pass geven, en doet dat ook regelmatig, maar we zijn beter van hem gewend, qua algemene voetbalbijdrage.

Dit kalenderjaar zijn Chadli, Rosales en Brama onze beste spelers naar mijn mening. Janko nog niet fit (en Luuk de Jong is gewoon geen echte spits), Ruiz op ik gok 70% of zo, Douglas hele jaar nog niet best gespeeld alhoewel het nu weer iets beter gaat, daarnaast hebben we nog te maken met de vloek van de linksback positie en is Bajrami ALWEER geblesseerd terwijl hij net weer fit was. Het is een wonder dat we er nog zo goed voorstaan want ik kan geen wedstrijd herinneren waarin Preudhomme met zijn favoriete opstelling kon gebeginnen. Godzijdank blijkt Buysse nu opeens wel te kunnen voetballen dus we hebben een beetje lucht achterin (als in, we hoeven voorlopig geen A1ers meer op de links back neer te zetten).

Het is hoe dan ook het seizoen van het grote improviseren. Als we top drie eindigen ben ik dik tevreden.
Ik zou de lat niet zo hoog leggen hoor. Ik zou zeggen: bij de eerste vijf.
Whitey on the moon.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di feb 22, 2011 1:19 pm

GangstaRiB schreef: Ik zou de lat niet zo hoog leggen hoor. Ik zou zeggen: bij de eerste vijf.
Niet overdrijven he.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 22, 2011 1:34 pm

Nu ben ik wel heel benieuwd welke A1'er(s) op de linksbackpositie heeft gespeeld, zeg.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di feb 22, 2011 1:41 pm

Hij doelt natuurlijk op die Duitse jongen: Thilo Leugers (20).

Niet echt A1-materiaal. :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 22, 2011 1:43 pm

Ja of Schimpelsberger, maar die is ook 20. Net zo oud als onze A1 junior Daley Blind dus.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di feb 22, 2011 4:56 pm

Peter schreef:Ja of Schimpelsberger, maar die is ook 20. Net zo oud als onze A1 junior Daley Blind dus.
En die stond op rechts te spelen, maar is inmiddels al weer vertrokken bij Twente.

Dit seizoen heeft naast Tiendalli, Leugers, Kuipers, Buysse, Carney en Onyewu op de linksback positie gestaan. Allemaal al senioren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 22, 2011 5:52 pm

Wouter schreef:Je kunt roepen wat je wil over "Febo Theo", maar hij zou bij Ajax op dit moment zeker één van de beste spelers zijn.
Zou het? :confused.gif:

De beste spelers van Ajax staan doorgaans in de belangstelling van grote Europese clubs. Febo Theo heeft dat niveau zeker niet.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di feb 22, 2011 9:08 pm

Zlatan Son of God schreef: En die stond op rechts te spelen, maar is inmiddels al weer vertrokken bij Twente.

Dit seizoen heeft naast Tiendalli, Leugers, Kuipers, Buysse, Carney en Onyewu op de linksback positie gestaan. Allemaal al senioren.
Schimpelsberger heeft ook op links gespeeld. Hoe dan ook, het is een probleem bij ons die linksback plek, dat lijkt me duidelijk.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di feb 22, 2011 9:10 pm

Jöhnk schreef:
Zou het? :confused.gif:

De beste spelers van Ajax staan doorgaans in de belangstelling van grote Europese clubs. Febo Theo heeft dat niveau zeker niet.
Je kunt trots zijn op voor hoeveel je je spelers verkoopt of je kunt trots zijn op spelers die je kampioen maken. Ik weet persoonlijk wel waar ik de voorkeur aan geef.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 22, 2011 9:16 pm

Waar staat het woord trots? Ik denk alleen niet dat Febo Janssen bij de beste spelers zou horen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di feb 22, 2011 9:20 pm

Ik dacht dat je vroeger toch een grote fan was van Theo.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 22, 2011 9:23 pm

Febo Theo was ooit een enorm talent, maar hij is blijven hangen. Jammer.

Is een belangrijke speler voor Twente, daar niet van.

Denk niet dat Febo Theo Ajax kampioen zou maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 22, 2011 9:26 pm

Dat heeft Suarez ook niet gedaan...
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 22, 2011 10:36 pm

Er had als je puur naar zijn voetbaltechnische capaciteiten kijkt meer in gezeten. Maar daarmee ben je er nog niet. Zo van buitenaf bekeken had Theo Janssen niet de juiste mentaliteit om zover te komen. Hij is notabene mislukt bij Genk! Ik denk niet dat Ajax er aan moet beginnen. Uitstekende speler hoor. Maar er zijn posities waar we meer behoefte hebben aan versterking.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di feb 22, 2011 11:40 pm

Marillion schreef:Er had als je puur naar zijn voetbaltechnische capaciteiten kijkt meer in gezeten. Maar daarmee ben je er nog niet. Zo van buitenaf bekeken had Theo Janssen niet de juiste mentaliteit om zover te komen. Hij is notabene mislukt bij Genk! Ik denk niet dat Ajax er aan moet beginnen. Uitstekende speler hoor. Maar er zijn posities waar we meer behoefte hebben aan versterking.
Volgens mij mist Ajax juist voetballend vermogen op het middenveld. Een type Janssen is juist enorm welkom op het middenveld van Ajax. Fysiek sterk. Goede techniek en handelingsnelheid! Geweldige pass over de grond en door de lucht! Uitstekende vrije trap! Perfecte speler naast een eriksen op het middenveld! Of hebben jullie liever een enoh of de Zeeuw?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 23, 2011 12:10 am

Dat ben ik met je eens. Op het middenveld kunnen we wel een goede voetballer gebruiken.

Maar ik heb liever Schaars.

Gesloten