Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Rooie

Re: Luis Suárez

Bericht door Rooie » zo jan 09, 2011 10:03 pm

Nu hij de keuze had, wilde hij graag iemand hebben die goed Nederlands sprak. Kwam dus goed uit dat Suarez z'n band inleverde.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 09, 2011 10:05 pm

Kwam verdomd goed uit, ja. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 10, 2011 6:35 am

Ik zit nog altijd een beetje in dubio of ik Suárez nu een held moet vinden of alleen een bovengemiddelde speler. Als we 'de wet van Joey' hadden moeten geloven, dan zou Suárez net als alle andere profvoetballers alleen maar uit zijn op meer geld en dus had hij al 5 of 6 transferperiodes de kans gehad om Ajax te verlaten. Dat deed hij niet, hij toonde zich altijd erg loyaal aan Ajax en oprecht betrokken bij de club.

Aan de andere kant toont Luis diverse keren dat ie gewoon niet spoort. Als die lob bij Ajax - PSV erin gaat bijt hij Bakkal daarna niet, maar het feit dat dat wel gebeurde geeft aan dat er een steekje bij hem los zit. Ook extreem abnormaal is dat Ajax in diezelfde wedstrijd met een goede aanval op links lijkt uit te breken en op rechts ligt Suárez in buitenspelpositie op de grond nog ruzie met de grensrechter te maken om een vrije trap of ingooi van 80 seconden daarvoor.

Hij creëert erg veel kansen zelf, maar als je hem 1 op 1 met de keeper qua doeltreffendheid vergelijkt met Van Basten, Pettersson, Bergkamp, Litmanen, Kluivert, Huntelaar of zelfs met Arveladze dan is hij als afmaker veel, maar dan ook echt veeeeeeeeeel minder.

999

Bericht door 999 » ma jan 10, 2011 8:31 am

Ik wil niet veel zeggen, maar als er in de periode Suarez enkele topclubs ( of net daaronder ) met een zak geld voor Suarez hem daadwerkelijk hadden gewild dat Suarez dan al lang weggeweest was.Dus blijkbaar hebben er geen topclubs aan de bel getrokken.Dus dat loyaal aan AJAX neem ik met een grote korrel zout ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 10, 2011 11:05 am

Dat lijkt me ook.

Naar verluidt wilde Ajax 35 miljoen voor Suarez. Dan wordt het moeilijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 10, 2011 11:26 am

Je kunt je ook afvragen of Ajax die 35 miljoen door de neus boren loyaal was geweest.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 10, 2011 11:46 am

Cruijff schreef:Ik zit nog altijd een beetje in dubio of ik Suárez nu een held moet vinden of alleen een bovengemiddelde speler. Als we 'de wet van Joey' hadden moeten geloven, dan zou Suárez net als alle andere profvoetballers alleen maar uit zijn op meer geld en dus had hij al 5 of 6 transferperiodes de kans gehad om Ajax te verlaten. Dat deed hij niet, hij toonde zich altijd erg loyaal aan Ajax en oprecht betrokken bij de club.

Aan de andere kant toont Luis diverse keren dat ie gewoon niet spoort. Als die lob bij Ajax - PSV erin gaat bijt hij Bakkal daarna niet, maar het feit dat dat wel gebeurde geeft aan dat er een steekje bij hem los zit. Ook extreem abnormaal is dat Ajax in diezelfde wedstrijd met een goede aanval op links lijkt uit te breken en op rechts ligt Suárez in buitenspelpositie op de grond nog ruzie met de grensrechter te maken om een vrije trap of ingooi van 80 seconden daarvoor.

Hij creëert erg veel kansen zelf, maar als je hem 1 op 1 met de keeper qua doeltreffendheid vergelijkt met Van Basten, Pettersson, Bergkamp, Litmanen, Kluivert, Huntelaar of zelfs met Arveladze dan is hij als afmaker veel, maar dan ook echt veeeeeeeeeel minder.
Dit maakt niks uit, want als hij niet mee doet kan de aanval ook niet op buitenspel stuklopen.

