Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Daily Blind

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Daily Blind » di dec 21, 2010 2:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe zou het met Ignacio Tuhuteru gaan?
Klopt 2,5 seizoen geleden bij ROHDA Raalte gestopt. Was toen al jeugdtrainer bij FC Zwolle. Daarna niks meer van gehoord. Was de laatste jaren al helemaal niks meer.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 21, 2010 2:53 pm

En de eerste jaren ook niet.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di dec 21, 2010 2:57 pm

joey schreef:Alleen als Heitinga een versterking is, zeg ik toch?

Heb ik ergens gezegd dat Ajax ALLEEN met jeugdspelers moest spelen???? :confused.gif:

Als tegen die tijd Heitinga niet beter is dan wat we in huis hebben, moeten we hem niet halen. Lieve jongen of niet.
Iemand die dan 32 is hindert dan de doorstroming van o.a. jeugd niet ?.Afijn, ik weet genoeg ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 21, 2010 3:14 pm

Dat hangt er vanaf of die speler iets toevoegt, Voetske. Rijkaard in 1j995 hinderde de doorstroming niet. Maar jonge spelers hebben niets aan de ervaring van Tainio, Atouba of Rommedahl.

999

Bericht door 999 » di dec 21, 2010 4:27 pm

Aan de ervaring van Heitinga wel ?.

Na Rijkaard heeft AJAX geprobeerd om dat kunstje nog enkele keren te flikken.Met Winter en Witsche.En eigenlijk ook met Ooijer.Spelers die dus barsten van de ervaring, voor zichzelf, maar blijkbaar dat nooit over hebben kunnen brengen op anderen.Overgens is Rommedahl niet gehaald om de spelers iets te leren Joey.En ik denk de andere spelers ook niet.Die komen om mee te voetballen.En volgens jou filisofie moeten jongen spelers dat " leren " maar in de opleiding doen.

Maar goed, persoonlijk vind ik het een hoop gewauwel van Heitinga.Binnen vijf jaar ik terug bij AJAX.Kom dan nu, als je denk dat AJAX je nodig heeft.Hij zet er ook nog een houdbaarheidsdatum bij, tot +- z'n 35e wil ie wel doorgaan.En wat doet ie als ze hem over vier jaar een contract aanbieden voor drie jaar ?.Dat gaat ie dan weigeren ?.

met als klap op de vuurpijl ..
Geen toeval dat Ajax meteen twee keer de nul hield. Frank weet precies hoe hij een verdediging kan organiseren en geeft de eigen jeugd alle kans.”
.. heeft ie de wedstrijden wel gezien ? .. of had ie zijn bril niet op ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 21, 2010 7:08 pm

joey schreef:En de eerste jaren ook niet.
nee vond ik niet.. af en toe een leuke dribbel, maar geen echte meerwaarde wat je van een oud prof mag verwachten.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 21, 2010 7:10 pm

999 schreef:Aan de ervaring van Heitinga wel ?.

Na Rijkaard heeft AJAX geprobeerd om dat kunstje nog enkele keren te flikken.Met Winter en Witsche.En eigenlijk ook met Ooijer.Spelers die dus barsten van de ervaring, voor zichzelf, maar blijkbaar dat nooit over hebben kunnen brengen op anderen.Overgens is Rommedahl niet gehaald om de spelers iets te leren Joey.En ik denk de andere spelers ook niet.Die komen om mee te voetballen.En volgens jou filisofie moeten jongen spelers dat " leren " maar in de opleiding doen.

Maar goed, persoonlijk vind ik het een hoop gewauwel van Heitinga.Binnen vijf jaar ik terug bij AJAX.Kom dan nu, als je denk dat AJAX je nodig heeft.Hij zet er ook nog een houdbaarheidsdatum bij, tot +- z'n 35e wil ie wel doorgaan.En wat doet ie als ze hem over vier jaar een contract aanbieden voor drie jaar ?.Dat gaat ie dan weigeren ?.

met als klap op de vuurpijl ..
Geen toeval dat Ajax meteen twee keer de nul hield. Frank weet precies hoe hij een verdediging kan organiseren en geeft de eigen jeugd alle kans.”
.. heeft ie de wedstrijden wel gezien ? .. of had ie zijn bril niet op ..
Het gaat erom dat de speler die je haalt een persoonlijkheid is. Rijkaard was dat zeker. Verlaat, Winter niet.