999

Bericht door 999 » ma jan 10, 2011 12:34 pm

Bertje schreef:Je kunt je ook afvragen of Ajax die 35 miljoen door de neus boren loyaal was geweest.
Je bedoelt met dat bijten ?.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 10, 2011 4:32 pm

Nee, meer dat Ajax, als er een club zou zijn die 35 miljoen wil betalen, helemaal niet wil dat Suarez zogenaamd loyaal is en blijft.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » ma jan 10, 2011 4:50 pm

Nou, Als dat bod er zou komen is het nog altijd aan de voetballer om te bepalen of dat ie gaat of blijft.Maar ik zie dit voetbal circus nu toch al een lange tijd en kan me niet herrineren dat een speler die de toezegging kreeg op een forse loonsverhoging respect had voor het contract wat ie afgesloten heeft/had met zijn huidige club ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 10, 2011 5:54 pm

999 schreef:Ik wil niet veel zeggen, maar als er in de periode Suarez enkele topclubs ( of net daaronder ) met een zak geld voor Suarez hem daadwerkelijk hadden gewild dat Suarez dan al lang weggeweest was.Dus blijkbaar hebben er geen topclubs aan de bel getrokken.Dus dat loyaal aan AJAX neem ik met een grote korrel zout ..
Hij is loyaal in die zin dat hij niet puur voor clubs kiest waar het salaris hoger is. Manchester City en diverse clubs uit Oekraine en Rusland zijn een stuk kapitaalkrachtiger dan Ajax, maar Luis geeft aan liever in Amsterdam te blijven dan naar zo'n subtopper te gaan.
Zlatan Son of God schreef:
Cruijff schreef:Ik zit nog altijd een beetje in dubio of ik Suárez nu een held moet vinden of alleen een bovengemiddelde speler. Als we 'de wet van Joey' hadden moeten geloven, dan zou Suárez net als alle andere profvoetballers alleen maar uit zijn op meer geld en dus had hij al 5 of 6 transferperiodes de kans gehad om Ajax te verlaten. Dat deed hij niet, hij toonde zich altijd erg loyaal aan Ajax en oprecht betrokken bij de club.

Dit maakt niks uit, want als hij niet mee doet kan de aanval ook niet op buitenspel stuklopen.
Dat maakt wel uit, ten eerste omdat het idioot gedrag is. Daarnaast, als hij gewoon acht neemt van de uitbraak van zijn medespelers en zou zorgen dat hij weer achter de bal zou komen te staan dan was hij zelfs door een F4 pupil aanspeelbaar geweest en had ie de bal voor het intikken gehad. Inplaats daarvan bleef hij doorschelden tegen de grensrechter en strandde de aanval van Ajax. Achterlijk. :confused.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 10, 2011 6:48 pm

Als City zich echt had gemeld, dan was Suarez nu wel weggeweest, hoor.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jan 10, 2011 7:31 pm

Cruijff schreef: Aan de andere kant toont Luis diverse keren dat ie gewoon niet spoort. Als die lob bij Ajax - PSV erin gaat bijt hij Bakkal daarna niet, maar het feit dat dat wel gebeurde geeft aan dat er een steekje bij hem los zit. Ook extreem abnormaal is dat Ajax in diezelfde wedstrijd met een goede aanval op links lijkt uit te breken en op rechts ligt Suárez in buitenspelpositie op de grond nog ruzie met de grensrechter te maken om een vrije trap of ingooi van 80 seconden daarvoor.
Ik ben het niet eens met de opmerking dat Luis gewoon niet spoort. Die jongen vertoonde voor de wedstrijd tegen Psv al enkele weken symptomen van een fikse overspannenheid. Volgens mij door een mix van oplopende frustraties over zijn eigen functioneren (met name door oververmoeidheid) en een te groot verantwoordelijksheidsgevoel als aanvoerder naar het team.

Je kon er op wachten dat er ergens iets faliekant verkeerd zou gaan. Jol nam Luis sowieso niet in de bescherming, want Jol was te afhankelijk van hem. En Suarez zelf zou zich helemaal niet terugfluiten. Je hebt bij overspannenheid juist het merkwaardige fenomeen, dat ze nog eens extra het gaspedaal indrukken. En dan zichzelf definitief over de kling jagen.

Zo bekeken is het ook niet zo verwonderlijk dat Suarez na een vakantie van rust en bezinning de aanvoerdersband inlevert. Afstoten van taken, terug naar wat ie wel verhapstukken kan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 10, 2011 8:11 pm

Dit soort situaties krijg je door de ongelukkige indeling van de agenda. Spelers zijn het hele seizoen al op pad en dan volgt er een toernooi als het WK. Daarna zou eigenlijk een periode van vakantie moeten komen zodat je even afstand kan nemen en de batterij weer kan opladen. Echter, voor sommige clubs breekt juist op dat moment het misschien wel belangrijkste moment van het seizoen aan: de voorronde van de CL. Ajax had er met het oog op de competitie verstandig aan gedaan om Luis een tijdje met vakantie te sturen. Maar plaatsing voor de CL was financieël gezien een must en dus moest hij wéér door. Je kunt er zijn acties natuurlijk niet helemaal mee goed praten maar het zal zeker een belangrijke rol hebben gespeeld in het verhaal waarom Suarez zo is ontspoort.