999

Bericht door 999 » di dec 21, 2010 7:39 pm

Nee hoor, gaat er om dat ie iets toevoegt, of dat ie een meerwaarde heeft en of dat ie een ander talent niet in zijn vaarwater zit.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 21, 2010 8:07 pm

999 schreef:Aan de ervaring van Heitinga wel ?.

Na Rijkaard heeft AJAX geprobeerd om dat kunstje nog enkele keren te flikken. Met Winter en Witsche. En eigenlijk ook met Ooijer. Spelers die dus barsten van de ervaring, voor zichzelf, maar blijkbaar dat nooit over hebben kunnen brengen op anderen.Overgens is Rommedahl niet gehaald om de spelers iets te leren Joey. En ik denk de andere spelers ook niet. Die komen om mee te voetballen.En volgens jou filisofie moeten jongen spelers dat " leren " maar in de opleiding doen.
Pantelic had volgens mij wel de ambitie om de jonge Ajax jochies een hoop dingen bij te brengen. Moet je nog maar eens de eerste interviews met hem teruglezen of kijken, hij blaakte van het zelfvertrouwen en de overtuiging dat mede door hem en ALLLLL zijn ervaring Ajax terug naar de top zou keren. Op RTL7 lagen de heren van VI daar helemaal dubbel om...

...In principe zie ik minstens net zo graag een Heitinga die achterin de 20 is de verdediging van Ajax leiden als een wat jongere Belg die net als hem uit de eigen opleiding komt. Maar ik vind het voornamelijk ook gewauwel. Wat werd Heitinga me toch ook bewierookt bij zijn afscheid in 2008, wat een enorme Ajacied was het wel niet, maar persoonlijk vond ik dat hij Ajax vrij snel en makkelijk verliet voor een subtopper.

Letterlijk zei Heitinga daar zelf over dat Klaas Jan (die een half jaartje langer bleef) wel de ambitie had om met het nieuwe Ajax van Van Basten iets te gaan opbouwen, maar dat hij daar zelf weinig trek in had.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » di dec 21, 2010 9:46 pm

Ik vind ook wel mooi van Heitinga, een van de weinige spelers die ECHT wat met Ajax heeft van de laatste jaren. In mijn ogen veel meer dan bijvoorbeeld sneijder of van der vaart. En je kan niet alleen met 20ers spelen. En ja dan heb ik liever een exponent van de eigen jeugd op leeftijd bij de selectie dan dat ze daarvoor een wielaert, tainio, ooijer (die ik niet als ajacied zie) halen.

En ook al is het niet helemaal rationeel ik begrijp daarom joey prima. Wij zijn geen beleidsbepalers maar supporters en met Heitinga heb ik wat!
Is 1995 echt zolang geleden??

Rooie

Bericht door Rooie » di dec 21, 2010 9:49 pm

Bij Heitinga heb ik altijd het gevoel dat als hij het niet zou hebben gemaakt in het voetbal hij op de tribune bij Ajax zou staan, net zoveel supporter als wij dat zijn.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » di dec 21, 2010 9:53 pm

Heitinga wordt de nieuwe sjakie Wolfs!! :blub.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 21, 2010 10:12 pm

Benji schreef:Bij Heitinga heb ik altijd het gevoel dat als hij het niet zou hebben gemaakt in het voetbal hij op de tribune bij Ajax zou staan, net zoveel supporter als wij dat zijn.
Bij Heitinga heb ik altijd het gevoel dat hij het niet zou hebben gemaakt als hij niet zoveel supporter zou zijn. :hypocrite.gif:

Beetje overdreven misschien, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Rooie

Bericht door Rooie » wo dec 22, 2010 10:27 pm

Wat horen we opeens veel van ex-spelers...

Goal.com
Ibrahimovic: "Arrogantie was sterk punt van Ajax"

Zlatan Ibrahimovic herkende Ajax niet meer terug bij het weerzien in de Champions League met zijn voormalige werkgever. De Zweed zag wel verandering tijdens het debuut van Frank de Boer in Milaan.

Door Guus Hetterscheid
22 dec. 2010 21:45:00

"Eind september speelden we in de ArenA. Het werd 1-1, voor ons genoeg. Italianen rekenen graag. Wat me opviel was dat er niets van de arrogantie over is", zei Ibrahimovic tegen Voetbal International. "Ik vond dat altijd een sterk punt van Ajax. Ook toen ik in Amsterdam speelde, hoorde de club niet meer tot de Europese top, maar daar lieten we niets van blijken."

"We begonnen iedere wedstrijd met het gevoel dat we zouden winnen. Natuurlijk in de Eredivisie, maar ook in Europa. Waar is de bluf gebleven? Wat dat betreft gaf de return in Milaan me een beter gevoel. Wij hoefden geen resultaat meer te halen, maar Ajax dúrfde te voetballen. Of dat een gevolg van de trainerswissel weet ik niet. Dat is te vroeg om te zeggen."

Ibrahimovic merkt dat Ajax een ander transferbeleid voert. "Een club als Ajax kan het zich niet permitteren dure spelers voor de breedte te halen. Natuurlijk was niet elke aankoop in mijn periode een voltreffer, maar ik heb het idee dat er toen wel beter werd gescout. Ik was een dure speler (8,6 miljoen euro, red.), maar Mido, Maxwell, Trabelsi en Chivu echt niet hoor."

"En allemaal basisspelers met toegevoegde waarde. Want dat moet een aankoop hebben, zeker bij Ajax. Die club heeft zo'n fantastische opleiding. Je hoeft alleen maar te kijken naar Oranje. Sneijder, Van der Vaart, Van der Wiel, Heitinga, Stekelenburg, De Jong: allemaal Ajacieden. Ik geloof niet dat die bron nu is opgedroogd. Dat is onmogelijk."

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 23, 2010 10:52 am

Komt uit de VI. Daarin komt ook Wesley aan het woord over Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr dec 24, 2010 7:35 pm

Tahamata: 'Op menselijk vlak schiet Ajax tekort'

24/12/2010 15:40

Simon Tahamata, voormalig jeugdtrainer bij Ajax en ex-speler van de club, toont zich kritisch over de Amsterdammers. Hij hekelt de wijze waarop met mensen wordt omgegaan. 'Laat maar.'

Tahamata werkte tien jaar voor de jeugdopleiding van Ajax en verhuisde in 2009 naar het Saudische Al-Ahly, dat hem aanstelde als techniektrainer voor de elftallen van Onder-10 tot en met Onder-15. Toen hij voor korte tijd terug was bij Ajax liep hij Danny Blind - destijds nog verantwoordelijk voor de opleiding - tegen het lijf.

'Tja, Simon, we moeten misschien nog iets voor jou doen, hè. Soort afscheid ofzo', zei Blind, zo vertelt Tahamata in Voetbal International. 'Die toon, na al mijn jaren trouwe dienst bij de club. Laat maar, antwoordde ik, het hoeft niet van mij.'

'Van de E'tjes en de F'jes kreeg ik nog een fotocollage met daarop wat teksten van kinderen. Heel mooi. Maar voor de rest heb ik niks gehoord. Op mijn laatste werkdag was er buiten de jeugdafdeling niemand die afscheid kwam nemen. Typerend voor Ajax, vrees ik.'

'Op menselijk vlak schiet de club tekort', besluit Tahamata. 'Als je ook ziet hoe sommige mensen de afgelopen tijd reageren op Johan Cruijff, die als een zeikerd werd afgeschilderd. Schandalig gewoon.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 26, 2010 4:18 pm

Pijnlijk en jammer. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 27, 2010 11:47 am

Auw. Je kunt moeilijk beweren dat Simon hier ongelijkt heeft.

999

Bericht door 999 » ma dec 27, 2010 11:55 am

" In de tweede helft van 2009 wordt Tahamata door Ajax uitgeleend aan het Saudische Al Ahly "
..

Uitgeleend ?.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 04, 2011 8:59 am

Winter: Om van te smullen

"Er waren contacten in Bulgarije, met Ajax, de KNVB en wat minder concrete voorstellen. FC Toronto overtrof echter alles. Dit was de uitdaging waarop ik wachtte," aldus Aron Winter over zijn vertrek naar Canada. "Ik krijg de volledige technische verantwoordelijkheid voor drie jaar. Omdat ik als trainer en technisch directeur aan het begin van een carrière sta, spreekt uit deze verbintenis met de Canadezen geweldig veel vertrouwen. Het wordt een geweldig avontuur. Om van te smullen, ja.”