Ik hoop in ieder geval dat hij na de winterstop weer fris is en Ajax met zijn doelpunten naar het kampioenschap kan leiden. We zijn er zo erg aan toe....
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma jan 10, 2011 8:42 pm

Zuidema schreef:
Cruijff schreef: Aan de andere kant toont Luis diverse keren dat ie gewoon niet spoort. Als die lob bij Ajax - PSV erin gaat bijt hij Bakkal daarna niet, maar het feit dat dat wel gebeurde geeft aan dat er een steekje bij hem los zit. Ook extreem abnormaal is dat Ajax in diezelfde wedstrijd met een goede aanval op links lijkt uit te breken en op rechts ligt Suárez in buitenspelpositie op de grond nog ruzie met de grensrechter te maken om een vrije trap of ingooi van 80 seconden daarvoor.
Ik ben het niet eens met de opmerking dat Luis gewoon niet spoort. Die jongen vertoonde voor de wedstrijd tegen Psv al enkele weken symptomen van een fikse overspannenheid. Volgens mij door een mix van oplopende frustraties over zijn eigen functioneren (met name door oververmoeidheid) en een te groot verantwoordelijksheidsgevoel als aanvoerder naar het team.

Je kon er op wachten dat er ergens iets faliekant verkeerd zou gaan. Jol nam Luis sowieso niet in de bescherming, want Jol was te afhankelijk van hem. En Suarez zelf zou zich helemaal niet terugfluiten. Je hebt bij overspannenheid juist het merkwaardige fenomeen, dat ze nog eens extra het gaspedaal indrukken. En dan zichzelf definitief over de kling jagen.

Zo bekeken is het ook niet zo verwonderlijk dat Suarez na een vakantie van rust en bezinning de aanvoerdersband inlevert. Afstoten van taken, terug naar wat ie wel verhapstukken kan.
En hier ben ik het dus niet mee eens.Bijten heeft mijn inziens niks met overspannenheid of oververmoeidheid te maken ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 10, 2011 10:00 pm

Ik sluit me bij 999 aan, als je iemand bijt ben je niet een beetje overspannen, maar gewoonweg niet goed bij je paasei.
Marillion schreef:Dit soort situaties krijg je door de ongelukkige indeling van de agenda. Spelers zijn het hele seizoen al op pad en dan volgt er een toernooi als het WK. Daarna zou eigenlijk een periode van vakantie moeten komen zodat je even afstand kan nemen en de batterij weer kan opladen. Echter, voor sommige clubs breekt juist op dat moment het misschien wel belangrijkste moment van het seizoen aan: de voorronde van de CL. Ajax had er met het oog op de competitie verstandig aan gedaan om Luis een tijdje met vakantie te sturen. Maar plaatsing voor de CL was financieël gezien een must en dus moest hij wéér door. Je kunt er zijn acties natuurlijk niet helemaal mee goed praten maar het zal zeker een belangrijke rol hebben gespeeld in het verhaal waarom Suarez zo is ontspoort.

Ik hoop in ieder geval dat hij na de winterstop weer fris is en Ajax met zijn doelpunten naar het kampioenschap kan leiden. We zijn er zo erg aan toe....
Wat Ajax vlak na de zomerstop verkeerd heeft gedaan is die 1-0 voorsprong tegen Paok Saloniki niet uitbouwen. Die Grieken konden er geen pepernoot van en hadden we met 3-0 of 4-0 naar huis kunnen sturen. Wat zeg ik? Moeten sturen. Vervolgens had Ajax alle WK gangers ruim een week op vakantie kunnen sturen, de return in Griekenland deed er dan weinig meer toe, net als de JC Schaal van weinig belang is. Die wedstrijd wilden Jol en vooral Suarez erg graag winnen en hoe snel Suarez vervolgens het veld weer af kon weten we allemaal...