„Doelstelling met FC Toronto wordt om in ons eerste seizoen de play-offs te halen. Afgelopen jaar is dat niet gelukt. Een jaar later willen we dan een rol gaan spelen om het kampioenschap van de MLS. In de tussentijd is een andere uitdaging voor me om de Ajax-cultuur en -speelwijze door te voeren bij de club. Hebben we daar niet de juiste spelers voor, dan zal ik me ook op de transfermarkt kunnen melden. Maar voorlopig ga ik me eerst oriënteren op het aanwezige materiaal bij FC Toronto. Het niveau is heel redelijk, van wat ik tot dusver op dvd’s heb gezien,” aldus Winter.

Veel bekende spelers zal Winter in de huidige selectie niet onder ogen krijgen. De bekendste namen zijn die van Julian de Guzman, de oudere broer van oud-Feyenoorder Jonathan, die eerder bij Deportivo La Coruna speelde. De Guzman is overigens een Canadees. Verder de Zwitserse international en doelman Stefan Frei en de Spaanse middenvelder Mista, die ooit furore maakte bij Valencia.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 04, 2011 7:07 pm

Málaga en oud-Ajacied Luque met onmiddellijke ingang uit elkaar
Dinsdag, 4 januari 2011 om 18:40

Albert Luque gaat op zoek naar een nieuwe werkgever. Málaga maakt dinsdag via de officiële kanalen bekend dat beide partijen besloten hebben om de contractuele samenwerking met onmiddellijke ingang te beëindigen. Het gerucht ging al langer dat de aanvaller in januari bij de Andalusiërs zou vertrekken.

Luque (32) was in zijn tijd bij Real Mallorca en Deportivo la Coruña een zeer gerespecteerde aanvaller en speelde toentertijd ook zeventien interlands voor Spanje. Nadien ging het bergafwaarts met de loopbaan van Luque, die liever niet terugdenkt aan zijn avonturen bij Newcastle United en Ajax.

De in Barcelona geboren Luque speelde in het seizoen 2008/09 op huurbasis voor Málaga en kwam toen tot 33 optredens en acht goals. In de afgelopen anderhalf jaar kon de aanvaller weinig betekenen in La Rosaleda. Luque speelde slechts negentien duels, waarvan drie in de huidige voetbaljaargang.

VZ
Dat lukt ze daar sneller dan bij ons. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 06, 2011 11:26 am

Knopper hoopt snel kijkje te kunnen nemen in Indische 'supercompetitie'

Richard Knopper voegt mogelijk nog een opvallend hoofdstuk aan zijn loopbaan toe. De middenvelder, die momenteel zonder club zit en zijn conditie op peil houdt bij Haaglandia, is door Arifin Panigoro benaderd om in Indonesië te komen voetballen. Panigoro, één van de rijkste mannen van het Aziatische land, wil in Indonesië een totaal nieuwe competitie neerzetten.

De nieuwe supercompetitie moet het model krijgen van de Engelse Premier League, maar stuit nog op weerstand van de Indonesische voetbalbond. “Die man heeft zich gemeld bij mijn zaakwaarnemer”, zegt Knopper in Voetbal International. “De verwachting is dat die supercompetitie binnenkort begint. Ik zie het zeker zitten, het zou een mooie afsluiting van mijn loopbaan zijn.”

Voor welke club de 33-jarige Knopper kan gaan spelen is niet bekend. “Ik weet weinig over het land en over het voetbal daar, maar het avontuur spreekt me aan: ook omdat mijn vrouw kwart Indisch is”, vervolgt de middenvelder, die vorig seizoen afscheid nam van ADO Den Haag. “Het wachten is nu totdat er groen licht komt voor die competitie, daarna wil ik zo snel mogelijk een kijkje gaan nemen.”
VZ

Indisch? Dat zeggen we al een jaartje of zestig niet meer, beste Richard. :666.gif:

Arifin Panigoro is in Indonesië meer dan eens in verband gebracht met grootschalige corruptie.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 07, 2011 11:33 pm

Ik zie dat ze die Ze Eduardo van ons bij Parma hebben weten te dumpen. Ook daar speelt hij niet.

jabu

Bericht door jabu » za jan 08, 2011 6:18 pm

En dat terwijl het toch één van de grootste talenten van Brazilië is... :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 10, 2011 6:41 am

joey schreef:Ik zie dat ze die Ze Eduardo van ons bij Parma hebben weten te dumpen. Ook daar speelt hij niet.
En Kerlon? :ajaxsmiley.gif:

Toch wel knap van die zaakwaarnemers. Sommigen zijn hun geld blijkbaar echt waard.

Plaats reactie