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jan 10, 2011 10:08 pm

Dat mag je vinden, natuurlijk. Maar overspannenheid kan tot zeer excessief gedrag leiden, tot zelfs moord aan toe. Begrijp me goed, ik vind zo'n bijtactie ook 10 keer niks, maar mensen kunnen in die mentale toestand wel degelijk vreemde dingen doen. Er hoeft dan maar dát te gebeuren en het gaat mis.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 10, 2011 10:14 pm

Hij leek inderdaad wel een beetje overspannen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 10, 2011 10:16 pm

Bovendien is voetbal natuurlijk een contactsport waarbij de spelers constant proberen de tegenstander op te naaien. Het is niet alsof Suarez op kantoor even een mes tussen de ribben van z'n collega komt steken.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » ma jan 10, 2011 11:52 pm

Zuidema schreef:Dat mag je vinden, natuurlijk. Maar overspannenheid kan tot zeer excessief gedrag leiden, tot zelfs moord aan toe. Begrijp me goed, ik vind zo'n bijtactie ook 10 keer niks, maar mensen kunnen in die mentale toestand wel degelijk vreemde dingen doen. Er hoeft dan maar dát te gebeuren en het gaat mis.
Prima, het is je mening.Persoonlijk vind ik het onzin dat die z.g.n. overspannenheid zich opeens uit in 90+2 minuut van de wedstrijd bij een opstootje waar van hij niet eens de aanleiding was/is.Dat was de schandalige overtreding van Lindgren op Affelay.

Daarbij heeft Suarez wel eens meer dingen gedaan in andere wedstrijden waarvan je op z'n minst je wenkbrauwen kan fronsen.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jan 11, 2011 3:03 am

999 schreef:...dat die z.g.n. overspannenheid zich opeens uit in 90+2 minuut van de wedstrijd bij een opstootje waar van hij niet eens de aanleiding was/is.
Dit kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Ik schreef het hierboven al, Suarez zat al enkele weken in het rood en het ging van kwaad tot erger. Een fanatiek Ajax-volger attendeerde me vóór de wedstrijd tegen Psv op diverse wedstrijdmomenten, waarbij het volgens hem fysiek en psychisch bij lange na niet goed ging met Suarez. En dat vroeg of laat de bom zou barsten.

Het viel hem op dat Luis bv al een tijdje een stuk van zijn sprintsnelheid kwijt en dat hij er op snelheid enkele keren simpel uitgelopen werd door verdedigers. Passeren ging ook steeds moeizamer en de grootste kansen waren niet meer aan Luis besteed. Beiden hadden we de indruk dat oververmoeidheid door een moordend jaar hem toen al flink parten speelde. Tot waarschijnlijk Luis eigen grote frustratie. Een lopend kruitvat.

Want vooral psychisch bleken er zat signalen te zijn dat het rap mis ging. De wijze waarop hij in de laatste weken voor Psv zijn medespelers echt extreem aan het uitkafferen was (vooral De Jong tegen AZ ) duidde al op een flink hellend vlak. Merkwaardig was ook het moment na een doelpunt tegen Veendam (?). Hij ging niet, zoals gewoonlijk, bijna de 1e ring in van blijdschap met de wijsvingertjes omhoog. Daar was toch wel alle reden toen, nadat hij lang droog had gestaan. Nee, Luis liep stilletjes weg, hoofd gebogen, zijn ring kussend. Een Suarez die zich in zijn eigen wereldje terugtrekt na een doelpunt? Ondenkbaar. Best wel een aandachtspuntje voor de technische staf, wat mij betreft. Voor de wedstrijd tegen Psv was het duidelijkste signaal die (goddank) mislukte aanslag van achteren op een Ado-speler. Toen hadden hier en daar definitief de ogen open moeten gaan bij Ajax en had er ingegrepen moeten worden. Maar ze lieten Suarez maar doorrotten. Ook tegen Psv waren o.a. de snuifgebaartjes al een teken dat ie weer zwaar in het rood zat. En opnieuw werd er niet ingegrepen.

Terzijde: als ik het goed gezien heb, stapte Bakkal voordat Suarez toebeet 1 of meer keren op de voet van Luis en was hem dus doelbewust aan het provoceren. Bakkal had ook wel in de gaten dat Luis al flink over de rode lijn zat in die wedstrijd en kwetsbaar was. Wat mij na het bijtincident bleef intrigeren was dat lachje van Bakkal, terwijl hij met de kraag naar beneden de bijtwond toonde. Ik kon het maar niet plaatsen, maar ik geloof nu dat het triomfantelijk bedoeld was. In de zin van “het is me gelukt hem te provoceren, maar dat ie zo zou reageren had ik in mijn stoutste dromen niet durven geloven”. Matthäus had het als volleerd matennaaier niet kunnen verbeteren.

Nogmaals, natuurlijk had Luis nooit zo excessief in die provocaties moeten tuinen, maar ik kan het me in zijn mentale toestand wel voorstellen dat ie zichzelf vergat. Waarmee ik zijn bijtactie op zich beslist niet wil goedpraten. Een schande voor hem en voor Ajax. Hij en Ajax zijn daarmee te kakken gezet over de hele wereld. Ik denk dus dat ik Suarez' situatie begrijp, maar ik heb voor zijn bijtactie absoluut geen begrip.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di jan 11, 2011 10:47 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 11, 2011 7:42 am

Zuidema schreef:...dat die z.g.n. overspannenheid zich opeens uit in 90+2 minuut van de wedstrijd bij een opstootje waar van hij niet eens de aanleiding was/is.
Tja dat hij in minuut 90+2 zich nog zo laat kennen is gewoon erg dom. Blijf dan nog 2 minuten schuimbekkend over het veld rondlopen en schop na afloop de kleedkamerdeur volledig in elkaar of verbouw alle douches om je frustraties kwijt te raken. Het is Bakkal gelukt hem op een primitieve manier te laten reageren als een dier dat zich aangevallen voelde in zijn natuurlijke omgeving.

Maar desondanks, ik vind Luis qua karakter een goed ventje. Ivo Niehe, die doorgaans een vervelende zelfingenomen ijdeltuit acteert, heeft dat bij de TV Show goed vastgelegd tijdens de bezoekjes aan zowel Barcelona als Uruguay. Suárez toont zich daar een familieman en een voetballer vol passie en eerzucht. Veel geld verdienen is voor hem mooi meegenomen, maar het gaat om de roem en zijn pure liefde voor het spelletje. Anders zou hij niet altijd ten koste van alles na een halve wereldreis meteen weer op het veld willen staan voor zijn club of land.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jan 11, 2011 8:43 am

@ Cruijff: even voor de goede orde: het citaat dat je hierboven aanhaalt is van Voetske, niet van mij. Alvast bedankt voor de correctie.

999

Bericht door 999 » di jan 11, 2011 10:53 am

Zuidema schreef:
999 schreef:...dat die z.g.n. overspannenheid zich opeens uit in 90+2 minuut van de wedstrijd bij een opstootje waar van hij niet eens de aanleiding was/is.
Dit kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Ik schreef het hierboven al, Suarez zat al enkele weken in het rood en het ging van kwaad tot erger. Een fanatiek Ajax-volger attendeerde me vóór de wedstrijd tegen Psv op diverse wedstrijdmomenten, waarbij het volgens hem fysiek en psychisch bij lange na niet goed ging met Suarez.
Tja, toen Suarez " goed " in zijn vel zat, weliswaar geen bijten, had ie ook al deze trekjes ( pogingen tot natrappen, elleboogjes, enz. ), zeker als Mhr. niet lekker in de wedstrijd zat.Zeker als ie een paar weekjes droog stond.

Afijn, ik begrijp dat jij geen fanatiek AJAX volger bent :smallgrin.gif: ..

Weet niet, zou ie gewoon er niet zo goed tegen kunnen dat EL.H. in de spotlight stond/staat met de ene na de andere mooie goal ..
Terzijde: als ik het goed gezien heb, stapte Bakkal voordat Suarez toebeet 1 of meer keren op de voet van Luis en was hem dus doelbewust aan het provoceren. Bakkal had ook wel in de gaten dat Luis al flink over de rode lijn zat in die wedstrijd en kwetsbaar was. Wat mij na het bijtincident bleef intrigeren was dat lachje van Bakkal, terwijl hij met de kraag naar beneden de bijtwond toonde. Ik kon het maar niet plaatsen, maar ik geloof nu dat het triomfantelijk bedoeld was. In de zin van “het is me gelukt hem te provoceren, maar dat ie zo zou reageren had ik in mijn stoutste dromen niet durven geloven”. Matthäus had het als volleerd matennaaier niet kunnen verbeteren.
Nou, dat op de voet staan viel ook wel mee.Ik hoorde zelfs geluiden van meer als tien keer.Tja, je kan natuurlijk nooit in het koppie kijken van spelers.Als ik naar de beelden kijk dan zou ik zeggen dat Suarez van plan was om zijn hoofd tegen dat van Bakkal te zetten, maar omdat Bakkal juist op dat moment zijn hoofd wegdraaide kwam Suarez uit op het sleutelbeen van Bakkal.Provoceren ?.Als er iemand in de wedstrijd je het bloed onder je nagels haalt is het Suarez wel.Snuifgebaar gezien ?.

Maar goed, verschil van mening moet er zijn.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jan 11, 2011 10:59 am

999 schreef: Afijn, ik begrijp dat jij geen fanatiek AJAX volger bent :smallgrin.gif: ..
Hehe... :666.gif:

Die persoon was nog fanatieker. :ajaxscarf.gif:

Plaats reactie